Toni Heikkinen

Maisemat muuttuu epätarkaksi

12 viestiä aiheessa

Minulla on ongelmana se että kun lennän Helsingin alueella tai vaikka Oulussakin niin maisemat muuttuu epätarkaksi. Tätä taphtuu muissakin paikoissa joissa lisäosa maisemia, mutta ainoastaan vaan Suomessa.  Että missähän vika mahtaisi olla?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minullakin on aina joskus tuo sama ongelma, jos on esim. raskas lisäosa-lentokenttä, raskaat pilvet ja raskas ja paljon frameja ottava lentokone, niin simun maisemat saattavat mennä äkkiä aivan "blurriksi" ja palautuvat normaaleiksi pikkuhiljaa jos laittaa pausen päälle ja odottaa. Tai vaihtaa lentokonetta tai kenttää.

Ymmärtääkseni tuollaisessa tilanteessa tietokoneesta tai jostain sen osasesta loppuu puhti, eikä se pysy vaativassa tilanteessa enään perässä . . .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikun vaan koneeseen tehokkaampaa rautaa sisuksiin, alkaa nuo ongelmat häviämään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin pari kuukautta sitten tehokkaamman koneen... Entisessä tehottomammassa koneessa ei ollut tuommosia ongelmia. Voisiko syynä olla käyttöjärjestelmä Vista? Entisessä oli XP.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin pari kuukautta sitten tehokkaamman koneen... Entisessä tehottomammassa koneessa ei ollut tuommosia ongelmia. Voisiko syynä olla käyttöjärjestelmä Vista? Entisessä oli XP.

Tehokas on aika suhteellinen käsite, riippuu minkänlaisen koneen tehokkaanna pidät. FSX ei oikeastaan ole vielä sellaista konetta olemassa jossa tehoa riittäisi, en ole ainakaan itse vielä moista nähnyt, itselläni on Intel core i7 965, GF GTX 295, 8gb DDR3 koneessa ja ei vieläkään saa kaikkia asetuksia pidettyä täysillä, koska tahmausta tapahtuu. Itse testaan tätä varsinkin Manhattan X, ImagineSim KLGA ja FSdreamteam KJFK yhdistelmää suorituskykymittauksessa laitteiston suhteen, ja kun ne alueet ei AI 100% pyöritä niin sen mukaan asetuksia pidän että välttää.

Joten kannattaa ottaa sellainen huomioon ettei yli koneen sietokyvyn pidä asetuksia FSX, koska sitten juuri näitä mainitsemiasi ongelmia ilmaantuu, ei välttämättä kaikkialla koska ei sitä FPS pudotusta juuri muualla suuremmin tapahdu kuin tälläisellä alueella joissa on liikennettä, raskaita maisemia plussattuna REX 2.0 tekstuurit, se on jo aika haaste koneelle suoriutumiselle. Toivottavasti nyt joskus tuolta Jimmsiltä tulee tuo HD5870 malli, että pääsisin heivaamaan geyhorsen ja Atin tilalle, että syntyykö niitä suuria eroja tehossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tehokas on aika suhteellinen käsite, riippuu minkänlaisen koneen tehokkaanna pidät. FSX ei oikeastaan ole vielä sellaista konetta olemassa jossa tehoa riittäisi, en ole ainakaan itse vielä moista nähnyt, itselläni on Intel core i7 965, GF GTX 295, 8gb DDR3 koneessa ja ei vieläkään saa kaikkia asetuksia pidettyä täysillä, koska tahmausta tapahtuu. Itse testaan tätä varsinkin Manhattan X, ImagineSim KLGA ja FSdreamteam KJFK yhdistelmää suorituskykymittauksessa laitteiston suhteen, ja kun ne alueet ei AI 100% pyöritä niin sen mukaan asetuksia pidän että välttää.

...

Minulla FS2004:n hidastelu on pääasiassa tyyppiä "stutter" eli ohjelma nykii aika ajoin. Tulkitsen sen pääasiassa levytoimintojen takia tapahtuvaksi (ainakin sieltä kuuluu "raksutusta" samaan aikaan). Voisiko asiaa auttaa se, jos asentaisi simun kokonaan erilliselle kovalevylle, jolloin käyttiksen ja taustaohjelmien levynkäyttö ei (ehkä) hidastaisi simun toimintaa?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi, tuo toiselle kovolle asentaminen tai toiselle osiolle on ainakin omasta mielestä hyvä systeemi, mulla on oma FSX asennettuna eri kovolle mitä windows/ohjelmat.

Varasin FSX:n asennuskovolle riittävästi tilaa että varmasti riittää asentaa lisureita ja ei tule tilanvähyys vastaan nähtävästi vielä moneen kuukauteen tai vähintään vuoteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla blurraa noi suomen photosceneryt kanssa fsx:ssä. Muiden valistajien esim ORBX ym. ei tee samaa.

Taitaa Suomen photosceneryt olla raskaampia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse tuossa ihmettelin sitä, kun esim Lahti photomaiseman tiedostot ei ole suurimmalta osalta kuin vajaat 50kt kuva, että periaatteessa grafiikka muisti ei hirveästi pitäisi täyttyä photomaisemien takia, mutta tietysti jos on käytössä joitain muita terrain tekstuureita kuten Ground environmentissa, niin voi olla se oma muistin syöjänsä siinä, mutta muuten kun aattelee photomaisemia, niin ei niiden kovin raskaita pitäisi olla ainakaan tekstuureiden osalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainoa asia mikä voi vaikuttaa photoscenen raskauteen on autogen. Sitä ei ole kaikissa maisemissa ja toisissa se on vähän väljemmin tehty, toisissa taas on pyritty täyttämään kaikki mahdolliset talojen ja metsien paikat. Toisin sanoen, jos Suomen photoscene tuntuu raskaammalta niin silloin syytä kannattanee etsiä autogenistä. Photoscenet ovat teknisesti kaikki samanlaisia jos ne tehdään FS2004 tyylillä: tekstuurit ovat tietyn (määrätyn) kokoisia ja tietyssä formaatissa.

Toinen asia mikä saattaa vaikuttaa on simun oma display asetus.... en muista nyt justiin nimeä ihan tarkkaan, mutta joku radius sen varmaankin on. Löytyy siis ihan simun valikosta. Jos se on täysillä niin maisemaa ladataan aivan halvatun iso alue esim. voi olla että Lahden kohdalla ladataan jo koko pääkaupunkiseutu. Kannattaa tutkia ja kokeilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusilla tietokoneilla yksinkertaisinta lienee asettaa kaikki asetukset "tappiin" FS2004:n kanssa, jos ei halua testata eri vaihtoehtoja. FSX ei taida vieläkään toimia jouhevasti edes nopeimmilla mikroilla, jos kaikki asetukset ovat maksimissaan?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään