Esa Sairio

Lentotesti yksi FSX:llä

59 viestiä aiheessa

Tässä ensimmäinen varsin perusteellinen testi, jossa seurataan lennettäessä FSX:n maisemanpiirtoa simun eri asetuksin. Lupailin näitä ja selkeyden sekä asiaan liittyvän suuren mielenkiinnon takia laitan tästä oman aiheen.

Lisäosat FSX:ssä:

Service Pack 1

FinnlandX

Finnish Photosceneries I ja II

Tampere photoscenery

EFHK ja X-patsi

EFHF ja X-patsi

Espoo Landmarks

Finnbuildings

Euroopan meshit (srt2eur ja srt2eur2-zipit)

FSX.cfg:

AffinityMask=3 (JOB SCHEDULER) osiossa

FSX:n asetukset joka tilanteessa:

Simun oma ai-liikenne 100%, auto- ja meriliikenne nollassa

Lentotesti numero 1. Simun asetukset täysillä paitsi texture resoluutio 1m, mesh 76 m ja vesi Mid1x. Framet ei rajoitusta.

EFHK:lla lähdössä. Hyvältä näyttää, framet noin 35

[ attachment removed / expired ]

Noustaan, framet noin 60 (LCD-HDTV rajoittaa)

Espoon suuntaan. Toistaiseksi puustot ja talot piirtyvät

Nyt alkaa näyttää pahalta. autogenit loppuvat kokonaan, framet noin 60

Tästä kun jatkaa lentoa nopeudella noin 300 solmua, eivät autogenit lataudu ollenkaan samaan suuntaan mentäessä. Onnetonta!

Lentotesti numero 2: Muuten sama kuin testi 1 mutta framet rajoitettu arvoon 40.

Kerron ilman kuvia, että lähtökiihdytyksessä simu tökki, framet vain 17-25, ilmaanpäästyä rajoitinarvossa 40 ja metsä latautui hieman paremmin ja kauempaa kuin testissä 1. Muutoin sama ongelma. Hieman kauempana ei lainkaan autogenejä.

Lentotesti numero 3. Kuten testi 1, mutta texture resoluutio = 2 m. Yhtä huono tulos autogenien muodostumisen suhteen kuin testillä 1.

Lentotesti numero 4.  Kuten testi 1, mutta textur e= 1 m ja autogen density vain Normal. Tulos yhtä huono kuin testillä 1.

Lentotesti numero 5. Kuten testi 1 paisti että Global Texture = medium, Mesh complexit y= 90%, Scenery Compl. = Normal, autogen density = Normal, ei käytössä ground scenery shadowseja ja Gloud draw distance = 80 mil. Eli asetuksia rankasti alaspäin!

Espooseen päin jälleen. Alussa harvassa olevat puut ja talot muodostuivat aika hyvin

Vähän pitemmälle lennettäessä kavi yhtä huonosti kuin testissä 1. Autogenit vaan loppuvat

Vielä yksi erikoistesti: Kuten testi 1, muuta kytkin kaikki lisäosat pois toiminnasta. Sen seurauksena metsä päivittyy hieman paremmin, mutta edelleen "neliö" kerrallaan eikä yhtä hyvin kuin FS 2004:lla.

Mikä nyt neuvoksi? Luulisi että tietokoneellani riittäisi vääntöä X:llekin paremmin, kuin tässä on kuvattu. FS 2004 toimii täysin sujuvasti maksimi-asetuksilla, 420 yhtiön 100% ai-liikenteellä ja vielä kaikilla Suomen lisäosilla. Pysyy koko ajan 40 rajoitinarvossa ja autogenit muodostuvat melko kauas eteenpäin vastaavissa lentotilanteissa kuin tässä.

Tietenkin täytyy todeta, että X:n maisema silloin kun se piirtyy oikein ja lento on sujuvaa sekä tökkimätöntä, on erittäin kaunis ja luonnollisen oloinen. Erityisen hienoksi sen tekee Suomen osalta FinnlandX.

yES :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SP2 autogen on erilainen kuin SP1. Ehkäpä SP2 auttaa maatekstuurien piirtämisessä myöskin.

Ja mikä sulla on se simun asetus sille, kuinka kaukaa maisema piirretään? En nyt muista mikä sen asetuksen virallinen nimi on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SP2 autogen on erilainen kuin SP1. Ehkäpä SP2 auttaa maatekstuurien piirtämisessä myöskin.

Ja mikä sulla on se simun asetus sille, kuinka kaukaa maisema piirretään? En nyt muista mikä sen asetuksen virallinen nimi on.

Minulla tuo SP2 aiheutti ongelmia silloin noin viikko sitten, kun asensin FSX:n. Tekstit menivät huonoiksi eikä framet nouseet. Sen takia poistin SP2:n.

Voin kyllä nyt kokeilla sen asentamista uudelleen ja lentää nämä samat testit. Olen muutenkin ehtinyt tutustua X:ään paljon paremmin kuin heti alussa.

Maisemanpiirtoasetus on varmaankin täysillä, koska esim. testissäni 1 kaikki on täysillä pl. erikseen mainitut.

Mielenkiintoista kyllä on mutta meinaa flunssa tupata toisen kerran peräkkäin. Toivottavasti hyvä lauantai-illan ateria asiaankuuluvine juomineen karkoittaa flunssantunteen. Johtuen juomien luonteesta en tänään enää koske simun asetuksiin, mutta palaan asiaan jatkossa.

YES ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista kyllä on mutta meinaa flunssa tupata toisen kerran peräkkäin. Toivottavasti hyvä lauantai-illan ateria asiaankuuluvine juomineen karkoittaa flunssantunteen. Johtuen juomien luonteesta en tänään enää koske simun asetuksiin, mutta palaan asiaan jatkossa.

;D Ei tuhoa juomat simun asetuksia, eikä kyllä sitä flunssaakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla tuo SP2 aiheutti ongelmia silloin noin viikko sitten, kun asensin FSX:n. Tekstit menivät huonoiksi eikä framet nouseet. Sen takia poistin SP2:n.

Asenna ihmeessä uudestaan, tietokoneista ei koskaan tiedä. Toisekseen minulla ja monella muulla SP2 ei ole aiheuttanut mitään ongelmia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu asenna vielä se ServicePack 2, niin katotaan sit :)

Eikös tuon SP2 pitänyt ottaa pois kun asentaa FSX kun sen pitäisi olla siinä mukana, olen jostain lukenut

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On tuo kummallinen tuo Service Pack 2.

Asensin sen tänään ja mitään hyötyä autogenien paremman muodostumisen suhteen en havainnut. Lisäksi nuo ylävalikon tekstit (niiden taustat) muuttuivat suttuisiksi kuten viikko sitten kokeillessani SP 2:ta ensi kerran.

Mutta nyt tulee kaikkein kummallisin asia: Jätin tietokoneen päälle, sammutin vain FSX:n noin tunnin ajaksi. Sitten käynnistin X:n uudelleen ja FRAMET OLIVAT PUDONNEET VÄLILLE 10-15 joka tilanteessa. Tarkistin kaikki simun säädöt, erityisesti Display-säädöt sekä näytönohjaimen säädöt. Kaikki säädöt olivat ok, kuten ennenkin.

Sammutin sitten sekä X:n että tietokoneen, käynnistin ne uudelleen ja taas framet olivat 10-15 X:ssä. Kokeilin vertailun vuoksi myös FS 2004:ta tässä välissä ja se toimi ihan ok, kuten myös tietokone muutenkin.

Sitten poistin SP 2:n asennuksen kokonaan ja käynnistin X:n. Framet olivat kuten pitääkin eli  luokassa 35-60 riippuen lentotilanteesta.

Mitä pahusta tässä oikein pitäisi tehdä? Alkaa olla ihan ufo-hommaa koko X:n säätäminen...

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa meidän UFOon. Tätähän tämä on. olen n. 9348723 kertaa sanonut itselleni, että "Älä nyt muuta mitään äläkä asenna mitään uutta jos se ei ole ihan pakollista" Mutta silti aina tulee kikkailtua ja se on sitten säätöä säätöä ja säätöä. Eniten ton FSX.cfg:n kanssa ottaa aivoon se, että simu pitää käynnistää uudelleen joka kerta että muutokset tulevat "voimaan" Mulla simun käynnistys+lennnon lataus kestää n. 4 minuuttia niin ei jaksa koko ajan olla säätämässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa meidän UFOon. Tätähän tämä on. olen n. 9348723 kertaa sanonut itselleni, että "Älä nyt muuta mitään äläkä asenna mitään uutta jos se ei ole ihan pakollista" Mutta silti aina tulee kikkailtua ja se on sitten säätöä säätöä ja säätöä. Eniten ton FSX.cfg:n kanssa ottaa aivoon se, että simu pitää käynnistää uudelleen joka kerta että muutokset tulevat "voimaan" Mulla simun käynnistys+lennnon lataus kestää n. 4 minuuttia niin ei jaksa koko ajan olla säätämässä.

Itse pelastuin tältä luomalla ...\Documents\Flight Simulator X Files kansioon testi.cfg tiedoston, johon aina tallennan ne display asetukset, siellä ne on samalla lailla kirjoitettuna kuin fsx.cfg, niin pystyy esim testaamaan kätevästi vaikkapa Affinitymask eri arvojen vaikutusta fps ilman uudelleenkäynnistystä tai vaikka texture_mad_load 1024, 2048 ja 4096 vaikutusta fps. Eli tallennan asetukset, menen tuohon kansioon, muunnan sieltä notepadilla niitä arvoja ja sitten simussa load tuo .cfg. Näin se automaattisesti lataa ne uudet asetukset, ilman restarttia.

Näihin huomautuksena esim pelkkä texture_max_load=4096 arvo siellä .cfg fileessä saa aikaan sen että kaikki muut grafiikka arvot on nollissa paitsi tuo. Näytti aika karulta kun näin menin vahingossa tekemään...  ::)

Ja vaikka siinä tiedostossa ei niitä joitain juttuja valmiiksi lue, ne voi siihen silti lisätä, lataa ne silti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tein vielä uuden kokeen. Asensin äsken Service Pack 2:n jälleen uudelleen (jo kolmas kerta X:llä kaiken kaikkiaan). Seurauksena oli, että framet EFHK:lla putosivat taas surkealle tasolle 15-20. Lähdin lentämään ja niin kauan kuin alla näkyi Espoon maisemassa puita ja taloja, framet olivat 15-20 tasolla. Sitten kun tulee tuo äkkinäinen raja, jossa autogenit täydelleen loppuvat, nousivat framet lennettäessä tasolle 60 ja ylikin.

Poistin sitten SP 2:n jonka seurauksena framet palasivat EFHK:lla tasolle 35, lennettäessä 40-50.

Onkohan SP 2 jotenkin korruptoitunut? Latasin sen Microsoftin sivuilta. Vai eikö tuo patsi minun kokoonpanollani toimi oikein?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Esa. Täällä hehkutellaan tuon SP2 puolesta. Itse olen yli 2 vuotta pyörittänyt FSX simua SP1:llä pelkästään eikä ole ollut mitään ongelmia.  Jos viitsii kahlata läpi noita englanninkielisiä threadeja niin et ole ongelmasi kanssa yksin, monella on hyvin toiminut FSX mennyt pilalle kun SP1 kaveriksi on asennettu SP2.

Myös kiehutaan siitä että jos et asenna SP2 niin lisurit ei toimi.  Mulla on kaikki laadukkaimat maksulliset koneet(Level-D -PMDG-MADDOG-CLS-CARENADO jne) ja ei mitään onglemia pyörittää FSX SP1 kokoonpanolla.  Sceneryiden kanssa on enemmän ehkä ongelmia mutta monet SP2 mainostetut toimivat kun realism valikosta ottaa sen detect crash asetuksen pois niin ei kone törmäile näkymättömiin esteisiin.

SP1 oli nimenomaan suorituskyky´päivitys ja SP2 teki muita säätöjä paremmiksi mutta mm jos haluat FS 2004 tehtyjä koneita lentää FSX simussa SP2 jälkeen se ei onnistu enää. Lisäksi SP2 teki joukon muita säätöjä jotka monella ovat saaneet simun toimimaan huonommin....??

En ole ainoa joka jättää SP2 väliin ja kuten todettua asensin FSX simun 8 helmikuuta 2008 pöytäkoneeseeni ja kertaakaan en ole sitä uudelleen joutunut asentamaan. Ja simun koko on nyt 52 GT eli lisureita on asenneltu ja toimii vaikka SP1 onkin yksin.,,

Aikanaan hehkutettiin että ei kannata FSX simua asentaa jos käyttis on XP ei saa kaikkea herkkua esiin vaan pitää asentaa Vista käyttikseksi, jotta FSX toimisi kunnolla ja nopeasti!!  En uskonut tuota silloin(ONNEKSI!! :D) kun uuteen kokoonpanoon valitsin käyttiksen vaan laitoin XP:n.  Ja kuinkas sitten kävikään: Vista osoittautui vitsaukseksi FSX simuilijoiden keskuudessa. monet maksulliset lisurien valmistajat jopa kehottivat välttämään Vistaa kun heidän tuotteitaan käyttää  ja XP oli käyttis jolla FSX ja laatulisurit toimivat (ja toimii edelleen) moitteetta.   Opetus:älä aina usko mitä toiset täällä neuvoo vaan kokeile itse ja tee niin kuin itse parhaalta tuntuu!!!!

Kohtaa tulee peliraahattava kotiin siinä on W7 64 bittinen ja Radeon 5870 ja siihen ajattelin kokeeksi asentaa  FSX SP2 kanssa ja katsoa miten toimii,vertailun vuoksi. Mutta koskaan ei tule sellaista hetkeä että edes ajattelisin SP2 asentamista nykyiseen varsinaiseen FSX simuuni joka pyörii ongelmitta nykyisessä tehopöytäpc:ssä:

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
jos haluat FS 2004 tehtyjä koneita lentää FSX simussa SP2 jälkeen se ei onnistu enää.
Kyllä onnistuu, kun ottaa vain preview DX10 asetuksista pois päältä. Paneelit eivät toki toimi yleensä, mutta siihen ei taas SP2 vaikuta mitenkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Esa. Täällä hehkutellaan tuon SP2 puolesta. Itse olen yli 2 vuotta pyörittänyt FSX simua SP1:llä pelkästään eikä ole ollut mitään ongelmia.  Jos viitsii kahlata läpi noita englanninkielisiä threadeja niin et ole ongelmasi kanssa yksin, monella on hyvin toiminut FSX mennyt pilalle kun SP1 kaveriksi on asennettu SP2.

Myös kiehutaan siitä että jos et asenna SP2 niin lisurit ei toimi.  Mulla on kaikki laadukkaimat maksulliset koneet(Level-D -PMDG-MADDOG-CLS-CARENADO jne) ja ei mitään onglemia pyörittää FSX SP1 kokoonpanolla.  Sceneryiden kanssa on enemmän ehkä ongelmia mutta monet SP2 mainostetut toimivat kun realism valikosta ottaa sen detect crash asetuksen pois niin ei kone törmäile näkymättömiin esteisiin.

SP1 oli nimenomaan suorituskyky´päivitys ja SP2 teki muita säätöjä paremmiksi mutta mm jos haluat FS 2004 tehtyjä koneita lentää FSX simussa SP2 jälkeen se ei onnistu enää. Lisäksi SP2 teki joukon muita säätöjä jotka monella ovat saaneet simun toimimaan huonommin....??

En ole ainoa joka jättää SP2 väliin ja kuten todettua asensin FSX simun 8 helmikuuta 2008 pöytäkoneeseeni ja kertaakaan en ole sitä uudelleen joutunut asentamaan. Ja simun koko on nyt 52 GT eli lisureita on asenneltu ja toimii vaikka SP1 onkin yksin.,,

Aikanaan hehkutettiin että ei kannata FSX simua asentaa jos käyttis on XP ei saa kaikkea herkkua esiin vaan pitää asentaa Vista käyttikseksi, jotta FSX toimisi kunnolla ja nopeasti!!  En uskonut tuota silloin(ONNEKSI!! :D) kun uuteen kokoonpanoon valitsin käyttiksen vaan laitoin XP:n.  Ja kuinkas sitten kävikään: Vista osoittautui vitsaukseksi FSX simuilijoiden keskuudessa. monet maksulliset lisurien valmistajat jopa kehottivat välttämään Vistaa kun heidän tuotteitaan käyttää  ja XP oli käyttis jolla FSX ja laatulisurit toimivat (ja toimii edelleen) moitteetta.   Opetus:älä aina usko mitä toiset täällä neuvoo vaan kokeile itse ja tee niin kuin itse parhaalta tuntuu!!!!

Kohtaa tulee peliraahattava kotiin siinä on W7 64 bittinen ja Radeon 5870 ja siihen ajattelin kokeeksi asentaa  FSX SP2 kanssa ja katsoa miten toimii,vertailun vuoksi. Mutta koskaan ei tule sellaista hetkeä että edes ajattelisin SP2 asentamista nykyiseen varsinaiseen FSX simuuni joka pyörii ongelmitta nykyisessä tehopöytäpc:ssä:

Jukka

Tämä oli hyvä puheenvuoro Jukalta. En asenna enää SP 2:ta, koska se aiheutti ainakin minulla edelläkuvattuja suuria ongelmia. SP1 paransi rutkasti suorituskykyä, kuten Jukka totesi ja kuten omatkin testini kertoivat heti X:n ja SP 1:n asennettuani.

Sen sijaan ihmettelen edelleen tuota asiaa, että minulla autogenit loppuvat äkisti kun lentää lähtökentältä vaan kauemmas johonkin suuntaan maa-alueen päällä. Tietenkin esim. pääkaupunkiseudun autogenit latautuvat siinä samalla kun käynnistän simun, koska oletuslento on EFHK:n kiitoradalla 22L. Ja nuo autogenit loppuvat vaikka olen pudottanut Display-asetukset puoleen maksimeista.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten tuon FSX:n sp2 saa poistettua, niin testaan itsekin, tulisiko parannusta?

Jos sinulla on tallella se asennustiedosto, jonka avulla asensit SP 2:n, niin aja se tiedosto uudelleen. Kysyy sitten heti alussa, haluatko poistaa kokonaan SP 2:n ja vastaat kyllä jne.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tein koelennon Lappeenrannasta Helsinkiin vakio-Jumbolla. Lappeenrannassa metsät ja talot piirtyivät hyvin ja myös kaupungin lähialueilla ilmaan päästyä. Framet kentällä luokkaa 50 (ei rajoitinta).

Lähestyttäessä EFHK:lle radalle 22L  ei puustoa ja taloja näkynyt mihinkään suuntaan katsottaessa eikä niitä alkanut ilmestyä loppulaskunkaan aikana eikä edes silloin, kun olin pysäyttänyt koneen radan 22L eteläpäähän. Maisema oli todella luonnoton. Täysin karua. EFHK:n rakennukset ja vakio-ai-koneet näkyivät.

Jotain on todella pielessä tässä X:n asennuksessa tai säädöissä. Tosin asetukset olivat täysillä mutta lähtökenttä ympäristöineen piirtyi hyvin ja hyvillä frameilla.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mulla vaan on toiminut suurin osa FS9 lentokoneista FSX:ssä, mitään paneeli ongelmiakaan ei ole ollut vielä useammassakaan koneessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos sinulla on tallella se asennustiedosto, jonka avulla asensit SP 2:n, niin aja se tiedosto uudelleen. Kysyy sitten heti alussa, haluatko poistaa kokonaan SP 2:n ja vastaat kyllä jne.

yES

Tallessa on, joten kokeiluun menee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotain on todella pielessä tässä X:n asennuksessa tai säädöissä.

Entäs, jos vika onkin jossain lisäosassa? Oletko kokeillut noita sun testitilanteita esim. ilman photosceneryitä? Kun tuntuu nuo autogen-ongelmat tapahtuvan nimenomaan niiden vaikutusalueella...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Testaa nyt ihmeessä ilman lisäosia. Ihan vanilla-asennuksella. Sitten lisää lisureita yksi kerrallaa. Nyt muuttujia on aivan liikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Testaan vielä kunnollisesti ilman lisäosia. Tosin alussa tein jo pienen testin ilman lisäosia, kuten tuossa lauseessa lukee (kuvasarjani alta):

"Vielä yksi erikoistesti: Kuten testi 1, muuta nyt kaikki lisäosat pois toiminnasta. Sen seurauksena metsä päivittyy hieman paremmin, mutta edelleen "neliö" kerrallaan eikä yhtä hyvin kuin FS 2004:lla."

Lennän saman lennon Lappeenrannasta Hesaan ilman lisäosia ja katsotaan miten autogenien käy.

Teen tämän kaksilla asetuksilla:

1. Säädöt maksimissa (paisti mesh =76m, texture res = 1m, vesi Mid1x)

2. Säädöt asennossa Default

Olisi mukavaa jos joku tai jotkut voisivat omilla koneillaan testata X:sää samalla tavoin ja noilla asetusvaihtoehdoilla. Saisimme kaikki harrastajat hieman vertailevaa tietoa.

Yksi hieno asia tässä on: FS 2004 toimii kuin unelma nykykoneellani ja sen säilytän joka tapauksessa pääsimulaattorina jolla lennetään. X saa jäädä koneelleni toki myös. Jospa siitä saisi oikeilla virityksillä aikaiseksi hyvän 2. simun.

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Lähestyttäessä EFHK:lle radalle 22L  ei puustoa ja taloja näkynyt mihinkään suuntaan katsottaessa eikä niitä alkanut ilmestyä loppulaskunkaan aikana eikä edes silloin, kun olin pysäyttänyt koneen radan 22L eteläpäähän. Maisema oli todella luonnoton. Täysin karua. EFHK:n rakennukset ja vakio-ai-koneet näkyivät.

Itselläni on vanha ja tehoton kone (pitää ostaa joskus uusi), mutta itse olen huomannut saman että EFHKn lähistöllä maisema on luonnoton tai jotakin pielessä. Olenko asentanut nuo palikat väärin tai tehnyt jotain väärin, en tiedä, enkä ole jaksanut edes hirveästi selvittää, kun itse tykkään taas enemmän lennellä 'maailmalla' vai onko tuossa lisä-osassa jotain perustavaa laatua olevaa bugia? Vastaavia ongelmia en ole saanut muualla, vaikka noita lisureita ja extra-kenttiä onkin ja fps:t surkeita (tai surkeimpia kuin yleensä :)) juuri EFHKlla.

Se kai mitä oli tarkoitus sanoa, että tuo on vaikea vaikeaa sanoa mikä johtuu mistäkin (FSX, lisäosasta tai tähtien väärästä asennosta), vaikka yrität olla ilmeisen perusteellinen ja huolellinen, niin välttämättä tekemäsi johtopäätökset eivät aina ole ihan oikein. Esim. Aerosoftin EBBR on tolkuttoman hidas eikä vika ole FSXssö vaan lisäosassa.

Enemmän minua sinun sijassani häiritsee nuo epärealistiset koneet. Defu-737 ja defu-747 jumbo, mutta kukin tietysti tyylillään :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minäkin lähtisin siitä olettamuksesta, että alunperin FS2004:lle tehdyt lisäosat kuten EFHK ja photosceneryt jotenkin himmaavat tuon autogenin toimintaa, vaikka muuten suhteellisen hyvin FSX:ssä toimivat. Joku siellä saa aikaan tuon ilmiön. Itselläni esiintyy samaa, mutta oikeastaan vain suurilla nopeuksilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään