Guest jarzza

FS2004:n diagnoosi ja puhdistus?

11 viestiä aiheessa

Olen pähkäillyt nyt jo muutaman kerran tään 2004:n kanssa. Se on ollut mulla - jaa-a - vuodesta 2005 kait ja sitä ei ole kertaakaan "putsattu".

Nyt nämä bugit tai joku muu este on aiheuttanut tietokoneen totaalisen pimenemisen pari kertaa. Kyse on siis jopa vakavasta virhetilasta! Onneksi tää simupelaaminen se ei ole vielä hajottanut koko laitetta!:(

Onko kellään teistä tietoa tai opastusta siitä, onko jostain imuroitavissa sellainen diagnoosiohjelma - se directx ei kai enää riitä? Tai onko joku instanssi, joka oikeasti osaa putsata 2004:n?

Nimim. "huolestunut"

Olisin kiitollinen pienestäkin vinkistä ja iloinen vähästäkin opastuksesta

Jarzza Karivaara

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai onko joku instanssi, joka oikeasti osaa putsata 2004:n?

Luultavasti sinä itse olet se oikea instanssi siihen hommaan. Kaikkein paras olisi vaan asentaa kaikki uudelleen puhtaalle pöydälle, niin sitä tekee muutkin itseni mukaan lukien.

Yleensä vaan uudelleen asennuksen jälkeen asennan pelkästään tarvittavat, ajan mukaan sitä sit asentelee niitä muitakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos, Toni pikaisesta vastauksesta! Arvaapa olenko tehnyt niin ja montako kertaa...

Vaihdoin vast'ikään grafiikkakortin huomattavasti parempaan - ei se nytkään mikään huippu ole mutta peli pyörii aivan toisella tavalla. Mutta edelleen vikoja ilmenee. Tässä joitakin "oireita":

esim. kun nostan laskutelineen sisään tai lasken ulos, sen aikaansaama ääni pörisee toisin kuin sen tulisi. Sitten esim  tuo Innsbruckin kenttä oli aikaisemmin pelille paksua tervaa,kuin myös ENGM Oslossa (kerran sen paikalla oli iso kuoppa!  ;D) ja aivan viimeksi Kuusamo EFKS :o!

Mulla on käytössä edelleen nuo Scandinavian airports 1 ja 2, joita oon epäillyt alusta saakka. Mutta perusvika ei oo kyllä jokin konetyyppi tai yksittäinen kenttä vaan kait sitten tuo koko peli on jo aikansa elänyt...

Jos mä haen kaupasta uusimman version 2004:sta, niin luuletko että se jo auttaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi ostaisit uuden? Poistat koneelta FS2004 kokonaan, ehkä jopa formatoit käyttiksen, voi olla muutenkin roskaa kerääntynyt sinne viidessä vuodessa... Sitten asentelet simun uusiksi, ei pitäisi olla ongelmia. Mutta elä nyt sentäs uutta peliä osta, sama se on ku sulla valmiiksi levyllä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitä FS2004 uusin versio: http://files.fsnordic.net/?download=1795

Mielestäni ketjun aloittajan kysymys on erittäin omituinen, ja directx ei muuten ole mikään diagnoosiohjelma. Tietenkin uudelleenasennus auttaa yleensä mutta näitä voi myös koittaa:

Turhien, väliaikaisten tiedostojen ja asennusmerkintöjen siivous sekä windowsin rekisterin putsaus: http://www.piriform.com/ccleaner

Ja tällä sitten koko kiintolevyn siivous ja uudelleenjärjestely: http://www.auslogics.com/en/software/disk-defrag/

Itselläni tietokoneeni käynnistys nopeutui huomattavasti noiden ajamisen jälkeen, ja simukin nopeutui.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos, Toni pikaisesta vastauksesta! Arvaapa olenko tehnyt niin ja montako kertaa...

Vaihdoin vast'ikään grafiikkakortin huomattavasti parempaan - ei se nytkään mikään huippu ole mutta peli pyörii aivan toisella tavalla. Mutta edelleen vikoja ilmenee. Tässä joitakin "oireita":

esim. kun nostan laskutelineen sisään tai lasken ulos, sen aikaansaama ääni pörisee toisin kuin sen tulisi. Sitten esim  tuo Innsbruckin kenttä oli aikaisemmin pelille paksua tervaa,kuin myös ENGM Oslossa (kerran sen paikalla oli iso kuoppa!  ;D) ja aivan viimeksi Kuusamo EFKS :o!

Mulla on käytössä edelleen nuo Scandinavian airports 1 ja 2, joita oon epäillyt alusta saakka. Mutta perusvika ei oo kyllä jokin konetyyppi tai yksittäinen kenttä vaan kait sitten tuo koko peli on jo aikansa elänyt...

Jos mä haen kaupasta uusimman version 2004:sta, niin luuletko että se jo auttaa?

Se voi olla vika tuossa mainitsemassasi scandinavian airports lisurissa, parhaiten tietysti ongelman aiheuttajaa voi etsiä laittamalla lisuri kerrallaan simuun, sitten kun töksähtää johonkin asennettuun lisuriin, vika löytyy. Suorilta on aina vaikea arvuutella, mutta yleensä ainakin jos itselläni on ongelmia ollut esim jonkun lisurin asennuksen jälkeen tai jos olen useampia asentanut samanaikaisesti, niin olen vaiheittain käynyt ne läpi uudelleen, sieltä se vian syy on aina selvinnyt myös ja ongelma ratkennut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähänastisen kokemukseni mukaan mikrotietokoneista (1980-luvun loppupuolelta asti) Windows pitää asentaa uusiksi parin vuoden välein - ei siksi, etteikö se toimisi vaan siksi, että sen eräs ominaisuus näyttää olevan "solmuun" meneminen ajan kanssa. Windows kuuluu siis tietokoneviruksiin tyyppiä mato.  ;D Samalla sitten tulee asennetuksi FS2004 ja muut ohjelmat uudelleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos kaverit ja erityisesti Pauli Nikula kaikista linkeistä :thmbup:.

Mutta tuo "ketjun aloittajan kysymys on erittäin omituinen ja directx jne..."  Eikö tosiaan kellään muulla fs KOSKAAN sekoile? Se directx tuli mieleen vaan kun ajattelin ohjelmaa koko porras portaalta neuvoo miten tarkistat toimiiko kaikki niinkuin pitää. Termi siis väärä asia oikea...

Joo, myönnän etten ehkä ollut tarpeeksi yksiselitteinen - mutta tuntuu ettei tuo vikakaan sitä ole.  Siksi kaipasinkin neuvojanne. Ja sain niitä!

Joo, oon päivittänyt 2004:n vast'ikään...

Jees kokeilen ainakin Paulin antamia linkkejä ja kiitos myös Erikssonin Kimille vinkistä.

Aloitan siis poistamalla kokonaan ne scandinavian lisurit!

Luin taannoin jossakin osiossa, että koko fs2004 kannattaisi asentaa suoraan W7 c-aseman juureen. Pitääkö sama paikkansa myös tään XP:n kanssa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos kaverit ja erityisesti Pauli Nikula kaikista linkeistä :thmbup:.

Mutta tuo "ketjun aloittajan kysymys on erittäin omituinen ja directx jne..."  Eikö tosiaan kellään muulla fs KOSKAAN sekoile? Se directx tuli mieleen vaan kun ajattelin ohjelmaa koko porras portaalta neuvoo miten tarkistat toimiiko kaikki niinkuin pitää. Termi siis väärä asia oikea...

Joo, myönnän etten ehkä ollut tarpeeksi yksiselitteinen - mutta tuntuu ettei tuo vikakaan sitä ole.  Siksi kaipasinkin neuvojanne. Ja sain niitä!

Joo, oon päivittänyt 2004:n vast'ikään...

Jees kokeilen ainakin Paulin antamia linkkejä ja kiitos myös Erikssonin Kimille vinkistä.

Aloitan siis poistamalla kokonaan ne scandinavian lisurit!

Luin taannoin jossakin osiossa, että koko fs2004 kannattaisi asentaa suoraan W7 c-aseman juureen. Pitääkö sama paikkansa myös tään XP:n kanssa?

Mulla taas simulaattori on ollut aina omalla osiollaan, eli kaukana Windowsin osiosta, senkin takia että windowsin asennuksen voi tehdä aina huoletta, eikä tarvitse aina siirtää sen takia simun kansioita väliaikaiseen paikkaan jotta pääsee sen uudelleen asentamaan taas. Mutta jokainen taplaa tavallaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki toimii nyt (ainakin toistaiseksi)!!! :) Latasin MOLEMMAT Patun (Paulin) antamat linkit ja ajoin ne läpi. Sitten koetin uudelleen laskua EFKS:ään. Ei ongelmia. Ja kuten hän totesi: "Itselläni tietokoneeni käynnistys nopeutui huomattavasti noiden ajamisen jälkeen, ja simukin nopeutui." Suosittelen. Seuraava koelento on sinne OSLoon...

Mutta se  OH-LEE on vieläkin mykkä!

Vielä kerran kiitti kaikille huolestuneille!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa jaa. No kiva kun oli apua, sori ehkä vähän tyhmä viestini tuolla ylempänä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään