Jari Vanhatupa

Uusin hankintani

1 249 viestiä aiheessa

Itse vaihdoin tuohon Saratogaan Reality XP gauget, taitaa sekin retrofit löytyä RXP sivulta.

Siitä löytyy FL-T ja FL-N mittarit ja GNS430 tais olla vielä WX500.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäpä kokeilin sitä calibrointia!

Seurauksena oli ylilyöntiä vähän joka suuntaan.

Laitoin ne default säädöt takaisin ja annan niiden olla ainakin vielä toistaisexi.

Kyllä sen kalibroinnin pitäisi nimenomaan keskittää kaikki ohjaimet  :o Jotain on mennyt vikaan jos  sulla nyt esim. kone kääntyy vasemmalle vaikket sitä sinne edes ohjaa tai jos kaasu on auki vaikka se on itse ohjaimessa kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä sen kalibroinnin pitäisi nimenomaan keskittää kaikki ohjaimet  :o Jotain on mennyt vikaan jos  sulla nyt esim. kone kääntyy vasemmalle vaikket sitä sinne edes ohjaa tai jos kaasu on auki vaikka se on itse ohjaimessa kiinni.

Juu tota!

Kyllä se sen calibroinnin mukaan, jos tarkoitat niitä punaisia liikkuvia viivoja ja sitten se joistikin musta risti siinä neliössä, vaikutti äkkiseltään olevan O.K., mutta kun annoin hiukankin peräsimelle ohjausta, niin se huiskas heti laitaan ja kun annoin toiseen suuntaan, niin se kääntyi lähes 90 astetta, ennenkuin edes ehdin hätiin.

Siis jotakin olen siinä calibroinnissa ymmärtänyt väärin. Kallistus mielestäni meni rauhallisemmin muuten, mutta kääntämisen yhteydessä se karkasi kertakaikkiaan käsistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu tota!

Kyllä se sen calibroinnin mukaan, jos tarkoitat niitä punaisia liikkuvia viivoja ja sitten se joistikin musta risti siinä neliössä, vaikutti äkkiseltään olevan O.K., mutta kun annoin hiukankin peräsimelle ohjausta, niin se huiskas heti laitaan ja kun annoin toiseen suuntaan, niin se kääntyi lähes 90 astetta, ennenkuin edes ehdin hätiin.

Siis jotakin olen siinä calibroinnissa ymmärtänyt väärin. Kallistus mielestäni meni rauhallisemmin muuten, mutta kääntämisen yhteydessä se karkasi kertakaikkiaan käsistä.

Ok, no sitten sun tarvitsee säätää sieltä ylävalikosta kohtaa controls/sensitivities sitä peräsintä vähemmän herkäksi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suht uusi hankintani on myös tämä FSD:n Piper Navajo. Ja tuo Ilmavoimien paintti löytyy Avsim:sta. (maalaus toimii Fsx:ssä ja myös Fs9:ssä)

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika "kova juttu" tuo Navajo! . . .  Payware kone ja vielä tuollaisella maalauksella . . . harmi vaan kun tuolta Fsd:ltä on niin monimutkaista ostaa . . . minä en ainakaan onnistunut mutta näköjään jotkut sen osaa!

Ps. Nyt on muuten SimMarketissa Nemmethin kopterit -50% . . . kannatta täydentää hangaaria . . .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Dodosim Jetranger tuli hankittua hetki sitten. Mahtava lennettävä jos vertaa vakio Jetrangeriin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika "kova juttu" tuo Navajo! . . .  Payware kone ja vielä tuollaisella maalauksella . . . harmi vaan kun tuolta Fsd:ltä on niin monimutkaista ostaa . . . minä en ainakaan onnistunut mutta näköjään jotkut sen osaa!

Ps. Nyt on muuten SimMarketissa Nemmethin kopterit -50% . . . kannatta täydentää hangaaria . . .

Eikö Nemethin kopterit mene kaupaks kun pitää alennusmyyntiä olla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö Nemethin kopterit mene kaupaks kun pitää alennusmyyntiä olla

Jaa . . enpä tuosta tidä, taitaa olla joku SimMarketin ale tempaus! Kyllähän nuo Nemmehin kopterit on ihan hyviä, olen pari venäläiskopteria sieltä hakenut . . . Sitäpaitsi ale meni jo! Huomasin sen liian myöhään. Eilen vielä pyöri etusivulla mainos alesta mutta hinnoista oli jo ale-ruksit pois ja olivat kohonneet normaaliksi.

Myöhästyin täpärästi ostoksissa, oli jo Visa kädessä ja menin ostamaan Mil-2:sta mutta en sitten sitä ostanutkaan vaan menin . . . . tai empä kerrokaan, laitan sitten tänne kun boxit ovat tulleet . . . tai tarkemmin, sitten kun olen ne asentanut koneelle. Minulla tuppaa ne lojua tuolla hyllyssä asentamatta aina jonkin aikaa.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäpä hommasin Carenadon C185F Skywagon Bush FSX:n. Luulen, että PNW lisurin kanssa voisi olla aika kiva yhdistelmä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuommoinen ATR tuli hankittua . . . Eihän minulla oikeastaan ole lupakirjaa tämmöisiin moderneihin matkustajakoneisiin mutta kyllä tämä ilmaan saatiin . . . tämähän on melkein kuin King-Air.

Kävin aamulla yksin salaa kokeilemassa tätä Atr:ää . . . komeat on näkymät ohjaamossa ja nappuloita on niinkuin lentokoneessa . . .

Koelento onnistui hyvin ja alaskin päästiin heti ensi yrittämällä . . . rullailin koneen takaisin asematasolle . . .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokos sä Jari vieroksuit siitä DC3:sta kun atraimen hankit?

Enhän nyt toki . . . MaamSimin Dc-3 on aivan satumainen . . . minulla vain on luonnostaan semmoinen pahe, että yritän ahmia enemmän mitä pystyn . . . "kohtuuttomuus kaikessa" tyyliin . . . mutta on tässä tuon paheen kanssa jotenkin pärjäilty. Yritän nyt pitää vähän taukoa noiden ostelussa, kunhan ne tilaamani boxit nyt ensin ovat tulleet....

Asensin muuten simuun sellaisen lisäosan tuolta AvsimRus:sista joka lisää koko simuun hienovaraisesti saturaatiota ja jotain muuta. Auringonpaiste on ikäänkuin kirkkaampaa ja simun värimaailma muuttui hienokseltaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensin muuten simuun sellaisen lisäosan tuolta AvsimRus:sista joka lisää koko simuun hienovaraisesti saturaatiota ja jotain muuta. Auringonpaiste on ikäänkuin kirkkaampaa ja simun värimaailma muuttui hienokseltaan.

Muistatko minkäniminen tuo mainitsemasi lisäosa on ?  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistatko minkäniminen tuo mainitsemasi lisäosa on ?  ::)

Juu, toki muistan . . se on: enbseries Zip. Kulkee siellä tiedostoissa nimellä "Post-effects forFs2004" ja löytyy osastosta Effects and Addons.

Toimiikohan tämä linkki: http://www.avsimrus.com/files.phtml?search=enbseries&sopt_mode=or&folder=0&sopt_title=1&sopt_desc=1&sopt_author=1&sopt_fname=1&sopt_comms=1&minrating=

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enhän nyt toki . . . MaamSimin Dc-3 on aivan satumainen . . . minulla vain on luonnostaan semmoinen pahe, että yritän ahmia enemmän mitä pystyn . . . "kohtuuttomuus kaikessa" tyyliin . . . mutta on tässä tuon paheen kanssa jotenkin pärjäilty. Yritän nyt pitää vähän taukoa noiden ostelussa, kunhan ne tilaamani boxit nyt ensin ovat tulleet....

...

Sitä kutsutaan koneriippuvuudeksi.

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä kutsutaan koneriippuvuudeksi.

;D

Olen alkanut epaillä sitä samaa . . . aina vain tulee lisää lentokoneita hankittua, vaikka tarjolla olisi myös kymmenittäin toinen toistaan upeampia LENTOKENTTIÄ! Jostain syystä en ymmärrä niitä ostaa, ainoastaa Swedflightin kentät olen ostanut. Epäilenkin, että simuharrastukseni on jotenkin kieroutumassa ja olisin jonkinlaisen terapian tarpeessa.

Joskus olen salaa toivonut, että vaimo kajauttaisi kuuluvalla äänellä: "NYT RIITTÄÄ TUO LENTOKONEIDEN OSTELU"

Jolloin olisin pakotettu ostelemaan lentokenttiä . . . mutta ei . . hän sanoo vain normaalilla äänellä: "onkos tuo pino taas kasvanut" joten hänestäkään ei ole apua tähän ongelmaan ja LENTOKONEET senkuin vain lisääntyvät.

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen alkanut epaillä sitä samaa . . . aina vain tulee lisää lentokoneita hankittua, vaikka tarjolla olisi myös kymmenittäin toinen toistaan upeampia LENTOKENTTIÄ! Jostain syystä en ymmärrä niitä ostaa, ainoastaa Swedflightin kentät olen ostanut. Epäilenkin, että simuharrastukseni on jotenkin kieroutumassa ja olisin jonkinlaisen terapian tarpeessa.

Joskus olen salaa toivonut, että vaimo kajauttaisi kuuluvalla äänellä: "NYT RIITTÄÄ TUO LENTOKONEIDEN OSTELU"

Jolloin olisin pakotettu ostelemaan lentokenttiä . . . mutta ei . . hän sanoo vain normaalilla äänellä: "onkos tuo pino taas kasvanut" joten hänestäkään ei ole apua tähän ongelmaan ja LENTOKONEET senkuin vain lisääntyvät.

;D

Kylläpä sulla on herttainen vaimo!

Vaimo, joka hillitsee mielensä rakkaan Jarinsa hyvinvoinnin vuoksi.

Kerrohan terveisiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kylläpä sulla on herttainen vaimo!

Vaimo, joka hillitsee mielensä rakkaan Jarinsa hyvinvoinnin vuoksi.

Kerrohan terveisiä.

Juu onhan se herttainen . . . Liekö sitten niin, että on parempi kun ukko istuu simun ääressä eikä liihota pitkin maailmaa . . . aina se ukko  istuu siinä samalla tuolilla, eikä siitä tarvitse kummemmin murehtia.

No . . oli miten oli LENTOKONEET senkun lisääntyy . . .  Pitkään olen katsellut tuota Just Flightin markkinoimaa Caravania, joka kylläkin on ilmeisesti Wilcon tuotteita kun siinä mukana tulee Wilcon logoja.

Jokatapauksessa Caravan on FlightStoressa niin halpa, että pitihän se ostaa . . ja ihan kelvollinen Paywarekone tämä kyllä onkin . . päihittää toki simun alkuperäisen Caravanin monilta osin. Esim. äänet ovat selvästi paremmat ym. Ja se boxi . . ah! kunka hieno se se on kun sitä pääsee hypistelemään. Varmaan eräs tyylikkäimpiä, upeine vihkosineen, kuvallisine levyineen, jne.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

IRIS:ksen tekemä Pro series Diamond Twinstar.  :P

Paljonkohan tuo Twin Star mahtaa maksaa? Mistä muuten ostit sen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä Fsd:n Piaggio P180 Avanti tuli hankittua hangaarin täytteeksi. Saas nähdä millaisen tuotoksen Wilcopub on tehnyt samaisesta lentokoneesta jonka pitäisi ilmestyä vielä tässä kesän kynnyksellä.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään