Geoff Cooper

AES ja Helsinki Vantaan Porttimerkit

10 viestiä aiheessa

Morjens!

Onko kukaan muu huomannut että AESin kanssa EFHKn porttimerkit porteille 22-26 on vähän "erikoiset"... että ne muuttavat riipuen mistä katsot niitä?

Kuva 1: Portti 24 merkki sanoo 22 (ja vielä 22 ja 23n merkit myös sanovat "22")

[ attachment removed / expired ]

Kuva 2: Portti 24 toisesta suunnasta ja nyt merkki sanoo 26 (samalla 22 ja 23n merkit myös sanovat "26")

[ attachment removed / expired ]

Oli kyllä hauska rullata portille 24lle IVAOssa äsken kun ajattelin että tiesin missä 24 oli mutta se sitten sanoi olevansa 22... ja vielä kun ohitin sen se muuttui sanomaan 26 että piti pysäyttää ja katsoo kartasta! En edes ryyppännyt lennolla!!

Siis, onko tämä ongelma tosiaan AESin ja EFHKn kanssa tai onko vaan jotain päin-per*että minun koneessa!? Jos toisilla on sama ongelma mä heitän tämän aiheen AESin foorumille...

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

aiheesta hieman poiketen.. millä radiotaajuuksilla noi portit liikkuu koneen kylkeen vai toimiiko ne vielä sillä radiosysteemillä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

aiheesta hieman poiketen.. millä radiotaajuuksilla noi portit liikkuu koneen kylkeen vai toimiiko ne vielä sillä radiosysteemillä?

AES on aktiivinen moduuli joka tietää (sinä ensin asennat) koneen oven kohdat ja tuo scenery objekteja paikalle (portteja, portaita, busseja, polttoaine autoja...)

http://www.aerosoft.com/cgi-local/us/iboshop.cgi?showd,,D10333

Ohjelma on ilmainen mutta jokainen palvellettu kenttä pitää aktivoida ja siihen ostetaan "AES Creditpack"...

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu ei tarvita mitään radiotaajuuksien virittelyä. Laskeutumisen jälkeen valitaan parkkipaikka AESin valikosta, jonka jälkeen follow me -kärry ohjaa kyseiselle paikalle. Siellä sitten tikkareita heiluttavan äijän viittomien mukaan kone parkkiin, kässäri päälle ja moottorit sammuksiin, niin alkaa tapahtua. ATC-ikkunan tapaisen valikon avulla tilataan bussi/tankkiauto/catering/siivous paikalle tarpeen mukaan. Varsinainen löpön lisäys pitää tosin tehdä simun valikosta tai muulla konstilla. Palvelut pelaavat myös putkettomilla parkkipaikoilla.

Sitten kun ollaan valmiina lähtöön, niin valikosta kyseinen kohta ja kalusto poistuu paikalta ja putket siirtyvät pois. Pushbackin (animoidulla traktorilla) saa tarvittaessa ja jäänpoistoa tarjotaan erikseen lämpötilan mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jäänpoistoa tarjotaan erikseen lämpötilan mukaan.

ei taida olla lämpötilan vaan talvikauden aikana, sillä kanarialla tuli kanssa se de-ice mahdollisuus ja lämpötila oli +27C  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

oorait, ku muistelin että scandinavian airports 2 oli toi porttien liikuttelu radiotaajuuksien avulla. pitääpä suomen pääkentille nuo palvelut

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, eikös kukaan muu ole nähnyt tämmöstä ongelmaa porrtijen viittojen kanssa AESin ja FiSDin EFHKn käytössä? Olen testanut ja asentanut AES uudelleen mutta minulla vielä kolme kertaa "22" tai kolme kertaa "26" riippuen mistä päin katsoo...

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama ongelma, tosin ei vaivaa kotikentällä kun muistaa porttien sijainnit ulkoakin ;)

Kiitos Henri. Ei se niin iso häiriö mutta minulla semmonen pahus että kun olen kerran huomannut tämmösen ongelman, sen huomaan edellen joka karta ja häiritsee! Sitten vielä kun yritin toisena päivänä rullaa portille 24 ja kaikenlaista toista häiriöä oli "ohjaamossa" se meni minulle melkein ihan sekasin kun 'tiesin' missä portti pitäisi olla mutta se sieltä hävisi!

Nyt kun AES 2.06 pitäsi olla ja lähestymässä, voi olla että jos ilmoitan heti sinne AESin foorumille, korjauksia löytyy...

Geoff

EDIT: Oliver Pabst sanoo Aerosoftin kestustelualueella että tämä on korjattu seuraavassa AES päivityksessä (2.06) joka on melkein valmis...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt on v2.6 julkaistu. Ja eikun kokeilemaan korjaantuuko porttien numerointi.

Viimeksi oli parilla portilla numero: A320  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt on v2.6 julkaistu. Ja eikun kokeilemaan korjaantuuko porttien numerointi.

Viimeksi oli parilla portilla numero: A320  ;D

Näyttää että on korjattu...

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään