Iiro Helminen

Ongelmaa ILS-lähestymisen kanssa

18 viestiä aiheessa

en nyt oikee tienny et minne tän kyssärin heitän mut ongelma on tää:

päivitin pmdg md-11 navigraphi airac 1001 updaten ja ny teen

lähestymisii/autolandei EFHK:lle ni localizer heittää joka ikises lähestymises... why is that?  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heittää miten? Onko lähestyminen "asennettu" oikein / ILS-taajuus oikein?

 

Ja kyssärin ois voinu heittää tonne tavalliselle simupuolelle..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heittää miten? Onko lähestyminen "asennettu" oikein / ILS-taajuus oikein?

 

Ja kyssärin ois voinu heittää tonne tavalliselle simupuolelle..

 

 

FMS kunnossa kaikki muut proseduurit fine mut toi localizer o jossai muual mis pitäs olla...  :'(

 

tässä vielä selventävä kuva

 

Eli menossa ILS 15 via STAR LAKU2M

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

8)

 

äkkipäissään katsottuna kone on tulossa vasemmalta ND:n mukaan ja näkymä ulkoa näyttää sen tulevan centerlinen oikealta puolen...

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletko koittanut asentaa PMDG MD11 uudelleen simulaattoriin? Jos sekään ei toimi niin varma ja toimiva tapa saada tuo toimimaan on asentaa simu uudelleen  :P

 

Ilkka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän AIRAC suuntasäteen paikkaan vaikuta ja AFCAD näyttää olevan kunnossa. Kone ajaa vaan siitä ohi

En ole ollenkaan perillä M11en announcereista mutta näyttääkö tuo tuossa että ajaisi ILSIä/LOCia eikä esim vielä LNAVilla (taimikälie M11ssä). Putella tuota sattuu usein, koska olen ladannut simuun erantopäivityksen (joka sotkee AIRACin suuntimat koska ne on tehty simun vanhoille erannoille), joten jos lennetään säteeseen tietystä suunnasta (oikealta), niin kone ei kaappaa LOCia koska se seuraa LNAVin reittiä joka siis menee erantopäivityksen johdosta hieman säteen oikealta puolelta eikä näin "risteydy" suuntasäteen kanssa siten, että kone kaappaisi sen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mut pygeegs tommost korjaa mitenkää  :o

 

 

Siis mitä? ??? Kannattaa kysyä selvellä suomenkielellä, niin saattaa tulla helpommin apuja.. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei vaan suuntasäteen keskilinja on koneesta vasemmalle puolisen dottia ;) Eikö se kone siis ota kiinni keskilinjaa vai onko keskilinjakin vinossa?

 

;D mihinkään ei voi enää luottaa..

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuota noin.... kuvaa kun katsoo niin kone on sivussa kiitotien keskilinjasta. OK, mutta näinhän myös LOC näyttää, eli koneen instrumenttienkaan mukaan kone ei ole suuntasäteessä.

 

Mitä tulee siihen toiseen näyttöön, onko se nyt ND tms. niin se ei näytä ILS lähestymistä, vaan ohelmoitua reittiä. Kone ei seuraa tuota ohjelmoitua reittiä jos Autopilot on asetettu lentämään LOC ja GS. Toisekseen AIRAC voi aiheuttaa virheellisiä näyttöjä mitä tulee esim. kiitotiehen, sen suuntaan jne. Tai sanotaanko että AIRAC ja maisema yhdessä. Eli jos kone lentää ILS lähestymistä LOC ja GS päällä niin ND voi näyttää koneen olevan sivussa reitiltä. Samoin kuin se näköjään voi näyttää kiitotien olevan eri suunnassa.  :P Mag var on minusta aina ollut ongelma simussa. Se on asetettu jonkin tietyn vuoden luvun mukaan, ja sillä mennään vuosikausia, MUTTA uudella AIRAC datalla joka ei sitten aina täsmää.

 

Anyway.... kuva näyttää että ikkunasta ulos katsottuna kone on kiitotieltä sivussa. LOC näyttää samaa koneessa. Mikä on siis ongelma?  :)

 

EDIT

 

Otto jo oikeastaan kirjoittelikin nuo mitä minä...  :P

Taitaa tosiaan olla niin että koneessa on LOC ja GS "armed" valkoisena näytöllä, mutta eivät ole aktivoituneet jolloin muuttuvat magentan väriseksi. Vai pettääkö nyt muisti? MD11: valkoinen "armed", magenta "active". (?)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Valkoisen armauksen jälkeen aina 1500 ft AGL +10 sekkaa ja sitten muuttuvat vihreäksi autolandissa (korjatkoon joku jos on potaskaa) mutta tossahan lukee "APPR ONLY" oikeassa yläkulmassa..

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ja tää pulma ratkastiii vaa asentamal uudestaa AIRAC 1001  8)

 

 

Itselläni on samaa ongelmaa Joensuun kentän kanssa nimenomaan heti AIRAC 1001:sen asennuksen jälkeen. Koneen näytöt ja itse kiitotie olevat koneesta sivussa vaikka VOR LOC on päällä. Koneena PMDG 737.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään