Esa Sairio

Miten avataan WIN 7:ssa fs9.cfg?

8 viestiä aiheessa

Sain tänään uuden tietokoneen ja olen säätämässä FS 2004:ta. Erittäin mielenkiintoiselta näyttää. Palaan asiaan, kunhan saan säädettyä lähipäivinä simun kuntoon.

Yksi tärkeä kysymys nyt heti:

Miten saan avattua c-asemalla olevan fs9.cfg:n? Ei avaudu kuten XP:ssä toisella tietokoneellani.

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

vaihda hakemistoon %APPDATA% ja sitten Microsoft ja sitten FSX, sieltä löytyy ainakin fsx.cfg, varmaan sama fs9?

EDIT: siis win7:ssa se on Roaming -hakemistossa, jonne pääsee tuolla %APPDATA% ympäristömuuttujalla. Kirjoita File Explorer -ikkunan osoiteriville %APPDATA% (prosentit mukaan).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis fs9.cfg kyllä löytyy mutta miten sen saa auki, jotta voi tehdä sinne muutoksia?

yES

Avaamalla vaikka notepadilla? Ei kai siinä pitäisi mitään ongelmaa olla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

helpompi tapa: control paneeliin ->(muista view by small icons) folder options -> view välilehti -> show hidden files, folders and drives. Tämän jälkeen avaa omat tiedostot (ei siis my documents, vaan millä nimellä olet tehnyt kansion... esim mulla se on Kim) nyt siinä näkyy kansio AppData, joka on haaleampi kuin muut. (tämä tarkoittaa että se on normaalisti piiloitettu) sitten avaat sen, meet roaming kansioon ja sieltä microsoft jne.

Onneksi olkoon uudesta koneesta. Toivottavasti pidät. :) Muista laittaa testejä.

edit: jaha, tullu viesti välissä. Koita laittaa user account control leveliä alaspäin, se saattaa estää sua editoimasta sitä tiedostoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos neuvoista. Tuossa WIN 7:ssa oli oletuksena muu kuin Notepad (joku Nero). Valitsin sitten Notepadin ja nyt avautuu.

Tämä on sitä WIN 7:n opettelua!

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

helpompi tapa: control paneeliin ->(muista view by small icons) folder options -> view välilehti -> show hidden files, folders and drives. Tämän jälkeen avaa omat tiedostot (ei siis my documents, vaan millä nimellä olet tehnyt kansion... esim mulla se on Kim) nyt siinä näkyy kansio AppData, joka on haaleampi kuin muut. (tämä tarkoittaa että se on normaalisti piiloitettu) sitten avaat sen, meet roaming kansioon ja sieltä microsoft jne.

Onneksi olkoon uudesta koneesta. Toivottavasti pidät. :) Muista laittaa testejä.

edit: jaha, tullu viesti välissä. Koita laittaa user account control leveliä alaspäin, se saattaa estää sua editoimasta sitä tiedostoa.

IMHO ei kannata laittaa niitä piilotettuja tiedostoja näkyviin jollei ole pakko. Eli käyttäkää %APPDATA%... Tää on vaan mun mielipide...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

IMHO ei kannata laittaa niitä piilotettuja tiedostoja näkyviin jollei ole pakko. Eli käyttäkää %APPDATA%... Tää on vaan mun mielipide...

Miksi näin? Tietty riippuu käyttäjästä, että miten osaa käyttää konetta. BTW. Kannattaa käyttää sitä win 7 library ominaisuutta. Itsellä on FSX library, johon kuuluu flight simulator x kansio ja sitten FSX kansio, jossa on siis se FSX.cfg. (tässä FS9 kansiot) Ei tarvii sitten niitä piilotettuja kansioita nähdä, ja säästyy parilta klikkaamiselta. :) Mua ainakin ärsyttää kun niin monen kansion takana ja saattaa pari kertaa lyhyessä ajassa etsimään sen. tuolla se käy yhellä klikkauksella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään