Guest Ilves

Hiukkasen mail asiaa.

5 viestiä aiheessa

Tämmöistä vaan että!

Nämä sivut, eisiis sivustot, ovatkin vaikeita käsitellä mailpostina.

Yritin kavereille laittaa yhtä mielestäni kivaa sivua mailaten, vaan eipä onnistunut, vaika käytin tuolla alempana olevaa mailaa systemiä.

Muuten meni hyvin, mutta ei lähtenyt, vaan meni paikkaan, joka tässä mun koneessani on nimellä UTKAST.

Yritin toista konstia.

Taltioimalla se mappiin, jonka comprimerasin WinRAR mapiksi.

Tämän comprimeratun mapin laitoin liiteenä mukaan ja kirjoittelin lisäksi asioita tavalliseen tapaan.

No jopas lähti posti.

Onneksi kuitenkin katsoin lähteneiden joukosta, että se todella oli lähtenyt.

Siihen asti kaikki O.K:, mutta kun katsoin sitä liitettä avaamalla sen, niin mitä näinkään?

Yhden sivun sijasta oli koko sivusto, yli kolmesataa sivua Shottisi, jossa on sitä jotakin,.

Nyt tuli Esalle kiire laittaa perään uusi maili, jossa kerroin valitettavan asian tapahtuneen ja kehoitin vastaanotajia kelaamaan takaperin kaksi sivua kerrallaan, kunnes tulevat sivulle 264. Näinhän minkin ite sen löysin.

Miksei ole muunlaista hakua, ettei tarvisi näin nyppimällä etsiä ja miksei textiä voi copioida?

Juu. Kyllä sen voi kopioida, mutta se ei klistraannu toiseen esim. tyhjään mappiin?

Tätä konstia kokeilin ensin, mutta kun ei klistraantunut, niin ei.

Että tällaista on välillä tämä computer elämä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähetä pelkkä linkki! Klikkaa hiiren oikealla napilla tuota nuolen osoittamaa kohtaa ja valitse "Kopioi linkin osoite" ja siirrä se linkki tilapäisesti vaikkapa avoinna olevaan muistioon tai WordPadiin, painamalla hiiren oikeaa nappia ja valite "Liitä"

Sitten kun kirjoittelet sähköpostia, niin pistät tuon linkin sinne tekstin mukaan. Vastaanottaja siirtää sen sitten selaimensa osoitekenttään ja hänellä aukeaa Shotsi jossa on sitä jotakin tietyn kuvan kohdalta.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heippa Jari!

Näinhän se linkin lähettely ennen toimikin, mutta nyt kun mulla on toi Win7 läppärissäni, jossa on aivan toisenlaisen näköinen postitushomma, teki niin, että heitti sen linkin ylös liitteeksi.

Se meni kylläkin perille, mutta vastaanottaja ei saanutkaan sitä auki. Se oli ilmeisesti muuttanut formaattiaan siinä siirtyessään sinne liiteosaan, sen välittömän paperille klistraamisen sijasta.

Nyt on kyllä niin, että olen itse aika töntti tämän seiskan kanssa, kun olen tottunut siihen xP:n systeemiin.

Se mikä tässä mua otti kupoliin, oli se, että en saanut vain sitä esillä olevaa sivua, vaan koko aiheen sivusto, yli 300 sivua meni samalla.

Eikä siinä ole mitään mahdollisuutta hakea suoraan k.o. haluamaansa sivua, kijoittamalla hakuriville sivun numero ja klikata nappia hae.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä win7:lla toimii normaali copy-paste tekstiin (tai emailiin) ihan siinä missä kaikilla muillakin käyttiksillä. Tuo linkki kun on vain pätkä tekstiä periaatteessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään