Guest klappala

FS2004+Win7=Ongelma

8 viestiä aiheessa

Kuusivuotias Siemens Scaleo hajosi. Lakkasi keskustelemasta ollenkaan Internet-verkon kanssa. Koneessa oli XP ja FS2004. Koska Scaleo ei kuitenkaan suostunut enää keskustelemaan Internet-verkon kanssa, piti tilalle hankkia Compaq Sempron. Uudessa koneessa on Windows 7. Onnistuin asentamaan FS2004:n siihen mutta ongelmat ilmenivät juuri ennen tämän kirjoittamista laskeutuneella jumbolennolla Miamista Vancouveriin eli Super Bowlista Olympian kisoihin.

 

Windows 7 kaappaa usein kontrollin pois FS2004:lta aiheuttaen että FS2004 menee paussitilaan. Ei ole mukavaa kun vanhassa XP-koneessa pystyi kytkemään automaattiohjauksen päälle pitkillä yölennoilla. Nyt pitää vähän väliä herätä asettamaan paussilta lento taas jatkamaan matkaa.

 

Onko kukaan muu törmännyt vastaavanlaiseen ongelmaan ja ratkaissut sen onnistuneesti? Miten ratkaisen tämän ongelman?

 

Mielelläni ratkaisisin tämän ongelman ennen kuin matka Vancouverista jatkuu kohti Vantaata, mikä tapahtuu maaliskuun puolella. Ja myös mielelläni ratkaisisin tämän ennen toukokuun loppupuoliskolla odotettavissa olevaa 737-lentoa Malmi-Gardermoe.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pika-apuna voisi ainakin tarkistaa, että FS:n asetuksista "Pause on task switch" on pois päältä. Tällöin simun ei pitäisi pysähtyä vaikka jokin muu ohjelma,  esim. webselain tms, olisikin aktiivisena (näin ainakin XP:n ja Vistan kanssa). Nyt en tarkalleen muista minkä valikon alla tuo optio on, mutta ihan perusasetuksista sen pitäisi löytyä.

 

-Esa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkista, että FS:n asetuksista "Pause on task switch" on pois päältä. En tarkalleen muista minkä valikon alla tuo optio on, mutta ihan perusasetuksista sen pitäisi löytyä.

 

Joo, siitä se oli kiinni. Settings/General löytyy tämmöinen rastiruutu ja kun otin rastin pois ja tein Malmilla pienen kokeen asian suhteen niin näyttäisi ongelma poistuneen. Kiitos avusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä ideaa lentää pitkä lento, jos nukkuu kuitenkin koko matkan?

 

Täsmällinen matkaohjelma paljastaa kyllä syyt. Joka vuosi päivänä, jona nimipäiväänsä viettää Tapani, lähden juuri tuolla 747:llä Vantaalta Müncheniin. Sen jälkeen Münchenistä on Cessna 208:lla välittömästi jatkolento Leutkirchiin, joka on FS2004:n lentokentistä Oberstdorfia lähin. Kun mäkiviikon ensimmäinen osakilpailu on päättynyt, jatkaa Cessna Oberpfafferhofeniin, joka on FS2004:n lentokentistä Garmisch-Partenkircheniä lähin. Kun mäkiviikon toinen osakilpailu on päättynyt, jatkaa Cessna Innsbruckiin. Kun mäkiviikon kolmas osakilpailu on päättynyt, jatkaa Cessna Salzburgiin, joka on FS2004:n lentokentistä Bischofshofenia lähin. Neljännen osakilpailun jälkeen Cessna lentää takaisin Müncheniin, josta matkaa jatketaan jälleen Boeingilla.

 

Seuraavaksi Boeing pysähtyy Lagosiin ottamaan kyytiinsä kaikki ne, jotka ovat päättyneenä kalenterivuonna lähettäneet allekirjoittaneelle niinsanotun nigerialaiskirjeen eli neljänsadanyhdeksäntoista (tämä kutsumanimi johtuu siitä että kirjeisiin liittyvät rikokset ovat vastoin Nigerian rikoslain 419§). Sen jälkeen seuraava välilasku on Ten Bel ja sitten Miami, jossa kyytiin otetaan muita päättyneenä kalenterivuonna allekirjoittaneelle roskapostia lähettäneitä, minkä jälkeen lento jatkaa kohti San Franciscoa. San Franciscon lentokentällä odottaa Boeing 737, joka lentää kolme edestakaista vuoroa Alamedaan. Niiden välissä 14-paikkainen vesitaso kuljettaa enimmillään 10 edestakaisella lennolla Alcatrazin vankilasaarelle edellä mainitut nigerialaiskirjeiden ym. roskapostien lähettäjät.

 

San Franciscosta jatketaan tämän jälkeen sille paikkakunnalle, jolla Super Bowl pelataan, joka tänä vuonna oli Miami. Sen jälkeen useimpina talvina palataan Vantaalle tarvittaessa Bostonin välilaskun kautta, mutta niinä vuosina, joina on talviolympialaiset, jatkuu matka Super Bowlista niihin tarpeellisine välilaskuineen, joita Miamin ja Vancouverin välillä ei tarvittu ainuttakaan.

 

Talviolympialaisten jälkeen matka jatkuu edelleen takaisin Vantaalle tarpeellisine välilaskuineen, tällä kertaa välilaskupaikkana sillä matkalla lienee Boston.

Ja et kai meinaa Malmin hyvää kenttäpäällystystä rikkoa putella?

 

 

Eipä tietenkään. Sitä paitsi eikös kerran joku 737 laskeutunut vahingossa Malmille lähestyessään Vantaan 33:a. Muistan joskus kuulleeni tämmöisen uutisen.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Morjensta pojat!

Vastaavanlainen tapaus oli kuulema täällä ilmavoimien kentällä (Seve), kun Götebogin vanhalle kentälle (Torslanda) piti jonkun Sveiziläisen koneen laskeutua, mutta luuli olevansa jo perillä ja laskeutui Seven kentälle. Olivat molemmat kentät samalla radianilla.

No. Pienellä hyppäyksellähän sieltä Sevestä sitten kone pääsi perille Torslandaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä tietenkään. Sitä paitsi eikös kerran joku 737 laskeutunut vahingossa Malmille lähestyessään Vantaan 33:a. Muistan joskus kuulleeni tämmöisen uutisen.

Taisi jäädä turkkilaisilta yritykseksi, huomattiin juuri ajoissa ja tekivät ylösvedon. Enkä mene vannomaan, mutta taisi olla 727 eikä 737.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä ideaa lentää pitkä lento, jos nukkuu kuitenkin koko matkan? ;D Ja etkai meinaa Malmin hyvää kenttäpäällystystä rikkoa putella?

 

Älä Santeri lähde shinne.. Sua viedään pian ihan 6-0.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään