Guest FinnairAviation

FSX Fly The Maddog MD80 ongelma

45 viestiä aiheessa

Ostin tuon Fly The Maddog MD80 Standard Edition 2008:n FSX:ään. Tietotekniikan ihmelapsi kun olen, en tiedä mitä voin tehdä seuraavanlaiseen ongelmaan: Ostin maddogin via simMarket, joka tarjosi kahta identtistä linkkiä oston jälkeen. Toisen perässä vaan luki "123.52MB"... Latasin molemmat ja suoritin FSX:n pääkansioon (sijaitsee program files (86X):ssä). Ohjelma suorittui moitteetta, mutta lopuksi sanoi että "liveries txt. file not found" tai jotakin vastaavaa. Sitten latasin Maddogin sivuilta Liverypack 1:n mihin sisältyy kaikenlaisia värejä. Latasin sen FSX:n pääkansioon, ei näkynyt, sitten koitin FSX:n pääkansioon muodostuneeseen FlyTheMaddog2008 -kansioon eikä se suostunut lataamaan. Myös tämä ohjelma ilmoitti "liveries txt. file not found" kun latasin pääkansioon liveryitä. No, pohjimmainen ongelma on kuitenkin tässä: Maddog ilmestyi yhdessä värissä aircraft -listaan FSX:ssä, mutta rudderi (peräsin) on "vääntynyt" vasemmalle päin ja elevator jumittunut yläasentoon. VC puuttuu kokonaan, muuten pelaa. Mikä nyt taas on vikana? Eli win7 64bit on käyttiksenä ja direct downloadina ostin, jollei se tuossa aiemmin riittävän hyvin tullut selville  :-\. Onko ideoita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

VC:n saat pelaamaan Manager & Setup:sta. FSX:n valikko vaan näyttää sen peräsimen olevan vasemmalla, mutta simulaattorissa se lienee ihan suorassa, ainakin minulla on. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

VC:n saat pelaamaan Manager & Setup:sta. FSX:n valikko vaan näyttää sen peräsimen olevan vasemmalla, mutta simulaattorissa se lienee ihan suorassa, ainakin minulla on. :thmbup:

Setup & Manager pelaa, painan "OK" ylhäältä ja ilmoittaa: "Cannot create file "C:/Microsoft Flight Simulator X/Sup/Maddog2008/Im0.wmf""  :thmbdn:? Peräsin ja muut ovat vinossa myös pelissä, paitsi että nyt kun yritän valita maddogin lentskariluettelosta, peli sammuu kokonaan hämyisesti  :(?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys,

olen uusi flythemädäri (Pro 2010 Edition) omistaja ja ongelmaa pukkaa autokaasun kanssa. Oon kahlannu manuskaa ja foorumeita mutten löytänyt vielä vastausta...

Kaikki menee nousuvaiheessa nopeuksien kannalta hyvin kunnes lentopinnalle päästyä ja vähän aikaa levelissä ollessa autokaasu hurauttaa ylinopeuksille. CRuise-moodi on kaasuun asetettu ja FMS nopeuksia seuraten kun vnavia ajellaan.

Plaanin olen tehnyt FSBuild-ohjelmalla ja ladannut sen ns. company routena fms:ään, mutta onkohan tuossa fms:n syötetyssä tiedoissa jotain vikaa(?). Ylinopeuksille mentäessä olen ottanut aina autokaasun pois ja ajellut sitten

manuaalikaasuilla loput matkasta. FMS OVRD namiskasta koitin myös tiputella nopeutta mutta tuntuu ettei se override toimi vaan autokaasu täytyy kokonaan ottaa pois että vauhti hidastuu..

Alla on shotti jos se helpottaisi ongelman löytymistä. Tuhannet kiitokset etukäteen!

teknistä:

Warthog throttle

FSX, flythemaddog pro 2010 edition

Fsbuild plaanin tekoon

Fsuipc

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisikohan kyseessä olla pieni "piikki" joikkarin kaasulle, joka lyö sen pois päältä? Minä olen laittanut FSUIPC:stä ruksit tuon ilmiön estämiseksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia!  :thmbup: Ongelman ydin löytyi!

Eli nimenomaan FSUIPC:n throttle asetuksista ruksi kohtaan "Exclude THROTTLEn_SET".

Nyt toimii kaasu niinkuin pitää  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen käyttänyt joko ctrl + k tai vetänyt A/T:n laitettua päälle niin kaasut äkkiä 0:lle jolloin ne eivät muunna tehoasetuksia. Tarkoittaako tuo FSUIPC juttu sitä että kun ruksaan sen niin aina(millä koneella tahansa) laitan A/T päälle niin quadranttini ei "yliaja" koneen A/T:n päälle?

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko muilla sama juttu, että VR nopeudessa vetäsen kulman 8 asteeseen. Siinä sitten ootellaa vähän alle 5 sekkaa, että kone irtoaisi maasta. Olen kokeillut nostaa nokkaa nopeammin ja hitaammin 8 asteeseen tuloksetta :-\.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös sillä kuulu nostaa nokkaa ja antaa sen nousta ilmaan ja sittenkiristää lisää? Muistaakseni korkeusperäsimessä ei maassa edes toimi kuin ne pienet läpät takareunassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis 8 astetta nostetaan nokaa(ainakin tutoriaalin mukaan), kunnes kone lähtee nousemaan. Mutta siis olenko tehnyt jotain väärin, vai kestääkö muillakin ennen kuin se tosiaan irotaa maasta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis 8 astetta nostetaan nokaa(ainakin tutoriaalin mukaan), kunnes kone lähtee nousemaan. Mutta siis olenko tehnyt jotain väärin, vai kestääkö muillakin ennen kuin se tosiaan irotaa maasta?

Pienen pikatestin perusteella,  minulla ei jääny makaamaan radalle, vaan nousi löysällä vedolla heti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pienen pikatestin perusteella,  minulla ei jääny makaamaan radalle, vaan nousi löysällä vedolla heti...

Hmm. Kiitos. Pitää hutkia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mädäri tuntuu mullakin ihan nätisti nousevan.

En tiedä, mutta onko mahdollista että tähän olis mallinnettu kuormauksen vaikutus lentomallinnukseen? Trimmit sulla varmaan on lentoonlähtöä varten laitettu.

Jos ei muuten niin kysäse flythemädärin foorumeilta niin saat varmasti paremman vastauksen  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mädäri tuntuu mullakin ihan nätisti nousevan.

En tiedä, mutta onko mahdollista että tähän olis mallinnettu kuormauksen vaikutus lentomallinnukseen? Trimmit sulla varmaan on lentoonlähtöä varten laitettu.

Jos ei muuten niin kysäse flythemädärin foorumeilta niin saat varmasti paremman vastauksen  ;)

Kaikki asetettu. Tuotoriaalinkin kanssa lennetty. Aina sama juttu :-\. Pitää kysästä tosiaan sieltä, tosin hieman epäaktiiviselta vaikuttaa tuo foorumi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä, mutta onko mahdollista että tähän olis mallinnettu kuormauksen vaikutus lentomallinnukseen?

:o :o eikö tuo nyt ole mallinnettu lähestulkoon jokaiseen lisäosaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus käynyt mullakin, että vaikka trimmi, nopeus ja laipat on oikein, niin jää baanalle. Ongelmaksi olen päätelyt epähuomiossa päällä olleen A/P:n Kun A/P:n nappaa pois päältä, niin ohjainpinnan toimivat moitteitta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis kyllä ne toimii. Ei vain koneen takarenkaat nouse kiitotieltä. Eli nokka 8 astetta ylös ja kone edelleen maassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis kyllä ne toimii. Ei vain koneen takarenkaat nouse kiitotieltä. Eli nokka 8 astetta ylös ja kone edelleen maassa.

Onhan sulla laipat myös pykälässä 15 astetta ja slatsit to-asennossa? Tuolla videolla näytti olleen laipat sisällä ja slatsit vain ulkona to-asennossa. Mädärissä pitää olla lentoonlähdössä laipat 11 tai 15 astetta(mieluiten 15) (ja slats to) muuten on nousu vähän verkkaista. Mädärillä ei siis saa lähteä laipat sisällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laipat on aina 11 tai 15. Pitääkö ne slatsit ottaa erikseen sitten vai tuleeko automaattisesti, kun asettaa flap leverin 11/15?

E: Ja sitten on myös valittu 11/15 siitä thorttlen vasemmalta puolelta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laipat on aina 11 tai 15. Pitääkö ne slatsit ottaa erikseen sitten vai tuleeko automaattisesti, kun asettaa flap leverin 11/15?

E: Ja sitten on myös valittu 11/15 siitä thorttlen vasemmalta puolelta.

Ei tarvitse. Slatsit tulee automaattisesti ulos kun valitsee laippavivusta. Laipat 1:ssa tulee pelkät slatsit ulos. Sen jälkeen tulee laippaa kun valitsee asennot 11,15, jne. Entäs trimmivalitsin siinä throttlen vasemmalla puolella, eli se eräänlainen md:n "tietokone", josta valitset ensin CG:n ja sitten laippa-asetuksen ja sen jälkeen se osoitin näyttää suoraan trimmiasetuksen lentoonlähtöön. Onko siinä oikea CG ja laippa-asetus? Entä käytätkö painojen laskentaan tuota Maddogin mukana tulevaa Maddog manageria ja muistat myös tallentaa ne painolaskelmat?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

CG on oikea(otettu maddogin loadsheetista/TOPCAT:sta, riippuen kumpaa käytän). Samoin laippa asetus siinä. Tuli mieleen, että mistä voin varmistua, että painot on mennyt perille. Esim. TOPCAT:n kautta kun exporttaan painot, niin bensa tulee autom. näkyviinnsiihen painopaneeliin, mutta joudun ZFW:n ruuvvaamaan siihen manuaalisesti.

Niin ja käytän mieluiten topcat:ia, koska maddogin control paneelista painojen siirto koneeseen on paljon hankalampi proseduuri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

CG on oikea(otettu maddogin loadsheetista/TOPCAT:sta, riippuen kumpaa käytän). Samoin laippa asetus siinä. Tuli mieleen, että mistä voin varmistua, että painot on mennyt perille. Esim. TOPCAT:n kautta kun exporttaan painot, niin bensa tulee autom. näkyviinnsiihen painopaneeliin, mutta joudun ZFW:n ruuvvaamaan siihen manuaalisesti.

Niin ja käytän mieluiten topcat:ia, koska maddogin control paneelista painojen siirto koneeseen on paljon hankalampi proseduuri.

Jos ZFW täytyy itse asettaa niin silloin en kyllä usko, että on  mennyt painot perille asti. Millä tavalla maddogin cp:stä on hankala toimenpide siirtää painot? Mulla on sellainen muistikuva, että valittiin vain kuorma ja painettiin send to fsx tjsp.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ne painot eivät suoran päivity. Pitää yhtä ohjetta seurata. Eli ensin valitsen koneen, ajan ja kentän. Sitten valitsen, kun kentällä, tallennetun lennon. Tämän jälkeen päivitän paikan ja klon. Sitten vielä vaihdan extraan(koska ulko kuva on omituisen lähellä konetta) ja sitten takas maddog:iin ja valmis!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään