Guest Makoy

777-300ER kokkariprojekti

233 viestiä aiheessa

Moi,

Da da da datta daa  :o

Jotain on tapahtunut pitkästä aikaa tällä saralla, kun toi maisemointi tökkäs seinään  :-[

Sunnuntaina loppuu loma, joten otin itseä niskasta kiinni ja aloin hommiin.

Jos joku muistaa, niin mullahan oli kaikki lattian korkeudella( MIP ja pedestall ) ja kivasti keräs pölyä päälle.

Toi MIPpi koki tavallaan ylösnousemuksen  ;D

Arvatkaa mistä levy on, no liian helppo, oli tollanen pingispöydän puolikas joutavana, joten annoin sille uuden elämän.

Toihan tietysti pitää kevyesti hiasta ja heittää maali päälle, ei se ton näköseksi jää.

Aloin jo asentelemaan clearshiediä ton kuvan jälkeen ja tarkotus olis nyt viikonlopun aikana saada kaikki maalausta vaille valmiiksi.

Laittelen lisää kuvia, sitä mukaa kun homma edistyy.

marco

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia,

Vaimon kanssa pidettiin palaveri, mihin tuo sijoitetaan, alkoi jo kattelemaan vähän silmäkulmien alta, kun aloin kasailemaan tota  ;D.

Mulla oli mielessä rakentaa iso parvisänky, jonka alle olisin tuon tökänny.

olis saannu hyvin tehtyy seinät ympärille ja overheadin kiinni sängyn alapuolelle.

Vaimopa vaan ei lämmenny ajatukselle, joten toi tietsikkakulmaus tossa vasemmalla puolella saa

sit myös uuden elämän ja simu tulee sit siihen.

Alkaa pieni yksiö tuntua melkoisen ahtaalta muuten.

Noita näyttöjä olenkin katellut huutonetistä, pitää odotella et sattuu sopivia ja sopuhintasia tulemaan kohdalle.

Niin ja jos jollakulla olis ylimääräisiä OC:n tuotteita sopuhintaan ja näyttöjä, niin olis tarvetta.

Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on yksi vaihtoehto, mut toisaalta mua ei sit enää paljon kotona näkyisikään.

Onhan se bueno jos simu on kotona, niin voi hypätä nopeesti puikkoihin kun siltä tuntuu.

Kyllä se tohon nurkkaan mahtuu, pitää sit jossain vaiheessa ostaa yksi ST tykki ja heittää se

overheadin päälle, se hoitaa ton maisema visuaalin.

Tiedoksi muuten 737 rakentajille, et huomasin mycockpitissä ilmaisen simusoftan joka näyttää tosi pätevältä.

http://www.mycockpit.org/forums/showthread.php/18345-Need-testers-for-737-systems-simulator-software?p=105666#post105666

marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kotikäyttöön kannattaa harkita myös muita vaihtoehtoja kuin Short Throw-tykin käyttöä, koska simulaattorin ja tykin väliin pitää saada vähintään metri pari väliä.

Muussa tapauksessa resoluutio/pikselikoko tulee ongelmaksi. Riippuu tietysti siitä kuinka ison kuvan tykistä haluaa ulos.

Kotiohjaamokäytössä, pienessä tilassa 3 x isokokoinen lcd + triplehead on mielestäni parempi ratkaisu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä olen mietiskellyt eri vaihtoehtoja ja toi tykkiratkaisu olis se mun juttu.

Saan sen laitettua 2 metrin päähän seinästä ja kuvan leveys tarviis olla 160-180cm.

Oma kuono olis seinästä n.1 metrin päässä tai voi olla et sais pidemmällekkin jos tarvii.

Noissa näytöissä jää ne karmit mun mielestä ikävästi ja jos näyttöjä ajattelisin, niin sit pitäis olla

2X 42" töllö, että peittäis koko etualan.

Toi T7:kan MIP kun on 162 cm.

Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

terve,

No niin, nyt on 15" lcd simussa, otin etukehyksen pois niin sai lähemmäksi mippiä.

Imasin ton FreeFD:n, ainakin näin aluksi olis tarkotus käyttää sitä mittareihin.

Tuli ongelma ton altimeterin kanssa, kun se ei suostu liikkumaan ylöspäin, et sais sen keskelle kehystä.

Muut mittarit saa kyllä hyvin liikuteltua.

Onko joku leikkinyt tämän kanssa, jos on niin saako ton hoidettua jotenkin vai onko se bugi?

Toinen juttu mitä huomasin, niin toi ohjelma nähtävästi kannattaa olla ihan eri koneella,

Kokeilin simuilun aikana vaihdella eicaksen modeja, mut eipä näy vaihtavan, muuten kyllä ennen lentosessiota.

Jos joku tietää tosta jotain, niin tänkiu veri meni  ;D

Marco

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Jouni,

Gyl on mahtavan näköinen toi sun cockpitti.

Toi sama softa oli mullakin mielessä, kunnes FDS vai mikä se oli,

osti sim-avionicsin ja hinta pompsahti vissiin nelinkertaiseksi  >:(

Ajatus tällä hetkellä on kehitteillä oleva tosi lupaava 737:n softa, siinä ei ole

vielä glass cockpittia, mut muuten.

Käytän siihen asti tota ilmaista FreeFD:tä.

Erojahan on miten jutskat toimii 737 ja 777 , mutta so what, ei mulle tarvii olla

tismalleen 100% niinkuin oikea T7:ska.

Tai ei ainakaan vielä  ;D

Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset O-P.

Mulla on nyt työn alla toi clearshield, pientä näpertelyä vielä ja se on valmis.

Aloin myös leikkimään tolla Usb-axesilla ja laitoin diodit joka näppäimelle.

Näyttäs siltä, että voi laittaa vaikka kaikki päälle jääviksi kytkimiksi.

Mulla on nyt 5 päälle jäävää vipukytkintä käytössä, eikä ne sekoita mitään.

Sit aivoitus....

Noissa on/off vipukytkimissä vaan huomasin yhden seikan, otetaan esimerkiksi parking brake.

Kytkin on OFF asennossa > jarru pois päältä, laitan jarrun päälle > kytkin ON asentoon.

Kaikki ok tähän mennessä, mutta....

Kun haluan jarrun taas pois päältä, käännän kytkimen OFF asentoon, mutta jarru ei lähdekkään pois päältä ennenkuin kytkintä käyttää ON asennossa  ;D

Voiko tän ratkaista muulla keinolla kuin rekisteröidä FSuipc?

Tietysti vois käyttää ON-OFF-ON kytkintä, jossa noi ON ja ON asennot olis kytketty yhteen.

Kattelin tota FSuipc rekisteröintiä ja sinne ei näköjään käy visa electron, oon tähän asti selvinnyt ilman luottokorttia, kai se sit on hommattava  >:(

Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillä on simussa parking brake -kytkimen kanssa sama probleema, eli vetämällä menee nätisti päälle, mutta

pois päältä otettaessa pitää tehdä yksi extra eteen-taakse liike.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saako ton ongelman hoidettua tolla FSuipcilla?

Jos ei niin pitää sit laittaa tollaisia ON-OFF-ON kytkimiä.

Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saako ton ongelman hoidettua tolla FSuipcilla?

Jos ei niin pitää sit laittaa tollaisia ON-OFF-ON kytkimiä.

Marco

Me ei olla lähdetty korjaamaan tota, joten en valitettavasti osaa kertoa enempää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Marco Leo Bodnar   BU0836X joystick controller -  Olisi ehkä hyvä vaihtoehto  //jouni.

Niin tuo muuten tais olla meilläkin, eli yoke on kiinni tuossa Leo Bodnar kortissa ja siinä on myös paikkoja painonapeille. Mä mäppäsin sen parking braken vaan niin, että

valitsin FS2004:ssa parking braken ja liikuttelin tuota kytkintä. Löysi kortin painonapin suoraan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mä tein ihan samalla lailla tolla axesilla.

Olis ehkä pitäny alunalkujaan jo hommata toi Bodnarin kortti, mut... no tällä mennään.

Miten muut ovat saaneet axesin toimimaan on-off kytkimillä kun on ollu juttua, että niitä olis laitettu esim laskeutumisvaloihin?

FSuipc?

Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mä tein ihan samalla lailla tolla axesilla.

Olis ehkä pitäny alunalkujaan jo hommata toi Bodnarin kortti, mut... no tällä mennään.

Miten muut ovat saaneet axesin toimimaan on-off kytkimillä kun on ollu juttua, että niitä olis laitettu esim laskeutumisvaloihin?

FSuipc?

Marco

Parking braken kanssa on ollut enemmänkin ongelmia, ainakin Simkits-setupeissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kävin tänään hakemassa Biltemasta tollasen ON-OFF-ON kytkimen ja testailin sitä.

Toi kytkin on näppärä siitäkin, että siihen vipuosaan saa ruuvailtua lisää mitä haluaa ja on pari reikääkin valmiina.

Hintaa oli 2.99

Onhan se paljon parempi kuin ennen, mutta ei vieläkään vimosen päälle, tossa on nyt ylimääräinen naksaus välissä.

Eipä tuo haitanne  ;D

Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aioin laittaa kuvaa mitä olen saanu aikaiseksi, mut eipä näy löytyvän puhelimen piuhaa.

Siispä kuvia myöhemmin.

Pari kysymystä.

1) Mitkä piuhat piti yhdistää virtalähteestä, et sai päälle?

2) Mulla tulis 3 kpl vihreitä ledejä "silmäkulman" taustavalaistukseen.

Ei löydy kuin olikohan noi 330 ohmin vastuksia, joten pitäiskö noi kytkeä erilleen, siis vastus jokaiseen?

Näihin jos saisi pikaisen vastauksen, niin pääsee jatkamaan asennuksia.

Kiitos ja kumarrus.

Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

löysin sitten viimein vastauksen.

1)  Vihreä ja mikä tahansa musta.

2)  Jatkuu tänä iltana.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

löysin sitten viimein vastauksen.

1)  Vihreä ja mikä tahansa musta.

2)  Jatkuu tänä iltana.....

Moejens muista punainen+5  ,keltainen +12v. Nyky ledeihin käy väliltä 70--330 ohmia.//jouni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään