Guest MattiPatti12

Scenery/0200 hukassa

12 viestiä aiheessa

Eli on jo vähän aikaa kun yhtäkkiä kun avasin FSX:n niin väitti ettei löytänyt tätä kansioa: C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\Scenery\0200.

[ attachment removed / expired ]

Ei ole kivaa, kun herjaa asiata aina kun menee simuun ja häiritsee muutenkin kun tietää että joku on hukassa.  :'( Tietokone on HPE-026sc, ei mitään ylikellottamisia tai muuta vastaavaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo on ikävää kun ihmiset asentaa FSX:n tuonne kansioon, siinä on ollut monella lisärillä häikkää tuon kansion tunnistamisen suhteen, monessa tapauksessa lisurit eivät ole edes toimineet. Kaikki lisurivalmistajat suosittelevat asentaa FSX eri osiolle tai eri kansioon C: asemalla.

Tuo 0200 kansio on aika tarpeellinen, koska se on yhden maa-alueen terrain tiedostot, jos se puuttuu niin joko alueella on helekatin iso musta aukko tai sitten se osa-alue simussa saattaa kaataa FSX:n. Eli korjaava asennus varmaan on ratkaisu ongelmaasi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei Matti. Minulla oli yhdessä vaiheessa sama ongelma FS9:n kanssa, kävin  scenen etsimässä uudestaan scenery librarystä, sitten simu kadotti toisen scenen. Minulla auttoi, kun hain esim. sinun tapauksessa kaikki kyseisen scenen alla olevat sceneryt uudestaan alimmasta lähtien. Saattaa olla, että asiaan olisi parempikin ratkaisu, mutta minä käytin kaupunkilaisjärkeä ja sain ratkaistua ongelman näin. Itse ongelman syytä en löytänyt koskaan, mutta se täytyy olla jossain lisäosassa joka tappeli toisen kanssa ja sekotti scenery libraryn.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo on ikävää kun ihmiset asentaa FSX:n tuonne kansioon, siinä on ollut monella lisärillä häikkää tuon kansion tunnistamisen suhteen, monessa tapauksessa lisurit eivät ole edes toimineet. Kaikki lisurivalmistajat suosittelevat asentaa FSX eri osiolle tai eri kansioon C: asemalla.

Tuo 0200 kansio on aika tarpeellinen, koska se on yhden maa-alueen terrain tiedostot, jos se puuttuu niin joko alueella on helekatin iso musta aukko tai sitten se osa-alue simussa saattaa kaataa FSX:n. Eli korjaava asennus varmaan on ratkaisu ongelmaasi.

Mjoo, satutko tietämään missäpäin maailmaa alue on, joka nyt on hukassa, musta aukko olisi kiva nähdä nimittäin  :). Ja olen Simviationista lataillut lisureita että olisiko ongelma siinä, ja lisäksi on FinlandX. Lisäksi on ehkä hankinnassa Aerosoftin My Traffic 2010, eli toimiikohan esim. MT2010? Uudelleenasennus on minulle ehkä hieman huono vaihtoehto, koska en jaksaisi laittaa lisä-osia uudelleen (Siis uusia repainteja) ja tehtävät nollaantuisivat myös (Vai? Voiko poistaa vain pelin ja jättää henkilökohtaiset asetukset paikoilleen?)

Hei Matti. Minulla oli yhdessä vaiheessa sama ongelma FS9:n kanssa, kävin  scenen etsimässä uudestaan scenery librarystä, sitten simu kadotti toisen scenen. Minulla auttoi, kun hain esim. sinun tapauksessa kaikki kyseisen scenen alla olevat sceneryt uudestaan alimmasta lähtien. Saattaa olla, että asiaan olisi parempikin ratkaisu, mutta minä käytin kaupunkilaisjärkeä ja sain ratkaistua ongelman näin. Itse ongelman syytä en löytänyt koskaan, mutta se täytyy olla jossain lisäosassa joka tappeli toisen kanssa ja sekotti scenery libraryn.

Olen tarkastanut resurssienhallinnasta, että onko kansio 0200 siellä C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\Scenery polussa, ja eipä ole, eli se on kokonaan kadonnut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mjoo, satutko tietämään missäpäin maailmaa alue on, joka nyt on hukassa, musta aukko olisi kiva nähdä nimittäin  :). Ja olen Simviationista lataillut lisureita että olisiko ongelma siinä, ja lisäksi on FinlandX. Lisäksi on ehkä hankinnassa Aerosoftin My Traffic 2010, eli toimiikohan esim. MT2010? Uudelleenasennus on minulle ehkä hieman huono vaihtoehto, koska en jaksaisi laittaa lisä-osia uudelleen (Siis uusia repainteja) ja tehtävät nollaantuisivat myös (Vai? Voiko poistaa vain pelin ja jättää henkilökohtaiset asetukset paikoilleen?)

Olen tarkastanut resurssienhallinnasta, että onko kansio 0200 siellä C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\Scenery polussa, ja eipä ole, eli se on kokonaan kadonnut.

TmfViewerillä saat selville tuon 0200 maa-alueen joka puuttuu FSX:stä. TmfViewer tulee FSX SDK mukana.

Miksi minä siis vaivautuisin etsimään sitä kun omassa simussa sitä ei kuitenkaan ole, tuota mustaa aukkoa meinaan.

0200 on kuten jo sanoin, terrain alueita, jos sitä ei löydy niin siellä ei sillon ole mitään kirjaimellisesti, kuten lentokentät yms..

Tältä näyttää näin pikaseltaan Tmfviewerillä, miten iso alue sinulta puuttuu simusta, kun tuota 0200 ei ole.

Eli ei siinä valittelu ja ihmettely auta, jos ei tuota löydy. Eikun vaan FSX reinstallointia niin tuo alue palautuu.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

TmfViewerillä saat selville tuon 0200 maa-alueen joka puuttuu FSX:stä. TmfViewer tulee FSX SDK mukana.

Miksi minä siis vaivautuisin etsimään sitä kun omassa simussa sitä ei kuitenkaan ole, tuota mustaa aukkoa meinaan.

0200 on kuten jo sanoin, terrain alueita, jos sitä ei löydy niin siellä ei sillon ole mitään kirjaimellisesti, kuten lentokentät yms..

Tältä näyttää näin pikaseltaan Tmfviewerillä, miten iso alue sinulta puuttuu simusta, kun tuota 0200 ei ole.

Eli ei siinä valittelu ja ihmettely auta, jos ei tuota löydy. Eikun vaan FSX reinstallointia niin tuo alue palautuu.

Mikä tuo punaisella merkitty tooli on?

Ja pakko se on kai asentaa uudelleen, mutta säilyvätkö tehtävät jne.?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi suositeltava kikka toimii hyvin tuossa FSX asennuksessa, rekisterihän ei muokkaudu muulla kuin FSX tiedoilla, ei asennettujen lisureiden, siis jos asentaa sen juuri samaan paikkaan kun alunpitäen simu oli asennettuna. Eli teen aina niin, että Nimeän aiemman asennuksen esim Microsoft Flight Simulator X2 kansioksi, sitten käynnistän FSX asennuksen ja sieltä Repair Install, kas kummaa se alkaa Asentamaan uudelleen sitä sinne Microsoft Flight Simulator X kansioon, tässä välin Microsoft Flight Simulator X2 kansio on siinä syrjässä ja tallessa kaikkine lisureineen.

Kun tämä Repair Install on suoritettu, otat sieltä Microsoft Flight Simulator X scenery kansiosta sen 0200 sceneryn, leikkaat ja liität sen Microsoft Flight Simulator X2 kansion Scenery kansioon. Sitten vaan poistat sen Repair Installilla tehdyn FSX:n, nimeät Microsoft Flight Simulator X2 kansion takaisin Microsoft Flight Simulator X kansioksi.

Muista siis tehdä se Repair Install SP1/SP2/Accelerationilla myös, että tulee varmasti asennus korjattua. Voit jatkaa taas samalla mallilla ennen kuin tämä 0200 kansio katosi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä tuo punaisella merkitty tooli on?

Ja pakko se on kai asentaa uudelleen, mutta säilyvätkö tehtävät jne.?

Kaikki säilyy jos otat talteen jonnekkin eri kansioon ne siksi aikaa.

Tuo SDK on FSX:n erillinen työkalupaketti ns. jossa on tarvittavat ohjelmat lisureiden yms tekemisellä ja myös tärkeät tiedostot joita jotkut kolmannen osapuolen ohjelmat tarvitsevat.

Kannattaa ottaa talteen ainakin scenery.cfg, joka löytyy C:\ProgramData\Microsoft\FSX\ kansiosta, se on se scenery.cfg joka tallentaa tiedot asennetuista maisemista Scenery Library Listassa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Poistin sen jo (FSX). Nyt uudelleenasennus ja tallennukset jms. otin talteen. Saa luvan toimia.  :) Ja olen senverran laiska etten jaksa tuollaisia varakansioita tehdä, joten...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo en ymmärrä mikä hinku ihmisillä on asentaa simua tuonne defupolulle Program Files kansioon. Vaikka simu sitä ehdottaakin saa sen silti vaihtaa omaksi mieleisekseen minne sen asentaa.  Ehkäpä joku jopa luulee asentaessaan että jos asentaa muualle niin ei FSX toimikaan.

Itsellä on osioitu järjestelmälevystä oma osio(D-asema) pelkästään FSX käyttöön.  Ongelmitta on lennelty 2 vuotta ja lisurit ovat asentuneet ja toimineet moitteeeta.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo en ymmärrä mikä hinku ihmisillä on asentaa simua tuonne defupolulle Program Files kansioon. Vaikka simu sitä ehdottaakin saa sen silti vaihtaa omaksi mieleisekseen minne sen asentaa.  Ehkäpä joku jopa luulee asentaessaan että jos asentaa muualle niin ei FSX toimikaan.

Itsellä on osioitu järjestelmälevystä oma osio(D-asema) pelkästään FSX käyttöön.  Ongelmitta on lennelty 2 vuotta ja lisurit ovat asentuneet ja toimineet moitteeeta.

Jukka

Ehkäpä ihmiset ajattelevat, mitä haittaakaan siitä voisi olla..? En minäkään ajatellut, että maailma kaatuu ja mikään ei toimi, jos sinne asentaa. Eikä mulla tullutkaan mitään ongelmia. XP:llä siis. Kun vuosi sitten tuli uus kone niin tein kyllä tosiaan uuden osion, johon kaikki pelit ja ohjelmat asennan, parempi näin, voi erikseen winukat asennella uusiksi, ja ohjelmat jää silti. (tosin... ei muistaakseni toimi kun ei oo rekisteritietoja?)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Sama homma kuin kaimalla C:llä on Wintoosa ja D:llä FS9+kaikki sellainen mikä liittyy simuiluun (lisä ohjelmat ja muut tiedostot).

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään