Guest Ilves

Vähän Vinkeästä Vinkasta.

13 viestiä aiheessa

Morjensta taas pojat!

Tässä katsellessani  VALMET L-70 VINKA For FS 2002 User manual nimistä hienoa vihkosta.

Siinä sivulla 20 on luettelo, joka viittaa sivulla 19 oleviin vimpaimiin.

Siinä on m.m. "4. Clickspot to open up trim & flaps panel".

Tähän pisteeseen kun hiirellä tökin, niin se hiiren nuoli ei muutu kädeksi, eikä se paneli ilmesty esiin. Mistähän syystä?

Tässä yhtenä päivänä, kun olin Vinkan parkkeerannut (moottorin vielä käydessä) Pirkkalan niitylle, seuratakseni aikani kuluksi AI-liikennettä, huomasin Vinkani vasemman konepellin olevan auki ja nelipyttyinen murikka kierteli kaikessa rauhassa.

Siis:

Mitä tangenttikombinationia olen tietämättäni söhäissyt, että se konepelti oli auennut?

Kiinni en sitä edes yrittänyt laittaa, kosken tiennyt miten. Sammutin vain moottorin ja aloin seurata liikennettä.

Nämä edellamainitsemani asiat eivät suinkaan haittaa lentelemistä tällä ihka kotimaisella koulutuskoneella.

Kiitos vaan tästä koneesta Maliniemen ryhmälle, joka on saattanut markkinoille oivan kulkupelin, joka toimii jopa FSX:ssä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lainaanpas Esan aihetta hieman. Mitäs tapahtui sille FS2004:lle tehdylle paketille joka aikoinaan oli hetken aikaa tiedostokirjastossa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaakohan se RealAirin ominaisuus siinä koneessa vai mikä lie sit syynä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaakohan se RealAirin ominaisuus siinä koneessa vai mikä lie sit syynä.

Ei vaikuta. Mitään RealAirin ominaisuutta kun ei ole koskaan ollutkaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei vaikuta. Mitään RealAirin ominaisuutta kun ei ole koskaan ollutkaan :)

Aa, jotenkin joskus olin lukevinani että siinä olisi ollut jtn RealAirin systeemiä mukana, sekotin sen nyt sitten jotenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tota noin!

Enpäs nyt olekaan 100% varma siitä, että onko tämä mun Vinkani sittenkin se 2004 modell.

Tämä ohjekirja on jo niin vanha, että SAATTAA olla niinkin, että olen hukattuani sen edellisen Vinkan, ladannut uuden, joka voisi ollakin 2004.

No joka tapauksessa ihan kiva peli.

Silloin, kun mulla oli asennettuna jonkin aikaa se FSX, niin silloin lensin sillä, olikohan se nyt Umeå:n kentän ympärillä lenkin.

Laitoin siitä lenkistä aikanaan tänne lentosivustolle kuvasarjankin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aa, jotenkin joskus olin lukevinani että siinä olisi ollut jtn RealAirin systeemiä mukana, sekotin sen nyt sitten jotenkin.

Ensinnäkin, se RealAir-jupakka oli tuon Fs2002-mallin aikaan. FS2004-modelilla ei ollut mitään tekemistä sen asian kanssa... Ja toisekseen, mitään RealAirin systeemiä ei tosiaan edes koskaan ollut mukana edes siinä FS2002-paketissa, vaikka he yrittivät sellaista väittääkin. Kysehän oli syöksykierreominaisuuksista, jotka RealAir ensimmäisenä oli ehtinyt julkistaa. Ja syyttivät sitten tietenkin meitä, että olemme kopioineet heidän dataansa. Todellisuudessa Kari oli kuitenkin omin avuin löytänyt sen syöksykierteen mahdollistavan datakentän jo kuukausia ennen, kuin RealAir oli omaansa ehtinyt edes julkistaa. Tämä heille myös todistettiin, mutta silti heidän mielestään olimme astuneet väärille varpaille julkaisemalla syöksykierteeseen kykenevän koneen ilmaiseksi ja halusivat oman nimensä esille meidän pakettiin "spinnauksen isänä" ja simumaailman laupiaana samariinilaisena. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No se taas selkis. Kaikesta se tuoki firma koittaa kunniat repästä. Noh siinähän eleleevät asian kanssa, kun kerran faktatkin oli kehiin heitetty.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tjaaha!

Kurkistelin vähän tonne file luetteloon ja totesin sen Vinkan olevan 2002.

Nyt tuntuu vähän sekavalta tämä juttu sikäli, kun en tiedä kumpi Vinka toi mun on.

No.

Pääasiahan on, että kone toimii.

Olis vain kiva saada siitä irti ne finessit, mitä siihen on upotettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voitko Mikko kertoa vielä minkä takia se FS2004 paketti ei ole enää jaossa? Johtuuko juuri tästä jupakasta?

Osaisiko joku käsitellä potkurin ja kuomun lasin tekstuurit siten FSX yhteensopiviksi etteivät ne olisi pilvien ja puiden edessä läpinäkyviä. Muistaakseni alpha-kanavaa piti tummentaa tai jotain, itse en tätä osaa tehdä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voitko Mikko kertoa vielä minkä takia se FS2004 paketti ei ole enää jaossa? Johtuuko juuri tästä jupakasta?

En rupea syitä erittelemään, mutta kuten jo tuossa pariin kertaan on todettu, tuolla "jupakalla" ei ole asian kanssa mitään tekemistä, kun ei "jupakallakaan" ole tekemistä paketin kanssa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä sivulla 20 on luettelo, joka viittaa sivulla 19 oleviin vimpaimiin.

Siinä on m.m. "4. Clickspot to open up trim & flaps panel".

chift+8= open up trim & flaps panel

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

chift+8= open up trim & flaps panel

Mutta kun ei toimi mulla!

Mistähän johtunee?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään