Niklas Kivinen

Piper Saratoga Fsx:lle tulossa pian

5 viestiä aiheessa

Carenadolta on piakkoin tulossa mallinnos Piper Saratoga Sp (PA-32R-301) lentokoneesta. Ja tämä siis tulossa Fsx:lle alkuun.

Tulevasta on kuvia Carenadon sivuilla. Ja  näyttäisi myös olevan tuloillaan F33A Bonanzasta  Fsx versio.

 

http://www.carenado.com/ecommerce/incomings.php3

 

Nytkun Carenadolla on tarjouspäivät ja tuon sai reilulla kybällä niin ostin tuon(kin). Periaattees todella hieno kone, mutta...

 

Pari asiaa häiritsee... Koneella ei ole minkäänlaista vasemmallemeno taipumusta kiitotiellä? Vasta liftoffissa kone alkaa vetämään vasemmalle. Onko oikea Saratoga tälläinen, vaikka 300hp mylly vääntää keulalla? Ja kun laskutelineet kun laskee niin sillä on todella pieni vaikutus nopeuteen, ehkä solmu tai kaksi...?

 

Sitten pienempiä bugeja, koneessa on Carbheat vaikka on ruiskumoottori? ja Beaconia ei löydy ollenkaan (strobot korvaa?).

 

Mitäs mieltä raati on?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nytkun Carenadolla on tarjouspäivät ja tuon sai reilulla kybällä niin ostin tuon(kin). Periaattees todella hieno kone, mutta...

 

Pari asiaa häiritsee... Koneella ei ole minkäänlaista vasemmallemeno taipumusta kiitotiellä? Vasta liftoffissa kone alkaa vetämään vasemmalle. Onko oikea Saratoga tälläinen, vaikka 300hp mylly vääntää keulalla? Ja kun laskutelineet kun laskee niin sillä on todella pieni vaikutus nopeuteen, ehkä solmu tai kaksi...?

 

Sitten pienempiä bugeja, koneessa on Carbheat vaikka on ruiskumoottori? ja Beaconia ei löydy ollenkaan (strobot korvaa?).

 

Mitäs mieltä raati on?

 

Oikeeta saratogaa en ole lentänyt, joten en tiedä lentomallin realistisuudesta. Mutta luulisin, että kyllä 300hp koneella jonkun verran pitäisi olla nokan vääntötaipumusta myös kiitotiellä kiihdyttäessä, etenkin jos työnnät kaasun nopeasti auki. Laskutelineet saratogassa on taas aika pienikokoiset että ei niiden nyt ehkä hirveästi nopeuteen pitäisikään vaikuttaa, mutta luulisi että enemmän kuin solmu tai kaksi. Olen kyllä nähnyt carb heateja myös ruiskukoneissa, että ehkä niissä vanhemmissa ruiskuissa oli kaiken varalta vielä tuo carb heat, ei sillä kuitenkaan ruiskukoneessa ole kauheasti käyttöä normaalitoiminnassa tai sitten ollaan todella pahassa jäätävässä, kun nuo ruiskut eivät juuri ole taipuvaisia jäätymään. Ja joissain koneissa ei tosiaankaan ole beaconia eli pelkät strobot ja navit. Etenkin uusimmissa pienkoneissa näin on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oikeeta saratogaa en ole lentänyt, joten en tiedä lentomallin realistisuudesta. Mutta luulisin, että kyllä 300hp koneella jonkun verran pitäisi olla nokan vääntötaipumusta myös kiitotiellä kiihdyttäessä, etenkin jos työnnät kaasun nopeasti auki. Laskutelineet saratogassa on taas aika pienikokoiset että ei niiden nyt ehkä hirveästi nopeuteen pitäisikään vaikuttaa, mutta luulisi että enemmän kuin solmu tai kaksi. Olen kyllä nähnyt carb heateja myös ruiskukoneissa, että ehkä niissä vanhemmissa ruiskuissa oli kaiken varalta vielä tuo carb heat, ei sillä kuitenkaan ruiskukoneessa ole kauheasti käyttöä normaalitoiminnassa tai sitten ollaan todella pahassa jäätävässä, kun nuo ruiskut eivät juuri ole taipuvaisia jäätymään. Ja joissain koneissa ei tosiaankaan ole beaconia eli pelkät strobot ja navit. Etenkin uusimmissa pienkoneissa näin on.

 

Okei. Eli käytetäänkö silloin Stroboja aivan kuten beaconia? Kylmästä kylmään? Tuo Carbheat on ALT AIR nimellä cockpitissä mutta oikeasti se on Carb Heat ja käyttäytyy kuten carbheat, heat napistakin. Mutta eipä tuolla väliä. ALT AIR nimellä se on PA28:ssakin (carenadossa) tosin siinä on kaasari ja se toimii ihan heattina myös ALT AIR tekstistä huolimatta.

 

Kyllä nuo renkaat sitten lopulta ehkä 5 solmua laskee vauhtia, mutta aika vähältä se silti tuntuu... Lisäksi itselläni muutamat äänet napsahtelevat kaiuttimissa ikävästi :(

 

Mitkäs muut firmat tekevät hyvin mallinnettuja 1 moottorisia 70-90 jne luvun koneita kuin RealAir ja Carenado? Flight1 tms vissiin mutta ainakin sitä cessnaa kun kattoo niin tuntuu että se on mäsän tuote modattuna?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Okei. Eli käytetäänkö silloin Stroboja aivan kuten beaconia? Kylmästä kylmään? Tuo Carbheat on ALT AIR nimellä cockpitissä mutta oikeasti se on Carb Heat ja käyttäytyy kuten carbheat, heat napistakin. Mutta eipä tuolla väliä. ALT AIR nimellä se on PA28:ssakin (carenadossa) tosin siinä on kaasari ja se toimii ihan heattina myös ALT AIR tekstistä huolimatta.

 

Kyllä nuo renkaat sitten lopulta ehkä 5 solmua laskee vauhtia, mutta aika vähältä se silti tuntuu... Lisäksi itselläni muutamat äänet napsahtelevat kaiuttimissa ikävästi :(

 

Mitkäs muut firmat tekevät hyvin mallinnettuja 1 moottorisia 70-90 jne luvun koneita kuin RealAir ja Carenado? Flight1 tms vissiin mutta ainakin sitä cessnaa kun kattoo niin tuntuu että se on mäsän tuote modattuna?

 

Periaatteessahan tuo alt air on vähän sama toiminto kuin carb heat, siinä vain sitä imuilmaa ei lämmitetä. Jos imuputkisto sattuisi jäätymään niin vaihtoehtoista ilmaa tuotaisiin alt air - vivulla. Koneessa jossa ei ole beaconia vaan pelkät strobot ja nav-valot, niin kyllä, stroboja käytetään kuin beaconia kylmästä kylmään. Itse olen tykännyt noista flight 1:n pikkukoneista mutta kyllä nuo carenadotkin ovat hyviä.

Eaglesoft tekee joitakin yksimoottorisia, tosin ovat hieman uudempia: http://www.eaglesoftdg.com/General_Aviation.htm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään