Vesa Rautakoura

Mikä payware pienkone?

44 viestiä aiheessa

Eli kiinnostais ostaa jokin pieni räpätin FSX:ään. Saa suositella. Toivottavia ominaisuuksia jos vain suinkin mahdollista olisi tietysti mahd realistinen lentomallinnus mutta myös kaipaisin esim mahdollisuutta itseaiheutettuihin vikatilanteisiin, esim keittämällä moottoria tms.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A2A Piper Cub

 

No kyllähän tuokin vaikuttaa mielenkiintoiselta nurkkapyörintään... Mutta hieman modernimpi ja nopeampi kone ei olisi pahitteeksi myöskään, siis sellainen josta löytyy nyt ainakin VOR neula jne :)

 

Ja tosiaan damagemallinnus olisi se yksi tärkeimmistä piirteistä....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kyllähän tuokin vaikuttaa mielenkiintoiselta nurkkapyörintään... Mutta hieman modernimpi ja nopeampi kone ei olisi pahitteeksi myöskään, siis sellainen josta löytyy nyt ainakin VOR neula jne :)

 

Ja tosiaan damagemallinnus olisi se yksi tärkeimmistä piirteistä....

Voin suositella todella lämpimästi JustFlightin Beech Duchess "76, siinä on kaikki tarvittava sekä VFR että IFR lentelyyn.

Tiedä sitten siitä damage mallinnuksesta, kun en ole vielä mettään pudonnu, kentälle on tultu aina ja onnistuneesti.

 

http://www.justflight.com/developProduct.asp?pid=388

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toinen twini, jota itse suosittelen, on RealAirin Beechcraft Duke. Lentää täysin "by the numbers", tuntuu hyvältä käteen muutenkin, ei syö frameja, hyvä vakio soundset sekä virtual cockpit ja ulkomalli näyttävät loistavilta. RealityXP:n avioniikat integroituvat suoraan ohjamoon kuten edellä mainitussa koneessakin näyttää tekevän.

 

Jos vaurioita haluaa, niin ei taida muista kuin A2A:n koneista löytyä "out of the box" Accusim-lisäosan avulla. FSPassengers-lisurilla saa koneen kunnon mukaan syntyviä satunnaisia vaurioita, ja virtuaali-immeisten kuljetus kannustaa lisäksi realistisempaan lentelyyn.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A2A Piper Cub

 

No menin ja ostin ton karvalakkimallin. En saa tuosta mitään muuta irti kun kerrankin aidon syöksykierteen, muttakun koneessa ei ole edes seossäätöä niin yläilmoihin pääsy on yhtä helv****ä, Aaargh.

 

EDIT: kun nyt alotettii tää rahantuhlaus ni otetaa toi accusim. Jos sais edes kirkuvaa heidiä kyyrittää :-D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos hieman vanhemmat koneet kiinnostaa niin lataa ihmeessä (ilmainen) Anthony Lynchin Tiger Moth. Sen saa ainakin aussiex.org sivustolta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo A2A Accusim Piper Cub on kyllä muuten juuri sitä mitä kaipaan, mutta voi itku kun tuollaisen saisi hieman tehokkaammalle ja modernimalle koneelle, esim vaikka Maule Orionille tai vastaavalle. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Jos vaurioita haluaa, niin ei taida muista kuin A2A:n koneista löytyä "out of the box" Accusim-lisäosan avulla.

Aerosoft / Digital Aviationin Dornier DO-27. Löytyy kohtuullisen täydellinen vauriomallinnus ja paljon muuta kivaa.

 

Exterior Model:

 

    * All standard animations like control surfaces, cowl flap, elevator trim, wheels etc.

    * Control surfaces can be fixed.

    * Control surfaces are affected by wind if pilot left aircraft and controls have not fixed.

    * Elevator vibrates during engine start and at low rpm on ground.

    * All doors can be handled separately (that means lock/unlock, open/close and dumping)

    * The 2 engine doors can be opened separately as well as the whole lower cowling.

    * Detailed Lycoming GO-480 B1A6 engine.

    * New propeller animation for slow revolutions during engine startup.

    * Propeller can be damaged by ground contact.

    * Exterior equipment like brake chocks, warning cones, camping equipment, tools, information panel for flight days etc.

 

Virtual Cockpit and systems:

 

    * Different panel layouts.

    * Additionally defined FSX cameras

    * Panels and instruments may be damaged by hard landings.

    * All automatic circuit breakers and circuit breakers work.

    * Instruments may be inaccurate, needles may be influenced by vibrations, g-forces or disorders.

    * Attitude indicator and compass card are driven electrically and have to be aligned / calibrated. The compass card will start to rotate for several minutes if electricity has been cut.

    * The glass of the vertical speed indicator may be broken.

    * Junghans chronograph with windup mechanism and timer.

    * Avionics may be damaged if avionics master switch is not turned off during engine start and engine shut down.

    * Engine must be primed.

    * Engine prime can lead to have too much fuel in the starter system. Removing superfluous fuel is possible due original procedure or mechanician.

    * Engine starter can get overheated and damaged.

    * Cowl Flap produces drag according to its setting.

    * Engine cooling is influenced by angle of attack and propeller revolutions.

    * Engine fires can occur.

    * Fire extinguisher can get exhausted.

    * Oil leaks can occur.

    * Realistic oil consumption.

    * Engine treatment influences oil consumption.

    * Engine and gear can get damaged by:

          o High RPM

          o Low RPM

          o Fast RPM changes

          o Low Manifold pressure

          o Long engine starts

          o Low oil level

          o Fires

          o High temperatures

          o Low RPM during descent

          o Negative Propeller Thrust

    * If Engine gets worn it looses power.

    * Propeller can get damaged

    * Warm weather can cause air bubbles in the fuel system, making the engine stutter. The fuel pump solves this problem.

    * Cold engine can go out.

    * Real engine start up procedure, with starter circuit breaker, priming and mixture lever in cut off position.

    * If engine is not serviced periodically, engine start will get more and more difficult.

    * Fast changes on engine settings lead to damages.

    * Propeller pitch can`t be changed when engine is shut off.

    * Oil temperature influences operability of propeller pitch.

    * Mixture can be adjusted manually. But this is not recommended. When the lever is all way forward, the mixture is set automatically.

    * Generator only works at 1300 RPM and above. Generator relay is audible.

    * Fuel quantity indicators are not very precise.

    * Pitot heat can get damaged if enabled on ground.

    * Structure and controls can get damaged through high speeds and extreme manoeuvres.

    * Flaps can get damaged through high speeds or when being lowered as long as the cabin doors are open.

    * Windows get dirty.

    * Each door can be locked/unlocked, opened/closed and dumped separate. The latch for the left cabin door can be disabled, so the door will stay open during flight due air stream, and can be closed by shortly lowering the flaps. (Real life procedure after the skydivers left the plane)

    * Windows of the front doors can be opened.

    * Ventilation controls are functional.

    * If you forgot to remove the pitot cover before flight, airspeed indicator will not work, and the cover can only be removed on ground.

    * Vibration effects through engine, ground roll, stalls etc.

 

Skydiver Dropping:

 

    * Skydiver can be loaded on ground (non-optical), will open the door in flight for leaving the plane. Skydiver Flights will be counted and scored.

 

http://en.shop.aerosoft.com/eshop.php?action=article_detail&s_supplier_aid=10175&position=1&anzahl_treffer=52

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aerosoft / Digital Aviationin Dornier DO-27. Löytyy kohtuullisen täydellinen vauriomallinnus ja paljon muuta kivaa.

 

Tuo pistetään korvan taakse!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Löytyy tuo Dornier, mutta täytyy kyllä sanoa että periaatteessa hyvä kone ja hyvät mallinnokset on saatu pilattua ilmeisesti teknisesti surkealla koodaustaidolla. Miten tuollaisen pienen räpistimen saakin kuluttamaan FPS:iä niin paljon... Jos tietokoneesi ei ole huipputasoa, jätä väliin. Ja tämä oli vain IMHO...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos jotain yksimoottorista päristintä etsit, niin tuo Realairin SF260 on mainio peli. Nopea kokoisekseen, jaksaa kiivetä korkealle vaikka onkin vapari, ei syö frameja, hyvät lento-ominaisuudet ja sopii mainiosti myös IFR-lentämiseen.  :thmbup:

 

http://www.realairsimulations.com/flash.php?page=sf26007_intro

 

Ilkka

 

Tuosta tarvii vielä kysyä, onnistuuhan tuossa FSX versiossa nyt sitten kunnolliset syöksykierteet yms? Eikä ole niin ärhäkkä kuin Extra 300S?  Joku tuollainen taitolentokelpoinen tavallinenkone olisi kiva, tyyliin FFA Bravo AS202 tai tuo...

 

EDIT: oonhan mä sokea, tuossahan seisoo: "Spinning is one of the most satisfying manoeuvres, and we are very proud to have made an aircraft with the capability of spinning properly. " ... eli kai me noihin luotetaan?

 

EDIT2: katselin tuota flight manualia jossa neuvotaan aika rankasti tiputtamaan realismia tälle koneelle? Onko tuo nyt koodattu niin, että tappirealismilla kone on "liian vaikea"? Käsketään mm. ottamaan aircraft stress damage pois....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

EDIT2: katselin tuota flight manualia jossa neuvotaan aika rankasti tiputtamaan realismia tälle koneelle? Onko tuo nyt koodattu niin, että tappirealismilla kone on "liian vaikea"? Käsketään mm. ottamaan aircraft stress damage pois....

 

Pidä ne realismi sliderit maksimissa. Kone ei muutu mitenkään supervaikeaksi (vrt. superrealistiset helikopterit).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Dodosim Jetranger (realismin ollessa säädettynä kohtaan 5)

 

tai mikä tahansa jolle on tehty lentomallinnus HTR:llä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Haluisko joku antaa tosta aerosoftin Dornier Do-27:sta vielä kommenttia. Netistä vaan lukenut että raskas ja buginen ja muuta. Onko kone "vainoharhaisen" tarkka oikein lentämisestä, tämä ei sinänsä ole haitta, sillä tuo kiinnostaisi juuri siinämielessä että oppisi "oikeaoppisen" lentämisen. tyyliin auxpumpit päällä laskussa ja nousussa yms....

 

Pistää silmään tämä rivi:

 

Mixture can be adjusted manually. But this is not recommended. When the lever is all way forward, the mixture is set automatically.

 

... Ensin tehdään tappirealistinen kone mutta seokset säätyy automaattisesti, eikä edes itse suositella tähän koskettavan?? Woooot... onko tuo asianlaita myös automixture offilla FSX:ssä? ... Vai voiko tuossa koneessa ihan aidosti olla automixture, ja jos, niin kuinka yleinen moinen on koneissa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ohjeista napattua:

 

The Bendix-Stromberg PS-5BD is a an injection carburator with automatic mixture control and an accelerator pump. The carburator automatically provides the optimal air-fuel ratio for all operating conditions.

 

The mixture lever controls the idle-cutoff valve and the air-fuel ratio. The idle-cutoff valve is opened by moving the mixture lever to the "Auto/Rich" position. As manual leaning is forbidden to prevent damage to the engine, don´t use the "Manual / Lean" position. So use the 'Auto / Rich' setting, which will automatically set the best air-fuel ratio at all altitudes and operating conditions.

 

Eli ihan "tappirealistinen" on siis tässä(kin) asiassa.  ;)

 

Tuosta Dornierista on tosiaan myös simussa huolimattomuudella helppo rikkoa kaikenlaista ja vaikeuttaa lentämistä. Ja korjaukset onnistuvat vain maassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta tarvii vielä kysyä, onnistuuhan tuossa FSX versiossa nyt sitten kunnolliset syöksykierteet yms? Eikä ole niin ärhäkkä kuin Extra 300S?  Joku tuollainen taitolentokelpoinen tavallinenkone olisi kiva, tyyliin FFA Bravo AS202 tai tuo...

 

EDIT: oonhan mä sokea, tuossahan seisoo: "Spinning is one of the most satisfying manoeuvres, and we are very proud to have made an aircraft with the capability of spinning properly. " ... eli kai me noihin luotetaan?

 

EDIT2: katselin tuota flight manualia jossa neuvotaan aika rankasti tiputtamaan realismia tälle koneelle? Onko tuo nyt koodattu niin, että tappirealismilla kone on "liian vaikea"? Käsketään mm. ottamaan aircraft stress damage pois....

Tuolla koneella onnistuu hyvin syöksykierteet yms. liikkeet, lento-ominaisuudet ovat varsin realistiset :)

 

Itse en ole huomannut mitään outoa koneen käytöksessä, vaikka pidän "realismit tapissa".

 

Ilkka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ohjeista napattua:

 

The Bendix-Stromberg PS-5BD is a an injection carburator with automatic mixture control and an accelerator pump. The carburator automatically provides the optimal air-fuel ratio for all operating conditions.

 

The mixture lever controls the idle-cutoff valve and the air-fuel ratio. The idle-cutoff valve is opened by moving the mixture lever to the "Auto/Rich" position. As manual leaning is forbidden to prevent damage to the engine, don´t use the "Manual / Lean" position. So use the 'Auto / Rich' setting, which will automatically set the best air-fuel ratio at all altitudes and operating conditions.

 

Eli ihan "tappirealistinen" on siis tässä(kin) asiassa.  ;)

 

Tuosta Dornierista on tosiaan myös simussa huolimattomuudella helppo rikkoa kaikenlaista ja vaikeuttaa lentämistä. Ja korjaukset onnistuvat vain maassa.

 

Nyt kuulostaa hyvältä. Eikös B-17 bomberissakin ollut jo autorich asetus, siis, onko noita useammassakin koneessa noita automaattisia seossäätöjä? Ihan oikeassa elämässä siis.. Kuitenkaan nykyajan tekniikalla ei pitäisi olla kovinkaan hankalaa moisen tekeminen... Olen tuota ihmetellyt ennenkin.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bugittaakohan mulla toi Dornier kun sen nyt sitten menin ostamaan....

 

Ensinnäkin VC:llä FPS on 13-18fps luokkaa, tosin välillä voi olla hetken 24fps, eri paneeliresoja kokeiltu, ei juuri mitään vaikutusta, kone on quad core yms ja muuten FSX pyörii fixatulla 24fps 95% ajasta.

 

Landing lightit tai cabin light CB:t kun kytkee niin mitään valoja ei syty... mixturea eikä lapakulmiin voi muuttaa asettamista nappuloista näppiksellä...

 

Kone lähtee käyntiin idle cut offilla ilman että sitä on kertaakaan käytetty rikkaalla? Onko se ihan normaalia?

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ostin tuon RealAir SF260:n vielä. Saa olla viimenen kone nyt kun 100e noihin menny :-D mutta ai saakutti TÄMÄ SE ON HYVÄ. Vauriomallinnusta ei ole mutta aijesus on hyvä lentää yms. Oikeastaan tämä teki kaikista muista koneista lähes turhia... Tuo Dornierin huono fps harmittaa kyllä vieläkin ...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mähän varotin... ;D :P

 

:D Niin teit. Ajattelin että vasta 4kk wanha quadcore pyörittäisi tuota kuitenkin... Näyttiskään ei ole ihan rupu... Noh.. ei voi mitään. Ei tuo ihan itse koneenakaan älyttömästi säväytä, tuo vauriomallinnus vaan kiinnosti ja periaatteessa se oli niin hyvä kuin oletin.... Sitäpaitsi jos pienkoneessa ei näy siipeä ohjaamosta, siinähän tuntee lentävänsä jo isoa konetta -> Yäk... =)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään