Esa Sairio

Ai-koneet rakennusten sisällä

14 viestiä aiheessa

Miksiköhän simussani (FS 2004) jotkut ai-koneet ovat osin rakennusten sisällä Lontoon Heathrowin kentällä?

En nyt ehtinyt laittaa kuvaa asiasta. Asennettuna lähes jokainen WOAI:n kone.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaapi johtua Afcad tiedostosta. Kannattaa etsiä oikea afcad netistä, esim jos kyseessä on jokin lisuri kenttä Lontooseen tai sitten jos on default maisema, niin etsit sieltä simun kansiosta af2 tiedoston joka on viittaus sinne kenttään jossa koneet ovat rakennusten sisällä. Voi olla että siinä on nyt väärä af2 filu sotkemassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaapi johtua Afcad tiedostosta. Kannattaa etsiä oikea afcad netistä, esim jos kyseessä on jokin lisuri kenttä Lontooseen tai sitten jos on default maisema, niin etsit sieltä simun kansiosta af2 tiedoston joka on viittaus sinne kenttään jossa koneet ovat rakennusten sisällä. Voi olla että siinä on nyt väärä af2 filu sotkemassa.

Mikä sitten on oikea afcad Heathrowille? Minulla vakiokenttä.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä sitten on oikea afcad Heathrowille? Minulla vakiokenttä.

yES

Varmaan näin alkuun ihan se simun oletus, kannattaa nyt oikeasti tarkistaa se simu kansio läpi löytyykö sieltä erillistä AF2 tiedostoa tuosta Heathrown kentästä.

Sen jälkeen voit tietysti netistä etsiä default Heathrowille erillisen muokatu afcad tiedoston

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin ainakin kuutta erilaista afcadia Heathrowille(joita Avsimistä löytyi).

Päädyin jättämään Henry Lidsterin jo loppuvuonna 2003 FS 2004:lle tekemän, koska se oli paras kompromissi.

Muissa kokeilemissani oli ongelmina mm. että osa koneista edelleen meni rakennusten sisään tai rullausteille kasvoi puita tai koneiden parkkialueita oli muutettu tökerösti (vaalea pinta vakiosceneryalueen päälle) jne.

Yhteinen ongelma kaikille afcadeille oli se, että ai-koneiden lisääntyminen kenttäalueella pudotti frameja jopa alle 20:een, kun vakiona Heathrowssa se on minulla rajoittimessa 40 vaikka ai-säätö on nykykoneellani täydet 100%.

Tuo asentamani Lidsterin afcad lisäsi koneita kiitettävän paljon mutta framet eivät kovin paljoa pudonneet (ovat paikasta riippuen 25-35:een) ja vain muutama kone useasta sadasta menee delleen rakennusten sisään.

yES

PS. Pitäisi siiis olla vieläkin tehokkaampi tietokone, jotta edes FS 2004 pyörisi hyvin framet 40 tasolla Lontoon pääkentällä kun siellä on satoja ai-koneita ja asetuksena 100% (ja kaikki simun muutkin asetukset varjoineen täysillä)!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Periaatteessa pitäisi päästä urkkimaan mitä Addon Scenery kansiosi sisältää ja yleensäkin mitä lisä-osia on asennettuna.

Siten pääsisi helpommin korjaamaan tuollaiset ongelmat, väärät afcad tiedostot on yleisesti syynä tuollaiseen ja ne alueet joissa sanoit että on puustoa väärissä paikoissa, tarkoittaa juuri sitä että siellä on piilosalla vääränlainen af2 sille kentälle, koska yleensä jos on lentokentät tehty simulaattoriin, myös se kentän pohja, eli nurmi polygon on rajattu vain tiettyyn alueeseen ja se oikea afcad toimimaan sen polygon alueen sisäpuolella, näin ollen se puusto ei tule sieltä silmille vaan jää juuri tämän rajatun pohja polygon alueen ulkopuolelle.

Jos kiitoradalla, rullaustiellä ja platalla on puita, tarkoittaa silloin sitä että af2 ei sovellu sille kentälle, vaan se on tehty erilliselle lisä-osa kentälle, jossa tätä pohjapolygonia on laajennettu yli sen default alueen, näin ollen se näkyy tälläisenä ongelmana. Toivottavasti nyt ymmärrät mitä tässä selittelen.

PS. Pitäisi siiis olla vieläkin tehokkaampi tietokone, jotta edes FS 2004 pyörisi hyvin framet 40 tasolla Lontoon pääkentällä kun siellä on satoja ai-koneita ja asetuksena 100% (ja kaikki simun muutkin asetukset varjoineen täysillä)!

Kannattaako välttämättä, eikös tuo 20fps ole jo aika hyvin kuitenkin vielä, ei etes diaesitystä :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lataat ScanAFD ohjelman, se löytää nopeiten sieltä addon scenery kansiosta ne kaikki asennetut AFcad tiedostot ja helpottaa ylimääräisten poistoa.

http://www.nwlink.com/~erog/

En laita tuota ohjelmaa etten poista jotain tarpeellista. Minulla on kyllä Addon hyvässä järjestyksessä täällä uudella koneellani olevassa FS 2004:ssa.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En laita tuota ohjelmaa etten poista jotain tarpeellista. Minulla on kyllä Addon hyvässä järjestyksessä täällä uudella koneellani olevassa FS 2004:ssa.

yES

Sitten se on ulkopuolisen aika vaikea jelppiä, itse vaan voit tietää mikä sielä on se vian aiheuttaja. Se sit varmaan vaan kannattaa elää ongelman kanssa niin kauan kun saat sen ratkaistua itse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo edellämainitsemani Lidsterin afcad on minulle sopiva Heathrowiin. Sen edut luettelin jo tuolla aiemmin.

yES

No se on hyvä, itsekin pitäisi tässä ratkoa yksi ongelma simulaattorista kun fs-traffic.dll heittää fatal errorit kun lähestyy Miamin kenttään suunnasta jos toisesta.

Pitää miettiä mitä sitä on tullut asenneltua tässä viimeaikoina sinne suunnille :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No se on hyvä, itsekin pitäisi tässä ratkoa yksi ongelma simulaattorista kun fs-traffic.dll heittää fatal errorit kun lähestyy Miamin kenttään suunnasta jos toisesta.

Pitää miettiä mitä sitä on tullut asenneltua tässä viimeaikoina sinne suunnille :thmbup:

Muuten oletko Toni tekemässä Miamin rakennuksistasi isoa yhtä pakettia? Tämä olisi hieno juttu, asentaisin sen heti tuolle seudulle.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

yES

Ei se ScanAFD-ohjelma poista luvatta yhtään mitään, mutta sillä on helppo selvittää luuraako jossain AFCADien kaksoisolentoja. Niiden nimien ei edes tarvitse olla samoja, koska ohjelma kurkkaa tiedostojen sisälle. Se antaa myös vääriä hälyytyksiä, sillä raportoi "tuplina" kaikki samalle kentälle tehdyt AFD-tyyppiset bgl-tiedostot. Tarkempi tutkimus vaikka AFCAD-ohjelmalla sitten paljastaa lopullisesti mistä on kyse.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuten oletko Toni tekemässä Miamin rakennuksistasi isoa yhtä pakettia? Tämä olisi hieno juttu, asentaisin sen heti tuolle seudulle.

yES

Se on itseasiassa valmis, odottelen vaan yhdeltä maiseman tekijältä yötekstuuri pakettia sille.

Eli nyt oli apuri tekemässä tekstuureita siinä, en tiedä tiedätkö sellaisen kun Intersimstudiosin, mutta sen sivuston ylläpitäjä innostui maisemasta ja halusi välttämättä jelppiä sen tekemisessä.

Ilmoitan kohan kellonajat sopii kohdakkain hänen kanssaan, koska hän itse asuu Coral Gablesissa, miamin kupeessa ja hän lähettää sen paketin messengerin kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään