Guest Hake

Afcad tiedosto ESDA Ljungbyhed

8 viestiä aiheessa

Olen etsinyt Afcad tiedostoa ESDA Ljungbyhed AB F5 kentälle mutta en ole löytänyt. Olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa mistä sen voisi löytää. Käyty läpi: Avsim, FlightSim ja muita.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähinnä FSX:lle, yleensä myös FS9:lle tehdytkin toimii FSX:ssä.

Hannu

Paitsi että maastojen korkeuserot on FS9 ja FSX erilaiset ja se vaikuttaa siten että kentän kiitorata on joko maan alla tai jyrkän mäen päällä. 8)

Kattelin tuossa itsekin aiemmin, mutta ei suorilta löytynyt tuolle kentälle AFcad tiedostoa. Olen AFX ohjelmilla korjannut kaikki nuo korkeusero ongelmat jotka tulee AF2:ssa, ja muuntanut FSX yhteensopiviksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko ESDAa enää olemassakaan? Onko se nykyisin ESTL?

Keräsin nimittäin joskus ruotsalaisia kenttiä (tarvitsin sikäläisiä AFCADeja FS9:ään) ja silloisten muistiinpanojeni perusteella olen ilmeisesti päätynyt tähän käsitykseen; en kyllä taatusti ole paneutunut asiaan sen syvällisemmin. Ruotsissahan on lopetettu monia sotilaskenttiä, voisi liittyä siihen? Tarkempaa muistikuvaa asiasta ei ole.

ESTL:lle löytyi kyllä tuunattu AFCAD, joka minulla on edelleen käytössä (FS9:ssä).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole nykyisin enää ESDA. Sama homma esim. Ängelholmin kanssa, sekin on nykyään ESTA (ennen ESDB). Sama kenttähän tuo on mutta eri icaolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytynee tehdä karkea afcad google earthin avulla AFX:llä tai AED:llä. Kiitos vastauksista.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kentän siis ehdottomasti oltava icao-koodiltaan ESDA?

FSX:n default ESTL - joka siis on tuo entinen ESDA - pitää jo sisällään jonkin verran parkkeja - en nyt muista, onko standeja enkä tältä koneelta pääse katsomaan.

Tästä keskustelusta löytyy linkki ruotsalaisten vacc-ihmisten tekemään - ilmeisesti siis harkittuun ja tutkittuun -  kokoelmaan Ruotsin kenttien AFCADeja FS9:lle. Ensimmäinen viesti näkyy olevan viime vuoden heinäkuulta, joten kokoelma on aika tuore:

http://forum.vaccsca.org/index.php?showtopic=25716

Kokeilin eilen pikaisesti em. kokoelman sisältämän ESTL:n toimivuutta FSX:ssä; ilmasta kierrellen ja katsellen näyttää ihan hyvältä, maassa en testannut. Kuten edellä sanottiin, FS9:n AFCADit eivät välttämättä toimi FSX:ssä - mutta kyllä ne usein myös toimivat (itse tein aikoinaan satakunta melko alkeellista AFCADia Afrikkaan; suuri osa toimii FSX:ssä heittämällä, suuri osa vain pienillä muutoksilla. Ongelmia ei tuota niinkään pinnanmuodostus vaan kenttien sijainti ja sen myötä paikkaa vaihtanut kasvillisuus).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään