Vesa Rautakoura

FSX papivalot pikkukentillä

3 viestiä aiheessa

Olen jo jonku aikaa ihmetellyt, onkohan kukaan muu..  Kun laskeutuu pikkukoneella esim Immolan tai Malmin kentälle, niin tuntuu että papivalot ohjaavat ihmeellisen pitkälle.  kokeillut monella eri koneella... Vantaalle taas tuntuu menevän ihan suht ok, testasin toki autopiloti approachilakin ...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin Malmin kiitotie 36 pitääkin mennä pitkälle (siirretty kynnys muistaakseni).

T: Mika

Aijjaa. Oikeassa elämässä 36:n papithan ovat ENNEN 09/27:aa, kun FSX:ssä ne ovat tämän jälkeen? Pitäisikö papivalojen tuoda kone suunnilleen papivalojen viereen laskeutuessa? tai hieman ohi?

Ei silti täysin selitä, mielestäni silti kulma on oudon jyrkkä ja laskeutumiseen jää ehkä 40% kiitoradasta. Ja tosiaan Orionilla kulma tuntuu oikeammalta...  Ja kun katsoo juutuubista fsx videoita, niin monesti tullaan 4:llä punaisella ja laskusta tulee juuri oikeaoppinen, kone tulee kynnyksen jälkeen touchdown alueelle aikasta kauniisti... ja loogisella kulmalla...

EDIT: niin siis olen huomannut ilmiön default Cessnalla, baron58:lla, realairin marchettilla, a2a piperillä ainakin, mutta Maule Orion tuntuu liukuvan paremmin?? 

EDIT2: Olen enemmän nyt tutkinut tota, niin malmi ja immola tuntuu olevan AINOAT missä toi tapahtuu =) innsbruck, seinäjoki, pirkkala ... kaikkialla muualla papivalot ohjaa "ihan jees", tosin välillä voi mennä aavistuksen pitkäksi, ainakin jos käyttää vertailukohtana "rengasjälkiä" kiitotiessä, mutta kuitenkin...

Malmin kenttä ja Immola on niin pirun lyhyitä.. siitäkö lienee johtuu. ja FSX:n papit ilmesesti ohjaa aina tiettyyn paikkaan, joten papien sijaintikin vaikuttaneen. Oli miten oli, let's fly  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään