Guest ToniH22

Ohjeet EFHF toimimiseen FSX:ssä

77 viestiä aiheessa

Moi

Tuossa kun on ollut tuota joutilasta aikaa, niin päätin vaihteeksi testailla noita FISD maisemia FSX:ssä.

Eli muokkasin tuota EFHF kenttää tuohon FSX:ään ja kuinkas onkaan, muutamia tiedostoja poistelin ja se toimii hyvin eikä autogeniäkään häviä.

Maisema hyödyntää Esa Sairion Helsinki photomaisemaa alustanaan ja täältä FSN tiedostokirjastosta löytyvää Afcad tiedostoa EFHF:lle.

Ohje:

- Lataa FISD EFHF maisema ja sille Kalle Laakson AFcad tiedosto

- Pura ensin EFHF maisema paketti ja sitten Kallen Afcad tiedosto FSX Addon Scenery kansioon ja avaa EFHF kansion scenery kansio näkyviin.

- Poistat kansiosta kaikki muut bgl tiedostot paitsi nämä jätät

[ attachment removed ]

- Lataa uusi exclude tiedosto jonka tein tuossa aiemmin ja pura se sinne EFHF/Scenery kansioon

http://rapidshare.com/files/300068956/excludeEFHF1.zip.html

Näillä ohjeilla sen pitäisi näyttää tältä:

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohje:

- Lataa FISD EFHF maisema ja sille Kalle Laakson AFcad tiedosto

- Pura ensin EFHF maisema paketti ja sitten Kallen Afcad tiedosto FSX Addon Scenery kansioon ja avaa kansion scenery kansio näkyviin.

Auttaisi hieman jos laittaisit linkin missä tuo Kalle Laakson AFCAD tiedosto sijaitsee.  ::)

EDIT: Ja kumpi kansio pitää avata, afcad vai scenu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Auttaisi hieman jos laittaisit linkin missä tuo Kalle Laakson AFCAD tiedoston sijaitsee.  ::)

Voi herra isä, ei pitäs olla liian vaikeaa hakea sitä omatoimisesti tuolta FSNordicin tiedostokirjastosta.

EDIT: Siinä on laiskalle linkki: http://files.fsnordic.net/?download=1904

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi herra isä, ei pitäs olla liian vaikeaa hakea sitä omatoimisesti tuolta FSNordicin tiedostokirjastosta.

EDIT: Siinä on laiskalle linkki: http://files.fsnordic.net/?download=1904

Kun painan rapidsharen latauslinkkiä tulee tämmöne.  ???

"TITEL: FILE DOWNLOAD 1: You would like to download the following file: 2: Are you a Premium User? Let�s start downloading. S1: Premium user 3: Are you using our free service? Let�s start downloading. S2: Free user 4: Do you want to send your files with ease and speed? You can find out how to do that here. 5: Advantages of the Premium Account"

EDIT: Toisella kerralla ei tullutkaan mitään.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun painan rapidsharen latauslinkkiä tulee tämmöne.  ???

"TITEL: FILE DOWNLOAD 1: You would like to download the following file: 2: Are you a Premium User? Let�s start downloading. S1: Premium user 3: Are you using our free service? Let�s start downloading. S2: Free user 4: Do you want to send your files with ease and speed? You can find out how to do that here. 5: Advantages of the Premium Account"

EDIT: Toisella kerralla ei tullutkaan mitään.  :-\

Painat Free user ja download.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistäkää vaan viestiä jos tulee ongelmia, mutta koitin omasta mielestäni yksinkertaiset ohjeet tähän laittaa ja noin ainakin itselläni toimii kuten kuvista näkyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistäkää vaan viestiä jos tulee ongelmia, mutta koitin omasta mielestäni yksinkertaiset ohjeet tähän laittaa ja noin ainakin itselläni toimii kuten kuvista näkyy.

No tässä oisi vielä yksi, kun tuossa lukee pura tiedostot addon-scenery kansioon, niin unzippaanko ne eli puranko tiedostot kohteeseen, vai teenkö että kopioin ja sitten liitän kansioon addonscenery?

Mulla kun on semmone käsitys että pura tarkottaa noita kahta.  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy kokeilla! Jos sitä joutilasta aikaa on enemmänkin niin kokeile taikojasi muillekin kentille  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tässä oisi vielä yksi, kun tuossa lukee pura tiedostot addon-scenery kansioon, niin unzippaanko ne eli puranko tiedostot kohteeseen, vai teenkö että kopioin ja sitten liitän kansioon addonscenery?

Mulla kun on semmone käsitys että pura tarkottaa noita kahta.  :-[

No hieman omaa ajattelu tapaa voi käyttää, miten yleensä asennat sellaisia maisemia simuun jotka on pakattu tyyliien EFHF kansion kanssa jossa on alikansioina Texture ja Scenery kansiot.

Suunnilleen sillä menetelmällä pärjää. Ihan miten itse haluat kansiot purkaa, miten helpommin asiat käsität.

Itse tekisin kuitenkin niin että kun tuo EFHF maisema on pakattu siten että siinä ei ole mitään Installeria vaan pelkät kansiot ja scenery/texture filut.

Purkaisin paketin suoraan sinne Addon Scenery kansioon, itselläni on tietysti noille suomi sceneille oma Suomi Maisemat alikansio Addon Scenery kansiossa, jonne olen kaikki suomi maisemat purkanut/asentanut.

Sitten poistaisin kaikki muut bgl tiedostot EFHF/Scenery kansiosta, paitsi ne BGL tiedostot jotka olen tuossa kuvassa jättänyt näkyviin.

Sitten purkaisin esim sen Afcad zip tiedoston suoraan joko Addon Scenery/Scenery kansioon tai sitten sinne EFHF/Scenery kansioon, kumpikin käy.

Sen jälkeen purkaisin tuon exclude tiedoston suoraan EFHF/Scenery kansioon.

Koitan tässä testata mitkä maisemat saan toimimaan hieman samalla tapaa. Ranua on myös toiminut siten ettei Autogen katoa ja se ei kyllä photoalustaa käytä mutta mulle on Afcad väylät yms riittänyt sille, hyvälle näyttää sekin siis.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No hieman omaa ajattelu tapaa voi käyttää, miten yleensä asennat sellaisia maisemia simuun jotka on pakattu tyyliien EFHF kansion kanssa jossa on alikansioina Texture ja Scenery kansiot.

Suunnilleen sillä menetelmällä pärjää. Ihan miten itse haluat kansiot purkaa, miten helpommin asiat käsität.

Itse tekisin kuitenkin niin että kun tuo EFHF maisema on pakattu siten että siinä ei ole mitään Installeria vaan pelkät kansiot ja scenery/texture filut.

Purkaisin paketin suoraan sinne Addon Scenery kansioon, itselläni on tietysti noille suomi sceneille oma Suomi Maisemat alikansio Addon Scenery kansiossa, jonne olen kaikki suomi maisemat purkanut/asentanut.

Sitten poistaisin kaikki muut bgl tiedostot EFHF/Scenery kansiosta, paitsi ne BGL tiedostot jotka olen tuossa kuvassa jättänyt näkyviin.

Sitten purkaisin esim sen Afcad zip tiedoston suoraan joko Addon Scenery/Scenery kansioon tai sitten sinne EFHF/Scenery kansioon, kumpikin käy.

Sen jälkeen purkaisin tuon exclude tiedoston suoraan EFHF/Scenery kansioon.

Koitan tässä testata mitkä maisemat saan toimimaan hieman samalla tapaa. Ranua on myös toiminut siten ettei Autogen katoa ja se ei kyllä photoalustaa käytä mutta mulle on Afcad väylät yms riittänyt sille, hyvälle näyttää sekin siis.

Multa ei löytynyt noita ALS-bgl tiedostoja, versio EFHFstä on 2.0. Mikäs versio se noista efhfistä pitäis olla? 1.0 vai low-end?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Multa ei löytynyt noita ALS-bgl tiedostoja, versio EFHFstä on 2.0. Mikäs versio se noista efhfistä pitäis olla? 1.0 vai low-end?

2.0 myös mulla käytössä tuossa ja Low endillä ei ole mitn tekemistä tämän kanssa, koska se sisältää vaan tekstuurit, ei BGL tiedostoja.

Kaikki nuo tiedostot on tullut mulla 2.0 mukana, sulla ei siis ole ladattuna niitä 2.0 päivitys tiedostoja.

Version 2.01 update to EFHF scenery (28-Jun-2005) ] (13 kB)

Approach lights update to EFHF scenery by Tatu Kantomaa ] (75 kB)

Löytyy tiedostokirjastosta, linkkejä en laita koska annan sinulle vähän töitä tehdä itsekkin :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

2.0 myös mulla käytössä tuossa ja Low endillä ei ole mitn tekemistä tämän kanssa, koska se sisältää vaan tekstuurit, ei BGL tiedostoja.

Kaikki nuo tiedostot on tullut mulla 2.0 mukana, sulla ei siis ole ladattuna niitä 2.0 päivitys tiedostoja.

Version 2.01 update to EFHF scenery (28-Jun-2005) ] (13 kB)

Approach lights update to EFHF scenery by Tatu Kantomaa ] (75 kB)

Löytyy tiedostokirjastosta, linkkejä en laita koska annan sinulle vähän töitä tehdä itsekkin :thmbup:

Alan jo itsekin kyllästyä näihin kyssäreihin, mutta tarvitseeko myös asentaa tuo 2.01 että saisi toimimaan fsxssä? Onko siinä mitään toiminnalle tärkeätä juttua?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Alan jo itsekin kyllästyä näihin kyssäreihin, mutta tarvitseeko myös asentaa tuo 2.01 että saisi toimimaan fsxssä? Onko siinä mitään toiminnalle tärkeätä juttua?

Onko kovinkin iso vaiva asentaa päivitykset ?  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi, en nyt itse kyllästy kysymyksiin, siksi tuossa aiemmin mainitsin että jos on ongelmia maiseman kanssa niin ilmoittaa.

Tärkeintä tietysti on että nuo mainitut BGL tiedostot on siellä EFHF scenery kansiossa olemassa, muuten en usko että se toimii. Nuo mitkä sinulta puuttuu niin uskon että ne tulee päivitysten mukana, kuten tuo ALS sen Tatun paketissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi, en nyt itse kyllästy kysymyksiin, siksi tuossa aiemmin mainitsin että jos on ongelmia maiseman kanssa niin ilmoittaa.

Tärkeintä tietysti on että nuo mainitut BGL tiedostot on siellä EFHF scenery kansiossa olemassa, muuten en usko että se toimii. Nuo mitkä sinulta puuttuu niin uskon että ne tulee päivitysten mukana, kuten tuo ALS sen Tatun paketissa.

Lopussa kiitos seisoo, asemarakennus näkyy, simu ei kaadu, mutta jotkut aidat ovat muuttuneet läpinäkymmätömiksi. Tämä ei kuitenkaan haittaa lentämistä.

Kiitos ohjeista!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lopussa kiitos seisoo, asemarakennus näkyy, simu ei kaadu, mutta jotkut aidat ovat muuttuneet läpinäkymmätömiksi. Tämä ei kuitenkaan haittaa lentämistä.

Kiitos ohjeista!  :thmbup:

No hyvä että sait toimimaan. Tuo aitojen läpinäkyvyys on se ongelma kaikissa FS9 maisemissa, kun se ei toimi enää samalla tapaa kuin FSX:ssä, kun tuo läpinäkyvyys on FSX erikseen määritetty noille rakennusmalleille esim Gmaxissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon tiedoston olisi voinut heittää johonkin muualle kuin Rapidscheisseen. Hermo menee tuon kanssa...

Mutta kiitos ohjeesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo rapidikakka meni jo jumiin, ei anna ladata toista kertaa kun eka korruptoitui... Saiskohan tuonne filukirjastoon, vai pistääkö joku mailia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo rapidikakka meni jo jumiin, ei anna ladata toista kertaa kun eka korruptoitui... Saiskohan tuonne filukirjastoon, vai pistääkö joku mailia?

Moi voin lähettää tiedostoa tarvitseville, en tiedä miten sen järkevästi laittaisi FSNordiciin jakoon.

Laitoin Megasharesiin, koska siellä mulla on sharelimit Unlimited ja kyllä sen pitäisi myös olla Rapidshare sivullakin koska olen tallennus palveluista maksanut vuosittain:

http://d01.megashares.com/dl/99fa54d/excludeEFHF1.zip

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voiko tuon Malmin AFCAD-tiedoston laittaa Addon Scenery/scenery-kansion sijasta EFHF/scenery-kansioon? :-[

Kuten aiemmin mainitsin, kyllä sen voi laittaa sinne. Mutta itse tottumuksesta olen sen laittanut aina nuo Afcad tiedostot Addon Scenery/Scenery kansioon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään