Esa Sairio

Lentokoneen nimi simun konehakemistossa?

10 viestiä aiheessa

Viritän FS 2004:a edelleen mahdollisimman selkeäksi ja muutoinkin hyvväksi. Lyhyt kysymys: Saako siihen valikkoon, josta simussa valitaan kulloinenkin lentokone, muutettua koneen nimen?

Haluan niin, ettei valikossa lue esim. Project Opensky vaan sen tilalla Boeing 757-200 Air Finland.

Miten muutos tehdään ja minen?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voit tehdä kuin tässä kuvan ylimmäinen rengas

jos teet kuin alimmainen rengas näyttää niin saat sen nimen kuin alimmainen kuva näyttää, silloin voi kaikki "Being" koneet olla saman nimen alla ja tuo "Aircraft model" rupee niitä eroittaan toisistaan ja "Variation" näyttää mihin yhtiöön se kuuluu

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen muuttanut myös Aircraft-kansiossa koneiden nimet systemaattisiksi eli nimen alkuun valmistaja, sitten tyyppi ja tarkemmat määreet. Näin ne löytyvät sieltä tarvittaessa hetkessä. AI-koneiden nimen alussa on AI ja niiden air-tiedostoa on käsitelty siten, että ne eivät näy konevalikossa (hidastaisi simun latautumista). Tarve on oleellinen, kun kansiossa on yli 2000 konetta.  :D

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AI-koneiden nimen alussa on AI ja niiden air-tiedostoa on käsitelty siten, että ne eivät näy konevalikossa (hidastaisi simun latautumista). Tarve on oleellinen, kun kansiossa on yli 2000 konetta.  :D

Pekka

Miten ai-koneet saa näkymättömiksi simun konehakemistoon?

Kaikki kerralla?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AI-koneiden nimen alussa on AI ja niiden air-tiedostoa on käsitelty siten, että ne eivät näy konevalikossa (hidastaisi simun latautumista). Tarve on oleellinen, kun kansiossa on yli 2000 konetta.  :D

Minun käsitykseni mukaan se, näkyykö koneen nimi valikossa ei vaikuta latautumisnopeuteen millään lailla. Itselläni on kolmattasataa AI-koneita asennettuna ja mitkään niistä eivät näy valikossa, mutta ainoa tapa nopeuttaa simun latautumista on siirtää koneet tilapäisesti pois Aircraft-kansiosta.

Tämä siis Esalle vinkkinä ennenkuin alkaa hirveään savottaan turhaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun käsitykseni mukaan se, näkyykö koneen nimi valikossa ei vaikuta latautumisnopeuteen millään lailla. Itselläni on kolmattasataa AI-koneita asennettuna ja mitkään niistä eivät näy valikossa, mutta ainoa tapa nopeuttaa simun latautumista on siirtää koneet tilapäisesti pois Aircraft-kansiosta.

Tämä siis Esalle vinkkinä ennenkuin alkaa hirveään savottaan turhaan.

BBQ HideAI (bbqhideai1006.zip avsimissä) tekee tuon ihan muutamalla napinpainalluksella, olettaen että kansioilla on valmiiksi joku yhtenevä etuliite (esim WOAI_A320_DJC jne...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten ai-koneet saa näkymättömiksi simun konehakemistoon?

Kaikki kerralla?

yES

Vaihdetaan air-tiedostossa kohdassa Aircraft type lentolaitteen tyyppi 2:sta 0:ksi (1 on helikopteri). Tähän air-tiedoston editointiin kannattaa käyttää jotain ohjelmaa kuten esimerkiksi aired.exe. Tosin jos tarkoituksena on muuttaa ne vain näkyviksi valikossa, tuo edellä neuvottu apuohjelman käyttö on siihen nopeampi tapa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Saattaa olla. Tuo tyypin vaihto poistaa ne ainakin simun lentokonevalikosta. Turhahan sielläkään on AI-koneita pitää, kun eivät ne ole kovin hyviä lennettäviä muutenkaan ja panelit sekä sun muut "sisuskalut" puuttuvat usein kokonaan. Minä olen poistanut AI-koneita paneelit ja sound-kansiot tarpeettomina (mikäli niissä on sellaisia ollut). Koska tällä FS9:llä näyttää olevan tapana lukea levyltä kaikkea tarpeellista ja tarpeetontakin, ei noiden poisto ainakaan pahasta ole.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään