Guest Hake

FSX Your computer has run out of available memory. RATKAISTU

15 viestiä aiheessa

FSX toimi aikaisemmin tänään mutta nyt tulee virheilmoitus Your computer has run out of available memory ja käsketään käynnistää simu uudellleen jotta voisi muuttaa asetuksia. Se ei kuitenkaan onnistu koska aina tulee sama virheilmoitus (kuva ohessa). Vaihdoin alkuperäisen scenery.cfg tilalle ja myös kokeilin alkuperäistä fsx.cfg tiedostoa mutta apua ei ollut. Yhdessä viestiketjussa oli että FSX luo toisen fsx.cfg tiedoston katuessaan. Minulla on koneella 2 kpl fsx.cfg tiedostoa ja kummassakin kansiossa vielä txt versio. Mitään uutta ei ole asennettu.

Hannu

PS. Unohtui tuo kuva.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Poistin fsx.cfg:n ja käynnistin FSX:n uudelleen ja sama virhe tapahtui. Uudessa fsx.cfg tiedostossa oli vain nämä rivit:

[GRAPHICS]

SHADER_CACHE_PRIMED_10=1693458432

[sOUND]

AmbientUIMusicVolume=-6.000000

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Poistin fsx.cfg:n ja käynnistin FSX:n uudelleen ja sama virhe tapahtui. Uudessa fsx.cfg tiedostossa oli vain nämä rivit:

[GRAPHICS]

SHADER_CACHE_PRIMED_10=1693458432

[sOUND]

AmbientUIMusicVolume=-6.000000

Hannu

Vaikea sanoa mikä vaivaa, ehkä "kivulias" uudelleenasennus auttaa tuohon  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri asennettu uudelleen.

Onko olemassa ohjelmaa joka löytäisi mahdollisesti vahingoittuneita bgl tiedostoja. Luulen että ei ole.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri asennettu uudelleen.

Onko olemassa ohjelmaa joka löytäisi mahdollisesti vahingoittuneita bgl tiedostoja. Luulen että ei ole.

Hannu

Itse en ainakaan tiedä.

E: Minuutin haeskelulla löysin tämän: http://www.sharewareconnection.com/titles/corrupt-file13.htm. Tehosta en ole varma, sivulla monta ohjelmaa esim. korruptuneiden Outlook-filejen recoveryyn (kai).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tein Repair asennuksen mutta ongelma ei poistunut.

Hannu

Ohjelma kuitenkin toimi? Siis aukesi normaalisti jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeile poistaa SP2 ja kokeile toimiiko. Jos toimii niin voit asentaa SP2:n uudelleen ja tod. näk. toimii edelleen. Mulla tuli simun käynnistysvaiheessa "Fatal error occurred" eikä repair- asennus eikä fsx.cfg:n poisto auttanu, mutta SP2:n poisto ja uudelleen asennus korjasi asian.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohjelma kuitenkin toimi? Siis aukesi normaalisti jne.

Tarkoitin että FSX virhe oli sama ja FSX sulkeutuu painettaessa OK painiketta. En ole vielä tähän mennessä löytänyt syytä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koitappa poistaa muistikampoja koneesta vuoron perään. Pienenpieni mahdollisuus on että, esim slotissa 1. oleva muisti olisi vioittunut, ja "vuotaisi" juuri FSX:n kohdalla? Koska uudelleenasennus on tehty, niin luulisi vian olevan juurikin muistissa (RAM). Toisessa threadissa explorer.exe oli korruptoitunut viallisen SATA-kaapelin johdosta, joten mahdottomuus ei sekään kai olisi.

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla tuollaiseen ilmoitukseen on yleensä auttanut näennäismuistin lisääminen.

Seiskassa: Ohjauspaneeli -> Järjestelmä ja suojaus -> Järjestelmä -> Järjestelmän lisäasetukset -> Lisäasetukset -> Asetukset -> Lisäasetukset -> Lisäasetukset ja Muuta

Hitto tätä valikkoviidakkoa!

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelma alkaa ratketa. Syyksi näyttää paljastuvan viallinen afcad tiedosto, ei vielä 100% varmaa. Etsintä jatkuu.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelman syyksi paljastui viallinen Afcad tiedosto (OMDW) jota ei saannut avattua AFX:llä eikä ADE:lla. Kokeilin uudestaan ladatulla afcad tiedostolla mutta tulos oli sama ja laitoin viestiä Afcadin tekijälle ongelmasta. Vastausta ei ole tullut.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään