Juha Martimo

Kuva nykii oudosti FSX:ssä (Vika korjattu)

27 viestiä aiheessa

Tervehdys

Tässä on tullut otsikon mukainen ongelma, kun laitoin uuden näytönohjaimen.

Eli kuva on paikallaan ollessa todella tarkka ja mitään sahalaitoja ei ole, mutta kun lähtee liikenteeseen niin kuva alkaa väreilemään ja grafiikassa on kuin "aaltoja" alhaalta ylös päin. Olen testannut puhtaalla cfg:llä ja tweakatulla --> tulos sama. Olen kokeillut kaksilla ATI Catalysteillä 10.2 ja 10.4, ei vaikutusta. Korttina on 5870 Vapor-X.

Osaisiko kukaan jelpata, on meinaan todella ärsyttävä ongelma............?

Kiitokset!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En osaa jelpata, mutta mulla se tuli SP2:n asennuksen jälkeen ja on ollu siitä saakka. En ole itsekään saanu sitä pois.

Mutta miksi tätä ei ollut ikinä nVidian korteilla? Nyt tuli kun vaihto Atiin......

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän FSX tarvita SP2, se on siinä pelissä mukana kun asennat sen, otappas pois se niin näet jos paranee.

Ei ole SP2 mukana ellei ole Accleration Packia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys

Tässä on tullut otsikon mukainen ongelma, kun laitoin uuden näytönohjaimen.

Eli kuva on paikallaan ollessa todella tarkka ja mitään sahalaitoja ei ole, mutta kun lähtee liikenteeseen niin kuva alkaa väreilemään ja grafiikassa on kuin "aaltoja" alhaalta ylös päin. Olen testannut puhtaalla cfg:llä ja tweakatulla --> tulos sama. Olen kokeillut kaksilla ATI Catalysteillä 10.2 ja 10.4, ei vaikutusta. Korttina on 5870 Vapor-X.

Osaisiko kukaan jelpata, on meinaan todella ärsyttävä ongelma............?

Kiitokset!

Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä näistä väreilystä videota tai kuvamateriaalia. Itse en moista väreilyä ole havainnut ainakaan omalla XFX Radeon HD5870.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli vielä mieleen että teinköhän jotain väärin tai jäikö jotain tekemättä, kun vaihdoin nVidian Ratukkaan.....?

1. Ennen kun poistin kortin, niin poistin ajurit ja ajoin Driver Cleanerin + puhdistin rekisterin CCleanerillä

2. Kone kiinni ja kortti veks ja uutta sisuksiin.

3. Kone päälle ja uudet ajurit sisään. Siinäpä se.

Pitää tuota video juttua testailla iltasella. Ennen en ole videoita simusta ottanu/upannu minnekkään, joten katellaan kuin äijän käy. Kuvakaappauksesta sitä ei erota ehkä....pitää testata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli vielä mieleen että teinköhän jotain väärin tai jäikö jotain tekemättä, kun vaihdoin nVidian Ratukkaan.....?

1. Ennen kun poistin kortin, niin poistin ajurit ja ajoin Driver Cleanerin + puhdistin rekisterin CCleanerillä

2. Kone kiinni ja kortti veks ja uutta sisuksiin.

3. Kone päälle ja uudet ajurit sisään. Siinäpä se.

Pitää tuota video juttua testailla iltasella. Ennen en ole videoita simusta ottanu/upannu minnekkään, joten katellaan kuin äijän käy. Kuvakaappauksesta sitä ei erota ehkä....pitää testata.

Esim kumpikaan noista ohjelmista ei poista täydellisesti edellisen laitteen ajureita/rekisteritietoja, jos vilkaiset esim huviksesi sen mitä esim nvidian installerin kansio pitää sisällään ajuritiedostoineen ja etsi ominaisuudella tarkistat windows kansion läpi, niin ainakin itselläni edellinen Nvidialainen(GTX 295) jätti ajuri tiedostoja melkein yhtä paljon jälkeensä mitä se sinne asentaakin, eli sama homma on myös atinkin korteilla, Driver Cleaner tunnetusti aina löytää ajuritiedostoja kun vedät scannaukset, senkin takia koska sekään ei ihmeisiin pysty niin se löytää aina ne samat tiedostot uudelleen ja uudelleen koska jostain kumman syystä järjestelmävalvojan oikeuksillakaan niitä tiedostoja ei pysty poistamaan, ellet ota yksitellen  täydet oikeudet niille tiedostoille ja poista yksi kerrallaan. Tätä ei Driver Cleaner pysty tekemään. Vinkkinä vaan, on tullu käytyä itsekin tuo "sotku" läpi tässä keväällä joten ei kannata noita ohjelmia itsestäänselvinä pitää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

fsx.cfg:n [GRAPHICS] osioon seuraavat rivit:

>ForceVSync=1
ForceWindowedVSync=1
ForceFullScreenVSync=1

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

fsx.cfg:n [GRAPHICS] osioon seuraavat rivit:

>ForceVSync=1
ForceWindowedVSync=1
ForceFullScreenVSync=1

Tämä poisti tuon "aaltoilun"!! Kiitos Ville. Nyt jäi vain jaksottainen nytkähtely....Pitää jatkaa säätämistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kun poistin UIAutomationCore.dll:n niin nykiminenkin rauhoittui aikalailla. Vielä kuitenkin hetkittäin nytkähtelee.....Säätö jatkuu  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kun poistin UIAutomationCore.dll:n niin nykiminenkin rauhoittui aikalailla. Vielä kuitenkin hetkittäin nytkähtelee.....Säätö jatkuu  :thmbup:

Miten on FPS säädöt FSX:ssä? Tuo simun FPS oma lukitus on ainakin itselläni aiheuttanut tuollaista nykähtelyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten on FPS säädöt FSX:ssä? Tuo simun FPS oma lukitus on ainakin itselläni aiheuttanut tuollaista nykähtelyä.

Tällä hetkellä mennään fps limitterin kanssa.

Jotenkin tuntuu että näyttis ei antaisi koko ajan täysiä tehoja....Onkohan siinä jokin virransäästöominaisuus tms päällä?

EDITTIÄ: FPS Limitteri on nyt säädetty 30 ja simussa fps on kyllä siellä koko ajan. Hetkittäin se tippuu 5-7 välille ja tällöin tulee nykimistä ymym. Tämä ei ole paikasta riippuvainen, vaan tulee jatkuvasti, lennät missä vain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällä hetkellä mennään fps limitterin kanssa.

Jotenkin tuntuu että näyttis ei antaisi koko ajan täysiä tehoja....Onkohan siinä jokin virransäästöominaisuus tms päällä?

EDITTIÄ: FPS Limitteri on nyt säädetty 30 ja simussa fps on kyllä siellä koko ajan. Hetkittäin se tippuu 5-7 välille ja tällöin tulee nykimistä ymym. Tämä ei ole paikasta riippuvainen, vaan tulee jatkuvasti, lennät missä vain.

Itse en tuota limiteriä käytä vaan sitä mikä on FSX:ssä olemassa. Nykiminen vaan tapahtuu jos on juuri tuota 5-7 tasoa ja se on normaalia noilla fps:llä. Mutta harvoin putoaa noin alas omalla kokoonpanolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en tuota limiteriä käytä vaan sitä mikä on FSX:ssä olemassa. Nykiminen vaan tapahtuu jos on juuri tuota 5-7 tasoa ja se on normaalia noilla fps:llä. Mutta harvoin putoaa noin alas omalla kokoonpanolla.

Pitää testailla X:n omalla limitterillä. Just nostelin prossun kellot 4.00GHz ja samanlaista menoa on. Ei vaikutusta. Pitää jatkaa iltasella säätämistä.

Muistelisin että joskus nVidian kortillakin oli tätä nykimistä, mutta nHancer korjasi tilanteen. Harmi kun se ei toimi Radeonilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisikohan tämä nykiminen johtua näyttiksen ajureista? Tällä hetkellä mulla on 10.2.....

Semmoisenkin huomasin, että kun simu on pausella ja spot viewissä niin FPS hyppii silloinkin. Nyt on rajoitettu simusta 25 ja FPS hyppii 7-25 välillä. Osaapa olla ärsyttävää.........

EDIT: Homma alkoi skulaan kun muutin näyttiksen asetuksista hieman pienemmät säädöt. Aluksi kaikki säädöt oli tapissa ja nyt pudotin niitä hieman. Kuva ei kärsinyt ja nykiminen hävisi!!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen yrittänyt kaikkea mitä vaan päähäni olen saanut, mutta silti ei vain lähde pois! Hyppii siinä 5 ja 30 fps:n väliä.

Osaisiko joku auttaa?

Käyttöjärjestelmä: Microsoft Windows XP Home Edition (vers. 5.1)

Suoritin: AMD Athlon 64 Processor 3500+, MMX, 3D now, 2.2GHz

DirectX: DirectX 9.0c

Näyttis: ATI Radeon HD3200 Graphics

Nykyinen näyttötila: 1440 x 900 (32bit) (60Hz)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisko tässä nyt kysymys siitä että kun on ollut nVdian kortti ja ajurit ensin ja sitten vaihdetaan AMD kortti ja Catalyst ajurit niin jos jää edellisistä kilpailevan valmistajan ajureista roinaa kuten Hiltusen Toni tossa yllä kertoi niin siitä sitten tulee häiriöitä/ongelmia 3D tilassa.

Toni lainaus sulta:"nvidian installerin kansio pitää sisällään ajuritiedostoineen ja etsi ominaisuudella tarkistat windows kansion läpi, niin ainakin itselläni edellinen Nvidialainen(GTX 295) jätti ajuri tiedostoja melkein yhtä paljon jälkeensä mitä se sinne asentaaki"

Eli mistä muista  kansioista Windowsin sisältä kuin system32-kansiosta näitä jäänteitä löytyy drivesweeperin käytön jälkeen?

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen poistanut kaikki roippeet aina manuaalisesti rekisteristä käyttämällä Käynnista/ Apuohjelmat / Suorita / regedit

Tässä pitää tietysti olla tarkkana kun jotain poistaa ja varmistaa asia pariinkin kertaan sillä muuten :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen yrittänyt kaikkea mitä vaan päähäni olen saanut, mutta silti ei vain lähde pois! Hyppii siinä 5 ja 30 fps:n väliä.

Osaisiko joku auttaa?

Mulla on sama näytönohjain ja FSX:n kanssa täyttä kuraa joten ainoa ratkaisu ostaa uusi tietokone!

:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen poistanut kaikki roippeet aina manuaalisesti rekisteristä käyttämällä Käynnista/ Apuohjelmat / Suorita / regedit

Tässä pitää tietysti olla tarkkana kun jotain poistaa ja varmistaa asia pariinkin kertaan sillä muuten :thmbdn:

Joo mutta Toni tossa puhuukin windowsissa olevista ajuritiedostoista ei rekisteristä yksinään.  Mä löysin windows XP 32 bittinen Prosta  33 kpl nVdian tiedostoa pelkästään SYSTEM 32 kansion sisältä. Eli kun poistan ajurin ohjauspaneelista ja ajan driver sweeperin niin jos sieltä kansiosta vielä löytyy nVdian tiedostoja voiko ne kaikki huoletta poistaa käsin. Kun koneessa on Nvdia näytönohjaimen ajuri yksinään ei esim piirisarjaa niin ovatko ne kaikki poistettavissa ilman ongelmia vai tuleeko esim XP käyttiksen mukana jotain nVdian tiedostoja jotka asennetaan käyttiksen mukana Windowsiin ja niitä ei saisi poistaa??

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo mutta Toni tossa puhuukin windowsissa olevista ajuritiedostoista ei rekisteristä yksinään.  Mä löysin windows XP 32 bittinen Prosta  33 kpl nVdian tiedostoa pelkästään SYSTEM 32 kansion sisältä. Eli kun poistan ajurin ohjauspaneelista ja ajan driver sweeperin niin jos sieltä kansiosta vielä löytyy nVdian tiedostoja voiko ne kaikki huoletta poistaa käsin. Kun koneessa on Nvdia näytönohjaimen ajuri yksinään ei esim piirisarjaa niin ovatko ne kaikki poistettavissa ilman ongelmia vai tuleeko esim XP käyttiksen mukana jotain nVdian tiedostoja jotka asennetaan käyttiksen mukana Windowsiin ja niitä ei saisi poistaa??

Jukka

Kurkkasin oman kannettavan System32-kansion sisään (XPPro) eikä siellä ole ensimmäistäkään nVidiaan viittaavaa palikkaa eli johtopäätösten teko asiasta jäänee nyt lukijalle. Jos epäilee, että kyseessä on jokin, jota ei voida poistaa, niin pikainen "kuukletus" kertoo, mikä tiedosto on kyseessä ja mihin se liittyy - vaivalloista, mutta loivasti varmempaa...

Minulle ei nyt äkkiä tule mieleen yhtään ohjelmaa, jonka saisi poistettua kokonaan uninstallereilla ja "cliinereillä", vaan niistä jää aina sitä roipetta sinne tänne ja siksi suoritan loppusilauksen poiston osalta manuaalisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kurkkasin oman kannettavan System32-kansion sisään (XPPro) eikä siellä ole ensimmäistäkään nVidiaan viittaavaa palikkaa eli johtopäätösten teko asiasta jäänee nyt lukijalle. Jos epäilee, että kyseessä on jokin, jota ei voida poistaa, niin pikainen "kuukletus" kertoo, mikä tiedosto on kyseessä ja mihin se liittyy - vaivalloista, mutta loivasti varmempaa...

Minulle ei nyt äkkiä tule mieleen yhtään ohjelmaa, jonka saisi poistettua kokonaan uninstallereilla ja "cliinereillä", vaan niistä jää aina sitä roipetta sinne tänne ja siksi suoritan loppusilauksen poiston osalta manuaalisesti.

Mulla on 2  pöytäkonetta toinen vuodelta 2004 ja toinen vuodelta 2008, kumpikin kasattuja koneita , vanhemmassa XP Home edition ja uudemmassa XP PRO.  Ja KUMMANKIN system 32-kansiosta löytyy nVdian filuja!

Sain neuvon tuntemaltani IT-alan ammattilaiselta että hänen mielestään ei kannata poistella käsin pois mitään sellaisia nVdian palikoita, mitä eivät uninstallerit, driver sweeperit ja CCClenaerit ole pystyneet poistamaan. Ka etenkään system kansioista!!

Niillä filuilla saattaapi olla tarkoituksensa ja ovat saattaneet jopa tulla käyttiksen tai jonkin sovelluksen mukana...

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään