Vesa Rautakoura

FSX:ään custom kategoria koneille?

5 viestiä aiheessa

Iltapäivää

Onnistuuko FSX:ään saamaan jotenkin default "hangaarinäkymäksi" eli missä koneet listattu free flightissa, niin jonku custom kategorian johon voisi laittaa omat lemppari koneet? Itse lennän vain 3-4 eri konetta ja muut 99% ajasta on vain tiellä... Mutta en viitsisi niitä tuhotakkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisin kertoa minkälaista systeemiä olen itse suunnitellut. Tämä ei ole suoranaisesti vastaus tuohon kysymykseesi, koska käytän eri simua Fs 2004. Mutta ehkä tästä saa jotain vinkkiä . . .

:)

Ennen pitkää simun Aircraft kansio paisuu massiivisen kokoiseksi ja konevalikon aukeaminen kestää aina vain pidempään ja pidempään. Tiettyä konetta joutuu joskus etsimään pitkään. Olisi kätevää jos koneet voisi jakaa tyypin mukaan useaan Aircraft kansioon . . . mutta simu hyväksyy vain yhden.

Ratkaisuna on jakaa ne "väkisin" useaan eri kansioon. Esimerkiksi Simviationissa on koneet jaoteltu selkeästi: Civil Jets, Props, Military, Vintage, Helicopters, Misc.

Ideana olisi laittaa simun pääkansioon Em. tavalla nimetyt mapit . . . vaikkapa "Props" joka sisältäisi "Aircraft" kansion jossa olisi kaikki potkurikoneet sekä kaikki Ai-koneet.

Näitä tyyppikohtaisia Aircraft kansioita sitten vaihdeltaisiin simun pääkansioon, riippuen siitä minkälaisilla koneilla huvittaa lentää.

Kaikkien koneiden mittarigauget olisivat normaalisti yhdessä isossa gauges mapissa tai konekohtaisesti panel-kansioissa . . . molemmat systeemit toimisivat, olisivat ne sitten kummassa tahansa.

Minulla ei ole Ai-koneita kovin paljon, ehkä noin sata erilaista. Ne vievät tilaa noin 800-megaa. Jokainen Aircraft mappi voisi aivan hyvin sisältää kaikki Ai-koneet.

Juu . . tuommoista olen suunnitellut, saa nähdä koska kerkeäisi kokeilla toimivuutta. Eräs seikka tuossa pitäisi muistaa . . jos poistaa jonkin koneen autoinstallerilla niin sen koneen mappi olisi syytä olla silloin simun pääkansiossa aktiivisena.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on kaikki koneet (ihan hirveesti) asennettuna, mutta mulla on "SimObjects"- kansiossa kansio "Hangaari" johon siirtelen vaan Aircraft- kansiosta koneiden kansiot mitä en halua siellä näkyvän. Sitten kun hangaarista haluaa koneen käyttöön, niin siirtää vaan kansion oikeaan kansioon. Ei tarvi asentaa aina erikseen. Toimii mielestäni hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on kaikki koneet (ihan hirveesti) asennettuna, mutta mulla on "SimObjects"- kansiossa kansio "Hangaari" johon siirtelen vaan Aircraft- kansiosta koneiden kansiot mitä en halua siellä näkyvän. Sitten kun hangaarista haluaa koneen käyttöön, niin siirtää vaan kansion oikeaan kansioon. Ei tarvi asentaa aina erikseen. Toimii mielestäni hyvin.

Tuota Tonin käyttöä olen myös harrastanut vain sillä erolla että minulla on toinen kovalevy jota pidän varastonaja siellä on myös sceneryt jotka on asennetuna fsx

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Tonin systeemi vaikuttaa hyvältä . . . rupesin mielessäni kehittämään sitä . . . Siellä Hangaari kansiossa voisi olla erikseen nuo " props, military ym osastot niin koneet löytyisivät nopeammin. Tai sitten olisi monta Hangaari kansiota nimettynä esim "Hangaari Props" joista sitten napsittaisiin niitä koneita mielen mukaan edestakaisin. Kaikki Ai- koneet olisivat siellä "varsinaisessa" . . . .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään