Guest arthak

Vaari pilvessä . . .

22 viestiä aiheessa

Nyt en ymmärrä missä vika tai mitä en osaa . Kun laskeudun lennonjohto ei ohjaa minua portille tai parkille vaan kyselee mihin ilmansuuntaan haluan poistua kiireen vilkaan.

Lentelen yksikseni en netissä.  C-130

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt en ymmärrä missä vika tai mitä en osaa . Kun laskeudun lennonjohto ei ohjaa minua portille tai parkille vaan kyselee mihin ilmansuuntaan haluan poistua kiireen vilkaan.

Lentelen yksikseni en netissä.  C-130

Mikä kenttä kyseessä? Yleisesti tuo meinaa sitä että kaikki portit ja parkkipaikat on käytössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rovaniemi, Kemi, Oulu . . .  tilaa on. Kun lähestyn kentää tulee laskeutumis lupa kun olen alhaalla kehoitus poistua ensimmäisestä liittymästä kiitoradalta. Näin tehtyäni ja pysähtyessäni ilmoitus polttoaineen tankkauksesta

ja parkista. Siittä näpäyttäessä tulee valikko ja kysymys mihin ilmansuuntaan haluat poistua, mutta ei porttia tai parkkia ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimen omaan simun oma lennonjohto, mutta kysyykö se jossain vaiheessa laskeutumisen "tarkoitusta"    . . .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimen omaan simun oma lennonjohto, mutta kysyykö se jossain vaiheessa laskeutumisen "tarkoitusta"    . . .

Pyysitkö "Full Stop Landingia" lennonjohdolta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos et ole tehnyt lentosuunitelmaa simun omalla flightplannerillä, ei lennonjohto taida osata opastaa portille. En muista tarkkaan, koska en simun omaa lennojohtoa käytä.

EDIT: tuo Full stop landing saattaa toimia myös.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missä vaiheessa lennonjohto kysyy tuota . . .

Eikös se jotenkin tällein mennyt: Painat radioiden nappulaa, sitten:  "Contact Mikälie Tower on XXX.XX" -> "Select Runway for landing" "Runway xx" -> "Select type of landing" "Full stop landing".  ::) Tämä siis Microsoftin Flight Simulatorissa. Mikäli käytät Xplanea, niin sitten en osaa sanoa miten toimia radioiden kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä taitaa olla, mutta mikähän lienee vienyt sen simustani tai huomiostani no kokeillaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä aina on joko VFR tai IFR lennon jälkeen itselläni simun oletus ATC opastanut parkkiin tai porteille koneista riippumatta jos vaan on ollut paikkoja vapaana, mutta jos niitä ei ole niin sillon ATC ei myöskään tätä pysäköinti pyyntö mahdollisuutta tarjoa ennen kun kentältä sellainen portti tai pysäköinti paikka vapautuu. Trust me, FS omaa ATC käyttänyt vuosia :D

EDIT: tämä siis kentillä joissa on valvonta, mutta vapaamuotoisesti pysäköinnit tekee sitten niille kentille jossa niitä ei ole :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

en simun omaa lennojohtoa käytä.

Mitä vaihtoehtoja on? Itse en lennä verkossa. Voice pack antoi jo hieman lisää, mutta onko jotain maksullisia addonneja olemassa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olla käyttämättä kokonaan. Simun ATC ei toimi ollenkaan niinkuin oikea lennonjohto, eikä siitä ole juuri mitään käytännön hyötyä.

Tämä siis sellaisien käyttäjien kannalta, jotka haluavat lentää edes jotenkin joidenkin sääntöjen/menetelmien mukaan oikeaa elämää jäljitellen.

Nämä taas niitä makuasioita. Itse käytän sitä ja en ole huomannut mitn mikä olisi haitallista tms. Hyvin toimii ja riittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mäkään sitä aina käytä. VFR:ää kun lennän niin en juuri koskaan. Vituttaa vaan kun on tulossa finaalissa niin eikös siellä ole kiitotiellä joku edessä. Simun haukutulla ATC:llä olis saanu sen joko odottamaan tai edes go aroundin.

Ja kun ei verkossa lennä niin kyllä tuo välttää jos ei parempaa ole tarjolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

muutakin kuin tietokoneen toistamaa piipitystä.

Kyllä se on ihan normaalia puhetta. Ja selkokielistäkin vielä. IVAOssa saattaa olla enemmänkin sössönsöö-englantia!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mäkään sitä aina käytä. VFR:ää kun lennän niin en juuri koskaan. ****ttaa vaan kun on tulossa finaalissa niin eikös siellä ole kiitotiellä joku edessä. Simun haukutulla ATC:llä olis saanu sen joko odottamaan tai edes go aroundin.

No tuo nyt ei ole ATC moka, kuten aiemmin selitetty sen siun yhden kuvan perusteella, niin hyvin pitkälti se siinä on vikana ei ATC. Kyllä mulle on VFR sekä IFR lennoilla Go Around tullut jos kone selvästi on ollut vielä kiitoradalla, mutta ATC ei noille modelin tekijöille mahda mitään ja varsinkaan jos kenttä on ruuhkainen ja koneen peräpää jää kiitoradalle, siinä voi itsekkin jo omatoimista ajattelua suorittaa miten tosielämän tilanteessa tehdään kun sattuu kyseinen tilanne. En ole hermoja menettänyt kertaakaan simun ATC:n takia ja tuskin tulee tapahtumaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko olemassa ohjelmaa (ilmainen / maksava)  joka virittäisi tuota simun omaa atc:t.  Löysin yhden, mutta  mutta . . . nyt asentelen simua uudelleen. Sekoitti koko simuohjelman   se siitä.    :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EditVoicePack on yksi. Mulla vaan kävi niin että sain sen asennettua mutta sen jälkeen se ei enää toimi. Simussa toimii uudet äänet, mutta itse ohjelma heittää aina virheilmoituksen kun sen avaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EditVoicePack on yksi. Mulla vaan kävi niin että sain sen asennettua mutta sen jälkeen se ei enää toimi. Simussa toimii uudet äänet, mutta itse ohjelma heittää aina virheilmoituksen kun sen avaa...

Tuo vaan tosiaan tuunaa sitä, uusilla äänillä ja lentoyhtiö tunnuksilla, mutta siinä se. Radar contact antaa realistiset menetelmät, SID ja STARit (kai?) ja VFR on myös paljon realistisempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuossa "radar contact" ohjelmassa textilaatikkoa niin kuin simussa eli kaikki ATC keskustelu näkyy tekstinä . . .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään