Rolf Niemi

Puska-Pilotille mainio ja ilmainen apuohjelma

15 viestiä aiheessa

Sain sen rekisteröidyksi. En ole aivan varma näistä graafisten kirjainten tulkinnan mielekkyydestä, ehkä ne on tarpeen  :-[

Mutta itse ohjelma on aivan mainio! Vihdoin olen "kartalla", kun lentelen. Suunnistus on helppoa ja reitin teko samoin.

Ei ole kokemusta muista vastaavista, mutta tätä Rolfin tavoin pidän mainiona.

Kiitti linkistä!

Mulla se pyörii  toisella näytöllä (17") tuossa vierellä. Päänäyttö 24" laajakuva, jossa maisema ja mittarit.

Cessna 172 ja PO-2 ovat tämän hetken suosikit.

Hyviä puskalentoja!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusi versio 2.0 on ilmestynyt. Aivan loistava. Miten ihmeessä tällaisen saa ilmaiseksi? Nyt myös Instrument Approach, Airport Chart, Säätiedot jne. jne. Tietokannan lukemisessa FSX:stä on tosin vielä pieniä bugeja:

1. Mun piti manuaalisesti hakeaa Tiedosto/Options/Locations FSX Program ja FSX Scenery.cfg (vaikka rekisteri on kunnossa)

2. Koneen piti olla toiminnon Data/Build Database (FSX) aikana englanninkielisissä asetuksissa (desimaalierottimena piste, ei pilkku). Sitten taas takaisin suomiasetuksiin.

Noilla korjauksilla sain käsittääkseni kaikki ominaisuudet käyttöön. Korjauksia on tulossa, nämä ohjeet malttamattomille...

Manuaalin kappaleessa 17 on kiva lyhyt esimerkkisuunnitelma, jossa käydään läpi omainaisuuksia aika kattavasti. Tuo Airport Chart on kyllä kätevä ominaisuus, voi esim. valita sään perusteella portin/parkin sopivan läheltä (tai kaukaa) tulevaa kiitorataa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vinkistä. Asensin äsken ja nyt päivitän dataa. Ensi näkemältä uusi versio tuntuu toimivan sulavammin ja nopeammin käynnistyksen yhteydessä - toivottavasti myös käytön aikana. Ulkoasu on kokenut myös hieman muutoksia, mutta yhtä kaikki, kokeilemallahan asiat selviävät. Vaatii Net Framework 4.0 toimiakseen ja hiukan huolestuin, mutta hyvinhän tuo XP:llekin asentui.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, asentuiko sulla se Xplane database ok? Mulla se jäätyy, ilmeisesti syypäänä päivitetty navdata. Ilmeisesti yleinen vika, asiasta raportoitu jo foorumeilla ja pian kait tulossa fixi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En asentanut vasta kuin FSX:n datan. Mihin lienee kadonnut karttapohjat, joista näkyi ennen vuoret ja solat? Melko tärkeä asia reittiään suunnitellessa tuolla Alaskan nurkilla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En asentanut vasta kuin FSX:n datan. Mihin lienee kadonnut karttapohjat, joista näkyi ennen vuoret ja solat? Melko tärkeä asia reittiään suunnitellessa tuolla Alaskan nurkilla...

Juu, se on yleinen valituksen aihe. Enää ei ole Google mapsia, koska Plan-G on niin suosittu että google olisi halunnut pyytää rahaa sen käytöstä.. Joten joutui vaihtamaan openstreetmapsiin. Vanhalla V2 versiolla voi tietysti käyttää sen ominaisuuksia aina, joten kannattaa pitää se asennettuna jos sattuu sitä tarvitsemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ahaa - Google heittäytyy ahneeksi. Ikävää, sillä tuskin tuo organisaatio olisi tuohon simulijoiden käyttöön kaatunut ja rahastamalla taas vastaavasti tuskin rikastunut. No onhan minulla FSMap ja SkyVector vaikkakin Kanadaa ei oikein kuviin saakaan paitsi Google Earthilla. Niin ja jokaisen koneeltahan tuokin melkein löytyy, joten en nyt oikein ymmärrä Googlen ajatuksen juoksua.

Mutta joo - eiköhän tähänkin totu enkä viitsi pitää (poistin jo) kahta eri versiota samasta ohjelmasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löysin avsimin foorumeilta vinkin, että kun vaihtaa Plan-G v3 asetuksista general-tabista map provideriksi opencyclemap saa openstreetmapin terrain kartan päälle  :thmbup: kokeilin justiinsa Canadasta monarch junktionista lähteä lentelemään vähän silverthrone glacierille ja hyvin pystyi navigoimaan vuorien välissä. :) Ilmeisesti sekin tulisi maksamaan suurelle yleisölle "julkistettaessa" mutta kun se on vähän piilossa ne jotka sen löytävät saavat päälle ja käyttää... Kait. Siellä asetuksissa se kuitenkin on ja hyvin pelittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään