Guest sparris

Ohjaimet herkiää itsekseen toimimasta W7:n kanssa

5 viestiä aiheessa

Onko kukaan törmännyt sellaiseen ilmiöön, että CH Productsin Yoke ja polkimet lakkaavat itsestään reagoimasta kun kone on ollut jonkin aikaa käynnissä? Käyttöjärjestelmänä on 32-bittinen Windoze 7. Tämä ei liittyne mitenkään simulaattoriin, koska käyttöjärjestelmän kalibrointityökalukaan ei saa noihin henkeä.

Eli taudinkuva on sellainen, että kun tietokone on ollut hetken aikaa päällä (ehkä noin tunti tai enemmän) ja ohjaimia ei ole käytetty, niin ohjaimien akselit lakkaavat reagoimasta liikutteluun ja nappulat paineluun. Ohjauspaneelin (taimikäsenytsiinäseiskassaon) mukaan laitteet löytyvät ja toimivat ongelmitta, mutta mikään ei liiku vaikka kuinka vääntelisi. Jos ohjaimet ovat käytössä esim. lennellessä, niin silloin tällaista ei esiinny pitkänkään ajan jälkeen.

Laitteissa itsessään ei liene vikaa, koska XP:n kanssa ovat toimineet ongelmitta vuosikausia ja bootin jälkeen toiminta on taas seiskassakin ihan normaalia. En ole kokeillut USB-piuhojen irroittamista, koska ne on asennettu lähes kiinteästi ja irroittaminen vaatisi pitkän ja hankalan ryömimisen työpöydän alle ja taakse.

Tämä seiska on sen verran uusi tuttavuus, että en oikein edes tiedä mistä päästä lähteä ratkomaan. Toivoisin, että ne saisi jotenkin resetoitua ilman koko koneen uudelleenkäynnistystä. Ongelma on lähinnä kiusallinen ja ärsyttävä, koska bootin jälkeen homma taas toimii normaalisti. Ottaa vaan päähän kun tiukan työrupeaman välillä haluaisi vähän huvitella virtuaalitaivaalla, mutta kone pitää aina bootata ennen simun käynnistämistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kukaan törmännyt sellaiseen ilmiöön, että CH Productsin Yoke ja polkimet lakkaavat itsestään reagoimasta kun kone on ollut jonkin aikaa käynnissä? Käyttöjärjestelmänä on 32-bittinen Windoze 7. Tämä ei liittyne mitenkään simulaattoriin, koska käyttöjärjestelmän kalibrointityökalukaan ei saa noihin henkeä.

...

Minulla on CH:n tikku ja aina, kun noin on käynyt syynä on ollut USB-liittimen irtoaminen tai löyhä kiinnitys (kontaktihäiriö). Käyttiksenä on tosin edelleen XP (32).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmio on yleinen CH:lla,johtuu mahdolisesti USB:n virransaastojutuista.Olen itse jo tottunut tuohon .Laitteet saa uudelleen kayttoon nyppaamalla esim USB-liittimen irti ja kytkemalla takaisin.Toinen mahdollisuus on esim simun ollessa auki,painamalla simu alapalkkiin ja kaynnistamalla CH Control Manager ja siella calibrate ja Rescan,jolloin laitteet aktivoituvat uudelleen.Naita jekkuja itse kaytan Windows 7 Ultimate 64-bittisen kanssa.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmio on yleinen CH:lla,johtuu mahdolisesti USB:n virransaastojutuista.

Tai voit myös kytkeä virranhallinta-asetuksista kokonaan pois tuon säästöjutun... :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaisi tosiaan siltä, että USB:n virransäästöllä on jotain tekemistä tämän homman kanssa.  Liitinten löystymisestä ei ole kysymys, sillä piuhat on viritelty nippusiteillä ja kotelokin on tiukasti pultattu pöytään kiinni. Tämä lienee Windows seiskan ominaisuus, koska Wanhemmilla Windowseille tuollaista ei ole ilmennyt.

En nyt suoralta kädeltä löytänyt mitään paikkaa, mistä tuon virransäästön olisi saanut disabloitua, mutta Rescan laittaa ohjaimet taas wörkkimään. Olin vaan aikoinaan unohtanut asentaa koko CH Control Damagerin käyttistä päivittäessä kun ohjaimet toimivat ilmankin...

Eli ongelma ratkaistu, kiitos kaikille osallistujille  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään