Geoff Cooper

[FS9] EFHK RNAV Lahestymiset

7 viestiä aiheessa

Morjens,

Systeemi = FS9.1, FiSD:n maisemat (melkein kaikki) ja Jim Vilein EFHK 04L/22R ILS korjaus...

Jun lennän offline IFR lennon jolla käytän FS9:in oma ATC ja lähestyn Helsinkiä, kun ATC antaa lähestyminen ohjeet se aina haluaa antaa vektoreita... Mutta, jos painan "select another approach" sitten pääsen kysymään lähestymisen jonkun fixin kautta, esm ORM tai LAKUT etc... Sen jälkeen voin lentää STAR reittiä ja se on hyvä. Ongelma on tämä: Jos simu on käynnistetty EFHK:lle ja sitten lennän jonnekkin muualle (vaikka Tukholmaan), vaihdan IFR lentoreittiä ja lennän takasin, sitten ATC tarjoaa vaan PVO tai ORM lähestymiset. Jos ESSAssa käynnistän simu uudestaan sitten LAKUT on myös tarjottu niinkun pitäsi olla! Olen katsonut ADEllä lähestymis koodia ja siellä on kaikki paikalla (KENON myös)... Siis, miksi ei ole aina sama, ja mityen voi korjata? Vielä parempi, onko joku korjannut sen verran että uudempi fixi PEXEN löytyy siellä?

Tämä on buggittanut minua jo kuukausia (vuosia?) mutta luulin aina että se johtui omasta muokkauksista mutta nyt huomasin että vieläkin tulee ongelma kun toiset maisemat on pois käytöstä...

Kiitos neuvosta...

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS9:n oma navigaatiotietokanta on vuodelta 2004, eikä siihen ole olemassa päivityksiä. Niinpä simulaattorin lennonjohtaja ei tiedä eikä tunne nykyisiä RNAV-reittipisteitä eikä -menetelmiä.

RNAV-reitit ajetaan FMC:llä, joka kuuluu lisäosalentokoneeseen, tai erillisellä ohjelmalla, kuten esimerkiksi VASFMC http://www.vas-project.org/ Näihin voi päivittää tietokannat http://www.navigraph.com

Simulaattorin lennonjohto ei todennäköisesti osaa hyödyntää lisäosien RNAV-reittipisteitä ja -menetelmiä, mutta simulaattoriin voi ladata toisella ohjelmalla tuotetun lentosuunnitelman, jolloin nykyiset reittipisteet näkyvät mm. simulaattorin gps-näytössä - reittipisteet on tässä tapauksessa määritelty koordinaatteina.

Maisemien kanssa tällä ei ole tekemistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS9:n oma navigaatiotietokanta on vuodelta 2004, eikä siihen ole olemassa päivityksiä. Niinpä simulaattorin lennonjohtaja ei tiedä eikä tunne nykyisiä RNAV-reittipisteitä eikä -menetelmiä.

RNAV-reitit ajetaan FMC:llä, joka kuuluu lisäosalentokoneeseen, tai erillisellä ohjelmalla, kuten esimerkiksi VASFMC http://www.vas-project.org/ Näihin voi päivittää tietokannat http://www.navigraph.com

Simulaattorin lennonjohto ei todennäköisesti osaa hyödyntää lisäosien RNAV-reittipisteitä ja -menetelmiä, mutta simulaattoriin voi ladata toisella ohjelmalla tuotetun lentosuunnitelman, jolloin nykyiset reittipisteet näkyvät mm. simulaattorin gps-näytössä - reittipisteet on tässä tapauksessa määritelty koordinaatteina.

Maisemien kanssa tällä ei ole tekemistä.

Tarkoitin oikeesti että onko missään päivityksiä FS9:n approach koodiin että ILS lähestymisessä LAKUT, PEXEN, ORM ja PVO 'TRANSITION' etc ovat saatavilla ATCltä... sitten saan lentää RNAV lähestymiset lisäosan FMSn kautta ilman FS9n ATCn haukkumista että olen pois reitiltä.

Se on ihan varmasti mahdollista tehdä niita ADE9 ohjelman kanssa (ja samalla J. Vile:n ILS lähestymiset mukaan) mutta kun siihen varmasti menee joku päivä rakentamisessa ja testailussa, en haluaa alkaa semmosta projektia jos joku muu on jo tehnyt sen...

Geoff

[Anteeksi jos on epäselvää - minulla ei ole ongelmia ymmärtää konseptia tässä mutta sen kirjottaminen suomeksi on minulle vaikee!]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen verran voin sanoa että kyllä sellaisen korjauksen / lisäyksen tekemisen mahdollista on, koska olen nähnyt niitä muille kentille.

En tiedä miten niitä tehdään tai onko EFHK:lle kukaan tehnyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei

Olen tehnyt tällaisen korjaus tiedoston EFHK lle jossa ILS on lähestymiset on korvattu RNAV STAReilla.  Voin lähettää tiedoston sähköpostistse jos joku haluaa kokeilla. Voi olla että scriptiä pitää vielä hioa.

Tervesin Olof

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei

Olen tehnyt tällaisen korjaus tiedoston EFHK lle jossa ILS on lähestymiset on korvattu RNAV STAReilla.  Voin lähettää tiedoston sähköpostistse jos joku haluaa kokeilla. Voi olla että scriptiä pitää vielä hioa.

Tervesin Olof

Kokeilen mielellään - sähköposti on geoff.cooper [at] blue1va.net

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään