Guest leppäkeihäs

Simun äänet

11 viestiä aiheessa

Terve

Osaisiko joku neuvoa miten saisi vain radioliikenteen kuulumaan  usb headsetistä ja kaikki muut äänet tavallisista kajareista.

Toisi lisää realismia simuun. Simu on FsX.

T:uusi nordiclainen    ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyy ainakin kun avaat simun ja sit kun oot cockpitis nii sielt yläpalkist jostain löytyy settings, ja sielt sound. Sielt sai muistaakseni säädettyy. Lyhyemminkin tuonne varmaankin pääsee mutta en nyt satu muistamaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo onhan siellä ne, mutta en ole saanut ikinä toimimaan. Mulla on USB- headset ja 3.5mm kajariliitäntä. Ne molemmat saa valittua ja ite tietokoneen ääniasetuksista kun valitsee, että "Aseta kaksi eri äänilähtöä toistamaan eri ääntä" tms, niin ei toimi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liityneekö asiaan?, mutta kun lentelee verkossa niin kaksi eri äänilähdettä tarvitaan. Näinhän teillä ilmeisesti asia onkin? Ohjauspaneelin äänet ja äänilaitteet valikon välilehdeltä oletukset täytyy äänikortti laittaa oletukseksi, ja näinollen USB-headset jää tois-sijaiseksi äänilaitteeksi. Näin saadaan lentosimulaattorin äänet kaiuttimiin, ja verkkolentosoftan äänet headsettiin. Mikäli headsetin vain työntää USB-väylään tekemättä tätä valintaa, niin kaikki äänet kuuluvat silloin headsetista. Tietysti myös verkkolentosoftasta joutuu valitsemaan käyttämänsä äänilähteen/mikrofonin. Nyt ilmeisesti kuitenkin haetaan FSX:n ääniin muutosta siten, että simun oma lennonjohto kuuluisi headsetista ja lentokoneen/ympäristön äänet kaiuttimista. En omista FSX:ää, mutta loogisesti ajatellen asian täytyisi silti mennä näin, että simulaattori pystyisi tunnistamaan nämä kaksi eri äänilähdettä.

[ attachment removed / expired ]

T: Mika

Edit: Niko tervetuloa foorumille :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on taas tällänen ongelma:

Tämä valikko näyttää lupaavalta...

Mutta kun on 3.5 mm kaiuttimet ja USB- headset, niin niitä ei saa samaan aikaan kytkettyä päälle... Vai saako?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo vihreä ruksi ainakin mulla tarkoittaa vaan oletusta, eli jos jostain ohjelmasta pystyy säätämään mitä käyttää, voi vaihtaa muuhun laitteeseen jonka status on "Toiminnassa". Jos et vaihda, se käyttää oletusta eli tuota vihreällä merkattua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo vihreä ruksi ainakin mulla tarkoittaa vaan oletusta, eli jos jostain ohjelmasta pystyy säätämään mitä käyttää, voi vaihtaa muuhun laitteeseen jonka status on "Toiminnassa". Jos et vaihda, se käyttää oletusta eli tuota vihreällä merkattua.

älä?????!!!! Tarkotin sitä, että noita kahta kun ei saa valittua samaan aikaan käyttöön!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

älä?????!!!! Tarkotin sitä, että noita kahta kun ei saa valittua samaan aikaan käyttöön!!!

Noihan on molemmat toiminnassa? Sun pitää vaan valita jostain tietystä ohjelmasta se toinenkin päälle sille ohjelmalle. Vai meinaatko että jos sulla on headset oletuksena (vihreä ruksi) ja laitat teamspeakista kaiuttimet niin ei toimi niin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ei toimi, mutta jos hedari olis 3.5 mm plugeilla niin sitten toimis.

Millä tavalla ei toimi? Yleisesti ottaenhan se menee niin, että jos headset on USB sen voi laittaa yhtä aikaa kaiuttimien kanssa mutta jos 3.5 ei onnistu. Kyllä mulla ainakin toimi USB headset + 3.5-kaiuttimet siihen asti kunnes headset hajosi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään