Guest lentäjä32

FSX Flight1 ATR probleema.

48 viestiä aiheessa

Hommasin tuon ATR:n ja heti alkuun muodostui outo ongelma. Eli kuvassa valitsin Cabin viewin ja näytti tältä.

Vähän huonohko laatu pääsi tulemaan, mutta kaipa tuosta selvää saa.

[ attachment removed ]

Sitten kysäisisin miten saa ne sivunäkymät, jolloin oikean ATR:n ohjaamo näkyy taustana. :)

EDIT: Simuna siis FSX!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Semmottia vaan, että oletko käyttänyt sitä konfiguraatio-ohjelmaa, missä valitaan painot, värit jne. Siellä valitaan myös lennetäänkö konetta matkustamon kanssa vai ilman. Eli aikoinaan, kun kone ilmestyi tällä ominaisuudella varmaan pyrittiin tekemään koneesta käyttökelpoinen myös heikompitehoisilla tuetokoneilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten kysäisisin miten saa ne sivunäkymät, jolloin oikean ATR:n ohjaamo näkyy taustana. :)

Ja nuo 2D-sivunäkymätkin saa valkattua sieltä samasta konfiguraatio-ohjelmasta.

Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli siis valitsen tuolta Interior välilehdestä ne High Quality, niin pitäisi Cabiini näkyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Interior-välilehti? Siis sen Configuration Manager -ohjelman Aircraft Model Selection -sivulta valitaan haluttu modeli...

Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisikos joku ATR:n omistaja heittää kuvan minkälainen on oma Configuration Manager?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla se näyttää tälläiseltä.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo samanlainen mulla, mutta mistä sinä saat sen Cabin näkymään, sekä ne viewit joissa oikean ATR:n ohjaamo näkyy taustalla? :) Muistutan vielä, että simuna FSX.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kenelläkään F1 ATR 72 FSX-version omistajalla ilmennyt samanlaisia ongelmia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo samanlainen mulla, mutta mistä sinä saat sen Cabin näkymään, sekä ne viewit joissa oikean ATR:n ohjaamo näkyy taustalla? :) Muistutan vielä, että simuna FSX.

Mulla ei ole nyt asennettuna F1 ATR kun kyllästyin FMC -bugeihin, mutta koitetaan muistella... Eikös ne ole siellä menussa kun simu on käynnissä? Paina vasen ALT ja etsi ylämenusta F1 ATR alamenu. Se oli jossain siellä oikeassa laidassa jonkin menun alamenussa. Sieltä sai muistaakseni noita "lisäosia" päälle ja pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis saako sieltä myös niitä erilaisia paneeli viewejä? Ja onhan sinulla se FSX versio?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otin käyttöön sen FS9 modelin FSX:ssä niin alkoi näkymään Cabin. :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löysin sen FSX-version Cabinin. Elikkä yläpaneelista add-ons ja sieltä Flight1 ATR-72-500 ja Show Virtual Cabin.

Nyt ilmeni sellainen ongelma, että yövalaistukset eivät näy virtual cockpitissa, mutta 2D:ssä valot tulevat esim. mittaristoon, mutta virtual cockpitissa ei. ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löysin sen FSX-version Cabinin. Elikkä yläpaneelista add-ons ja sieltä Flight1 ATR-72-500 ja Show Virtual Cabin.

Nyt ilmeni sellainen ongelma, että yövalaistukset eivät näy virtual cockpitissa, mutta 2D:ssä valot tulevat esim. mittaristoon, mutta virtual cockpitissa ei. ???

Alati täällä kysellään kaikkea mahdollista, tässäkin ratkaisu Virtual Capinin löytymiseen selvisi kun itse hiukka katsoi. Miksi useat tuntuvat olevan niin riippuvaisia tästä foorumista että eivät osaa/viitsi itse yrittää ennen kuin täällä foorumilla annetaan "lupa".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs bugeja? En kyllä ole mitään maatakaatavaa löytänyt

Mulla lähtee lentämään ihan omiaan LNAV... Joko vetää ikuista looppia reittipisteellä tai sitten ajaa reittiä siksakkia eikä koskaan rauhoitu sille oikealle "linjalle". Koskee sekä reittiä että proseduureja. Samaa tekee ATR -foorumien mukaan monelle muullekin. Voi olla vika reittidatassakin, olen käyttänyt vanhahkoa 0808 AIRAC:ia (viimeisin ennen kuin Navigraph krediitit loppui).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Alati täällä kysellään kaikkea mahdollista, tässäkin ratkaisu Virtual Capinin löytymiseen selvisi kun itse hiukka katsoi. Miksi useat tuntuvat olevan niin riippuvaisia tästä foorumista että eivät osaa/viitsi itse yrittää ennen kuin täällä foorumilla annetaan "lupa".

Kuuleppas sain tuonkin vastauksen ihan Flight1 ATR:n supportilta, enkä olisi arvannut että sen cabinin saa kyseisestä paikasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta Henri sinä kun käytät FSX ATR:ää, niin toimiiko sinulla esim. overhead night lightsit VC:ssä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuuleppas sain tuonkin vastauksen ihan Flight1 ATR:n supportilta, enkä olisi arvannut että sen saa kyseisestä paikasta.

Yleensä juuri tuollaisiin tuotteisiin liittyvät asiat löytyvät valmistajan support foorumilta, näin olen ainakin käsittänyt että sen takia se support foorum on olemassa.

Kyllä ainakin ensimmäisenä suunnistan support foorumille etsimään ratkaisua jos on tarvetta, en jollekkin sellaiselle foorumille jolla ei ole mitn tekemistä kys. tuotteen kanssa, esim jostain Suomi24 tyyliseltä lähtisin tuskin kyselemään 8).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritän avata ATR 72-500 Configuration Manageria ja tulee tällainen: Input String was not in a correct format. Tietääkö kukaan mistä voisi johtua?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritän avata ATR 72-500 Configuration Manageria ja tulee tällainen: Input String was not in a correct format. Tietääkö kukaan mistä voisi johtua?

Flight1:n support foorumi tosiaan olisi tämänkin kysymyksen paikka.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaahas, osaisiko kukaan ATR:n omistaja kertoa miksi EADIn yläkulmaan ei ilmesty LNAV tekstiä vaikka Autopilotin paneelista painan NAV?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään