Guest Masku-Meen

Mirage hävittäjä - ei asennu

11 viestiä aiheessa

Asensin tuolta Avsimistä tuon Mirage hävittäjän. Hellenic Air Force. Kun choosaan sen simusta niin sanoo, että Failed to startup the flight model tjs.

Mikähän v*ttu nyt meni pieleen vaikka tein sillä lailla, että purin zipin oikein. (FSX:n pääkansiossa näkyy esim. SimObjectsseissa Airplaneissa se ja sitten muissakin kansioissa esim. Paneleissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuntuu aika hurjalta tuo, että Zippi puretaan suoraan simuun! Pitääkö Fsx:ssä tehdä niin? En minä ainakaan Fs2004:ssa uskaltaisi siten tehdä.

Puran aina Zipit erilliseen kansioon työpöydälle, että näen mitä niissä on ja sitten nostelen ne tiedostot simuun omille paikoilleen.

:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En minäkään meinannut uskaltaa, mutta kun tekijä niin readmessaan väittää niin tein sitten suorapurun. Ja oikeinhan se meni, koska WinRar (tai -Zippi) tietää, että "uh-ah, nuo menee tuon kansion alle ja tuo taas tuohon". Nimittäin, kun pakkaustiedostossa on ne samannimiset alikansiot kuin kuin FSX:n päähakemistossa, jolloin purkuohjelma lisää tiedostonsa FSX:n hakemistoihin oikeille paikoillensa.

Mitäs teen? Sehän tässä on suhteelliseen huojentavaa kun ei pilannut muita koneita (ja miksipä olisikaan ylläolevan varjolla).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mikään pakko ei ole purkaa sitä pakettia suoraan. Voi ne kansiot kopioida sen purkamisenkin jälkeen oikeille paikoilleen yhtä helposti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Latasin kokeeksi tuon saman koneen ja huomasin, että siellä in Fix- tiedostokin olemassa. Olrtko sitä asentanut? siinä saattaa olla ratkaisu ongelmaasi.

Fixin sisältö:

"This zip file contains the missing air file from the base Mirage F.1CG Hellenic Air Force package."

Siinä todennäköinen syy.

Ja todellakin tuon pystyi purkamaan suoraan simukansioon. Aina ei tietenkään näin voi tehdä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erinomaiseksi avuksi kaikenlaisiin koneiden toimimattomuuksien selvityksiin olen havainnut ohjelman ACA2007 light (http://aifs2.pvdveen.net/?page_id=5). Se huomaa sellaisetkin puutteet, jotka välttävät helposti silmän.

En myöskään koskaan asenna koneita tai maisemia suoraan simuun, sillä ne voivat ylikirjoittaa jotain, jota en missään tapauksessa halua.

"Kantapään kautta" olen saanut oppia, että simu ei etsi tiedostojaan kovin järkevästi, vaan skannaa yleensä aina läpi kaikki tiedostot. Siksi esimerkiksi mittarit kannattaa asentaa koneen omaan panel-kansioon, josta ne löytyvät heti. Samoin kannattaa käyttää aliaksia (tiedostoviittauksia esim. mittareihin, ääniin tai tekstuureihin), sillä ne ovat suora polku kyseiseen tiedostoon. Muussa tapauksessa jälleen skannataan kaikki mahdollinen läpi.

Täältä http://www.sim-outhouse.com/sohforums/showthread.php?t=31017 löytyy hyviä vinkkejä kolmannella kotimaisella.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen aina asentanut suoraan simuun, ei se mitään ylikirjoita jos ei sitä hyväksy. Tosin nykyään on tullut asenneltua bussien maalauksia Simun Airplanes-kansiossa olevan temp-kansion kautta kun ei halua kymmeniä basemodelleja kun voi asentaa ne uudet paintit samaan basemodelliinkin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen aina asentanut suoraan simuun, ei se mitään ylikirjoita jos ei sitä hyväksy. Tosin nykyään on tullut asenneltua

...

Ei niin ylikirjoita aina, mutta...

-jos kyseessä on "puhdas exe-ohjelma", ei ole takeita mitä se ylikirjoittaa mitä ei (tai mitä se lisäilee tai ylipäätään tekee omin lupinsa)

-jos kysessä on sellainen asennusohjelma, joka vain kopioi tiedostoja eri kansioihin (useimmat taitavat olla tällaisia?), ei kirjoittele päälle ilman lupaa, mutta...

-olen törmännyt tilanteisiin, joissa uudessa koneessa on tasan samanniminen (mutta erilainen) mittaritiedosto kuin jossain aiemmassa koneessa. Jos en ylikirjoita, on uuden koneen mittarina se entinen ja erilainen! Jos ylikirjoitan tulee jonkun toisen koneen mittaristoon vääränlainen gauge.

Asennan nykyisin samannimiset mittarit koneen panel-kansioon ja sinne gauges-kansioon saa jäädä se siellä jo oleva. Simun toiminnan kannalta nopeampaa olisi hoidella ne samoja mittareita käyttävät paneelit aliaksilla, mutta niiden kirjoittelussa olisi melkoinen työ, joten tyydyn tuollaiseen kompromissiin. Suoraan simuun asennettaessa tämä ei oikein onnistu.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS:n kaltaisen tiedostohirvityksen kanssa on hyvä asennalla kaikki executablet aluksi dummy-kansioon, ja kopioida sieltä manuaalisesti simuun. Pilotoitavat laitteet asennan kyllä suoraan, mutta varsinkin freeware-sceneryiden kanssa olen oppinut olemaan tarkkana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS:n kaltaisen tiedostohirvityksen kanssa on hyvä asennalla kaikki executablet aluksi dummy-kansioon, ja kopioida sieltä manuaalisesti simuun. Pilotoitavat laitteet asennan kyllä suoraan, mutta varsinkin freeware-sceneryiden kanssa olen oppinut olemaan tarkkana.

Tarkentaisitko, mitä tarkoitat dummy kansiolla? Siis niinkuin joku 2 fs9/fsx kansio, jossa sitten fs9.exe/fsx.exe jotta sinne voi asentaa? Mulla semmonen muistikuva, että ainakin jotkut addonit vaatii sen fs.exen sinne kansioon jotta se tunnistaa sen simun kansioksi ja voi sinne asentaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkentaisitko, mitä tarkoitat dummy kansiolla? Siis niinkuin joku 2 fs9/fsx kansio, jossa sitten fs9.exe/fsx.exe jotta sinne voi asentaa? Mulla semmonen muistikuva, että ainakin jotkut addonit vaatii sen fs.exen sinne kansioon jotta se tunnistaa sen simun kansioksi ja voi sinne asentaa.

Tarkoitin juurikin tuota.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään