Jere Aarnia

Concorde FSX 50€

20 viestiä aiheessa

Saiskos noista arvosteluista vähän parempaa kokemusperäistä tietoa, olis helpompi sijoittaa oikeaan gategoriaan omassa lompakossa. Ettei tarvitsisi ostaa lentävää pahvilaatikkoa  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saahan tämän download versiona?

 

Etusivulla:

 

Electronic delivery – non refundable

 

Sähköinen toimitus - ei palautusmahdollisuutta

 

Muista Axu että concorde ei ole mikään ihan simppeli operoitava, jos mallinnus on vähäänkään realistinen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi FSLabsin Concorde on tehty niin ealistiseksi kun vain voi. Siinä on aika monta jippoa, mitkä pitää muista... Lennon aikana pitää tarkkailla vähän muutakin kuin magentaa viivaa ND:llä (jota ei tosin tässä laitteessa ole). INS:ään pitää muistaa päivittää reittipisteitä, tehdä DME Updatet, tarkkailla massakeskiötä yms.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ostettu! Nyt löytyi kone jossa on jotakin tekemistä. Concoren ja muiden vanhojen koneiden lentäjät ovat aitoja pilotteja!  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ostettu! Nyt löytyi kone jossa on jotakin tekemistä. Concoren ja muiden vanhojen koneiden lentäjät ovat aitoja pilotteja!  :thmbup:

 

Ja ennenkö rupeet kyselee hirveesti kyssäreitä, nii lue se manuaali. Itsellä tuo on ja tiedän että mitään toivoa ei ole operoida sitä lukematta manuaaleja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä mä sitä manuaalia aion lukea.  Mites reitit? kelpaako ihan vrouten reitin reittipisteiden koordinaatit INS:ään? Kato kun ajattelin lentää vahän muuallekin kuin EGLL-KJFK.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä mä sitä manuaalia aion lukea.  Mites reitit? kelpaako ihan vrouten reitin reittipisteiden koordinaatit INS:ään? Kato kun ajattelin lentää vahän muuallekin kuin EGLL-KJFK.

 

Kokeilemalla se selviää

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä kelpaa. Muista että Concordessa on konventionaalinen navivarustus (ei GPSää), elikkä mm. et saa lentää sellaisia lähtö/tuloreittejä jotka vaatii GNSSän (=GPS)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt alkoi taas kiinnostamaan tämä värkki. Ei muuta kuin tutoriaalin kimppuun. kaikki menee hyvin siihen saakka kun pitää autopilotti laittaa päälle. No, se ei oikein onnistu kun se autopilotti ei mene päälle. Käy yläasennossa ja palaa ala asentoon. Muutenkin vaikea opiskella, mutta kun kerran ostin niin kai sillä sitten pitää lentääkin. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ethän Axu "ahmi" liikaa eri konetyyppejä? Tuo Concorde kun on aivan eri maailma kun esim. 737NG, 777 tai A32S.

Eikö kannattaisi opiskella vaikka Bojoja ohjastamaan kunnolla, niissä on tietenkin erilaisuuksia mutta aika paljon yhtäläisyyksiä löytyy. Tottakai omat on rahasi ja ne saat käyttää miten haluat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ethän Axu "ahmi" liikaa eri konetyyppejä? Tuo Concorde kun on aivan eri maailma kun esim. 737NG, 777 tai A32S.

Eikö kannattaisi opiskella vaikka Bojoja ohjastamaan kunnolla, niissä on tietenkin erilaisuuksa mutta aika paljon yhtäläisyysiä löytyy. Tottakai omat on rahasi ja ne saat käyttää miten haluat.

 

En kyllä omasta mielestäni. Concorde on hieno kone ja siksi haluan lentää sillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En kyllä omasta mielestäni. Concorde on hieno kone ja siksi haluan lentää sillä.

 

No et ole triplallakaan lentänyt kuin jopa kolme lentoa, concordella vielä vähemmän? Kyllähän se into loppuu kun ei jaksa opiskella konetta loppuun asti ja sitten jää lojumaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko järkeä käyttää satoja euroja virtuaali koneisiin joilla ei lentele kuin pari kertaa ja unohtaa sitten koko jutun.

 

Idehahan noissa kalliissa lisäosa koneissa on ne tarkkaan mallinnetut järjestelmät. Jos niitä ei jaksa opetella niin ei niitä kannata ostaakkaan.

 

Jos pelkkä lentely kiinnostaa niin kaikista koneista löytyy kyllä ilmaisetkin versiot joista jotkut ovat todella hyvin tehtyjä ja saattavat vaatia jopa pientä opettelua. Jos kaupallisia haluaa niin aina on Abacus... Abacus myy paljon koneita jättipaketeissa. Vaikka 22 konetta 29€, siinä on paljon lennettävää ilman että tarvitsee mitään opetella erikseen. Joitain abacus koneita voi myös kokeilla 7 päivää ilmaiseksi.

 

http://www.abacuspub.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=18&products_id=41

 

Itse teet päätöksen ostatko abacus tuotteta, itse en osta mutta joillekkin ne on ihan sopivia  ;) Ja jos rahan arvo on niin hukassa kun Alexilla niin pari abacus pakettia ei missään tunnu, voi jopa antaa enemmän vastinetta rahalle kuin joku 50-70€ kone mitä hän ei jaksa lentää kuin pari kertaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo... sitä on niin monta tapaa ja näkemystä harrastaa tätä Flight Simulatoria. Lisäosa lentokoneita voi aivan hyvin olla paljonkin, en ole huomannut siitä olevan mitään varsinaista haittaa. Payware-boxeja minulla on noin 3-metrin pino, siinä on yli 200 konemallia.

Abacuksesta PMDG:hen. Eihän noita kaikkia tarvitse osata käyttää. Pääasia, että ne vaan on ja niihin voi palata jos sattuu huvittamaan. Innostus johonkin koneeseen voi iskeä vaikkapa jotain ilmailukirjaa lukiessa tai vaikkapa jonkun videon katselun jälkeen. Silloin on kätevää mikäli  kyseisen koneen paywareversio löytyy hyllystä ja sitä voi tutkia lähemmin.

 

Mielestäni on parempi, että harrastus on mahdollisimman monipuolista ja on paljon erilaisia koneita ja kenttiä. Välillä voi keskittyä sotakoneisiin, sitten vaikkapa koptereihin jne. Välillä simun maisemien mallinnusta, karttojen hankkimista tutkimista ja maantietoa, suunnittelua, keräilyä ja mitä lie kaikkea. Välillä pientä taukoa ja pois tietokoneen äärestä tekemään ihan jotain muuta. Sitten taas jonkinajan päästä simun pariin koheltamaan.

Mikäli puuha meinaa mennä liian "prooksi" ja tulee raskaaksi niin sitten vaan tapaan laskea tasoa sopivasti, että tuore harrastelijamainen meininki ja innostus säilyy.  Ei pääse tulemaan semmoista hyytävää tilannetta, että pitäisi koko harrastus jättää . . .

:-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt alkoi taas kiinnostamaan tämä värkki. Ei muuta kuin tutoriaalin kimppuun. kaikki menee hyvin siihen saakka kun pitää autopilotti laittaa päälle. No, se ei oikein onnistu kun se autopilotti ei mene päälle. Käy yläasennossa ja palaa ala asentoon. Muutenkin vaikea opiskella, mutta kun kerran ostin niin kai sillä sitten pitää lentääkin. :P

Voi hyvää päivää... Manuaali kauniiseen käteen ja lue! Ihan pikku vinkkinä, se Concorden autopilotti toimii täysin eri logiikalla mitä missään muussa koneessa. Eli älä ajattele osaavasi sen autopilotin käyttöä muiden koneiden pohjalta, kun se ei todellakaan toimi niin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi hyvää päivää... Manuaali kauniiseen käteen ja lue! Ihan pikku vinkkinä, se Concorden autopilotti toimii täysin eri logiikalla mitä missään muussa koneessa. Eli älä ajattele osaavasi sen autopilotin käyttöä muiden koneiden pohjalta, kun se ei todellakaan toimi niin.

 

Luuletko, että tällä asenteella oppii (ei opi):

 

mutta kun kerran ostin niin kai sillä sitten pitää lentääkin. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään