Guest KSS

Virtual FinnComm - uusi virtuaalinen lentoyhtiö!

26 viestiä aiheessa

Virtual FinnComm – ”lentoonlähtö” päivä lähenee!

 

 

Historiasta... Nykypäivään...

Vuoden 2009 loppupuolella kehkeytyi idea Virtual FinnCommista, asia lähti etenemään hyvinkin, mutta oli monia ”kysymyksiä” ilman vastauksia ja paljon ongelmia. Lopulta projekti meni jäihin, mutta ei sitä täysin unohdettu. Ja kesän alettua vuonna 2010, Virtual FinnCommin siivet saivat ilmaan alleen... Ja tästä on hyvä jatkaa eteenpäin...

 

Piakkoin aukeaa myös ensimmäinen lentäjähaku, josta tulemme tiedottamaan myöhemmin lisää, mikäli olet kiinnostunut seuraile milloin lentäjähaku on.

 

 

Virtual FinnComm / Henkilökunta

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EDIT: eikös tämä ole oikea sivusto: http://www.fcmva.com

 

Tervehdys Arttu!

 

Anteeksi, että varastan topikkia, mutta nyt kun otit tämän esille niin linkittämäsi osoite ei ole Samuelin & kumppaneiden virtuaalilentoyhtiön sivut, vaan kyseessä on aivan toinen virtuaalilentoyhtiö Finncommille. Tarkoituksemme on julkaista kyseinen virtuaalilentoyhtiö lähipäivinä. Laitoimme lähes valmiit sivut jo verkkoon Finncomm Airlinesin henkilökuntaa varten, mutta joku muukin näköjään huomasi ne heti. ;D

 

Mutta palaamme piakkoin asiaan "virallisen" julkaisu-uutisen kera.

 

 

Harmi, että tietämättä sattui kaksi samanlaista projektia, mutta tuleepahan lentäjillä olemaan valinnanvaraa. ;D Onnea myös Samuel sinunkin virtuaalilentoyhtiöllesi!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervehdys Arttu!

 

Anteeksi, että varastan topikkia, mutta nyt kun otit tämän esille niin linkittämäsi osoite ei ole Samuelin & kumppaneiden virtuaalilentoyhtiön sivut, vaan kyseessä on aivan toinen virtuaalilentoyhtiö Finncommille. Tarkoituksemme on julkaista kyseinen virtuaalilentoyhtiö lähipäivinä. Laitoimme lähes valmiit sivut jo verkkoon Finncomm Airlinesin henkilökuntaa varten, mutta joku muukin näköjään huomasi ne heti. ;D

 

Mutta palaamme piakkoin asiaan "virallisen" julkaisu-uutisen kera.

 

 

Harmi, että tietämättä sattui kaksi samanlaista projektia, mutta tuleepahan lentäjillä olemaan valinnanvaraa. ;D Onnea myös Samuel sinunkin virtuaalilentoyhtiöllesi!

 

 

Hmm höööö, kuis monta näitä Finncommeja jo on? Eiks välillä kannattas perustaa jo DingDong?  ;) Joka tapauksessa kiinnostunut olet liittymään johonkin yhtiöön!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kolme kappaletta, jos se Vastapuun ja Talson Finncomm lasketaan mukaan... :P

 

Mikäs se Viiperin yhtiö oli mikä aikoinaan tietääkseni ensimmäisenä perustettiin?  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika jännä, jos FinnComm on antanut kaikille luvan... Ajattelisin että vain yhdelle annettaisiin, tai siis ainakin itse tekisin niin.

 

Mutta hyvää jatkoa kaikille lentoyhtiöille! :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Hmm höööö, kuis monta näitä Finncommeja jo on? Eiks välillä kannattas perustaa jo DingDong?

 

Kolme kappaletta, jos se Vastapuun ja Talson Finncomm lasketaan mukaan...  :P

 

Mikäs se Viiperin yhtiö oli mikä aikoinaan tietääkseni ensimmäisenä perustettiin? :D

 

Eihän tuo Viiperin yhtiö ole ollut toiminnassa enää vuosikausiin? Ja Talson mukaan heidän projektinsa on kuulemma kuopattu jo, joten ei tässä pyörää oltu keksimässä uudelleen. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervehdys Arttu!

 

Anteeksi, että varastan topikkia, mutta nyt kun otit tämän esille niin linkittämäsi osoite ei ole Samuelin & kumppaneiden virtuaalilentoyhtiön sivut, vaan kyseessä on aivan toinen virtuaalilentoyhtiö Finncommille. Tarkoituksemme on julkaista kyseinen virtuaalilentoyhtiö lähipäivinä. Laitoimme lähes valmiit sivut jo verkkoon Finncomm Airlinesin henkilökuntaa varten, mutta joku muukin näköjään huomasi ne heti. ;D

 

Mutta palaamme piakkoin asiaan "virallisen" julkaisu-uutisen kera.

 

 

Harmi, että tietämättä sattui kaksi samanlaista projektia, mutta tuleepahan lentäjillä olemaan valinnanvaraa. ;D Onnea myös Samuel sinunkin virtuaalilentoyhtiöllesi!

Eihän nämä projektit ihan samanlaisia ole kun verkkosivuillanne on kerrotte teidän tarjoan palveluja lähinnä englanniksi, vai?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika jännä, jos FinnComm on antanut kaikille luvan... Ajattelisin että vain yhdelle annettaisiin, tai siis ainakin itse tekisin niin.

 

Mutta hyvää jatkoa kaikille lentoyhtiöille! :)

 

Tuotaa, ei kai virtuaaliyhtiön perustaminen mitään lupaa oikealta yhtiöltä vaadi? :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuo vaatii, muistan tapauksen jossa oltiin perustettu virtuaaliyhtiö, oikea yhtiö löysi/sille ilmoitettiin asiasta ja kielsi toiminnan, joten jouduttiin lakkauttamaan. En kyllä millään muista mikä oli kyseessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuo vaatii, muistan tapauksen jossa oltiin perustettu virtuaaliyhtiö, oikea yhtiö löysi/sille ilmoitettiin asiasta ja kielsi toiminnan, joten jouduttiin lakkauttamaan. En kyllä millään muista mikä oli kyseessä.

 

Air Finland VA tais olla

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja sitten mennään ns "täydellisyyksiin" kuten esim Transavia VA, oikea Transavia valvoo foorumeita ja antavat sitten kaikki tarpeelliset tiedot lentämistä ajattellen. Täydelliset manuskat ovat ilmeisesti kesken/ei tule, en ole vielä aivan varma. Transavia kuitenkin lentää aika pitkälti Boeingin omien proseduurien mukaan, tietääkseni. Ja nämähän löytyvät PMDGn manuaaleista. Voisi vaikka liittyä, tuolla Transavialla kun ei taida olla rajoitusta kuinka monessa on mukana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

- Perustiedot ja -taidot ilmailusta ja sen menetelmistä. Hakijalla on oltava joko vähintään Senior Private Pilot -taso (SPP) IVAO-verkossa TAI hänen on lennettävä näytelento, jolla varmistumme hakijan taidoista. Lisätietoa lentonäytteestä täältä.

- Sujuvaa englannin suullista ja kirjallista taitoa (koska mm. koulutusmateriaalit ovat osittain vain englanniksi ja englanti on ilmailun "työkieli").

 

Eli ihan kuka tahansa ei lennä tuossa firmassa. Onnea yritykselle, nimittäin uskon että riman veto noinkin ylös tsemppaa näitä junioreja kehittämään lentotaitojaan. Vanha kettu ei näihin enää taivu, ehkä.. vai...

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko tuosta SPP-tasosta jotain joustamista? Itselläni on yli 200h IVAOssa joten eikö se jo riitä? Muilla yhtiöllä on yleensä vain tietty lentotunti määrä verkossa rajana....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko tuosta SPP-tasosta jotain joustamista? Itselläni on yli 200h IVAOssa joten eikö se jo riitä? Muilla yhtiöllä on yleensä vain tietty lentotunti määrä verkossa rajana....

 

Veikkaan että asia on tarkkaan harkittu. Hyvä niin. Ei nuo ivao tunnit asiaa ratkaise, tarvitaan siivet polettiin ja ne saa kun taito/tietotaso on sille määritellyllä tasolla. Ja toshan on mahdollisuus päästä mukaan lentämällä tuo efhk tma local circuit with proper holding patterns.  8)

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko tuosta SPP-tasosta jotain joustamista? Itselläni on yli 200h IVAOssa joten eikö se jo riitä? Muilla yhtiöllä on yleensä vain tietty lentotunti määrä verkossa rajana....

 

Mielestäni on hyvä noin, ja jos lukisit tarkkaan, niin huomaisit tuon Jarin mainitseman kohdan... Joten jos se 200h on mielestäsi riittävästi niin tuollainen pikku Kingin ulkoiluttaminen pitäisi taipua helposti.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja eipä tuo SPP taso ole edes vaikea saavuttaa, käy profiilista varaamassa kokeen ja sitten kokeenpitäjä ottaa yhteyttä. Lentokokeet eivät ole vaikeita ja kyllä tuolla 200h+:n kokemuksella kyseisitä kokeista mennään läpi niin että heilahtaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja ko. kokeessa (jos ei halua sitä SPP-tasoa hankkia) täytyy lentää siis aikalailla perusjuttuja, kuten NDB-lähestyminen ja PVO:n odotuskuvioon liittyminen sekä SID. Kun on vaan tarpeeksi motivaatiota ja halua, ei pitäisi olla minkäänlaista ongelmaa sisäänpääsyssä...  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja eipä tuo SPP taso ole edes vaikea saavuttaa, käy profiilista varaamassa kokeen ja sitten kokeenpitäjä ottaa yhteyttä. Lentokokeet eivät ole vaikeita ja kyllä tuolla 200h+:n kokemuksella kyseisitä kokeista mennään läpi niin että heilahtaa.

 

Moro!

Ei tuo SPP ihan niin helppo ole kuin kaima väittää itse practical ehkä on ja onkin mutta teoria koe onkin sitten eri juttu ja se täytyy olla ensin suoritettu. Itse yrittelin sitä 5x ennenkuin meni läpi tosin olenkin tällainen vanha pieru 69v (+2500 hr online) mutta kuvittelin osaavani jo melkoisesti. Teoria kokeessa on ogelmana kysymysten asettelu eikä niinkään mitä kysytään niissä kikkaillaan liian paljon kielellisesti ja se tuottaa ongelmia ei englantia äidinkielenään puhuville.

 

jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

Olen samaa mieltä Jukka kanssasi siitä että nuo teoriakokeet ovat välillä enemmän tai vähemmän lottorivin valintaa. Vaikka tietäisit mitä kysytään ja tiedät vastauksenkin, ongelmana on usein että vaihtoehdoista ei löydy järkevää vastausta. Suurin osa vastauksista tosin kyllä löytyy IVAO Academyn nettisivuilta, sieltä voi kokeenkin aikana etsiä vastauksia jos seinä tulee vastaan.

Itse käytännönkokeet sitten taas ovat melko "simppeleitä". Kokeissa on tarkoitus mittailla perustaitoja, ei mitään hifistelyä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikka tässä puhutaankin nyt tuosta SPP-tasosta niin itselläni taas tuntui että tuo PP tason teoriakoe oli aika helppo, käytännön kokeen suorittamiseen meneekin sitten vielä pitkän aikaa vaikka tunteja alkaa olla kohta jo 400 mutta kuitenkin tuntuu siltä ettei ole sellaiseen valmis  :-[ SPP-tasosta puhumattakaan  ;D

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kun tuo SPP on suoritellu niin yritin kylmiltään tuota CPL teroriaa kun nyt kumminkin lennetään näitä liike/rahtilentoja ihan periaatteen vuoksi eli mitään pätemistarvetta ei ole. Tulos masensi 45/100 lisäksi nykyään ei enää voi katsella jälkeenpäin mitkä olivat väärin ja hakea oikeat vastaukset netistä ja opiskella niitä jotta olisi viisaampi jatkossa. Ymmärrän kyllä mikä filosofia tässä on takana mutta kyllä nyt tehdään harrastuksesta tosi vaikea. Taitaa tuo SPP-taso jäädä viimeiseksi tai katsotaan nyt syksyllä vieläkö homma kiinnostaa. Ihan kommenttina minulle tuo PPL practical oli ihan saman tasoinen kuin myöhemmin SPP kiitos rating uudistuksen. Jos ajattelen mitä olisi tulossa CPL-practical kokeessa mitä en ole jo tehnyt niin ainoa todellinen ero on koneen koko eli veivataan samoja juttuja. Tämä on ehkä vähän kärjistetty mutta seison sanojeni takana. Edelleen olen sitä mieltä että lentäjät ja lennonjohtajat pitäisi pistää ratingien suhteen eri kastiin johtuen hommien erilaisuudesta. Lentäjille sopivin olisi IRL tapainen käytäntö jotain tällaista NEWBIE jotta pääsee lentämään onlinessa laskukierroksia ja muuta vastaavaa,PPL VFR,PPL IFR/monimoottori,CPL ja nimikettä en keksi mutta jonkinlainen lennonopettaja. Näihin sopivat teoria kysymykset ja practical kokeessa vielä muutama suullinen lisäkysymys kuten minulla oli ihan hienoa saada sanoa mitä tietää omin sanoin.

 

jukka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitten kun monella korkea ratinkisella jota olen johtanut on ollut käytäntö vähän hakusessa ja plaanit näyttää monasti tältä:

[ attachment removed / expired ]

 

 

Moro!

Tämän olen itsekin huomannut ja välillä ihmetellytkin mutta eri maissa taitaa ole vähän eri kriteerit ja usein kun on saatu kultaiset siivet niin millään ei enää ole väliä eli puku tekee miehen.

 

jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentäjille sopivin olisi IRL tapainen käytäntö jotain tällaista NEWBIE jotta pääsee lentämään onlinessa laskukierroksia ja muuta vastaavaa,PPL VFR,PPL IFR/monimoottori,CPL ja nimikettä en keksi mutta jonkinlainen lennonopettaja. Näihin sopivat teoria kysymykset ja practical kokeessa vielä muutama suullinen lisäkysymys kuten minulla oli ihan hienoa saada sanoa mitä tietää omin sanoin.

 

 

Mutta tuohan poistaisi ne, ketkä osaavat operoida jettiä kunnolla ja haluaisivat sitä lennellä, ellei systeemissä olisi "ei-tuntirajoja"-käytäntöjä.......

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään