Toni Määttänen

Kiinnostusta tehdä omia tekstuureita koneisiin?

6 viestiä aiheessa

...Mutta ei oikeen taidot/tiedot riitä?

Ajattelin vaan että jos tekisin jonkinlaisen opetusvideon. Olisko kiinnostusta?

Juujuu tälle on oma foorumi, mutta täällä on enemmän lukijoita.

Ja vaikka toiveita aiheeksi. Pohjana vois olla joku FSX:n defu kun kaikista löytyy valkoiset perustekstuurit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tottahan sellaiselle opetusvideolle oma tarpeensa olisi. Melko harva varmaankin on perehtynyt noiden repaintien tekemiseen. Ainahan sellaisesta videosta saattaisi oppia jotain uutta, varsinkin jos puhuhuisit siinä Suomea , tyyliin:  "ja sitten klikkaat tätä . . mutta huomaa, et voi . . . " jne.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu. Tietenkin jokainen tekee sillä kuvankäsittelyohjelmalla mikä koneesta löytyy, mutta itselle tuli yllätyksenä miten helppoa se sitten loppupelissä oli kun sai hieman apuja muualta. Tein eilen ensimmäisen "Tilatun" paintin ja tyytyväisiä oltiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toki kiinnostusta on, mutta onko se paintin teko ja opetusvideon teko kuitenkin hieman eri asia? Olen yrittänytkin paintia tehdä yhden kerran, Restauravian Fougaan FM-51:stä, tätä PP:n lentämää. Siinä oli vaikka mitä ongelmaa minulla, ei ehkä taitajalla. Ilveslogoa ei löytynyt kunnollista mistään, kiilto hävisi siivistä, kaipasin autocadin mittatarkkuutta, mikä olisi mihinkin työvaiheeseen paras ohjelma, defaultin ja lisurin erilaisuus, fsx:n erikoisvaatimukset Direktx10.lle jne.. jne... huh.huh... Se joka tekee aiheesta opetusvideon on tosi taituri, nostan hattua valmiin toimivan lopputuloksen nähtyäni. Itse miettisin urakan alkuvaiheessa jo sen vaativuutta kokonaisuudessaan, mutta lycka till. :thmbup:

PS. Minulle ei ole helppoa. En tosin tuntitolkulla ole vielä opetellutkaan asiaa, mutta kiinnostaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin juu. Tarkoitin että siitä kaikki tajuaisi miten ne tehdään. Esim. Wilcon E-Jets- tekstuurit on n. 3 kertaa suuremmat (Tarkemmat) kun fsx:n defukoneiden, joten niihin tekstuurien teko on jo huomattavasti vaikeampaa, mutta silti tiedän miten se tehdään. Videon tarkoitus onkin näyttää miten niitä saa tehtyä. Sen jälkeen on jokaisen oman mielenkiinnon varassa että kehittyykö siitä eteenpäin vai ei. Ei autokoulustakaan rallikuskeja tule.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään