Santeri Saikkonen

Wilcon E-jets

37 viestiä aiheessa

Mitäs mieltä olette noista Wilcon empuista, onko kannattava hankinta? Onko systeemeiltään hyvä?

 

Kertokaas, sana on vapaa  :)

Sen verran voin vaan sanoa että parasta mitä simulaattorille saa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvin pitkälti kaukana parhaasta mitä saa.

Kerro ihmeessä jos tiedät paremman simulaattorille, itse en tiedä muita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luulisi teikäläisenkin tietävän jo LDS:n (767) ja PMDG:n (MD11) tasoiset lafkat, joilta on kyllä tulleet ulos ne parhaat lisärit mitä simuun tällä hetkellä on saatavilla. Lisäksi esimerkiksi PMDG:n 747 ja Leonardon MD80 on kovin hienosti mallinnettuja lisäreitä, huomattavasti parempia kuin Wilcon tekeleet.

Mutta nyttenhän ei keskusteltu mistään 767 tai MD11 vaan Embraereista. En tiedä muita tekijöitä jotka olisivat julkaisseet parempaa versiota E-170 ja E-190, ilmaisina saattaa saada parempia modeleita koneista, mutta järjestelmämallinnuksia ei varsin taida löytyä.

Jos tässä laajamittaisesti keskusteltaisiin koko Wilcon tuotevalikoimasta niin varmasti on parantamisen varaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensimmäinen kirjoituksesi antaa kovin harhaanjohtavan käsityksen, koska et rajaa "paras Embraer, jota simulle saa"-tyyliin. Paras emppuhan se toki, ikävä kyllä, on, muttei sentään paras lisäri jonka simulle saa.

Jos kerran Embraereista on threadinkin mukaan kyse niin on se ihme jos et siitä jo johtopäätöksiä saa mistähän koneesta se Hiltusen Toni mahdollisesti puhuu. Voi jessus sentäs.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

joten ehkäpä tuo viestisi vaan on niin huonosti muotoiltu kuin mahdollista  ;)

 

 

Ei olisi eka kerta täällä. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onneksi linjoilla on melko monta ihmistä enemmän, jotka tietävät Tonin kyllä tietävän. Itselleni ei syntynyt lainkaan epäilystä, etteikö Toni nimenomaan koko ajan tarkoittanut parasta Emppua. Mutta eihän kaikille aina riitä vaikka piirtäisi tai rautalangasta vääntäisi.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvin pitkälti kaukana parhaasta mitä saa.

Sanohan mitä asioita tuosta Wilcon empusta puuttuu, etteikö se voisi olla parasta mitä simulle saa. Minusta ainakin on  parhaimpia simuja, mutta eihän näistä makuasioista voi kiistellä  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kone ei osaa ajaa liukupolkua (tekee huonossa kelissä lentämisen aika ahdistavaksi), sen VNAV on ihan täyttä kuraa (ei kyllä aja mitään profiilia, nopeus- ja korkeusrajoituksista puhumattakaan) ja paneelikin on harvinaisen epäselvä ja pienellä fontilla tehty. Okei, eihän tuo pieni fontti mikään kamala juttu ole, kyllähän sitä ulkoa muistaa mikä nappi oli mikäkin, mutta ulkoasua se pilaa kyllä totaalisesti.

 

Tässä vain muutama esimerkki, joiden valossa voi sanoa, että on kyllä kaukana parhaista lisäreistä.

Aijaa, minulla kyllä osaa ajaa ihan hyvin liukupolkua. VNAV:ia en ole kokeillutkaan, kun minulle riittää tässä Empussa pelkkä LNAV. No joo, paneeli on vähän epäselvä, mutta kyllä siihenkin tottuu. Kuitenkin ihan kannattava ostos jos haluaa Empulla ajaa.

 

P.S. Kerropa muuten samalla, miten siihen FMS:ään saa syötettyä esim. painot, olen yrittänyt FMS:än näppäimistöllä mutta ei se suostu ottamaan kirjaimia/numeroita vastaan siihen FMS:än näytölle. Wilcon ERJ 135/145:ssa onnistuu painojen yms. datan syöttö FMS:ään ihan fms:än kirjain/numeronäppäimistöltä näpytellessä, mutta tuossa 170/190 -lisurissa en ole saanut painoja tuolla tavalla syötettyä, oma manuaali kertoo aika huonosti tuon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aijaa, minulla kyllä osaa ajaa ihan hyvin liukupolkua. VNAV:ia en ole kokeillutkaan, kun minulle riittää tässä Empussa pelkkä LNAV. No joo, paneeli on vähän epäselvä, mutta kyllä siihenkin tottuu. Kuitenkin ihan kannattava ostos jos haluaa Empulla ajaa.

 

P.S. Kerropa muuten samalla, miten siihen FMS:ään saa syötettyä esim. painot, olen yrittänyt FMS:än näppäimistöllä mutta ei se suostu ottamaan kirjaimia/numeroita vastaan siihen FMS:än näytölle. Wilcon ERJ 135/145:ssa onnistuu painojen yms. datan syöttö FMS:ään ihan fms:än kirjain/numeronäppäimistöltä näpytellessä, mutta tuossa 170/190 -lisurissa en ole saanut painoja tuolla tavalla syötettyä, oma manuaali kertoo aika huonosti tuon.

 

Pitää painaa sitä tyhjää näppäintä niin pitkään että johonkin näytön kulmaan (en kuollaksenikaan muista mihin mutta voisin arvata oikeaa ylänurkkaa) syttyy K-kirjain. :) Jos siis edes ymmärsin kysymyksen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitää painaa sitä tyhjää näppäintä niin pitkään että johonkin näytön kulmaan (en kuollaksenikaan muista mihin mutta voisin arvata oikeaa ylänurkkaa) syttyy K-kirjain. :) Jos siis edes ymmärsin kysymyksen...

Niin, tarkoitan että miten ne painot yms. voi syöttää siihen fms:ään niin, että näpyttelee ne suoraan sieltä fms:än kirjain/numeronäppäimiltä. Kun lähes kaikissa muissa lentämissäni lisureissa onnistuu tuolla tavalla kun näpyttelee sinne vaikka 2000 ja painaa jotakin lsk(left soft key) tai rsk(right soft key) - näppäintä, jolloin tuo 2000 näkyy siellä vaikka  cargo weight - kohdassa. Oliko yhtään selvemmin selitetty?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttää kyllä älyttömän kalliilta pelkiksi ääneen luetuiksi checklisteiksi.

 

Vaikka siinä lukee checklists, niin kyllä se ihan flowt sisältää...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa katella netistä jos löytyisi oikeita E-170/190 checklistejä, moni tekee niitä simulaattorille ja on varmasti paremmin ja yksityiskohtaisemmin tehtyjä kuin itse Wilcon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikka siinä lukee checklists, niin kyllä se ihan flowt sisältää...

 

Se on siis ilmeisesti kehittyneempi kuin ERJ-135/145 v2:n mukana tuleva Call? Mahtaakohan nuo pikkuemputkin saada jossain vaiheessa Call! -päivityksen? En mitään pikaisesti feelThere:n foorumeilta löytänyt, mutta jos nyt joku olisi jostain jotain kuullut...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Painot syötetään PERF INIT kolmossivulta. Tarvitaan ZFW ja FUEL niin se laskee gross weightin automaattisesti.

Tiedän tuon, että Perf init - sivulta syötetään painot, mutta kun en saa niitä fms:än kirjain/numeronäppäimiä toimimaan, kun pitäisi joku numero syöttää esim. tuohon ZFW:hen niin ei näppäimet toimi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on siis ilmeisesti kehittyneempi kuin ERJ-135/145 v2:n mukana tuleva Call? Mahtaakohan nuo pikkuemputkin saada jossain vaiheessa Call! -päivityksen? En mitään pikaisesti feelThere:n foorumeilta löytänyt, mutta jos nyt joku olisi jostain jotain kuullut...

 

Mitkä pikkuemput..Legacyko...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan se ihan ok. Toimii hyvin ja näyttää hyvältä.  :thmbup:

 

Tuli kyllä huomattua pieni ongelma tuossa Dublinin lennolla että ei toimi aina NAVi. Ei se olekkaa niin hyvä kun aiemmin lennelly pelkällä HDGlla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli kyllä huomattua pieni ongelma tuossa Dublinin lennolla että ei toimi aina NAVi. Ei se olekkaa niin hyvä kun aiemmin lennelly pelkällä HDGlla.

 

Mikäs siinä NAVissa sitten mättää? Itselläni toimi tunti sitten oikein hyvin.  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli kyllä huomattua pieni ongelma tuossa Dublinin lennolla että ei toimi aina NAVi. Ei se olekkaa niin hyvä kun aiemmin lennelly pelkällä HDGlla.

 

Mikäs siinä NAVissa sitten mättää? Itselläni toimi tunti sitten oikein hyvin.  ???

 

Ehkä sen NAV:in kytkeytyminen kestää sen yhden sekunnin sijaan kaksi sekunttia, näin tuskin on tässä tapauksessa mutta...

Joskus ei ihmisillä riitä kärsivällisyys vaan odotetaan se sekuntti ja painetaan uudelleen, taas odotetaan sekuntti ja painetaan uudelleen, lopulta tämä henkilö ihmettelee kun tietokone surraa vaan ja menee jumiin.

 

Millä tavalla se NAV:i ei toimi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkä sen NAV:in kytkeytyminen kestää sen yhden sekunnin sijaan kaksi sekunttia, näin tuskin on tässä tapauksessa mutta...

Joskus ei ihmisillä riitä kärsivällisyys vaan odotetaan se sekuntti ja painetaan uudelleen, taas odotetaan sekuntti ja painetaan uudelleen, lopulta tämä henkilö ihmettelee kun tietokone surraa vaan ja menee jumiin.

 

Millä tavalla se NAV:i ei toimi?

 

Olen sitä odottanut jotain 5 minuuttia ja kone ei käännä takaisin reitille. NAV ei vain kytkeydy sen sijaan HDG kytkeytyy aina. Pitäisikö kone asentaa uudelleen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään