Guest Tonih22

A2A Cub ja rullaamis ongelma?

15 viestiä aiheessa

Moi

Tuossa koitin alottaa lentoa Piper Cubilla Darringtonin maisemista, mutta törmäsin ongelmaan joka on ikävä kun ei pääse etenemään.

Eli koneesta vaikka otin pois ohjaus lukituksen niin kone ei käänny maassa, iskin Logitech Attack 3 kiinni koneeseen, aattelin että jos se vaatii sen joikkarin sitä varten, no ei käänny kone silläkään.

Mitä lie jäänyt huomaamatta? Osaakos joku neuvoa mitä pitäisi tehdä, pääsisin sitten laittamaan kuviakin tuolta lennolta. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletko jarruilla koittanut kääntää? Vai sivuperäsimellä.

Jarruilla ton kai pitäis kääntyä.

Eikös tuo ole aika ärsyttävä tapa tuo jarru kääntely kun kaasua pitää vahtia samalla. Saakos tuota ollenkaan muutettua helpommaksi vai pitääkö tyytyä tuohon tapaan  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tuo ole aika ärsyttävä tapa tuo jarru kääntely kun kaasua pitää vahtia samalla. Saakos tuota ollenkaan muutettua helpommaksi vai pitääkö tyytyä tuohon tapaan  :-\

 

As real as it gets!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö Cubissa IRL ole ohjattavaa kannuspyörää?

Mun mielestä ainakin on. Se on kiinni siinä sivuperäsimessä ja liikkuu sen liikkeiden mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katoppas sieltä piperin "cfg.stä Contackt Point " jos se ensimmäinen rivi kahdeksas numero ryhmä on 180.000, niin muuta se vaikka 60-70, tai mikä sinulle sopii, se on se astemäärä jonka se kannuspyörä kääntyy, se kääntyy myös 180.000 mutta silloin on  kääntösäde iso

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuonkaltaisissa ja muissakin ongelmissa kannattaa vilkaista SDK-papereita (Software Development Kit). Esimerkiksi FS2004:lle täältä: http://www.scenery.org/tutorials_fs2k4_SDK.htm (fs2004_sdk_aircraft_container_setup.exe) ja FSX:lle vaikkapa täältä: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc526949.aspx#mozTocId836373 . Contact-pointien osalta nuo lienevät jokseenkin samat molemmille.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuon kannuspyörän kaantymistä olen vain katsonut kuinka paljon peräsin kääntyy ja laittanut suunnilleen samaksi, jos se kääntyy 180.000 astetta niin se kääntyy poikittain koneeseen verratan jos peräsin on täysin käännetty ja silloin se alkaa laahaan ja kääntösäde suurenee, mutta tämä ei päde kaikissa koneissa olen huomannut se pitää kokeilla.

 

Onko J3 Cubissa jarruja oikeesti? tässä on kyllä ja niitä tarvitaan myös.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos siellä aircraft.cfg:ssä on tuo Pertin mainitsema kohta sen 180, se tarkoittaa silloin sitä, että siinä koneessa on vapaasti pyörivä kannuspyörä. Eli se ei ole ohjattava. Silloin ohjaus toimii jarruilla ja sivuperäsimellä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi

Kiitoksia avusta:

Muutan tuon rivin siis point.0= 1, -15.127, 0.000, -0.340, 2800, 0, 0.180, 180.000, 0.162, 1.617, 0.400, 0.000, 0.000, 0

 

Nyt liikkuu kone hyvin. Kiitoksia avusta kaikille. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään