Heikki O Salonen

Helsinki-Vantaalle lisää AI-liikennettä?

38 viestiä aiheessa

1.

Päätin aloittaa tällasen aiheen, koska itse en tajua näistä Afcad jutuista

(en edes tiedä kuuluisiko se tähän aiheeseen  :-[).

Minulla on asennettuna SkAI 2.3, ja olen nähnyt paljon videoita tästä AI-pakkauksesta EFHK:lla,

ja koko lentoasema pullottaa koneita..

Joten ajattelin että joku teistä viisaammista osaisi auttaa minua tässä asiassa.

Tässä pieni lista normaaleista AI lentoyhtiöistä mitä minulla on.

Finnair

Finncomm

Blue1

Málev

Aero Airlines

Joku norjalainen Tjäreborg?!?!

Lufhtansa

Siinä ois kuva siitä, keltaiset pisteet ovat koneita.

[ attachment removed ]

Laittakaa muutkin kuvia omista (FSX) AI-liikenteestä EFHK:lla!

2. Ai-liikenne Turussa (EFTU)

Onko teillä minkäänlaista käsitystä miksi turussa ei näy mitään koneita??

Jos joku tietää niin voisko se "joku" ystävällisesti kertoa minulle, miten sinne saisi vipinää.

Kiitos kun luitte tämän pitkän ja tylsän tekstin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kentälle pitää olla afcad tiedosto. Afcad tiedostossa on koneiden "parkkipaikat" ja muut tiedot Simua varten. AI-liikenne vaatii toteutuakseen parkkipaikkoja koneille että ne ilmestyisivät Simuun. Simun default kentillä ei aina ole parkkipaikkoja ollenkaan ja jos on niin niitä on vähän ja ne loppuvat heti.

Onko Simussasi vain default kentät?

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kentälle pitää olla afcad tiedosto. Afcad tiedostossa on koneiden "parkkipaikat" ja muut tiedot Simua varten. AI-liikenne vaatii toteutuakseen parkkipaikkoja koneille että ne ilmestyisivät Simuun. Simun default kentillä ei aina ole parkkipaikkoja ollenkaan ja jos on niin niitä on vähän ja ne loppuvat heti.

Onko Simussasi vain default kentät?

Hannu

Ei kaikissa, vain Helsingissä, Turussa ja Oulussa.

EFHK:n ja EFTU:n kenttiin olen ladannut updatet, joten ne toimivat ihan hyvin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilepa World Of AI:ta (WOAI). Helppo asennella WOAI:n omalla installerilla. Se on ilmainen, löytyy Finnair, Blue1,Air Finland, Finncomm, Lufthansa... Sekä paljon paljon muuta. Lisätietoja löytyy varmasti lisää tältä foorumilta ja googlesta hakusanalla WOAI.

Niin ja jos sinulla kerta on jo jotain asennettuna, niin onhan valikoista otettu ruksi pois lentokoneiden varjot näkyvät maassa. Jos on -> ei näy koneet kentillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja jos sinulla kerta on jo jotain asennettuna, niin onhan valikoista otettu ruksi pois lentokoneiden varjot näkyvät maassa. Jos on -> ei näy koneet kentillä.

Ei pidä paikkaansa. WOAI:n koneet näkyvät EFHK:lla sekä FS 2004:ssa että FSX:ssä vaikka lentokoneiden varjot on toiminnassa - ainakin minulla näkyvät.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei pidä paikkaansa. WOAI:n koneet näkyvät EFHK:lla sekä FS 2004:ssa että FSX:ssä vaikka lentokoneiden varjot on toiminnassa - ainakin minulla näkyvät.

yES

Paitsi tuokaan ei ihan pidä paikkaansa. Itselläni jos on FSX:ssä koneiden varjot käytössä, ainoastaan silloin näkyy Ultimate Traffic 2 AI koneet, toisin kun WOAI, HTAI yms koneet katoaa.

Koneiden modelit pitäisi portata uudelleen FSX:n työkaluilla jotta tämä toimii. Jos kysytään että mistä tiedän että ne koneet jotka näkyy on vain UT2 koneita, no sen perusteella kun tuo UT2 asentaa oman moduulin simuun, jolla voit ottaa pois UT2 AI käytöstä simun ollessa päällä, ja tämä on tullut testattua, ainoat koneet mitkä näkyvät sen jälkeen varjoineen on simun default GA liikenne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uskokaa nyt että mitä kirjoitin, pitää minulla paikkaansa. Minulla ei ole Ultimate Trafficia eikä muitakaan ai-koneita WOAI:n lisäksi paitsi Suomen pienkoneet FS 2004:ssa.

En ymmärrä miksi tarvitaankaan muita kuin WOAI, jolla on erittäin suuri valikoima lentoyhtiöitä ja asennus on helppoa. Elle joku halua halkoa hiuksia juuri oikeiden aikataulujen tms. takia (?).

Tuleko Suomen pienkoneista versio X:ää varten? En ole sitä X:ään asentanut, koska sanottiin etteivät toimi oikein (potkurin pyörimisen mallinnus ?).

yES ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uskokaa nyt että mitä kirjoitin, pitää minulla paikkaansa. Minulla ei ole Ultimate Trafficia eikä muitakaan ai-koneita WOAI:n lisäksi paitsi Suomen pienkoneet FS 2004:ssa.

En ymmärrä miksi tarvitaankaan muita kuin WOAI, jolla on erittäin suuri valikoima lentoyhtiöitä ja asennus on helppoa. Elle joku halua halkoa hiuksia juuri oikeiden aikataulujen tms. takia (?).

No on ne silmät meikäläisenkin päässä ja ne ei mulla ainakaan ole näkynyt, mutta uskotaan nyt kerran niin sanot. Liekö sitten WOAI päivittänyt modeleitaan FSX:lle sen jälkeen kun mulla ne aiemmat on olleet, eli FS9 versiot.

Tuleko Suomen pienkoneista versio X:ää varten? En ole sitä X:ään asentanut, koska sanottiin etteivät toimi oikein (potkurin pyörimisen mallinnus ?).

yES ;D

Potkurit toimii samalla tapaa kuten FS9:ssä, kohan vaan muutat yhden ainoan potkuritekstuurin DXTBmp:llä ja siirrät sen jälkeen sen FSX texture kansioon, joten jokaisella GAFIN koneella ei tarvitse olla samaa tekstuuritiedostoa jokaisen tekstuurin kansiossa vaan riittää kun on yksi niistä olemassa. AI koneet kyllä löytää sen tekstuurin sieltä FSX/texture kansiosta samalla tapaa. Itselläni GAFIN on fsx:ssä ja hyvin toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Tonin neuvo pienkoneliikenteestä on hyvä. Kokeilen kunhan ehdin.

Ohessa vielä pari kuvaa EFHK:lta FSX:stä, jossa WOAI:n koneita varjoineen.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

yES

Hmm..  ??? Voipi olla. Tosiaan en nyt muista miten oli tilanne Efhk:lla. Muistan vain että ainakin Aerosoftin Madrid X:ssä nuo varjot oli otettava pois tai muuten ei koneet näkyneet. Kuului vaan kun joku "haamu" meni ohi ja ATC huuteli vaikka kenttä oli "tyhjänä".  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

...

WoAI:lla saa suhteellisen kattavan liikennelentokoneliikenteen maailmaan ja myös GA-liikennettä.

Jos haluaa myös kunnollisia sotilaskenttiä ja liikennettä niille, pitää asentaa MAIW-lisäosia. Venäjälle ei saa millään "länsimaisella" ohjelmalla kattavaa liikennettä. On asennettava RATSin liikenne (vähintään). Kokonaisuutta voi vielä täydentää PAIn koneilla siltä osin kuin vastaavat puuttuvat WoAI:sta sekä erinäisillä yksittäisillä AI-ohjelmilla (koneet, plaanit, maisemat, jne.) ympäri maapallon. Lisäksi olen itse joutunut rakentelemaan AI-liikennettä niihin tarkoituksiin, mitä en ole netistä löytänyt.

Aircraft-kansiossani on 2000+ AI-konetta (ja niissä kymmeniä eri painteja kussakin) ja scenery-kansioissa uskomaton määrä flightplaaneja. Silti liikenne ei ole vielä sitä luokkaa mitä se todellisessa maailmassa on.  ;D Joukossa ei ole ensimmäistäkään payware-osaa. Pian on pakko ostaa uusi tietokone, kun tämä nykyinen ei jaksa enää pyörittää tätä softamäärää. Simukin on samasta syystä edelleen FS9.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilepa World Of AI:ta (WOAI). Helppo asennella WOAI:n omalla installerilla. Se on ilmainen, löytyy Finnair, Blue1,Air Finland, Finncomm, Lufthansa... Sekä paljon paljon muuta. Lisätietoja löytyy varmasti lisää tältä foorumilta ja googlesta hakusanalla WOAI.

Eikös tuossa skAI 2.3:sessa tule kaikki WOAI:n paketit?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Sen verran mainitsen tuosta skAI paketista, että taannoin tekijä luvatta laittoi paketin jakoon, eli hän ei kysynyt lupaa AI liikenteen tekijöiltä vaan kylmästi toimi omatoimisesti asian kanssa ja rikkoi kopiointi oikeuksia. Suurin osa AI tekijöistä tai tekeleistä on Copyrightin takana ja tätä tämä skAI paketin luoja ei noudattanut. Tavallaan se on piraatti, vaikka tekijä siitä ei maksua ottanutkaan mutta rikkoi hän kuitenkin copyrightejä sen verta röyhkeästi että ei paketille kunniaa kuulu ja jos WOAI supporttiin ottaa yhteyttä niin kannattaa sanat valita harkiten ja jättää skAI mainitsematta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervepä terve taas kaverit!

Tämähän olikin mielenkiintoinen artickeli.

Mulla on yx broblem.

Olen EFTP:lle asennellut mielestäni kaikki sinne WOAn listalla kuuluvat koneet ja kaikki sinne tunkemani koneet muut tulevat näkyviin, paitsi se Skyways. Se näyttäytyi tossa mun edellisessä Win7:ssa, mutta tässä udessa hp koneessani se ei tule esiin.

Kun asennan sen, niin se asennus ohjelma kysyy, haluatko yliajaa. Se siis on siellä.

Teinpä nyt juuri äsken sitten uuden yrityksen ja annoin yliajaa homman. Katsoin sinne aircraft ja scenery mappeihin ja ne mapit ja filet olivat siellä.

Katotaan nyt sitten tulevatko kyseisen lentofirma koneellaan EFTP:n parkkiin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Sen verran mainitsen tuosta skAI paketista, että taannoin tekijä luvatta laittoi paketin jakoon, eli hän ei kysynyt lupaa AI liikenteen tekijöiltä vaan kylmästi toimi omatoimisesti asian kanssa ja rikkoi kopiointi oikeuksia. Suurin osa AI tekijöistä tai tekeleistä on Copyrightin takana ja tätä tämä skAI paketin luoja ei noudattanut. Tavallaan se on piraatti, vaikka tekijä siitä ei maksua ottanutkaan mutta rikkoi hän kuitenkin copyrightejä sen verta röyhkeästi että ei paketille kunniaa kuulu ja jos WOAI supporttiin ottaa yhteyttä niin kannattaa sanat valita harkiten ja jättää skAI mainitsematta.

Ok, mutta eihän se periaatteessa ole mikään laiton lisäosa, vai?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ok, mutta eihän se periaatteessa ole mikään laiton lisäosa, vai?

Periaatteessa se kyllä loukkaa tekijänoikeuksia, mutta kyse on ei kaupallisesta paketista, joten kukaan ei tulojaan menetä sen takia (paitsi surkeiden payware AI-pakettien tekijät). Mielestäni on turhaa hurskastelua moittia ns. pirapaketteja, kuten skAI tai Morten's AI Traffic 2.2, koska on paljon "vakavampiakin" tekijänoikeusrikkomuksia kuin moinen freeware kaman kasaaminen yhdeksi paketiksi ja jakaminen peliyhteisön kesken. Toiseksi kuka hullu "no life" jaksaa asentaa koko maailman AI liikenteen postimerkin kokoisina palasina - en minä ainakaan, vaikka joskus olen yrittänyt. Minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään mihin tarkoitukseen omatekemiäni paintteja käytetään kunhan kukaan ei niillä rahasta. ;)

Ei, skAI on vanha paketti vuodelta nakki ja keppi ja nykyään liikenteeltään pahasti vanhentunut. MAIT 2.2 sisältää kaiken mahdollisen koko maailman liikenteen päivättynä viime syksyyn. :thmbup:

P.S. Mitään linkkejä ei kannata tällä foorumilla jaella, koska niihin ei täällä suhtauduta kovin suopeasti. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä liittyykö aiheeseen, mutta kysyisin kuitenkin, että olisiko mistään enään saatavilla SAS:in,FedExin,BMI yms. WOAI paketteja kun nehän poistettiin jokin aika sitten ja ei oikeen onnistu tuo manuaalisesti asentaminen, kun täytyy ladata kaikki paintit ja koneet erikseen ja nettiyhteys on hidas joten aika tuskallista puuhaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä liittyykö aiheeseen, mutta kysyisin kuitenkin, että olisiko mistään enään saatavilla SAS:in,FedExin,BMI yms. WOAI paketteja kun nehän poistettiin jokin aika sitten ja ei oikeen onnistu tuo manuaalisesti asentaminen, kun täytyy ladata kaikki paintit ja koneet erikseen ja nettiyhteys on hidas joten aika tuskallista puuhaa.

Minulla on tallessa vielä BMI:n ja SAS:n paketit. Jos lähettelev taikka meseossasi yksärillä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on tallessa käytännöllisesti katsoen kaikki WoAI:n paketit tallessa levyllä (ja paljon paljon muuta). Ilmoita yksityispostissa tarkasti mitä tarvitset, niin katsotaan löytyykö.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Periaatteessa se kyllä loukkaa tekijänoikeuksia, mutta kyse on ei kaupallisesta paketista, joten kukaan ei tulojaan menetä sen takia (paitsi surkeiden payware AI-pakettien tekijät). Mielestäni on turhaa hurskastelua moittia ns. pirapaketteja, kuten skAI tai Morten's AI Traffic 2.2, koska on paljon "vakavampiakin" tekijänoikeusrikkomuksia kuin moinen freeware kaman kasaaminen yhdeksi paketiksi ja jakaminen peliyhteisön kesken. Toiseksi kuka hullu "no life" jaksaa asentaa koko maailman AI liikenteen postimerkin kokoisina palasina - en minä ainakaan, vaikka joskus olen yrittänyt. Minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään mihin tarkoitukseen omatekemiäni paintteja käytetään kunhan kukaan ei niillä rahasta. ;)

Ei, skAI on vanha paketti vuodelta nakki ja keppi ja nykyään liikenteeltään pahasti vanhentunut. MAIT 2.2 sisältää kaiken mahdollisen koko maailman liikenteen päivättynä viime syksyyn. :thmbup:

P.S. Mitään linkkejä ei kannata tällä foorumilla jaella, koska niihin ei täällä suhtauduta kovin suopeasti. :)

Ok, olen vasta uusi foorumilainen joten en tiennyt tuota linkkihommaakaan, joten kiitos tiedosta! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, nimenomaan linkkejä sellaisiin ladattaviin jotka loukkaavat tekijänoikeuksia ei katsota yleensä hyvällä, muihin toki voi.

Jos ei halua että kasa efektejä muuttuu erilaisiksi, niin kannattaa asentaa tuo MAT traffic ensin jonnekin muualle ja sitten siirtää vain tarpeelliset tiedostot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervepä terve taas kaverit!

Tämähän olikin mielenkiintoinen artickeli.

Mulla on yx broblem.

Olen EFTP:lle asennellut mielestäni kaikki sinne WOAn listalla kuuluvat koneet ja kaikki sinne tunkemani koneet muut tulevat näkyviin, paitsi se Skyways. Se näyttäytyi tossa mun edellisessä Win7:ssa, mutta tässä udessa hp koneessani se ei tule esiin.

Kun asennan sen, niin se asennus ohjelma kysyy, haluatko yliajaa. Se siis on siellä.

Teinpä nyt juuri äsken sitten uuden yrityksen ja annoin yliajaa homman. Katsoin sinne aircraft ja scenery mappeihin ja ne mapit ja filet olivat siellä.

Katotaan nyt sitten tulevatko kyseisen lentofirma koneellaan EFTP:n parkkiin?

No niin!

Tässä viikonvaihteessa pistäytyi mun svåger tyttärineen täällä Norpassa ja tytär on sivutöineen ollut EFTP:llä Rayanairin puuhissa ja kertoi, etteivät Skyvays:in koneet enää ajelekaan Pirkkalaan, vaan sen sijaistaa Finncomin yksi uoro.

No.

Laitoin tähän koneeseeni Arlandan kentän ja kas. Sehän pursuili Skyways turboproppeja.

Nyt mulla on sitten taas ihan muuta problemaa. Täytynee laittaa koko Ad On Scenerymappi uusiksi kun tämä kone ei löytänytkään enää niitä sinne laittamiani kenttiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on tossa helsinki-vantaan liikelentojen platalla pelkästää finncommin koneita vaikka pitäs olla jetfliten yms privajetit ja niitä siellä ei oo ainuttakaa..

Löytyykö joltai vippaskonstia millä nää FC:n koneet sais sieltä pois ja oikeille paikoilleen? ja tosiaan EFHKn  WOAI paketit asennettuna.

-JJS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä afcad tiedosto käytössä EFHK:lla?

mistäs sen afcadin version näkee? mikä afcad versio kannattais olla?

-JJS

edit: taisinki löytää, toi finnish afcads 2004

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään