Guest MattiPatti12

Locked Spot-bugi

9 viestiä aiheessa

Minkä takia silloin tällöin Locked Spot näyttää tälläiselta 0.30 zoomilla?:

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koska se on määritetty näyttämään tuon zoomin Aircraft.cfg Cameraview kohtaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähinnä tuolla haettiin varmaan sitä, minullakin tapahtuu joskus niin, että 1x zoomilla kuvassa näkyy koko kone mutta yhtäkkiä hyppää niin, ettei näin 0.30-näkymässäkään koko kone. Minulla tuo tosin tapahtuu yleensä Spot-tilassa ja vaihdan locked spotiin jotta saan taas koko koneen kuvaan... Spotissa kyllä joskus maassa ollessa kun kääntää kuvakulmaa alas niin zoomi alkaa lähentämään, yleensä kone kuitenkin näkyy maassa kokonaan, mutta ilmassa kun vaihtelee kuvakulmaa ei yhtäkkiä näykään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuttu ongelma täälläkin, yleensä syynnä on ollut aikaisemmalla tai nykyisellä lennolla PLANE CRASH tai AIRPLANE OVERSTRESED. Jonka saa yksinkertaisesti korjatuksi käynnistämällä lentosimun uudelleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuttu ongelma täälläkin, yleensä syynnä on ollut aikaisemmalla tai nykyisellä lennolla PLANE CRASH tai AIRPLANE OVERSTRESED. Jonka saa yksinkertaisesti korjatuksi käynnistämällä lentosimun uudelleen.

Juu, minullakin kun käynnistää simulaattorin uudelleen, vika korjaantuu. Minulla vain on saattanut tulla ihan onnistunutkin esim. laskeutuminen. Yleensä tätä bugia ennen olen tehnyt jonkun tehtävän onnistuneesti. Spot-näkymässä näkymä on normaali.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koska se on määritetty näyttämään tuon zoomin Aircraft.cfg Cameraview kohtaan.

Mitäs meinaat?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs meinaat?

SItä meinaan että suurimmassa osissa noissa koneissa on määritetty se zoomi oletuksella, samalta näyttää itselläni nuo zoomi tilat kuten sinulla, jos mulla ei ole kytketty DBS walk&Followta päälle.

Eli muuttamalla Camerapositioneiden zoom lukuja saa järelliset oman maun mukaan olevat zoomit  noille kamerakulmille. Varsinkin tuo Locked spot zoomi on tarkoituksella tuollainen, jotta saa koko koneen näkymään, mutta sen voi muuttaa kun arvoja muuttaa.

Mutta esim tuossa FSX:n oletus b737 on tälläinen Tail asetus:

[CameraDefinition.3]

Title = "Tail"

Guid = {5c1df273-034b-4e7f-953a-9d5e26f1646c}

Description = Looking forward from behind the aircraft

Origin = Center

SnapPbhAdjust = Swivel

SnapPbhReturn = FALSE

PanPbhAdjust = Swivel

PanPbhReturn = FALSE

Track = None

ShowAxis = FALSE

AllowZoom = TRUE

InitialZoom = .75

ShowWeather = Yes

InitialXyz = 0, 6.5, -55.0

InitialPbh = 5, 0, 0

XyzAdjust = TRUE

Category=Aircraft

MomentumEffect=TRUE

ClipMode=Minimum

Jos zoomaat itse muissa cameraposition kulmissa kuten Landing gear jne kohdassa itse näkyvyyttä, niin tottakai se silloin sitten myös zoomautuu muissakin näkymissä edemmäs perspektiivi.

Eli jos laajennat Landing gear zoomia vaikka parilla näpäytyksellä, eli itselläni "-" näppäimellä, niin tuo Tail zoomi muuttuu myös, eli se ei ole enää se sama 0.75 :)

Mutta suosittelen DBS walk&Followta tai Ezdokia niin pääset vapaasti kuvakulmaa muuttamaan lennossa jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ainakin DBS W&F mulla on vielä ratkomatta se ongelma, että joikkarin hat switch ei käännä kuvakulmaa. Muuten toimii kuten pitää ja oikein, mutta mistään en saa tuota laitettua, niin tulee lähinnä käytettyä kuvanotto tilanteissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään