Guest macklin

Ohjelma Flightsim Managerin tilalle?

19 viestiä aiheessa

Moro!

Onko olemassa muuta Flightsim Managerin tapaista ohjelmaa joka avulla pitäisi scenery.cfg järjestyksessä? Kyllästyttää tuo päivänmäärän vaihtaminen.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Onko olemassa muuta Flightsim Managerin tapaista ohjelmaa joka avulla pitäisi scenery.cfg järjestyksessä? Kyllästyttää tuo päivänmäärän vaihtaminen.

jukka

Se FSM ei herjaa päivämäärästä, jos sen asentaa oletuskansioonsa C:-asemalle (ei ainakaan Win XP-käyttiksessä). Muistaakseni se itse ehdottaa sitä kansiota asennettaessa. Mulla se on siis kansiossa: "C:\Program Files\Ranainside\FlightSimManager\" eikä herjaile mitään.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minullakin on tuo Scenery Manager samassa paikassa kuin Pekalla. En ole koskaan siinä mitään päivämääriä vaihdellut . . . Aivan loistava ohjelma! Kiitokset vielä kerran Otolle joka toi tämän ohjelman tietooni. Pari hiiren napsausta ja simu kevenee kummasti kun käytössä on vain esim. Suomi jne.

:)

Tuolla testaan ohjelmaa: http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,83029.msg1069036.html#msg1069036

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se FSM ei herjaa päivämäärästä, jos sen asentaa oletuskansioonsa C:-asemalle (ei ainakaan Win XP-käyttiksessä). Muistaakseni se itse ehdottaa sitä kansiota asennettaessa. Mulla se on siis kansiossa: "C:\Program Files\Ranainside\FlightSimManager\" eikä herjaile mitään.

Pekka

Moro!

Minulla on myös Win XP-Professional käytössä mutta ei ole väliä missä tämä ohjelma siaitsee herjaa aina vanhasta versioista eikä toimi. Ohjelma on laitettu lopettamaan toimintansa 01.01.2006.

Edit: Tatu Kantomaalla oli pieni ohjelma joka sijoitettiin F9:n kasioon ja sen avulla pystyi pitämään scenery.cfg kansion oikeassa järjestyksessä mutta en ole löytänyt sitä mistään. Se korjasi virheet jos Area numero ja layer numero eivät stemmaa kun library järjestystä on muutettu.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Minulla on myös Win XP-Professional käytössä mutta ei ole väliä missä tämä ohjelma siaitsee herjaa aina vanhasta versioista eikä toimi. Ohjelma on laitettu lopettamaan toimintansa 01.01.2006.

...

Kaivelin vähän tiedostoja ja huomasin, että minulla onkin käytössä siihen alkuperäiseen ohjelmaan "pätsi", jolloin se ei enää herjaa päivämäärästä. Saat sen, kun otat yhteyttä yksityisviestillä (koska minulla ei ole tekijän lupaa upata sitä tänne enkä muista enää mistä sen imaisin).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno softa, toimi loistavasti, latausajat nopeutuivat monta minuuttia, mutta ei osannut palauttaa orkkis scenery.cfg:tä.  :P Onneksi otin backupin manuaalisesti, vaikka softa osasi itsekin. Kun koitin palauttaa softan tekemää backuppia, niin eihän siitä tullut mitään, "orkkis" cfg:hen ilmestyi joitakin random alueita - murto-osa siitä mitä olisi pitänyt ennen softan käyttöä. Tai sitten kyseessä on user error. Olen tainut kikkailla softan kanssa aikaisemmin aloittaessani simuilua tosissaan alle vuosi sitten.

Edit. FSX:lle, saa tuolta. http://www.flightxtreme.com/old.htm

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Pistän tähän selvyydeksi eli FS Scenery Manager ja FlightSim Manager ovat kaksi täysin eri ohjelmaa kun tässä tuli neuvoja sellaiselle ohjelmalle jta minulla ei ollut.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Vielä tuohon aiheeseen palaten kysyisin FS Scenery Managerista joka vaikuttaa  oikein pätevältä ohjelmalta vähän sen periaatteista.

Olenko ymmärtänyt oikein eli FS Scenery Manager tekee oman scenery.cfg ja tekee orginaalista backupin, jonka jälkeen homma hoidetaan täysin tämän ohjelman kautta ja muutokset eivät näy simun omassa libraryssä?

Toinen asia joka kiinnostaa on sceneryiden järjestys eli jos tekeen Suomi-sceneryn niin kannattaa alkaa kopioida sceneryitä ylhäältä alaspäin niin järjestys pysyy oikeana?

Kolmas uudet kansiot siellä oikealla puolella ovat käytössä jos täppä on asetettu ja jos täpän ottaa pois niin kansio ei lataudu eikä siinä olevat sceneryt? Myöskään vasemmalla olevat eivät lataudu jos niissä on se sininen ympyrä?

Jos jotain tärkeää tähän liittyvää jäi kysymättä niin sanokaa en millään viitsisi sössiä kovan työn jälkeen kasattua FS9:siä.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt en kerkeä vastata tyhjentävästi, kun työt painaa päälle. Mutta varoituksen sanan ajattelin laittaa . . . älä kokeile ohjelmaa ennenkuin olet kopioinut Scenery cfg:n jonnekin varmaan paikkaan. Scenery Manager on raju ohjelma ja se kirjoittaa surutta uuden cfg:n.

Muutokset näkyväyt myös simun scenery listassa ja . . . "sori kiire" . .  . :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt en kerkeä vastata tyhjentävästi, kun työt painaa päälle. Mutta varoituksen sanan ajattelin laittaa . . . älä kokeile ohjelmaa ennenkuin olet kopioinut Scenery cfg:n jonnekin varmaan paikkaan. Scenery Manager on raju ohjelma ja se kirjoittaa surutta uuden cfg:n.

Muutokset näkyväyt myös simun scenery listassa ja . . . "sori kiire" . .  . :P

Moro!

Ok Jari ei kiirettä jos viitsit sitten kun sinulla on aikaa vähän avittaa. En rupea hommiin ennen kun olen varma mitä teen ja miten homma menee, on muuten kokemusta.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin . . se Fs Scenery-Manager . . . Oikeastaan kun tuota rupeaa käyttämään, niin tavallaan pitäisi muuttaa ajatteluaan siltä osin, että . . . Normaalistihan simun scenery cfg ja scenerylista on simuilijan hartaasti varjelema ja kasaama kokonaisuus johon ei saa kajota kuin hyvin varoen . . .

Kun simuilija ottaa käyttöön Scenery Managerin niin tilanne muuttuu. Tämän tästä kyseiset listat pannaan aivan uuteen kuosiin, parilla hiiren klikkauksella ja se tuntuu ohjelman käytön alussa hurjalta menolta . . . . Itselläni kynnys aloittaa ohjelman käyttö oli pieni, koska simu oli käytännössä tyhjä kaikista lisäosista.

:-\

Kerron ohessa jotain ohjelman käytöstä. Alla on kuva ohjelman käyttöliittymästä. Kyseessä on hyvin kevyt ja yksinkertainen ohjelma joka on äärimmäisen tehokas. Selvyyden vuoksi puhukaamme vasemmasta ja oikeasta puolesta. Molemmilla puolilla näkyy omat listaukset.

Vasemmalla puolella on voimassa oleva scenery lib tai scenery cfg, kuinka vaan. Se on sama mikä on simun omassa scenery listaus valikossa.

Huomaat, että nuo neliöt ovat valkoisia, eikä niissä ole ruksia . . . se johtuu siitä, että nuo ruotsin maisemat eivät ole nyt valittuna käyttöön.

Oikean puoleisessa listassa on "kansio" tai "osio" nimeltä "SUOMI" Sinne olen kerännyt tai kopioinut suomen maisemien nimet tuolta vasemmalta puolelta. Huomaat, että suomen maisemissa neliöt on ruksattuna ja maisemat täten valittuna . . saan kaikki suomen maisemat päälle tai pois, vain klikkaamalla tuota SUOMI sanan vieressä olevaa ruksia. Samalla klikkauksella tulevat ruksit myös vasempaan listaan. Jos painan "Save" nappia niin ohjelma kirjoittaa uuden scenery cfg:n kulloisestakin tilanteesta.

[ attachment removed / expired ]

- Vasemmassa listassa on valkoisa "palloja" ne ovat merkkejä siitä, että kyseinen maisema on mukana  oikeanpuoleisessa    listassa.

- Pallot ovat sinisä sillä hetkellä kun keräilet maisemien nimiä oikealle puolelle, pallot muuttuvat myöhemmin valkoisiksi, kun olet valmis ja tilanne on normaali.

- Scenery listan järjestystä voi muuttaa vasemmalla puolella, klikkaamalla maiseman nimeä, jolloin se muuttuu siniseksi ja sitä voi siirrella ylös ja alas listauksessa.

- Add näppäimellä haetaan uusia maisemia tietokoneelta, aivan kuin simun omassakin scen librayssa, eikä ole väliä missä maisemat tietokoneella sijaitsevat . . . niiden ei ole pakko olla Addon Scenery mapissa.

- Mitä muutoksia sitten teetkin ohjelman listaus-valikoissa ne astuvat voimaan jos painat "Save" näppäintä. Simua ei tarvitse välillä samuttaa ja käynnistellä uudelleen. Riittää jos käyt välillä vaikkapa "End Flightissä"

-Oikean puoleiseen listaan voi tehdä mieleisiään maisema kokoelmia ja ne voi nimetä mieleisekseen, vaikkapa useita erilaisia "SUOMI" osastoja eikä niissä tarvitse olla kaikkia suomi maisemia mukana . . . niitä vain sitten klikkaillan päälle tai pois mielen mukaan.

- Huomaatko tuon SUOMI sanan neliön vieressä pienen miinus merkin! Jos klikkaat sitä niin voit piilottaa SUOMI sanan alle kerätyt maismien nimet. Tilalle tulee plus merkki, josta ne saa taas näkyviin.

- Tarkoitus olisi hallita simun maisemia tällä Scenery Managerilla, tosin simun omakin systeemi toimii aivan normaalista ja sitäkin voi käyttää. Siinä tapauksessa muutokset tulevat voimaan Scenery Managerin vasemman puoleiseen listaan kunhan simu on ensin sammutettu ja sytytetty uudelleen. Itse käytän maisemien asennuksessa mielummin Scenery Manageria, koska se on niin älyttömän kätevä.

- Kun aloitat ohjelman käytön niin . . . se ei tee mitään varmuuskopioita alkuperäisestä Scenery cfg:stä, vaan se on itse parasta talentaa jos sen kokee tärkeäksi.

Hmmm . . . mitähän vielä? Voin lisätä tähän kun tulee mieleen . . . . oliskohan Otolla jotain tähän minkä voisi vielä mainita, kaikkea en varmaan huomaa sanoa . . .

jaa . . tuon voisi vielä mainita . . eli tuossa alla on vasemmalta puolelta ruksattu pois kaikki turhat isot maanosat ja alueet jotka eivät ole tuossa tilanteessa käytössä . . simu käynnistyy nopeammin ja saattaa olla, että myöskin pysyy paremmin pystyssä kun sitä ikäänkuin vähän kevennetään.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän tuo ollut melko kattava selonteko  :thmbup: Tosiaan ne kuulat värjäytyvät sinisiksi kun valitset tuolta oikeasta boksista vaikkapa "SUOMI"-kokoelmasi, niin vasemmassa boksissa näkyy sinisenä ne kuulat joiden maisemat kuuluvat SUOMI-kokoelmaan. Ja hakutoiminnolla voi hakea maisemia listasta, jos se on todella pitkä (kirjoitat tekstikenttään maiseman nimen (vaikkapa EFTP) ja klikkaat kiikareita niin se hakee ensimmäisen EFTPn listasta. Klikkaa lisää niin pääset seuraavaan EFTPhen) Melko simppeli softa tuo kaikenkaikkiaan on  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kokeiltu on ja erinomaiseksi todettu eli jää käyttöön. Simu itse latautuu heiman entistä nopeammin, tosin lisäohjelmat aiheuttavat sen ettei sitä nopeaksi saakkaan. Muuten sceneryjen hallitseminen käy erittäin kätevästi josta johtuu että pystyy pitämään hyviä freeware scenereitä vaikka käyttö olisi hyvinkin vähäistä. Tähän mennessä olen poistellut niitä käytön jälkeen ja kun uudelleen tarvis olisi niin aina ei löydäkkään niitä uudelleen esim. Avsim.com ongelmat.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan  . . juuri tuo on se homman juju! Itse olen kokenut tavattoman kiehtovana juuri sen, että kun kerään jonkin maan sceneryitä simuun, niin ei tarvitse niiden määrän suhteen pihtailla . . kaikki vaan sinne mitä onnistuu löytämään!

Nythän homma on hallinnassa, eikä scenerylista karkaa käsistä eikä muutenkaan simu liho tarpeettomasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota en tiedä olenko ymmärtänyt jotain väärin tämän Fs scenery manager ohjelman käytössä ,mutta en saa sitä toimimaan eli vaikka save painiketta klikkaan niin ei tapahdu mitään ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
- Mitä muutoksia sitten teetkin ohjelman listaus-valikoissa ne astuvat voimaan jos painat "Save" näppäintä. Simua ei tarvitse välillä samuttaa ja käynnistellä uudelleen. Riittää jos käyt välillä vaikkapa "End Flightissä"

Senverran tuossa on ajatusvirhettä tai huonosti selitetty, että . . .  Muutokset scenery Librayssa kyllä tapahtuvat heti. Sen voi todeta vaikkapa käymällä katsomassa mutta . . . simu kirjoittaa ja lukee uuden Scenery cfg:n  vasta kun tapahtuu uudelleenkäynnistys.

:-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään