Guest kille

FS2Crew Fly the Mad Dog -versio julkaistu

19 viestiä aiheessa

Jihuu! heti ostamaan ja testaamaan!  :)

 

edit: Noniin, nopea lentoonlähtö tehty, ja täytyy sanoa että mahtava lisäosa!  :thmbup: Ääni-ohjaus toimii hyvin, tunnisti parit sanatkin jotka vahingossa mumisin... Ja eihän tässä enää tarvitse osata edes lentää, kun FO asettaa kaikki nappulat niinkuin niiden pitääkin olla! ^^

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen takia kannattaakin oikeastaan ensin opetella itse lentämään? Ilmeisesti Blue1 SOPit..tai jonkunlainen geneeristen ja blöön soppien sekoitus...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli ostettua tuote välittömästi, ilman epäilyksiä siitä etteikö vistan speech reg. toimis... Noh eihän se toimi:

 

*Nykyinen kieli ei tuo puheentunnistusta*

 

Tällä hetkelle etsimässä ratkaisua readmessakin mainitulta Vistalizator sivulta, mutta jos joku osaa nyt suoralta kädeltä neuvoa niin olisin äärettömän kiitollinen!

Kuulostaa nimittäin sen verta siisiltä paketilta tuo, että simuilu muuttuu aivan uusiin svääreihin ja juuri tälläistä pakettia olen odottanut kuin kuuta nousevaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen lisuri kyllä. Vistalizator on kohtuu yksinkertainen käyttää

 

-imuroi vistalizator http://www.froggie.sk/en/download.html

-imuroi finnish language pack samalta sivulta:

- valitse sopiva käyttis, esim Vista SP2 32bit ja avautuvalta sivulta finnish

-käynnistä vistalizator

- add languages

- valitse imuroimasi kielipaketti

- change language

 

Jotenkin noin se meni. Itsekin kielen tolla vaihdoin että sain toimimaan. Jouduin vain palaamaan takaisin kun pari muuta softaa lopetti toimintansa kun rekisteröinti ei enää kelvannut...

 

CAPT: Arm flight level 240

FO: arm flight level 4400

CAPT: correct that

CAPT: PRKL arm flaight level tuu foooor siirooo

FO: arm flight level 4400

CAPT: correct that

CAPT: äh asetan sit itte prk"

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asensitko Service pack 1:n ? Sen pitäisi korjata tuo mainitsemasi ongelma, monia muita ja tuo myös muita lisäominaisuuksia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asensin tuon finnish langue packin, mutta asennuksessa se nyt sanoo että *ei voida asentaa, kieli on jo asennettu*.

Tarkotitko todella siis tätä packia?

Koitin ladata ja asentaa seuraavaksi englannin, mutta sitä asennettaessa kone sanoo että * ei voida asentaa, kielten enimmäismäärä on jo ylitetty*?

 

Mitähän helv****ä tässä enää voi tehdä..

 

Edit.

 

Ja mitäs kautta te käynnistätte tuon mädärin? Launch managerista vai tuosta Fs2crewin setuppi hommasta. Miten sen moduulin saa sitten itse pelissä päälle?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asensin tuon finnish langue packin, mutta asennuksessa se nyt sanoo että *ei voida asentaa, kieli on jo asennettu*.

Tarkotitko todella siis tätä packia?

Koitin ladata ja asentaa seuraavaksi englannin, mutta sitä asennettaessa kone sanoo että * ei voida asentaa, kielten enimmäismäärä on jo ylitetty*?

 

Edit.

 

Ja mitäs kautta te käynnistätte tuon mädärin? Launch managerista vai tuosta Fs2crewin setuppi hommasta. Miten sen moduulin saa sitten itse pelissä päälle?

 

Kuulostaa siltä että yrität asentaa joitakin puheentunnistuksen lisäkieliä tai vastaavaa? FS2Crew ei tarvitse kuin sen englannin kielen.

 

Joka tapauksessa, FS2Crew Maddog SP1 löytyy tästä suorasta linkistä: http://www.fs2crew.com/cart/Updates/Maddog_SP1.zip

 

FS2Crew on rakennettu omiin "gaugetiedostoihinsa" joten sitä ei tarvitse erikseen simun ulkopuolelta käynnistää. Config managerissa voi määrittää näppäimen tunnistuksen mykistykselle ja muutamia muita työkaluja, kuten rekisterin tarkastusta ja semmoista.

 

Kun olet koneessa, painat vasemmalla hiiren napilla PFD-näyttöä (keinohorisontti) ja pääikkunan pitäisi tulla esiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulostaa siltä että yrität asentaa joitakin puheentunnistuksen lisäkieliä tai vastaavaa? FS2Crew ei tarvitse kuin sen englannin kielen.

 

Joka tapauksessa, FS2Crew Maddog SP1 löytyy tästä suorasta linkistä: http://www.fs2crew.com/cart/Updates/Maddog_SP1.zip

 

FS2Crew on rakennettu omiin "gaugetiedostoihinsa" joten sitä ei tarvitse erikseen simun ulkopuolelta käynnistää. Config managerissa voi määrittää näppäimen tunnistuksen mykistykselle ja muutamia muita työkaluja, kuten rekisterin tarkastusta ja semmoista.

 

Kun olet koneessa, painat vasemmalla hiiren napilla PFD-näyttöä (keinohorisontti) ja pääikkunan pitäisi tulla esiin.

 

Kaikkien mutkien jälkeen sain äänen tunnistuksen ja softan toimimaan. Aivan mahtava. Nyt vaan opeteltava kaikki "alusta" kun on tottunut lentämään "yksin" ja nyt pitäskin toimia co-pilotin kans :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ois muuten äärimmäisen hyödyllinen jos joku joskus viittis tehä ihan varsinaisen "demo/opetus videon" tuosta toiminnasta ihan preflightista aina parkingiin asti, toisin sanoen, esimerkki lennon En tiedä millä softalla tämmönen onnistuu, mutta paljonhan nuita youtubessa on simuvideoita yleensäkin. Tämmösestä vois melkein jopa maksaa :)

Vaikka äärimmäisen selkeet ohjeet on kyllä paketin mukana, ja kohtuullisen paljon on tullut tuota mädäriä harrastettua muutenkin, niin silti jotkut asiat tuntuu aina vain vaikeilta ymmärtää / muistaa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ois muuten äärimmäisen hyödyllinen jos joku joskus viittis tehä ihan varsinaisen "demo/opetus videon" tuosta toiminnasta ihan preflightista aina parkingiin asti, toisin sanoen, esimerkki lennon En tiedä millä softalla tämmönen onnistuu, mutta paljonhan nuita youtubessa on simuvideoita yleensäkin. Tämmösestä vois melkein jopa maksaa :)

Vaikka äärimmäisen selkeet ohjeet on kyllä paketin mukana, ja kohtuullisen paljon on tullut tuota mädäriä harrastettua muutenkin, niin silti jotkut asiat tuntuu aina vain vaikeilta ymmärtää / muistaa.

 

Tuollaiset promo/tutoriaalivideot ovat kyllä työlistalla, mutta kiireiltään ei ole Bryan vielä ehtinyt tekemään. Tekisin itse, mutta FRAPS pystyy nauhoittamaan kahdesta äänilähteestä vain Vistalla tai W7:lla, ja minulla kun on toistaiseksi XP..

 

Erinomaista apua löytyy FS2Crew-foorumeilta täällä http://forums1.avsim.net/index.php?showforum=212

 

Minä yritän mahdollisuuksieni mukaan avustaa pääasiassa siellä, mutta jos ei englanti taivu erityisen hyvin niin vaikka täälläkin  :)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari kysymystä ja ongelmaa:

 

1) Mitenkäs radarin kans toimitaan ? Maddogin manuaali muistaakseni käskee laittamaan sen päälle ja 3.3+ asteeseen kun ollaan "line upissa". Entäs kun ollaan lentopinnoilla jne?

 

2)Miten nousussa menetellään landing gearin kanssa? Eikös PNF:n pitäs sanoa gear up, ja lyökö hän tämän jälkeen myös rattaat ylös vai hoitaako PF tämän?

Oikeestaan koko nousuvaiheen vois selittää joku jos vaan jaksaa :)

 

3)Ihan vaan varmistuksesi vielä, että mitä tarkottaa / mitä kaikkea käsittää itemit:

 

Navigation............Set  (approach checklist)

 

Covers&Pins (prestart)

 

4) Pre-start prodeduressa kohta, cage standby attitude indicator (? nii mikä?)

 

5) Pre-start prodecuressa kohta, Set arrival elevation data in pressurization panel (siis täh?)

   (tähän liittyen, eikös siis lähtökentän korkeus ja ilmanpaine pidä säätää sinne press. paneeliin ja sitte kun aloitetaan laskeutuminen niin säädetään laskeutumiskentän korkeus ja vallitseva ilmanpaine kyseiseen paneeliin, jossa siis lukee "takeoff & landing pressurization". ) Ja kumpi nämä oikeestaan siis nyt säätää ja miten tämä homma ylipäätäänsä menee.

 

6)Entäs kun maddogin manuaali käskee myös syöttämään flight recorderiin tow:n ja cg:n ja painamaan insertiä taxiiingissä? tehdäänkö tämä siis oikeastikkin?

 

7)Mihin kohti altimeterin bugit pitää esimerkiksi pistää kun laskeudutaan helsinki-vantaalle CAT I approachilla? Kun kentän korkeus on muistaakseni 237m? Pitääkö siihen siis lisätä se 200m? eli pistää bugit kohtaan 437m?

 

 

Pahoittelut sekavasta tekstistä. Kiire oli. Ja toisaalta on niin prkeleen sekasin kun maddogin manuaali käskee tehä hommat aikalailla eri tavalla eri aikaan, niin ei sitten tiedä mitä tässä nyt pitää uskoa ja tehdä.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari kysymystä ja ongelmaa:

 

1) Mitenkäs radarin kans toimitaan ? Maddogin manuaali muistaakseni käskee laittamaan sen päälle ja 3.3+ asteeseen kun ollaan "line upissa". Entäs kun ollaan lentopinnoilla jne?

 

2)Miten nousussa menetellään landing gearin kanssa? Eikös PNF:n pitäs sanoa gear up, ja lyökö hän tämän jälkeen myös rattaat ylös vai hoitaako PF tämän?

Oikeestaan koko nousuvaiheen vois selittää joku jos vaan jaksaa :)

 

3)Ihan vaan varmistuksesi vielä, että mitä tarkottaa / mitä kaikkea käsittää itemit:

 

Navigation............Set  (approach checklist)

 

Covers&Pins (prestart)

 

4) Pre-start prodeduressa kohta, cage standby attitude indicator (? nii mikä?)

 

5) Pre-start prodecuressa kohta, Set arrival elevation data in pressurization panel (siis täh?)

   (tähän liittyen, eikös siis lähtökentän korkeus ja ilmanpaine pidä säätää sinne press. paneeliin ja sitte kun aloitetaan laskeutuminen niin säädetään laskeutumiskentän korkeus ja vallitseva ilmanpaine kyseiseen paneeliin, jossa siis lukee "takeoff & landing pressurization". ) Ja kumpi nämä oikeestaan siis nyt säätää ja miten tämä homma ylipäätäänsä menee.

 

 

Pahoittelut sekavasta tekstistä. Kiire oli. Ja toisaalta on niin prkeleen sekasin kun maddogin manuaali käskee tehä hommat aikalailla eri tavalla eri aikaan, niin ei sitten tiedä mitä tässä nyt pitää uskoa ja tehdä.

 

1) FS2Crew:n kannalta radarilla ei ole merkitystä, sitä voi käyttää tai olla käyttämättä oman harkinnan mukaan. Yleensä tuo kolmisen astetta nousussa ylös on ok, niin tutka skannaa tulevaa lentorataa. Sama idea matkalennolla, voi skannailla samaa tasoa tai sitten alempaa mikäli kiinnostaa mitä siellä näkyy (etenkin yöllä). Liu'ussa luonnollisesti skannaillaan taas omaa lentorataa alaspäin.

 

2) Ihan operaattorikohtaista. FS2Crew:n tapauksessa:

PNF ilmoittaa: "positive rate" (nopeus ja VSI positiiviset)

PF (sinä): "gear up"

- PNF valitsee telineet ylös ja toteaa "gear is up" kun valot sammuvat

 

3) Navigation............Set  -> Naviradiot ja muut laitteet asetettu lähestymismenetelmän mukaisesti (oikeat taajuudet, suunnat jne.)

Covers&Pins (prestart) -> pitotstaattisen järjestelmän suojukset ja telineiden varmistussokat poistettu (ei voi luonnollisesti tehdä simulaattorissa)

 

4) Varakeinohorisontti siinä keskipaneelissa. Painat siinä olevan nappulan keskustaa niin se "erektoituu"  ;D eli nousee vaakatasoon.

 

5) Kuten niiden nappuloiden alla lukee, LDG ALT ja LDG BARO, säädä niihin määräkentän korkeus jalkoina merenpinnasta sekä määräkentän paikallinen QNH.

 

Monet menetelmät ovat operaattorikohtaisia, ne voidaan tehdä hiukan eri lailla. Käytä FS2Crew-manuaalissa mainittuja mikäli ristiriitoja ilmenee.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1) FS2Crew:n kannalta radarilla ei ole merkitystä, sitä voi käyttää tai olla käyttämättä oman harkinnan mukaan. Yleensä tuo kolmisen astetta nousussa ylös on ok, niin tutka skannaa tulevaa lentorataa. Sama idea matkalennolla, voi skannailla samaa tasoa tai sitten alempaa mikäli kiinnostaa mitä siellä näkyy (etenkin yöllä). Liu'ussa luonnollisesti skannaillaan taas omaa lentorataa alaspäin.

 

2) Ihan operaattorikohtaista. FS2Crew:n tapauksessa:

PNF ilmoittaa: "positive rate" (nopeus ja VSI positiiviset)

PF (sinä): "gear up"

- PNF valitsee telineet ylös ja toteaa "gear is up" kun valot sammuvat

 

3) Navigation............Set  -> Naviradiot ja muut laitteet asetettu lähestymismenetelmän mukaisesti (oikeat taajuudet, suunnat jne.)

Covers&Pins (prestart) -> pitotstaattisen järjestelmän suojukset ja telineiden varmistussokat poistettu (ei voi luonnollisesti tehdä simulaattorissa)

 

4) Varakeinohorisontti siinä keskipaneelissa. Painat siinä olevan nappulan keskustaa niin se "erektoituu"  ;D eli nousee vaakatasoon.

 

5) Kuten niiden nappuloiden alla lukee, LDG ALT ja LDG BARO, säädä niihin määräkentän korkeus jalkoina merenpinnasta sekä määräkentän paikallinen QNH.

 

Monet menetelmät ovat operaattorikohtaisia, ne voidaan tehdä hiukan eri lailla. Käytä FS2Crew-manuaalissa mainittuja mikäli ristiriitoja ilmenee.

 

 

 

Kiitoksia lyhyistä ja selkeistä vastauksista!

 

Tuo 5) jäi askarruttamaan... Kuvitellaan kyseessä olevan vaikka EFRO-EFHK legi. Eikö siis takeoffiin säädetä sitä ollenkaan, esim jos lähden efro:lta niin säädän siihen efron altituden ja baron. Vai siis pistetäänkö siihen tosiaanki valmiiksi vain esim. efhk:n altitude ja baro. Miten paineistuis muka sitten hoituu nousussa?

 

 

Sitten vielä muutama kysymys ohimennen lisää.

 

6)Entäs kun maddogin manuaali käskee myös syöttämään flight recorderiin tow:n ja cg:n ja painamaan insertiä taxiiingissä? tehdäänkö tämä siis oikeastikkin?

 

7)Mihin kohti altimeterin bugit pitää esimerkiksi pistää kun laskeudutaan helsinki-vantaalle CAT I approachilla? Kun kentän korkeus on muistaakseni 237m? Pitääkö siihen siis lisätä se 200m? eli pistää bugit kohtaan 437m?

 

Näitä tulee varmasti vielä lisää, mutta tässä nyt päälimmäisenä askarruttavat :) Kiitoksia älyttömästi vaivannäöstä jokatapauksessa!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo 5) jäi askarruttamaan... Kuvitellaan kyseessä olevan vaikka EFRO-EFHK legi. Eikö siis takeoffiin säädetä sitä ollenkaan, esim jos lähden efro:lta niin säädän siihen efron altituden ja baron. Vai siis pistetäänkö siihen tosiaanki valmiiksi vain esim. efhk:n altitude ja baro. Miten paineistuis muka sitten hoituu nousussa?

 

"Vanhanaikaiset" paineistusjärjestelmät eivät ole minullekaan kovin tuttuja, MD-80:n varsinkaan, mutta koitan selittää parhaan tietämykseni mukaan. Varoitan että selitys voi mennä hyvinkin poikkitieteelliseksi.

 

Kun lähdet kentältä jonka korkeus (elevation) merenpinnasta on vaikkapa 700ft ja paikallinen ilmanpaine 1000Mb, on sinulla sama paine koneen sisällä kuin ulkonakin, kun ovet suljetaan. Cabin alt -mittari näyttää siis kentän painekorkeutta ja paine-ero sisätilan ja ulkoilman välillä on nolla. Kun lähdet nousemaan, järjestelmä pyrkii automaattisesti pitämään paine-eron mahdollisimman matalana jotta matkustajien olisi "helpompi hengittää".

 

Lähtökentän korkeudella ei siis ole merkitystä paineistusjärjestelmän toiminnalle.

 

Kun taas lähdet laskeutumaan, ja menet esimerkiksi kentälle joka on hyvin korkealla paikalla, vaikkapa 4000ft korkeudella eikä paineistusjärjestelmä tietäisi mille korkeudelle laskeudutaan, olisi matkustamon ja määräkentän paine-ero laskussa melkoinen, joka rasittaa konetta ja matkustajien korvia kun paine olisi äkisti tasattava. Jos määräkentällä on kovin matala ilmanpaine muutenkin, efekti korostuu.

 

Tämän vuoksi järjestelmälle pitää kertoa mikä on laskupaikan korkeus ja paikallinen ilmanpaine, jotta se osaisi aikatauluttaa paineistuksen muutoksen siten että laskeuduttaessa paine-ero olisi mahdollisimman pieni.

 

Aukesiko yhtään?

 

Muut kysymykset:

 

6) Nyt en kyllä tiedä sillä en ole vaivautunut koko flight recorderia käyttämään, koska manuaali varoittaa sen syövän resursseja. Uskoisin sen kuitenkin olevan oikein, koska oikea MD-80 perämies on suunnitellut nuo menetelmät FS2Crewlle.

 

7) Oikean luvun (minimin) löydät aina lähestymiskartasta. Arvot ovat muuten jalkoina (ft), ei metreinä.  FS2Crew:n kannalta muista asettaa sama arvo myös config paneliin lähestymisvalmistelujen yhteydessä. Klikkaa ARR ELEV / DA tekstiä jolloin numero muuttuu KELTAISEKSI. Sitten hiiren rullalla tai oikea/vasen napeilla säädä oikea arvo. Tämä siksi että perämies osaa huudella kun minimi lähestyy. Jos numero on valkoinen, se on kentän korkeus joka tulee toki myös säätää, vaikkapa lähtövalmisteluiden yhdeydessä samalla kun ruuvaa sen paineistuspaneeliin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika mielenkiintoista, että sivuilla ei mainita mitään siitä, että Xp 64-bit koko homma ei pelitä  >:(  Vasta kun avaa readme:n ostamisen ja lataamisen jälkeen moinen paljastuu.

 

Innolla odotin, mutta nyt kyllä ****tuttaa. Täytyy kaiketi pyytää rahat takaisin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika mielenkiintoista, että sivuilla ei mainita mitään siitä, että Xp 64-bit koko homma ei pelitä  >:(  Vasta kun avaa readme:n ostamisen ja lataamisen jälkeen moinen paljastuu.

 

Innolla odotin, mutta nyt kyllä ****tuttaa. Täytyy kaiketi pyytää rahat takaisin.

 

Tuotesivulla ei kylläkään mainita XP64:sta tuettujen käyttiksien listalla, mutta tsekkaa tämä http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=276154

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos vinkkausesta! Monen mutkan jälkeen homma pelittää. Ehkä hieman pitää vielä "opettaa" tuota puheentunnistusta, että försti osaa armata oikeat flight levelit :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos vinkkausesta! Monen mutkan jälkeen homma pelittää. Ehkä hieman pitää vielä "opettaa" tuota puheentunnistusta, että försti osaa armata oikeat flight levelit :)

 

Muista asentaa SP1 joka tuo merkittäviä parannuksia tuossa(kin) asiassa. Linkki samalla foorumilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään