Esa Sairio

FS 9 ja FSX

15 viestiä aiheessa

Avsimissä oli oheinen kyselytulos, mikä on kunkin ensisijainen simu tammikussa 2010:

FS9 1309 or 50.3%

FSX 1229 or 47.2%

yES ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äänien lasku Avsimissa perustuu näköjään politiikkaan, siellähän saadaan vastaavanlaisia tuloksia.

Jos kyselyyn vastanneet muodostavat sata prosenttia, pitäisi myös lopputuloksen olla yhteensä sata prosenttia, tyhjät ja poissa olleet hylätään.

Tosin tulos hivelee meikäläistä eli FS9 miestä, olen edelleen enemmistön puolella. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi se hivelee? Oliko kyseessä kilpailu jossa voittajan kannattajat saavat kunniaa vai?  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi se hivelee? Oliko kyseessä kilpailu jossa voittajan kannattajat saavat kunniaa vai?  ::)

Hivelee siksi että kun olen jättänyt FSX:n hankkimatta sen vaatiman suuren tietokonetehon takia, olen säästänyt rahaa, kun ei ole tarvinnut ostaa uutta tietokonettakaan (1200...1500 euroa) vuoden 2005 jälkeen.

Tosin tänä vuonna (siis 2010) olen aikonut uusia tietokoneen huipputehokkaaseen, mutta simuna pysyy siinäkin tapauksessa FS 2004. Saa tuota fs 9:ää vihdoinkin ajettua maksimigrafiikalla, ai-liikenteellä, mahtavalla lisäosamäärällä ja mikä tärkeintä, ymmärtääkseni frameilla 50-100!

Hyvää vuodenjatkoa kaikille!

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hivelee siksi että kun olen jättänyt FSX:n hankkimatta sen vaatiman suuren tietokonetehon takia, olen säästänyt rahaa, kun ei ole tarvinnut ostaa uutta tietokonettakaan (1200...1500 euroa) vuoden 2005 jälkeen.

Tosin tänä vuonna (siis 2010) olen aikonut uusia tietokoneen huipputehokkaaseen, mutta simuna pysyy siinäkin tapauksessa FS 2004. Saa tuota fs 9:ää vihdoinkin ajettua maksimigrafiikalla, ai-liikenteellä, mahtavalla lisäosamäärällä ja mikä tärkeintä, ymmärtääkseni frameilla 50-100!

Hyvää vuodenjatkoa kaikille!

yES :)

Tätä en ole vielä ymmärtänyt, miksi sen FPS lukeman pitäisi olla 50-100? Eikö se ollut alle kolmenkymmenen sekin luku kun silmällä ei huomaa enää eroa ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä en ole vielä ymmärtänyt, miksi sen FPS lukeman pitäisi olla 50-100? Eikö se ollut alle kolmenkymmenen sekin luku kun silmällä ei huomaa enää eroa ?

Voi kun en jaksaisi tästä aina kirjoitella, mutta fps tietokoneen näytöllä on ihan eri asia kuin elokuvien tai tv:n noin 25 ruutua/sekunti, joka takaa sulavan liikkeen leffoissa.

Tietokoneen ruudulla täysin sulava liike vaatii mainittua 50-100 ruudunpäivitystä.

Joka ei usko, lukekoon asiasta vaikka Avsimistä tai kokeilkoon ajaa 3DMark03-testiohjelman, jossa ruudunpäivitys vaihtelee esitettävän testiohjelman mukaan muutamasta fps:stä aina pariin sataan. Varsinkin ilmataistelukohtauksissa näkee että fps 30 on todella alaraja sulavalle liikkeelle. Täysin sulavaa liikkuva kuva on vasta jossaon 70-100 paikkeilla.

yES :laugh:

EDIT: Minun koneellani fps putoaa usein esim EFHK:lla jopa vain 15..20 tienoille, mikä on varsinaista diashowta. Olisi tuossa edes 30! Ongelmaan auttaa uusi tietokone ja se auttaa enemmänkin (50...100 fps mahdollista FS 2004:llä).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jaa, en silti kyllä ymmärrä miten tuo kertomasi liittyy siihen että yhden saitin tekemän kyselyn mukaan muutaman prosentin enemmistö käyttää pääsimunaan FS9:ä. Sekö siinä hivelee että kuuluu siihen enemmistöön?  :)

FS9 on ainakin useimpien maksullisten lisäosatekijöiden osalta jo puoliksi ovesta ulkona ja FSX se pääasiallinen alusta.

Uusi kone tosiaan kannattaa hankkia ja sen ajattelin itsekin tehdä, tosin käytän molempia simuja ainakin aluksi, kuten varmaan suuri osa noista Avsimin äänestykseen osallistuneistakin. Uudet FSX:lle tehdyt lisäosat ovat kerta kaikkiaan liian houkuttelevia ja niitä ei voi FS9:llä toteuttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ite oon just samoilla linjoilla Esan kans. Teki nimittäin sen verran suuren vaikutuksen, kun pääsin fs9 kokeilemaan huippukoneella ja maksimigraffoilla, tottuneena oman mopokoneeni suorituskykyyn. Voi että kun olis ittelläki sellanen kone... Tässä onkin nyt menossa varsinainen mielen titaanien taistelu kun en osaa päättää että säästänkö rahaa uuteen koneeseen vai airsoft-pyssyyn...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

koneeseen.... Kestää kauemmin kun airsoft ase... Kaverilla menossa 10s laatu-ase 5 vuoden sisään, loput ovat rikki tämä on metallia niin kestää! Itekkin hankin tähän koneeseen lisää tehokkaampaa palikkaa kesällä ja ehkä tulee FSX koneeseen FS9n lisäksi, syynä parempi mahdollisuus VFR-lentelyyn....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmis-silmälle paras FPS on 74 fps, jonka jälkeen ihmis-silmä ei enää huomaa sulavuudessa eroa. Kuitenkin pelillisesti paras FPS on muistaakseni 125, jolloin peli pystyy rekisteröimään mahdollisimman nopeasti liikkeesi. (hiiren liikutukset ym.) Tutkisin tätä asiaa meinaan tossa syksyllä, kun tuli erään kaverin kanssa kränää joka oli juurikin sitä mieltä, että pelissä ei tarvitse enempää kuin 30 fps, mutta sama peli pyöri itsellä 90 fps ja rajoitin sitten 30 fps, eikä sillä pelaamisesta tullut mitään. Paljastuikin, ettei kaveri tiennyt miten sulava tuosta ylöspäin oleva fps on, kun hänen koneensa oli sen verran huono ettei pyörittänyt niin isolla ruudunpäivitysnopeudella.  ::)

Voin etsiä lähteitäkin, jos joku kaipaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voin etsiä lähteitäkin, jos joku kaipaa.

Samalla jos kaivelet niitä lähteitä, tutkipa myös sitä miten päätelaite (monitori, TV) ja sen virkistystaajuus vaikuttavat kuvat sulavuuteen ja fps:n tarpeeseen. Voit yllättyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään