Esa Sairio

Nurmijärven photoscenery valmis

15 viestiä aiheessa

Sain tänään valmiiksi Nurmijärven photosceneryn, joka on lähetetty FSNordicin tiedostokirjastoon. Tämä photoscenery täydentää hyvin pääkaupunkiseutua sijoittuen Hyvinkään ja Vantaan välimaastoon. Jos on asennettu kaikki tekemäni pääkaupunkiseudun photoscneryt, ylettyy yhtenäinen photomaisema nyt Helsingin eteläpuolelta Hyvinkään pohjoisosiin saakka.

Nurmijärvi on tehty edelleen FS 2004:n tekniikalla ja ohjelmilla, mutta toimii oman testini mukaan hyvin myös FSX:ssä. Tosin maaston tarkkuus on sama kuin FS 2004:ssa eli noin 4,7 metriä/pixeli eikä sitä FSX:ssä saada tarkemmaksi ainakaan tekemieni photosceneryiden osalta.

Kiitokset jälleen Tatu Kantomaalle ja Janne Sinkkoselle ja muillekin, jotka ovat aikanaan opettaneet minulle photosceneryiden tekoa ja auttaneet  tarvittaessa monin tavoin aina kun on ollut ongelmia sceneryiden teossa tai ylipäätänsä simulaattoriasioissa.

Nurmijärven ilmakuvasta kiitokset BLOM Kartta Oy:lle.

Suosittelen asennettavaksi FS 2004:een Nurmijärven lisäksi Finnish Photosceneries I ja II-paketit, Tampereen photosceneryn, Porin ja Rovaniemen sceneryt, Finnterrainin, Finnmeshin ja kaikki muut maastoa parantavat lisäosat sekä kaikki FISD:n hienot lentoasemat. FSX:ään kannattanee asentaa ainakin kaikki photosceneryt, koska ne toimivat X:ssä.

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Hauskoja hetkiä uutta photoaluetta tutkiskellen!

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

THX ESA !

VFR-lentäjä nautti kotikulmilla lentämisestä.

Toiset ne a) osaa b) jaksaa meidän tumpeloiden iloksi.

Notta kiitos Klaukkalan puska-lentäjältä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tehkääs ensi kerralla Savonlinna. Kiitos  :D

Niin joo ja komiahan tuokin on. Mukavaa lentää Suomessa, kun löytyy näin hienot sceneryt.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tehkääs ensi kerralla Savonlinna. Kiitos  :D

Niin joo ja komiahan tuokin on. Mukavaa lentää Suomessa, kun löytyy näin hienot sceneryt.  :thmbup:

Vielä ei varmaan kannata sitä pistää toivomuslistalle. Kohan saavat ohitustien valmiiksi ja päivitettyä kuvakannan Savonlinnasta niin sitten varmaan on kannattavinta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä ei varmaan kannata sitä pistää toivomuslistalle. Kohan saavat ohitustien valmiiksi ja päivitettyä kuvakannan Savonlinnasta niin sitten varmaan on kannattavinta.

Njoo. Ehkäpä näin on parempi.  :-\ 

-> *Lähtee jonnekkin toiselle foorumille hoputtamaan rakentajia.*  :thmbup:

PS. Entäs sitten rantasalmi.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama samanniminen agn-tiedosto löytyi, jotka löytyvät myös FPS 1/2 -paketeista. Overwritetin, saapi nähä miltä näyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama samanniminen agn-tiedosto löytyi, jotka löytyvät myös FPS 1/2 -paketeista. Overwritetin, saapi nähä miltä näyttää.

Mitkä agn-tiedostot? En itse huomannut moista testatessani. Asiasta ei liene haittaa maisemalle. Tarvittaessa voin tehdä korjaussarjan.

Kiitos kommenteista Nurmijärvenkin osalta kaikille!

yES ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari vuotta sitte heitin ihan huumorilla että seuraavaks sitte photari Nurmijärvestä. En kyllä tosissaan uskonu että joku sitä vääntäis... Varmaan ainaki 90% kaikista asuinrakennuksistaki näytti olevan, mitä nyt nopiasti vilkasin. Oman pihan puuliiteri tosin oli kakskerroksinen ja naapurit asu jossain leikkimökissä :laugh:. Mutta Savikon kenttä EFNS vielä puuttuu Hämeenlinnantien varresta... ;)

Ei mutta ihan hieno lisä ainaki paikallisille puskapiloteille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari vuotta sitte heitin ihan huumorilla että seuraavaks sitte photari Nurmijärvestä. En kyllä tosissaan uskonu että joku sitä vääntäis... Varmaan ainaki 90% kaikista asuinrakennuksistaki näytti olevan, mitä nyt nopiasti vilkasin. Oman pihan puuliiteri tosin oli kakskerroksinen ja naapurit asu jossain leikkimökissä :laugh:. Mutta Savikon kenttä EFNS vielä puuttuu Hämeenlinnantien varresta... ;)

Ei mutta ihan hieno lisä ainaki paikallisille puskapiloteille.

Eikun harrastamaan maiseman tekoa, otat valokuvat teijän hökkeleistä ja sitten mallinnus/teksturointi ja liität oikealle paikalle :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikun harrastamaan maiseman tekoa, otat valokuvat teijän hökkeleistä ja sitten mallinnus/teksturointi ja liität oikealle paikalle :)

...Jepulis, tutun kuulonen rimpsu. Aamuja vaan on sen verran että kotikulmilla pyörii melko osa-aikasena ni tuskin siihen näpertelyvietti riittää :P. Tosin AFCAD-pohjasen kentän väänsin sinne joskus pari vuotta takaperin mutta se tuli hävitettyä joskus Ubuntun tieltä ihan tahallaan. Saa nähä jos semmosen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitkä agn-tiedostot? En itse huomannut moista testatessani. Asiasta ei liene haittaa maisemalle. Tarvittaessa voin tehdä korjaussarjan.

En voi etsiä tiedostojen nimiä tähän hätään, mutta asensin FPS1/2 paketit samaan kansioon, ja heitin tämän jälkeen Nurmijärven vielä kolmanneksi. Helpottaa scenery libraryn hallintaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysymys Texture -tiedostoista: tähän asti olen asentanut kaikki Esan loistavat photarit yhteen kansioon rakenteeseen "EsaSairioPhotoSceneries\Scenery" ja "EsaSairioPhotoSceneries\Texture". Olen vain yhteentörmäysten välttämiseksi nimennyt BGL:t uudestaan vähän loogisemmin, eli kaupungin mukaan (osassa ei taida niin olla). Texture -kansion tiedostojen osalta olen luottanut siihen, että niiden nimet ovat uniikkeja luonnostaan. Ja niin on ollutkin. Paitsi nyt Nurmijärven osalta. Siinä on 6 samannimistä tiedostoa kuin aiemmin. Liekö oikeasti eri tiedostoja vai vain saman tiedoston uudempi inkarnaatio? Ei se mikään ongelma ole, voin hajoittaa takaisin omiin alikansioihinsa, kunhan mielenkiinnosta kyselen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysymys Texture -tiedostoista: tähän asti olen asentanut kaikki Esan loistavat photarit yhteen kansioon rakenteeseen "EsaSairioPhotoSceneries\Scenery" ja "EsaSairioPhotoSceneries\Texture". Olen vain yhteentörmäysten välttämiseksi nimennyt BGL:t uudestaan vähän loogisemmin, eli kaupungin mukaan (osassa ei taida niin olla). Texture -kansion tiedostojen osalta olen luottanut siihen, että niiden nimet ovat uniikkeja luonnostaan. Ja niin on ollutkin. Paitsi nyt Nurmijärven osalta. Siinä on 6 samannimistä tiedostoa kuin aiemmin. Liekö oikeasti eri tiedostoja vai vain saman tiedoston uudempi inkarnaatio? Ei se mikään ongelma ole, voin hajoittaa takaisin omiin alikansioihinsa, kunhan mielenkiinnosta kyselen...

Todennäköisesti nuo 6 agn-tiedostoa ovat päällekkäisiä vierekkäisten photosceneryjen alueen kanssa. En itse huomannut noita kun tein Nurmijärveä. Olen varmaankin tehnyt "tuplana" autogenit noiden kuuden tiedoston osalta eli noin 6 neliökilometrin alueelta. Asia ei varmaankaan ole ongelma kunhan autogen-metsiä tai rakennuksia ei jää puuttumaan miltään alueelta (olettaen että niitä ilmakuvan mukaan on sinne mallinnettu). Siis kun on asennettuna kaikki pääkaupunkiseudeun photosceneryt.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään