Ilari Kousa

Abacukselta oikeasti hyvä kone

14 viestiä aiheessa

http://www.abacuspub.com/platinum/catalog/s776.htm

 

Abacus on siis mallintanut C160 SkyCatcher-kevytkoneen. Avioniikkana toimii Garmin G300-VFR-lasiohjaamo. Kuten oikeassakin koneessa, radionavigointilaitteistoa ei ole vaan VFR-gepsi on ainoa navigointapuilaite. Myös Garmin SkyPilot-autopilotti on. Kokeilin ja on koulukoneeksikin erityisen stabiili ja helppo lentää (ilmainen 7pv täysin toimiva demo siis saatavilla). Ei ehkä ulkoisesti mikään Carenado mutta kevyt ja mukava. Suosittelen puskalentäjille. Laitan vaikka kuvia jossain vaiheessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkä, mut antaa silti idean ja eipä oikeassakaan G300ssa noita moodeja juuri ole.. vähän semmonen McDonald'sin euron juusto-malli jos ei osta lisä-MFDeitä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kokeilin myös tuota noin viikko takaperin. Nyt on demosta jo aika lopussa mutta hyvä kuva tuosta jäi. Paneeli on tosi herkullisen näköinen ja jostain syystä tämän koneen parissa viihtyi hyvin. Liekö sitten merkki siitä, että se pitää ostaa . .

Tuo konemalli kuuluu siihen uuteen ametikkalaisten "LSA ultrakevyt" ryhmään joka ilmeisesti on tulonpäällä eurooppaankin? Nuo LSA:t ovat hieman painavampia ja nopeampia kuin täkäläiset ultrat. Piperilläkin on jo kone tuohon ryhmään ja lisää koneita tulee eri valmistajilta kuin sieniä sateella.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotkut eivät voi sitten niin millään sanoa hyvää sanaa, kun on kyse abacuksen tuotteesta, vaan se on nähtävästi joidenkin mielestä automaattisesti huono.  :) Ja kun Jari Vanhatupa tuolla jossakin toisessa ketjussa kehui Abacuksen tuotteita niin kukaan ei vastannut mitään. Mutta niin kauan kun kyse oli jonkun toisen tuotteesta niin vastauksia tul rutkasti...

 

PS. Tuo yllä oleva ei koske ketään henkilökohtaisesti vaan on ihan tämmöinen yleinen huomio. Eli tästä viestistä ei tarvitse lähettää kiukkuista palautetta.  :)

 

Itse pidän Abacuksen tuotteista niiden halvan hinnan, ja helpon käytettävyyden takia.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kokeilin myös tuota noin viikko takaperin. Nyt on demosta jo aika lopussa mutta hyvä kuva tuosta jäi. Paneeli on tosi herkullisen näköinen ja jostain syystä tämän koneen parissa viihtyi hyvin. Liekö sitten merkki siitä, että se pitää ostaa . .

Tuo konemalli kuuluu siihen uuteen ametikkalaisten "LSA ultrakevyt" ryhmään joka ilmeisesti on tulonpäällä eurooppaankin? Nuo LSA:t ovat hieman painavampia ja nopeampia kuin täkäläiset ultrat. Piperilläkin on jo kone tuohon ryhmään ja lisää koneita tulee eri valmistajilta kuin sieniä sateella.

 

 

Jari tarkoittanee Piper Sport mallia ? Tästä Piper Sport:sta on Just Flight julkaisemassa tuotoksensa Fsx:lle.

 

http://www.justflight.com/developProduct.asp?pid=550

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän Abacukselta vähän pienempiä koneita kuten tuo ja sotilaskoneita on tullut ihan hyviäkin joihin olen ollut tyytyväinen, mutta kaikki vähäkin suurempi Abacukselta, kuten bussisarja ja 787 ja muut ovat laadultaan aivan mitä sattuu, kun wilcolta saa kympillä tai parilla paljon paremman koneen tilalle paremmilla systeemeillä ja ulkonäöllä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäli pitää Abacuksen tuotteista niin siinä on kysymys lähinnä tunnelmasta minkä se tuote tarjoaa. Ei niinkään siitä kuinka paljon se kone muistuttaa Carenadon tai Flight1:sen tuotteita.

Kokonaistunnelma ratkaisee. Abacuksen kanssa otetaan rennommin ja lennetään koneen ehdoilla. Katsotaan mitä se tarjoaa ja nautitaan tunnelmasta.

Jo ostohetkellä sen tietää mitä on suurinpiirtein tulossa kun tilaa Abacuksen, niitä vain haluaa lisää ja haluaa kokea sen aidon Abacus tunnelman uudelleen ja uudelleen. Ajan kanssa kannattaa kerätä niitä hieno kokoelma.

Minulla on paywarekoneita noin 70-100 kpl. Siellä on PMDG:tä Carenadoa, Just Flightiä, Flight1:stä, Wilcoa ja mitä kaikkea.

Välillä on kiva ottaa joku huippukone ja lentää sillä niin hyvin kuin osaa. Sitten taas välillä voi ottaa rennomin  ja tunnelmoida Abacuksen parissa. Molemmat ovat oma juttunsa.

Koneita hankin kokoelmaani koko ajan lisää niin Abacusta kuin noita yleisesti arvostettuja merkkituotteitakin. Kyllä harmittaa kun ei ole vielä kaikkia Abacuksen koneita hyllyssä. Tuntuu, että on jäänyt paitsi jostain oleellisesta.

Kun mietin noita koneitani, että mikä niistä lienee paras tunnelmaltaan, niin sieltä nousee mieleen muutamia helmiä joiden pariin huomaan palaavani uudelleen ja uudelleen . . . siinä joukossa on yksi Abacuksen kone.

:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko sulta Jari "päreet"palaneet ihan loppuun kun sua ei enään edes harmita noi Abacuksen tuotteet, täytyy nauraa sinun kommenteille, mutta otat noi ihan oikealla tavalla, mitäs siitä ärsyyntyy, hermot vain siinä menee

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko sulta Jari "päreet"palaneet ihan loppuun kun sua ei enään edes harmita noi Abacuksen tuotteet, täytyy nauraa sinun kommenteille, mutta otat noi ihan oikealla tavalla, mitäs siitä ärsyyntyy, hermot vain siinä menee

 

Aivan . . . siis nimenomaan asenteesta tässä on kysymys, kyvystä nauttia pienistäkin asioista ja oivaltaa siitä se olennainen. Liika herkuttelu ei ole hyvästä, silloin voi iskeä "Simupöhö" joka on paha tauti.

:)

 

Kun nyt Abacuksesta puhutaan, niin voisin kertoa teille kuinka minä sain ensimmäisen Abacukseni. Se oli sitä aikaa kun minulla ei vielä ollut internettiä eikä Visa Elektronia.

Kirjaston tietokoneilla kävin vapaapäivinä surfailemassa simulaattorisivustoilla ja imuroin Usb-tikulle niin paljon ilmaisia freewarekoneita kun tikulle mahtui. Tuntui uskomattomalta, epäilin onko tämmöinen edes luvallista ja odotin koska kirjastovirkailijat tulevat keskeyttämään tälläisen juhlimisen.

Löysin myös sattumalta suomalaisen simulaattorisivuston Fs-Nordicin. Se vaikutti salaseuralta kun siellä oli keskusteluosasto jossa luki "tervetuloa vieras ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy" Rohkaisin mieleni ja lueskelin siellä olevia juttuja ja odotin koska yhteys katkaistaan, kun ulkopuolinen siellä lueskelee.

Tunsin olevani nero, kun löysin osaston "Tiedostot" ja vilkuilin ympärilleni kun imuroin siellä olevia hienoja koneita, joista useimmat sitten kotona osoittautuivatkin "repainteiksi" Mutta jotkut koneet toimivat, esim Fouga Magister joka oli mielestäni aivan satumaisen hieno.

 

Niin, se ensimmäinen Abacus. Muistin hämärästi joskus nähneeni paikallissessa City-Marketissa maksullisen lisälentokoneen Flight Simulaattoriin. Kyselin osastonhoitajalta asiasta mutta hän ei oikein ymmärtänyt mistä puhun ja sanoi, että heille tulevat pelit "pääpaikasta" jossa päätetään mitä tavaraa tulee hyllyyn.

Kotikaupungin liikkeissä ei tiedetty mitään tälläisistä lisälentokoneista, eikä juuri edes Flight Simulaattorista mikä tuntui lähinnä järkyttävältä.

 

Eräänä päivänä päätin sitten lähteä katsomaan josko "Veljekset Keskiseltä" löytyisi lisälentokoneita. Olin soittanut sinne etukäteen ja myyjä oli kertonut, että kyllä heillä niitä pitäisi olla, on ainakin ollut.

Ajelin siis paikanpäälle ja etsin tuosta valtavasta kaupasta tietokoneosaston. JA SIELLÄ SE OLI!  LISÄLENTOKONE Flight Simulaattoriin!

Niitä oli jopa kaksi! Toisessa luki 787-Dreamliner ja toisessa Clear for Landing. Ne olivat Abacuksia.

Nappasin ne nopeasti hyllystä, koska minusta tuntui siltä, että ympärilläni olevat muutkin asiakkaat havittelivat noita samoja tuotteita.

Rahani ehkä riittäisivät juuri ja juuri molempiin. Bensaa pitäisi vielä ostaa kotimatkalle sekä lapsille tuliaisia. Laitoin katkerana 787:n takaisin hyllyyn mutta puristin lujasti Clear for Landingia, sen ainakin ostan. Kiertelin liikkeessä pitkään ja mietin ostanko sittenkin myös 787:kan ja lopulta päätin sen ostaa.

 

Haa . . oli voittajan olo kun ajelin takaisin kotia kohden kaksi lisälentokonetta mukanani. Perille päästyäni ryhdyin sitten juhlallisiin asennuspuuhiin. Clear for Landing ensin . . . Tälläinen on siis maksullinen lisälentokone! Tutkin ihmeissäni paketissa tulleita koneita, ne näyttivät hienoilta. Paneelit olivat komeita mutta koneen ulkomallit eivät paljon eronneet ilmaisista koneista.

787:ka ei suostunut asentumaan. Minulla oli käyttöjärjestelmänä Windows ME. Olisi pitänyt olla Win XP. Pääsin vasta noin vuoden kuluttua nauttimaan tästä toisesta ostoksestani. Se taas vaikutti ulkoapäin erittäin hienolta mutta paneeli oli vaatimaton. Eli tuommoinen tarina oli se ensimmäinen Abacuksen ostotilanne. Siitä se homma sitten pikkuhiljaa lähti eteenpäin.

:)

 

Ilari tuolla ketjun alussa uhkasi laittaa kuvia Cessna C160 SkyCatcherisa. Huomasin, että minäkin kerkesin ottaa demon paneelista yhden kuvan jonka tässä ohessa julkituon. Nuo näytöt pystyy klikkaamaan ikoneista isommiksi, kuten tuossa olen oikeanpuoleiselle tehnyt.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, nuo Airbussit ovat kyllä ehkäpä varsin tökeröitä. Samat äänet kaikissa, ja ohjaamokin ehkä hieman pelkistetty.

 

On kuitenkin otettava huomioon että yhtiö tekee noita koneita lukemattomien muiden tuotteiden ohella. Heidän työntekijöillään ei välttämättä ole edes aikaa tehdä noita koneita niin viimesen päälle, vaikka haluaisivatkin (vert. PMDG, Level-D yms. jotka käyttävätä vähintään viisi vuotta per. kone).

 

 

http://www.abacuspub.com/about.htm Yhtiöstä ja mielipiteitä heidän tuotteistaan. Selaa sivua alas niin siellä on kuvia yhtiön "työpajasta"

 

http://beth.abacuspub.com/ Heidän ottamiaan valokuvia junista ja lentokoneista ja muuta.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä mitä, onko abackuksella muka Oikeasti hyviä koneita. Itse en ole vielä nähnyt sellaista ensimmäistäkään siltä firmalta. :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä mitä, onko abackuksella muka Oikeasti hyviä koneita. Itse en ole vielä nähnyt sellaista ensimmäistäkään siltä firmalta. :'(

 

Laita nyt Toni äkkiä kuvia tulemaan, tai täytän koko foorumin Abacus kuvilla ja jutuilla. Olenkin muuten tässä juuri postaamassa taas yhtä . . . hetkinen vaan . . .

;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään