Guest Ilves

Program kysymys?

54 viestiä aiheessa

Niin että!

Mitäpäs eroa on näillä kahdella ohjelmalla?

Program ja Program (x86).

Kummassa se mun FS9 pitäisi olla? Nyt se on tuossa (x86). Kun yritin ladata sitä MAAM DC levyä ja annoin poluksi ton (x86), niin se asensi ne aina tonne, josta puuttuu toi (x86) ja kun klikkasin sitä simun starttikuvaa, niin se aukaisi sen, mutta niitä MAAM DC koneita ei missään näkynyt. Sen sijaan kaikki muut levyillä olevat hakeutuivat automaattisesti tuohon (x86) programin FS9:n.

Ja sitten mitäs ehdotuksia olisi simutehojen parantamiseksi tähän mun koneeseeni?

Nykyinen varustelu näkyy tuolla alarivillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin että!

Mitäpäs eroa on näillä kahdella ohjelmalla?

Kummassa se mun FS9 pitäisi olla? Nyt se on tuossa (x86). Kun yritin ladata sitä MAAM DC levyä ja annoin poluksi ton (x86), niin se asensi ne aina tonne, josta puuttuu toi (x86) ja kun klikkasin sitä simun starttikuvaa, niin se aukaisi sen, mutta niitä MAAM DC koneita ei missään näkynyt. Sen sijaan kaikki muut levyillä olevat hakeutuivat automaattisesti tuohon (x86) programin FS9:n.

Tuonne Program Files (x86) asentuvat kaikki 32bit sovellukset, ja taas tuonne pelkkään Program Files Kansioon asentuu 64bit, sovellukset, mutta ei ole este etteikö sinne voisi asentaa myös 32bit sovelluksia.

Suosittelen että asennat sen Flight Simulatorin jatkossa muualle kuin tuonne (x86) kansioon, monien lisäosien kanssa on ollut ongelmia tunnistuksen suhteen jos esim Reality XP gaugeja käyttää ja ne vaativat sen Trainerin toimiakseen, itselläni on 32bit trainer asennettu tuonne pelkkään Program Files kansioon.

Ja sitten mitäs ehdotuksia olisi simutehojen parantamiseksi tähän mun koneeseeni?

Nykyinen varustelu näkyy tuolla alarivillä.

FS9 käytössä tuo varsin riittää, mutta jos meinaat FSX:n siirtymään niin 80% tuosta kokoonpanosta kannattaa päivittää.(Muisti, Prosessori, Näytönohjain, Emolevy)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuonne Program Files (x86) asentuvat kaikki 32bit sovellukset, ja taas tuonne pelkkään Program Files Kansioon asentuu 64bit, sovellukset, mutta ei ole este etteikö sinne voisi asentaa myös 32bit sovelluksia.

Suosittelen että asennat sen Flight Simulatorin jatkossa muualle kuin tuonne (x86) kansioon, monien lisäosien kanssa on ollut ongelmia tunnistuksen suhteen jos esim Reality XP gaugeja käyttää ja ne vaativat sen Trainerin toimiakseen, itselläni on 32bit trainer asennettu tuonne pelkkään Program Files kansioon.

FS9 käytössä tuo varsin riittää, mutta jos meinaat FSX:n siirtymään niin 80% tuosta kokoonpanosta kannattaa päivittää.(Muisti, Prosessori, Näytönohjain, Emolevy)

Kiitos Toni osanotosta!

Tarkoittaakos toi alempi kommentti tuota FSX koskien, että käytännällisesti katsoen koko kone uusiksi?

Kyllä mä nyt ensiksi taidan ottaa ton FS9:n pois ja ladata takaisin ja nyt sitten sinne progran (ilman tota x86) mappiin.

Ja kun tolle FSX:lle on saatavilla omat Suomen isommat kentät, niin eikähän meikäläinenkin taas syötä noita FSX levyjään sisään. Mutta se tulee sitten joskus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Kummassa se mun FS9 pitäisi olla? Nyt se on tuossa (x86). Kun yritin ladata sitä MAAM DC levyä ja annoin poluksi ton (x86), niin

...

Ei kummassakaan. Säästyt monelta ongelmalta, kun teet sille simulle (mille hyvänsä: FS9, FSX, CFSx, IL2xx, jne.) oman kansionsa kokonaan noiden ulkopuolelle. Microsoft on suuressa viisaudessaan laittanut noihin Program-kansioihin oletukseksi käyttörajoituksia Windows Vistassa ja seiskassa (joista ei minusta ole muuta kuin riesaa).

Minulla FS9 on kansiossa FS2004 D:-levyosion juuressa - samoin muut simut (paitsi FSX, jota minulla ei vielä ole koska ei pyöri knnolla tässä koneessa) omissa kansioissaan. Näin siis vaikka minulla on vielä Windows XP, jonka kanssa ei ole ongelmia, vaikka simun asentaisikin Program files-kansioon.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mullakin on oma osionsa peleille, eli D: osiolla pelit 7/microsoft games.... ennen oli siis myös pelit xp, mutta koin sen tarpeettomaksi niin jätin pelkän 7. Sitten tuo pelit 7 jäi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kummassakaan. Säästyt monelta ongelmalta, kun teet sille simulle (mille hyvänsä: FS9, FSX, CFSx, IL2xx, jne.) oman kansionsa kokonaan noiden ulkopuolelle. Microsoft on suuressa viisaudessaan laittanut noihin Program-kansioihin oletukseksi käyttörajoituksia Windows Vistassa ja seiskassa (joista ei minusta ole muuta kuin riesaa).

Minulla FS9 on kansiossa FS2004 D:-levyosion juuressa - samoin muut simut (paitsi FSX, jota minulla ei vielä ole koska ei pyöri knnolla tässä koneessa) omissa kansioissaan. Näin siis vaikka minulla on vielä Windows XP, jonka kanssa ei ole ongelmia, vaikka simun asentaisikin Program files-kansioon.

Pekka

Jaa-ha!

No tota käviskös sitten semmoinen, että tekisin tosiaan oman kansion ja nimeäisin sen esim. FS2004:ksi ja ajelisin sinne kaikki simun asiat, jotka kuuluvat mukaan? Polku olisi siin vissiin C:FS2004?

Olisiko näin kaikki tämänhetken problemat veck?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla kaukana prammi.filuista, ihan toisella kovolla kuin windows ja hyvin pelaa...

jari

Jaså!

Onkos tämä sinun kovalevysi konees oleva, vaiko extern HD?

Vois varmaan olla asiallista hankkia ihan oma koneeseen kytketty HD vain FS2004:ää varten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ulkoinenkin löytyy mutta käytännössä yksi kovo jaettu asemiin C ja D ja simu on tuolla D -osiossa, Windows tuolla C-puolella.

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä asentaisi USB väyläiselle ulkoiselle kovolle mitn pelejä, se tiedonsiirtonopeus muun laitteiston välillä on sen verta hidasta verrattaen sisäiseen.

Eli e-SATA kovo jos ulkoisen haluat pelikovoksi. Usko pois, kokeiltu on, FSX jumitti muun koneen ympäristön siten, että ei taustahärdellistä meinannut tulla mitn.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heippa Toni jälleen!

Laitoin sulle asiaa tonne Skype puolelle.

Toivottavasti saat auki.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa-ha!

No tota käviskös sitten semmoinen, että tekisin tosiaan oman kansion ja nimeäisin sen esim. FS2004:ksi ja ajelisin sinne kaikki simun asiat, jotka kuuluvat mukaan? Polku olisi siin vissiin C:FS2004?

Olisiko näin kaikki tämänhetken problemat veck?

Kyllä se varmaan siitä kansiosta toimisi ihan ok. Siihen en tosin osaa vastata ratkaisisiko se sun kaikki ongelmat, kun en tiedä mitä kaikkia ongelmia sulla on, ja mistä ne johtuvat.   ;D

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla kaukana prammi.filuista, ihan toisella kovolla kuin windows ja hyvin pelaa...

jari

Mulla on kanssa simu asennettu ihan eri kovolle ku käyttis ja pyörii paljo paremmin. Käyttis C:llä ja simu D:llä. Ihan D:n juureen olen laittanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heippa taas teille Insinörit!

Tossa alla on linkki tonne mun lähikauppaan.

Mitäs mieltä olisitte noista kolmesta kalliimmasta?

Mikä olisi, noin niinkun sopiva, ajatellen nyt sitäkin, että jos tässä jonakin kauniina päivänä (sitten kun suomen tavanomaisemmat kentät ovat siinä mukana) ottaisi sen FSX:n käyttöön. Niin, että se FSX:kin rullaisi kaikkine ad on ohjelmineenkin mutkattomasti.

Tosta linkistä klikaten eteenpäin, valikosta Datorpaket INTEL, tulevat esiin k.o. tietsikat.

Klikkaamalla sitä luetteloa, saa kaikenlaista näkyville. Kieli tosin on på svenska, mutta insinöreinä te haijaatte kuitenkin mitä ne luvut ja codet tarkoittaa.

http://www.dataref.se/

Laitakaapa mietteitänne tulemaan näkösälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen ainakin Intelin i7 sarjalaisita i7 930 -> miten vaan budjetti sallii. Näyttikseksi joko HD 5850 -> 5970 tai sitten Nvidian Geforce "Fermi" 470 tai 480.

Muistia kannattaa olla väh. se 4gt DDR3 mutta suosittelen 8gt kerta laakista taustalla pyöriminen simun aikana käy sujuvasti. FSX:lle kannattaa oma osio tehdä, ja tilaa kannattaa varata alkajaisiksi ainakin se 150gt, itselläni on nyt laajennettuna 400gt FSX osio, josta on noin 250gt käytössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin!

Kirjoitin ylös noi antamasi tiedot ja jos toi mun dataguruni tulee huomena morjenstamaan, niin otanpa asian puheeksi.

Jospa saisi tähän koneeseen vaihdettua kyseiset osat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin Toni!

Tulipa mieleeni, että jos viitsist laittaa luettelon niistä omasi koneen sisuksista.

Vois olla kiva siitä ottaa esimerkkiä laitteiden hankinnassa.

Jos hankkisi vaikka toisen HD:n ton nykyisen alle, niin toimisiko se ikäänkuin jos olisi yksi iso jaettu HD (C: ja D:)?

Siis kaikki tavallinen välttämätön ylemmässä ja simu alemmassa, niin että kun klikkaisi päydällä olevaa FS2004:n ikonia, niin se alempi , jossa se simu olisi, lähtisi käyntiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei taas pojat!

Niin tota. Kuinkas iso sen Hard Diskin pitäis olla?

Kävin tänään kollaamassa tuolla vähän kauempana olevaa halpiskauppaa Media Markt, siinä mielessä että olisiko heillä vastaavia tarvikkeita ja kyllähän sieltä yhtä ja toista löytyi.

m.m.

i7920 .......................................... 2590 sek

HD 5970 ..................................... 3990 sek

8 GB DDR 3 ................................. 3000 sek

2,0 TB Harddisk .......................... 1690 sek

Yhteensä .................................. 11270 sek

Mitäs tykkäisitte?

Tulisi aika julma sek lukema kuitenkin.

No huomena (25/3) lähden Helsingissä piipahtamaan risteilylle, joten en ole koneideni äärellä ennenkuin lauantaina.

Jakselkaahan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei taas pojat!

Niin tota. Kuinkas iso sen Hard Diskin pitäis olla?

...

Tietokoneeseen on turha ostaa mitään "kaiken varalle" muutaman vuoden päästä saa parempaa ja halvemmalla. Sama pätee kovalevyynkin. Minä satsaisin kapasiteetin sijasta nopeuteen. Mitä nopeampi sen parempi. Jo puoli teraa (500 gigatavua) pitäisi riittää tällä hetkellä kaikkeen mahdolliseen.

Jos levytilan tarve myöhemmin lisääntyy, voi aina hankkia toisen kovalevyn edellisen rinnalle. Siinä vaiheessa se on jo taas edellistä nopeampi. Minä tein näin 3 vuotta sitten tähän kohta 5 vuotta vanhaan koneeseeni. Koska uusi levy oli paljon entistä nopeampi, vaihdoin käyttiksenkin sille. Windowshan pitää muutenkin asentaa uusiksi parin vuoden välein, jos se on kovassa käytössä (ehtii mennä sinä aikana jo tarpeeksi solmuun). Vanha levy jäi kakkoslevyksi ja vähemmän käytettyjen ohjelmien varastoksi.

Toisaalta (perinteiset) kovalevyt ovat nykyään varsin halpoja, joten suurestakaan kapasiteetista ei kovin paljon tarvitse maksaa. Yksi mahdollisuus on hankkia nopea SDD-levy (ovat vielä kalliita kapasiteettiinsa nähden) käyttislevyksi ja sen kaveriksi nopea perinteinen HDD, jonne laitetaan ohjelmat kuten simut.

Pekka

P.S. Windows-käyttöjärjestelmän nimeksi sopisi paremmin Reboot  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HD5970 on Dual Cypress Core, joten FSX:ssä et saa siitä osalta hyötyä irti koska FSX ei tue MultiGPU:ta. Eli periaatteessa jos et muita harrastele niin HD5870, tulee myös halvemmaksi.

Kortti kyllä toimii simussa, mutta yhdellä ainoalla Cypress Corella, joka on myös olemassa HD5870 single GPU kortissa. Eli tuo toinen core 5970 jäisi turhaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No laittakaapas mulle semmoinen lista tavaroista!

Joista mulla olisi parhaiten ja riitävästi hyötyä.

Palatkaamme astialle, kun taas olen takaisin täällä kotona Norrpassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin. Taas kotosalla!

Eilen, kun tulin siltä Hesan risteilyltä kotiin ja koukkasin postilokerostani sinne tulleet mainoxset ja myös hyötypostin, m.m. Ilmailu lehden.

No siellä roskapostin joukossa oli m.m. Media Markt mainos ja siinä esillä parisen tietzikkaa.

Ensimmäinen oli kalliimpi. 11990 sek:

(Kyllä se on sitten vaikea noiden liikemiesten kirjoittaa helpompaa lukua 12000 sek. Niillä on vain pelkkiä 99999999

korvien välit  täynnä.)

HPE - 120 SC Stationär dator.

Intel Core 17-860 2.8 GHz. 6GB Inter minne. 1,5 TB Hårdisk. Nvidia Geforce GTX260 med 1,5 GB videominne. DVD-brännare och trådlöst nätverk. Levereras komplett med Windows 7 Home Premium.

Art. Nr: 1112332.

Mitäpä olisitte mieltä k.o. värkistä?

Kannattaiskos vaikka huomenissa mennä asiasta kyselemään ja mitä mun siinätapauksessa erityisesti pitäisi kysyä?

Mahtaiskohan sen HD olla jaettu jo valmiiksi C:\ ja D:\ osiin?

Jos ei, niin jos ne siellä liikkeessä sen tekisi, niin kuinka jako olisi %:tteina parasta olla sen C:n ja D:n suhde?

p.s. Onko tämä yhtään parempi tätä mun nykyistä?

Jos ei, niin vien tämän vain huolto/päivityxeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään