Guest Ilves

FS9;n jälleenrakentaminen.

51 viestiä aiheessa

Kyseltävää kyllä piisaa!

Ja syynä lienee toi mun kroninen myssyn tyhjyys.

Asiaa ei paranna edes toi mun vanha Napparilta joskus, näitä säitä varten, ostamani karvalakkikaan.

No. Niistä kysymyksistä nyt ensin yksi:

Mitä eroa on allaolevilla fileilla ja pitääkö ne laittaa kaikki jonkun näistä sisään, vai jokainen erikseen siihen simun scenery listalle?

1. EFTP_ALS

2. EFTP 2004

3. EFTP 2004_02_ID-fix

4. EFTP 2004_v0,2

Sitten nämä:

1.  PORI 1

2.  PORI 2

3.  PORI 21

Miksi näin?

Onko olemassa joku systeemi, miten ne vastaavanlaiset AD ON kentät ja maisemat asennetaan.

Kunhan nämäkin nyt ensin selviää, niin kyselen lisää.

Kysymykset alkanevat useinmiten lauseella Miksi ei?

Kysymyksessä on siis Windows 7

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin!

Nyt se kysymys miksi ei?

Nyt olen saanut jo pienkone AI:n toimintaan.

Survoin tuolta jömmastani siellä olevat World Of AI koneet aircraft mappiin, samalla tavalla mitä noi pienkoneetkin.

Niitä ei kuitenkaan kentillä näy.

Mitä multa puuttuu ja on kadoxissa, etteivät WOA:n liikenne ja rahtikoneet näy?

Ne ovat siellä Aircraft mapissa, samoin kuin nuo Cessnat ja Piperitkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin!

Nyt se kysymys miksi ei?

Nyt olen saanut jo pienkone AI:n toimintaan.

Survoin tuolta jömmastani siellä olevat World Of AI koneet aircraft mappiin, samalla tavalla mitä noi pienkoneetkin.

Niitä ei kuitenkaan kentillä näy.

Mitä multa puuttuu ja on kadoxissa, etteivät WOA:n liikenne ja rahtikoneet näy?

Ne ovat siellä Aircraft mapissa, samoin kuin nuo Cessnat ja Piperitkin.

Oletko kokeillut asentaa uudelleen noita AI-paketteja sillä WOAI:n installerilla?

Luulisin edellämainitun konstin olevan kaikista kivuttomin (helpoin)  :thmbup:

Eri asia on tietysti jos kyseessä on joku vanha AI-paketti mitä ei enää WOAI:n sivulta saa tai joku oma viritys, sitten menee hieman kimurantimmaksi kun tarvitsee luoda uudet Traffic.bgl:t sinne Scenery/World/Scenery-kansioon ja luoda oikeat lentokonekansiot sinne Aircrafts-kansioon

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten nämä:

1.  PORI 1

2.  PORI 2

3.  PORI 21

Miksi näin?

Pori 1 on versio yksi, sitten nuo pori 2(versio 2) ja pori21(versio 2.1) on päivityksiä siihen, eli niistä kun kopioi scenery ja texture sisällöt niin saat päivitettyä uusimpaan versioon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Mikael!

Neuvostasi.

Taidanpa tehdä ohjeesi mukaan ja yrittää uusinstalloida.

Laitanpa tähän kuitenkin nykytilanne kuvan, ennenkuin teen vielä mitään muuta.

[ attachment removed / expired ]

Tämmöisenä se muistaakseni oli tuolla jömmassa, (extra hardisk) josta sen pienin erin kopioin simun Aircraft mappiin.

Kuvasta puuttuu ylempi osa WOA koneista.

p.s.

Kiitos Janillekin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä kestä kiittää Esa, hyvä jos jotain apua on :)

Kyllähän sulla nuo Woai:n lentokoneet oikeassa kansiossa ovat, kysymys kuuluukin että onko siellä Flight Simulator 9/Scenery/World/Scenery kansiossa niitä Traffic_000_WoA_XXXXXX.bgl tiedostoja mitkä ovat koostettu TToolsilla, eli pitävät sisällään Aircrafts.txt, Airports.txt ja Flightplans.txt. Se Woai:n installeri käyttää samalla tavalla tuota TToolsia kootakseen noista txt-tiedoistoista tuon Traffic.bgl:n

Jos nuo Traffic.bgl:t puuttuvat ei AI-koneita näy, sama ongelma tulee myös silloin jos lentokoneita ei ole määritelty oikein tuossa Aircrafts.txt tiedostossa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eipä tässä sitten muuta kun!

Esa Sulanko alkaa työstää tota korvienväliään ja yrittää perehtyä WOA:n imurointiin ja siihen installointi ohjelmaan.

Olen nimittäin huonomuistisena unohtanut, kuinka se itseasiassa tapahtui.

Printtasin jo sen WOA:n sivustoa.

Jakselkaahan ja koittakaa kestää tätä kylmää talvea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veikkaisin että sulta puuttuu tosiaan ne traffic tiedostot, eli siis plaanit, eli millä koneet tietää minne mennä. Pelkästään koneiden asentaminen simuun ei riitä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa-a!

Mihinkähän mä ne plaanit olen oikein kadottanut?

No. Huomena on taas päivä uus.

Täytynee vaan näperrellä.

Tällä Win7:lla kun on kaikenlaista problemia, kun tämä on 64.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa-a!

Mihinkähän mä ne plaanit olen oikein kadottanut?

No. Huomena on taas päivä uus.

Täytynee vaan näperrellä.

Kun asentelet ne AI-paketit sillä WOAI:n asennusohjelmalla niin kyllä ne Traffic.bgl tiedostot sinne oikeaan kansioon löytävät. Sehän lisää myös flygarit sinne Aircraft-kansioon. Kyllä se siitä suttaantuu  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöisiltä nuo Woain plaanit näyttävät minun koneella ollessaan. Ajattelin, että jos niitä rupeat vielä etsimään sieltä sinun Extra harddiskiltä.

Ymmärsin, että sinulla on kenties joku vanha simuasennus siellä tallella. Jos näin on niin sitten nuo plaanit ovat siellä Scenery/world/Scenery mapissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöisiltä nuo Woain plaanit näyttävät minun koneella ollessaan. Ajattelin, että jos niitä rupeat vielä etsimään sieltä sinun Extra harddiskiltä.

Ymmärsin, että sinulla on kenties joku vanha simuasennus siellä tallella. Jos näin on niin sitten nuo plaanit ovat siellä Scenery/world/Scenery mapissa.[ attachment removed / expired ]

Niinpä!

Vaan kun olen ne sieltä extran Ad On Scenery/Scenery mapista jonnekin onnistunut hävittämään.

Siellä olivat vain ne pikkukoneiden Trafic filet, jotka kopioin sinne  ordinari hardiskin vastaavaan.

Nyt olen imuroinut tohon pöydäle muutamia sieltä WOAI:n listalta. Siellä listalla ei näkynytkään enää sitä Fnn.Com ATRain laivastoa, joka mulla oli ennen tätä katastrofiani.

Mistäpä senkin saisi? Sehän lentää jopa Vantaalta tohon Kungsängenin kentälle.

Tein sillä edestakaisen kesäreissun menneenä suvena.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä!

Vaan kun olen ne sieltä extran Ad On Scenery/Scenery mapista jonnekin onnistunut hävittämään.

Siellä olivat vain ne pikkukoneiden Trafic filet, jotka kopioin sinne  ordinari hardiskin vastaavaan.

Nyt olen imuroinut tohon pöydäle muutamia sieltä WOAI:n listalta. Siellä listalla ei näkynytkään enää sitä Fnn.Com ATRain laivastoa, joka mulla oli ennen tätä katastrofiani.

Mistäpä senkin saisi? Sehän lentää jopa Vantaalta tohon Kungsängenin kentälle.

Tein sillä edestakaisen kesäreissun menneenä suvena.

Finncomin Atikat tulevat esim.  tämän paketin mukana http://www.flightsim.com/file.php?cm=SEARCH1&fsec=0&fname=WOAFINv2.zip (vaatii rekisteröitymisen), harmi vaan että kyseisen Finskin paketin plaanit ovat aika tavalla ajasta jäljessä  :( Lisäksi tässä paketissa ovat vielä kaikki MD-11 käytössä eikä esim. Airbus 330:stä ole ollenkaan. Mutta editoimallahan nämä tälläiset saa korjatuksi  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä!

Woain installeri ei laita niitä plaaneja Addon Scenery/Sceneryyn vaan simun pääkansiossa olevaan Scenery mappiin jossa on se kansio nimeltä World ja sen sisällä kansio Scenery ja siellä ne plaanit on.

Eipä silti toimii ne kyllä Addon Scenery/Sceneryssäkin jos ne sinne siirtää.

:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katotaanpas nyt mitä on tapahtunut!

Asentelin joitakin nyt tosta pöydätäni ja rebotin koneen.

Jännä nähdä mitä on tapahtunut.

En muten muistanut ottaa niitä vanhoja alta pois.

No eiköhän se instaleri laita niitä vanhojen yli?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs siinä kuusnelosessa takkuaa, kun en ite ole mitään huonoja puolia ole löytänyt vs. läppärillä pyörivään kolmekakkoseen? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt menen kahville kuitenkin!

Kaikesta yrityksestä huolimatta on Vantaan kenttä tyhjä koneista. Paitsi ne default koneet.

Mitäs nyt on pielessä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se, ettet asenna WoAI tiedostoja niinkuin ne pitää. Käytä sitä installeria, jolla ne on tarkoitettu asennettavaksi. Toimii varmasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitan tilannekuvia!

Tämä alimmainen kuva on aivan ohjeessa näkyvän mukainen.

Kaikki kuvat tästäkin loppuun asti ovat esimerkkien mukaiset, josta päätellen kaiki olisi ollut ihan O.K.

Jossakin on mulla "katkos".

Täytynee laittaa huomena uusiksi ja ottaa WOA filet pois ja senjälkeen yrittää uudelleen.

Niin ja missä se Finn.Com firman laivasto piileksii?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finncomin Atikat tulevat esim.  tämän paketin mukana http://www.flightsim.com/file.php?cm=SEARCH1&fsec=0&fname=WOAFINv2.zip (vaatii rekisteröitymisen), harmi vaan että kyseisen Finskin paketin plaanit ovat aika tavalla ajasta jäljessä  :( Lisäksi tässä paketissa ovat vielä kaikki MD-11 käytössä eikä esim. Airbus 330:stä ole ollenkaan. Mutta editoimallahan nämä tälläiset saa korjatuksi  :thmbup:

Tuossahan tuo on mainittu minkä paketin asentamalla saat myös ne Finncomin Atikat  :)

Eikä sinun tarvitse/pidä niitä WOAI:n paketteja purkaa mitenkään, tallennat sen WOAI-zip paketin vaikka työpöydälle ja kerrot sille WOAI:n asennusohjelmalle mistä se työpöydällä oleva zip-paketti löytyy.  Mutta älä pura sitä ladattua AI-pakettia!

Ja tosiaan kannattaa käynnistää tuo WOAI:n installeri järjestelmänvalvojatilassa.

Ilmestyykö sulla sinne Scenery/World/Scenery kansioon tuommoinen edellämainittu esimerkkinä ollut traffic_123_WoA_Air France.bgl? Tuo traffic.bgl voi olla toisenniminenkin, laitoin vain esimerkkinä tuon em. tiedostonimen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja jos olet samalla installerilla ennen asentanut, niin poista ne. Se onnistuu expert tilassa, avaa se, nappula näkyy tuossa kuvassasikin, poista kaikki siellä ilmoitetut airlinet, ja sitten asenna uudelleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuollainen kuvahan todellakin on WOAI:n ohjeissa. Minulla kuitenkin lukee FS2004 path-rivillä:

G:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\

Lihavoituna eroavaisuudet (ja tietysti osion nimi on eri).

Voihan se olla, että polku menee eri tavalla tuossa uudessa Windowsissa, mutta ei minulla installeri olisi ikinä toiminut tässä XP:ssäkään, jos olisin muokannut tuon "FS2004 path"-rivin WOAI:n ohjeen mukaiseksi... kyllä siinä pitää olla koko polku.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuollainen kuvahan todellakin on WOAI:n ohjeissa. Minulla kuitenkin lukee FS2004 path-rivillä:

G:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\

Lihavoituna eroavaisuudet (ja tietysti osion nimi on eri).

Voihan se olla, että polku menee eri tavalla tuossa uudessa Windowsissa, mutta ei minulla installeri olisi ikinä toiminut tässä XP:ssäkään, jos olisin muokannut tuon "FS2004 path"-rivin WOAI:n ohjeen mukaiseksi... kyllä siinä pitää olla koko polku.

Joo, tuo WOAI:n ohjeissa oleva polku taitaa olla joku "yleispätevä", tietysti se pitää muokata konekohtaisesti kohdalleen että asennukset onnistuvat.

Ja voi herranpieksut!  :o Katselin noita Esan aiempia kuvakaappauksia, niistähän näkeekin heti että Esalla Flight Simulator 9 on asennettu aivan eri kansioon kuin mitä tuossa WOAI:n asennusohjelman ikkunassa lukee!!!!!! Ei ole mikään ihme jos asennus ei onnistu!  :-\

Korjaa Esa oikeaksi tuo tiedostopolku niin löytävät oikeille paikoilleen nuo AI-tiedostot!

Sulla pitää tuossa WOAI:n asennusohjelman alemmalla rivillä lukea oikea polku eli C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Flight Simulator 9 Tuon kun korjaat niin alkaa toimia oikein  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä tulee nyt ehkä hieman myöhään, mutta monelta harmilta W7:kanssa säästyy, kun asentaa suosiolla simut aivan muuhun kansioon kuin niiden oletuskansioon (ei tarvitse jatkuvasti kuittailla asioita järkkärinä). Oletusohjelmakansiossa seiskalla on voimassa enemmän suojauksia kuin itse tehdyissä kansioissa. Kaikenlainen jälkikäteen editointu myös helpottuu oleellisesti tuon seurauksena.

Siis oletusohjelmakansioon kannattaa asentaa vain sellaiset ohjelmat, joita ei tarvitse editoida myöhemmin. Muut kannattaa asentaa aivan eri kansioihin.

Minulla ei tosin edes ole (vielä) W-seiskaa, mutta jo nyt kaikki simuohjelmat (myös apuohjelmat) on asennettu kokonaan muualle kuin Program Files/Ohjelmatiedostot-kansioon (XP ei tosin taida motkottaa vielä tuostakaan).

Mulla menee näin: D:\FS2004\ ja D:\FS_ohjelmat\, mutta noiden kansioiden nimethän voivat olla mitä vain. Asensin siis simun jopa kokonaan eri (fyysiselle) kovalevylle (D:) kuin käyttöjärjestelmän. Siitä en tosin ole käytännössä huomannut mitään nopeusetua. Tulevaisuudessa tosin saattaisi olla hyvä laittaa SSD-levy järjestelmälevyksi (C:). Toistaiseksi ne ovat vain melko kalliita ja pienikapasiteettisia (hintaansa nähden).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään