Rauno Tuomola

FS X Flight Plannerin Vantaalta Lanzarotelle

6 viestiä aiheessa

Asensin FS X:n ja perään FS ACCELERATION EXPANSION PACK:n. Tietokone on suomalainen XP kaikilla päivityksillä.

Tein Flight Plannerin Vantaalta (EFHK) Lanzarote (GCRR). Koneeksi A321.

Kun olin päässyt Espanjan kautta Postugalin päälle ja tulossa isolle merelle, niin lentokone alkoi pudota, eikä sille enää voinut tehdä mitään.

Kun tein saman jutun vanhemmalle FS 2004:lla, niin se toimii varmasti perille asti.

Voiko FS X:lle tehdä ylipäätään mitään vai pysyä vanhassa kunnon FS 2004:ssa.

Tuli vielä pieleen, että asensin hiljakkoin uuden ATI Radeon 3600 Series version (Club HD3650). Sillä ei ehkä ole mitään syytä mutta lähetin kuitenkin. Ja kiitos, jos juku tietää tästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs tuon A321:n toimintasäde on? Kävivätkö moottorit vai loppuiko mehu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy myöntää, että en tunne kovin hyvin koneita.

Nopeudeksi olin asentanut 300 SPD. Taisi tosiaan moottorit pysähtyä.

Minulla on Realism… paikki päällä, myös  Engines ”ei päällä”.

Tämmöset oli FUEL AND PAYLOAD Airbus A321:

- Display fuel quatity as weight ”ei päällä”

- Empty weight: 93662 Poungs

- Payload: 14340 Poungs

- Fuel: 7790.00 Gallons

- Gross weight: 160195 Poungs

- Max.gross weight: 187392 Poungs

- Max.allowable fuel: 7790.00 Gallons

Ehkä alan ymmärtää, että syy on juuri bensasta. Paljonko sitä pitää olla riittävästi? Auttaisiko, jos laittaisin Display fuel quatity as weight ”päälle”.

Kiitos jo etukäteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Display fuel as weight muuttaa sitten gallonat kiloiksi tai paunoiksi (lbs, pounds) Eli tilavuusmitta muutetaan painomitaksi. Itse polttoainemäärään se ei vaikuta. Nyt en ole A321:lle itse juurikaan lentänyt, mutta nopeus matkalennolla asetetaan yleensä mach-lukuina (esim .80), mutta arvo vaihtelee hieman konetyypistä riippuen. Lentokorkeus lienee syytä olla jossain FL380 tasoa. Muistaaksen sieltä FSX:stä löytyy kyllä tarkat tiedot kaikille simusta löytyville koneille toimintasäteineen. Nyt saisi joku bussipilotti antaa vastauksen tuohon toimintasäteeseen. Siis tankkeihin mahtuu tietty määrä, ei tippaakaan enempää. Kyllä sitä ennenkin tehtiin välilaskuja, kun polttoaine ei riittänyt määräkentälle raskaasta kuormasta tai matkan pituudesta johtuen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Display fuel as weight muuttaa sitten gallonat kiloiksi tai paunoiksi (lbs, pounds) Eli tilavuusmitta muutetaan painomitaksi. Itse polttoainemäärään se ei vaikuta. Nyt en ole A321:lle itse juurikaan lentänyt, mutta nopeus matkalennolla asetetaan yleensä mach-lukuina (esim .80), mutta arvo vaihtelee hieman konetyypistä riippuen. Lentokorkeus lienee syytä olla jossain FL380 tasoa. Muistaaksen sieltä FSX:stä löytyy kyllä tarkat tiedot kaikille simusta löytyville koneille toimintasäteineen. Nyt saisi joku bussipilotti antaa vastauksen tuohon toimintasäteeseen. Siis tankkeihin mahtuu tietty määrä, ei tippaakaan enempää. Kyllä sitä ennenkin tehtiin välilaskuja, kun polttoaine ei riittänyt määräkentälle raskaasta kuormasta tai matkan pituudesta johtuen.

FSX realismiasetuksista löytyy valinta "unlimited fuel" jolloin bensamäärällä ei ole väliä. Se kannattaa varmaankin ekana laittaa päälle ja koittaa uusiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Kim. Nyt pääsin Lanzarotelle. Ja kiitos Jaakko. Täytyy joskus lukea ja opiskella enemmän noista kiloista ja lentokorkeuksista mach-luvuista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään