Toni Määttänen

Flight simulatorin historiaa kuvina

12 viestiä aiheessa

Olen ollut mukana FS II:n ajoista alkaen eli melkein alusta saakka. Lähes kaikki versiot on tullut hankittua.

Hieno historia!

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, lähes alusta on mukana oltu, "vektorin veivaajina".  Mieleeni jäi 1980 luvulla julkaistuissa peleissä ollut hienoinen epäsuhta pelin kotelon kannen ja sisällön grafiikassa. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Alusta asti mukana, pascalilla ja basicilla väännetty kaiken näköstä luuppia. :D

Ei kannata nykysimuilijoiden valittaa fps:sta yhtään mitään tai näkymättömistä puista tai liito-oravista ;D

P.S. Commode 64 oli rautaa :thmbup:

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika jäätävän näköistä oli tuo alkutaival :)

Itse olen ollun mukana vasta noista 98 ajoista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen sivusto! Koitin tuosta katsoa, että mikähän se minun ensimmäinen simu oli . . mielestäni se oli tuo Flight simulator-3. Minulla oli se Commandore Amigassa ja on edelleenkin, ei muuta kuin virrat päälle ja levyke sisään. Amiga on vielä iskukunnossa. Olen pitänyt sitä hengissä, kun nuo midi-syntikat on liitetty siihen. Sitten hankin Fs2000:sen ostin niitä heti kaksi kappaletta, vaikkei minulla ollut edes PC-tietokonetta.

Aikanaan sitten tuli se PC-hankittua, juuri tuon Fs-2000:sen takia. Muuten olin "niiiin" Amiga miestä kuin vain voi olla. Fs-2000 oli, tottakai aivan älyttömän hieno . . . sitten Fs-2002 ja sekin oli aivan älyttömän hieno.

Sen jälkeen vähän pitkin hampain siirtyminen Fs-2004:seen. Tuntui jotenkin turhalta, koska Fs2002 oli jo tarpeeksi hyvä.

Mutta pian huomasin, että Fs-2004 onkin älyttömän hieno ja siirryin siihen.

Uskomaton juttu oli löytää Fs-Nordic ja suomi- maisemat simuun. Sittn on tullut tuo Fsx . . se tuntuu tietysti täysin turhalta, koska Fs-2004 on niin älyttömän hieno.

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uskomaton juttu oli löytää Fs-Nordic ja suomi- maisemat simuun. Sittn on tullut tuo Fsx . . se tuntuu tietysti täysin turhalta, koska Fs-2004 on niin älyttömän hieno.

Mutta pian huomasin, että ... onkin älyttömän hieno ja siirryin siihen.

edit: ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo itse olen ollut MSFS versiosta 5.1  mukana vaikka myöhemmin kokeilin myös korpuilta löytyvää vanhempaa oliko se nyt versio3?

15 vuodessa on tultu valtavia harppauksia eteenpäin.  Tosin Microsoft Flightsimulator on ollut myös toisia jäljessä, esim Looking Glass Studios Flight Unlimited II esitteli jo vuonna 1997 simussaan vesisateen, AI liikenteen kentillä ja taivailla ja ATC:n!! Silloisessa Microsoft FS 98 versiossa ei ollut tietoakaan lennonjohdosta sateesta tai muusta liikenteestä, ei edes versiossa FS 2000 niitä löytynyt siis vuonna 2000!! ;D.  Mutta Looking Glass Studio kaatui ja lopetti mutta Microsoft Flighsimulator jatkoi FSX-versioon asti.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuolla hyllyllä pölyttyy isän vanha "kuusnepa" ja kaikki kilkkeet. Alkuperäinen kuusnepan monitori on käytössä pleikkarin monitorina. Aina välillä on hauska kaivaa se vehje sieltä kaapista ja kokeilla, on siinä "nykyajan nuorella" ihmettelemistä  ;D. Ja, vaikka nyttenkin tietokoneella tuotetut/tehdyt jutut ovat uskomattomia ja hienoja, niin vieläkin voi sanoa että "emme ole nähneet vielä mitään", niinkuin C64-aikoina sanottiin. Ainakin jos tekniikka kehittyy samaa vauhtia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään