Geoff Cooper

Virtual Blue1 Nousee Taas

23 viestiä aiheessa

Moi,

Tervetuloa käymään uuteen blue1VA verkkosivuilla: www.blue1va.net

Vähän historiaa... Haluaan tätä tietoa antaa tunnustusta edellisille jäseneille jotka antoivat paljon aikaa ja vaivaa, jotta resursseja tällä sivustolla...

Vuonna 2006 liityin kanssa Aleksi Saarinen ja Lauri Rantanen, koska he olivat päättäneet pyytää lupaa Blue1:ilta tehdä virtuaalisen lentoyhtiön. Pian huomattiin, että muut olivat myös yrittämässä tehdä virtuaalisen Blue1yhtiön ja me yhdistimme toimia niiden kanssa. Meidän alkuperäinen tiimi koostui Aleksi, Lauri, minä and Jaakko Rissanen. Avasimme sivut yleisölle maaliskuussa 2007. Yhtiö onnistui hyvin noin vuoden ja sitten tuli ongelmia online PIREP systeemissä ja monet jäsenet lähtivät johtuu muista sitoumuksista. Meidän oli pakko lopettaa toimintansa kesällä 2008, kunnes sivusto voi olla täysin korjattu uudelleen.

Nyt on täysin uusi sivusto, olemme avoina uudelleen, ja toivon että meillä on monta onnellisia kokemuksia virtuaalissa taivaalla. Jos olet kiinnostunut liittymään tähän virtuaaliseen lentoyhtiöön, seuraa tässä tulevina päivinä: Olemme melkein valmiit avaamaan lentäjähakua kun saamme joitakin testejä meidän PIREP järjestelmään.

Geoff

PS. Huomaat varmaan että MD90:n ryhmäpäälikön paikka on avoina - jos haluaat olla mukana Blue1VA:ssä ja sinulla on MD80/90:n kanssa paljon simu-kokemusta, otta yhteyttä vaikka PM kautta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuten hyvät sivut, mutta (pienet) oikeinkirjoitusvirheet häiritsivät. :thmbup: :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtavaa, että saadaan taas yksi lentoyhtiö virtuaalitaivaille!  :thmbup: Paljon onnea ja menestystä Blue1VA:lle!

Kim

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuten hyvät sivut, mutta (pienet) oikeinkirjoitusvirheet häiritsivät. :thmbup: :thmbup:

Mahtavaa, että saadaan taas yksi lentoyhtiö virtuaalitaivaille!  :thmbup: Paljon onnea ja menestystä Blue1VA:lle!

Kim

Kiitos,

On kai isojakin oikeinkirjoitusvirhietä - Suomi ei ole minun ensikieli ja minun kirjallinen taito on rajallinen mutta yritän aina oppia enemmän.. :thmbup: Kerro minulle ne virheet ja minä korjaan!

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerro minulle ne virheet ja minä korjaan!

Kannattaa myös varmaan päivittää tuo flightmap :thmbup:

Kohteista puuttuu mm. Biarriz ja Split, ja olen 99% varma ettei avrolla lennetä Lontooseen... ja lisäksi tuolla on kohteita minne Blue1 ei edes lennä... vai onko nämä vain tämän VA:n "omia" lentoja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kohteista puuttuu mm. Biarriz ja Split, ja olen 99% varma ettei avrolla lennetä Lontooseen... ja lisäksi tuolla on kohteita minne Blue1 ei edes lennä... vai onko nämä vain tämän VA:n "omia" lentoja?

Missäkähän tämä kuva on sitten kuvattu... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kyllä tiedän että reittikartta on vanha (myös lentolista data on vanhaa) - jos joku tietä mistä saan uutta infoa / vaikka .csv tiedostona sitten haluaan varmasti tietää!

(Avrolla lensivät ennen Stanstediin mutta nyt MD90 lentä Heathowin kentälle)

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missäkähän tämä kuva on sitten kuvattu... ::)

No voishan tuo olla kuvattu vaikka Sydneysta, mutta ei se tarkoita että Blue1 lentää sinne Avrolla.... ::) Huomasit myös varmaan että tuo on kohtuu vanha kuva, ja kuten Geoff sanoi, ei Blue1 enää edes lennä Stanstediin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kyllä tiedän että reittikartta on vanha (myös lentolista data on vanhaa) - jos joku tietä mistä saan uutta infoa / vaikka .csv tiedostona sitten haluaan varmasti tietää!

Geoff

No ei ole mitään "virallista", mutta Amsterdam, Hampuri ja Berliini ei ole enää Blue1 kohteita, eikä myöskään Pietari, Brysseli, Dublin eikä Budapest. Uusia kuten sanoin, Biarriz, Split ja Dubrovnik muistaakseni. Kotimaasta Kittilään ja Ivaloon lennetään vain talvikaudella...

Ainoat mitä Avro ei lennä (tai ainakin todella harvoin) on noi "kaukokohteet", Kittilä ja Ivalo... muita kohteita höylätään molemmilla konetyypeillä...

Kaikki tämä siis vain muistista ja saatan toki olla väärässäkin. Eli kannattaa tarkistaa jostain "virallisesta" lähteestä... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei nyt varsinaisesti kirjoitusvirheitä, "murre" sanoja ny lähinnä, esim etusivulla: eriksee...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä sieltä kirjoitusvirheitäkin löytyy.

Kyllä, kuten "Tässä on lyhyt video toimintaamme" pitäisi mielestäni olla "Tässä lyhyt video toiminnastamme" tai "Tässä lyhyt toiminnastamme kertova video"?

(Here is short video to(for - jos olisi varten perässä) our work/Here short video of(from) our work) ;)

(Tankeroenglantia mutta olkoot :-[)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä, kuten "Tässä on lyhyt video toimintaamme" pitäisi mielestäni olla "Tässä lyhyt video toiminnastamme" tai "Tässä lyhyt toiminnastamme kertova video"?

(Here is short video to(for - jos olisi varten perässä) our work/Here short video of(from) our work) ;)

(Tankeroenglantia mutta olkoot :-[)

Justjoo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos kaikille joka lähettivät minulle virhe-listoja. Minä korjaan etusivua myöhemmin tänään...

Huolimatta että se on iso vaikeus minulle, päätin tehdä sivut kokonaan Suomeksi kun enemmäkseen luulen että Suomalaiset käyttävät niitä (ja kuitenkin on hyvä kun minua opetetaan paremmin kirjottaa)...

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voihan ne olla englanniksin, ei ainakaan mitään haittaa ?  :)

Mutta omaan silmään hienot sivut :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääsekös FSX lentäjät suoraan sitten MD-90:iin?

Kyllä. FSX lentäjä voivat päättää lentää Avro RJ85 -koneilla tai McDonnell Douglas MD90-30 -koneilla. Mutta, meillä ei ole koulutusmateeriaaleja MD90 koneelle ja siksi kokemusta siitä konetyypistä on erittäin toivottavaa!

En tiedä minkalaisia MD90 malleja on olemassa joka toimivat FSXissä. En käytä FSXisä enkä ole lentänyt MD90 konetta vuosiin... Jos ei ole olemassa, hyvän MD80 tuotteen käyttö yhtiön operoimnnissa on sallittu.

ARJ lentäjät voivat käyttää Jon Muchisonin, Paul Hannityn tai Aerosoftin malleja ja sitten Matthias Lieberechtin paneeli (Aerosoftin paneeli ei toimi FSXissä). Myös olen nähnyt että IRIS Simulations kohta tuottaa BAe mallia FSXille...

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän niitä MD-90 sarjan hyviä koneita ole, mutta MD-80 sarjan koneista löytyy yksi todella mahtava nimittäin Fly The Maddog. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän niitä MD-90 sarjan hyviä koneita ole, mutta MD-80 sarjan koneista löytyy yksi todella mahtava nimittäin Fly the Maddog. :thmbup:

Niin arvasin - olen lukenut paljon hvyä siitä. Minulla on se vanhempi Lago Maddog paketti (käytin JCA MD90 mallina) mutta en ole käyttänyt pitkään - siinä oli aika paljon ongelmia!

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän niitä MD-90 sarjan hyviä koneita ole, mutta MD-80 sarjan koneista löytyy yksi todella mahtava nimittäin Fly the Maddog. :thmbup:

Hohhoijaa,

Välillä vois jo muutakin toilottaa, kuten esim. Superkasari proota  :P

Toimii äksällä jä mainio "cockpit training system" joten jokainen joka vaan jaksaa oppii...

Mielestäni menee fly the hullukoiran edelle, mutta kauneus on katsojan silmässä

terv,

Timoteus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FlyTheMaddogissa tulee iso manuaali, jossa on mukana harjoituslento. Harjoituslennossa on kaikki mahdollinen käyty perusteellisesti, ja flythemaddog on saanut kiitosta aidoista järjestelmistään. Itse saanot tästä flight 1 tuotoksesta käsityksen että vaan kosmeettisesti kaunis. ^^

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FlyTheMaddogissa tulee iso manuaali, jossa on mukana harjoituslento. Harjoituslennossa on kaikki mahdollinen käyty perusteellisesti, ja flythemaddog on saanut kiitosta aidoista järjestelmistään. Itse saanot tästä flight 1 tuotoksesta käsityksen että vaan kosmeettisesti kaunis. ^^

Jos mielestäsi cockpit training on kosmeettinen tuote...

Suunnilleen sama asia kun joku neuvoisi vieressä, eroaa vähän manuaalien lukemisesta joita niitäkin

pitää tulostaa n.200 sivua.

terv,

Timpe

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään