Guest Nasty76

Projekti: OH-NAS

49 viestiä aiheessa

tämmönen tuli pikaiseen väkerrettyä ensiksi ennen kuin alkaa todellinen ohjaamo projekti.

hc.jpg

 

pedaaleina g25 pedaalit , spoilerit toimii toistaseks kytkin polkimesta , kaasu ja ohjain tikkuna hotasin cougar , visuaalina tällä hetkellä 22" benq ja 19"lg näytön päällä oleva valkoinen pötkylä on wiimote jota käytetään blacksharkissa pään kääntöön siksi kuulokeissa lotech ir led pidikkeet .

 

Poika juuri kuvassa testaa asetuksia porin maisemissa.

 

pahoittelen huonoa kuvan laatua ei ollut kamerassa akkua niin piti tyytyä e90 kännykameran kuvaan.

 

Tuolla konfiguraatiolla lennetään kaikki missä lentohärveleillä liikutaan eli fsx , black shark ja battlefield 2.

Ps. tuoli toimii myös autosimu alustana kun tikun ruuvaa tuolta irti niin siihen saa g25 vaihdekepin ja näppis ja näyttö pois niin siinä on rattiteline.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siitä se lähtee... :)

 

Olikos monimutkainen homma viritellä tuo Wiimote tuohon pään trackaykseen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

wiimote pään käännössä on vähän 2 piippunen juttu toissapäivänä asentelin kokonaan uusiks käyttiksen niin asennus kestää noin 2 min kun on konffi fileet tallella ekalla kerralla saa taistella jonkun verran ja koko jutun avain on bluetooth dongle minkä bluesoleil bluetooth ohjelma tunnistaa (huom Maksullinen) windowssin omalla bluetooth ohjelmalla mahdoton saada toimimaan.

Ps. jos laskeskelee kustannuksia niin jos trackir 5 on noin 150 eur luokkaa voi tulla samanhintaseksi tai enemmän tuo itse tehty viimoten kapulalla.

 

wiimote n.50eur + 10-20 eur bluetooth dongle + ir ledit johdot muuntaja yms pikku sälät 10 eur + bluesoleil softa 19.95 niin eipä olla kaukana tuosta trackir hinnoista ja track ir eduksi pitää kai laskea joidenkin pelien tuki jota ei ilmeisesti freetrackiin tule :(

 

itsellä mopo karkas käsistä kuten aina oli tarkotus testata tuota pojan hercules veppikameralla joka jo oli talossa eli kustannukset oli aikaa kun repi vanhoista kaukoista ir ledit ym. mutta totesin ettei mulle fps riitä pään kääntö ei ole sujuvaa mutta parin peli hetken jälkeen totesin että ilmankaan ei voi olla joten kipin kapin kauppaan hakemaan wiimote jolla päänseuranta fps eri luokkaa kuin web kameroilla.

Ps. jos joku tuommoista haluaa tehdä niin ilomielin autan parhaani mukaan ettei muitten enää tartte hakata päätä seinään freetrackin kanssa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ookkos varma ettei sulla oo henkilöt sekasin :D fsx aina toimanu näyttö lisämittareille ;)

Black sharkissa onkin sitten ongelmaa 2 näytölle ihan omasta takaa :(

edit. paitsi joo vielä on ongelma jos pääruudussa pitää pelkkää maisema kuvaa se on väärässä paikassa tms ongelma.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

wiimote n.50eur + 10-20 eur bluetooth dongle + ir ledit johdot muuntaja yms pikku sälät 10 eur + bluesoleil softa 19.95 niin eipä olla kaukana tuosta trackir hinnoista ja track ir eduksi pitää kai laskea joidenkin pelien tuki jota ei ilmeisesti freetrackiin tule :(

aluaa tehdä niin ilomielin autan parhaani mukaan ettei muitten enää tartte hakata päätä seinään freetrackin kanssa.

Itsellä löytyy jo valmiiksi kolme wiimotea ja bluetooth -tökkelikin on tullut aikoja sitten hommattua, joten lähinnä tarvisi hommata vain no IR ledit sekä tuo softa.

 

Toisaalta voisi koettaa käytettynä metsästellä TrackIR 4:ää.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla on käytössä FreeTrack-softa, Logitech Quickcam Express-webkamera ja kolmen ir-ledin systeemi kuulokkeessa:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Koko systeemi maksoi:

Kamera 17€

Ledit+etuvastus+paristokotelo 3€

Kaksi kuulakärkikynää 0€

Musta sähköteippi 0,5€

Disketti 0€

 

Ei pahan hintainen systeemi :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kyllä kyllä webbikameralla mäkin alotin mutta jos koneessa on potkua että pelissä on 30-60fps jatkuvaa niin omaan silmään pisti veppikameralla nykivä pään liike joka tosin katosi kokonaan wiimoten myötä.

en tietenkään väitä etteikö webbikamera siinä toimis mutta omaan silmään se näytti pahalta kun liike ei ollut sujuvaa.

adminit voisi jakaa päänkääntökeskustelun omaksi säikeekseen jos katsoo tarpeelliseksi .

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

nonni kotiutu usbaxes kortti niin pitihän sitä jo tämmönen väkertää lähinnä testin vuoksi.

 

komea 5 akselin 2xkaasu , 2x lapakulmat , ja 1x yhteinen seos.

 

http://www.ncr-team.net/skinsbank/kaasu.jpg

 

potikat jostain vanhasta mikseripöydästä "alps electronics" 10k x2 lineaari potikkaa ,  tuntuu todella tarkoille tuon hotasin potikoitten jälkeen.

Ps. tuleekos arvon raadille mitään hyötykäyttöä potikoissa päässä  olevasta nappulasta joka menee kiinni kun potikka on toisessä äärilaidassa?

 

Edit: mietin tuossa tuota ohjausta niin onkos joku käyttänyt ff ratin moottoria keskittämään ja luomaan nopeuden mukaan jäykkyyttä vai onkos ihan tuhoon tuomittu ajatus?

miksikäs täällä kotiohjaamo puolella ei ole esim jotain yleistä kotiohjaamoista missä vois ja kehtais kysellä ohjaamoon liittyviä pieniä kysymyksiä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

nonni kotiutu usbaxes kortti niin pitihän sitä jo tämmönen väkertää lähinnä testin vuoksi.

 

komea 5 akselin 2xkaasu , 2x lapakulmat , ja 1x yhteinen seos.

 

http://www.ncr-team.net/skinsbank/kaasu.jpg

 

potikat jostain vanhasta mikseripöydästä "alps electronics" 10k x2 lineaari potikkaa ,  tuntuu todella tarkoille tuon hotasin potikoitten jälkeen.

Ps. tuleekos arvon raadille mitään hyötykäyttöä potikoissa päässä  olevasta nappulasta joka menee kiinni kun potikka on toisessä äärilaidassa?

 

Edit: mietin tuossa tuota ohjausta niin onkos joku käyttänyt ff ratin moottoria keskittämään ja luomaan nopeuden mukaan jäykkyyttä vai onkos ihan tuhoon tuomittu ajatus?

miksikäs täällä kotiohjaamo puolella ei ole esim jotain yleistä kotiohjaamoista missä vois ja kehtais kysellä ohjaamoon liittyviä pieniä kysymyksiä.

 

Alps potikat on erittäin laadukkaita ja hyviä esim. just kaasujen tekemiseen. Käytämme samoja omassa simussamme. Force feedback juttuja on useitakin netissä.

Joku voi laittaa linkin jos muistaa osoitteen. Ongelma näissä on, että ovat melkoisen monimutkaisia. Saman asian saat hoidettua alla olevalla ohjelmistolla ja tietyllä yokella.

 

Tämä FS Force ohjelma on hyvä erityisesti Microsoft Sidewinder II Force Feedback tikun kanssa:

http://www.fs-force.com/

 

Softan eri parametrit ja voimat/ efektit ovat vapaasti säädettävissä ja tätä ohjelmaa suositellaan erityisesti ylhäällä mainitulle tikulle, koska siinä on riittävästi voimaa.

Olen itse testannut demoa ja olin erittäin vaikuttunut. Ohjainvoimat muuttuvat eri lentotilojen, mm. nopeuden mukaan. Ohjelma korvaa Sidewinderin omat ajurit kokonaan. Alkuperäisethän ovat täysin hanurista. Eli jos satut löytämään jostain yllä mainitun tikun ehdotan, että korjaat nopeasti talteen.

 

Paras efekti mielestäni tuli kun tiputti kaikki maaefektit ja tärinät ohjelmasta pois ja jätti vain ohjainvoimien mallinnuksen ilmassa.

 

Sivuilta löytyy myös demoversio mikä toimii vaan yhdellä kentällä:

"A demo version is available that provides full force feedback effects in the Seattle area (KSEA). "

http://www.fs-force.com/download.htm

 

Microsoftin Force2 tikusta voi sanoa vain yhden huonon puolen. Tikussa on optinen reikä mikä seuraa onko käsi tikulla vai ei. Kun ottaa tikusta kiinni, optinen lukija

aktivoi FS Forcen toimintaan. Tämän pystyy hyvin kiertämään niin, että läppää lukijan päälle palan maalarinteippiä jolloin tikku luulee, että sitä käpistellään koko ajan ja pitää FS Forcen kokoajan päällä.  :)

 

Lisätietoa:

http://www.fs-force.com/help2/index.htm

 

Yleisiä kysymyksiä voi jättää esim. tänne:

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,7596.0.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mjahas taitaa sitten meikäläisellä olla liian kunnian himoinen projekti itellä kävi mielessä että hommaa 3 kpl halpaa force rattia ja ne kytkisi , pedaaleihin , ja ohjaimiin eli ei käytä tikkuja vaan ratissa olevaa moottoria , pitäs tulla ohjaimet forcen voimalla keskitettyä ja lopun hoitaa simu. No itellä on tuo g25 pitää kokeilla tuota softan pätkää joskos se sillä toimaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos arvon raadilla hujua mistä kannattas lähtee hakemaan mahdollisimman halpoja tuplarotareita painotoiminolla?

tässä tietoa keräilen tuota todellista projektia varten.

Kiitos

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos arvon raadilla hujua mistä kannattas lähtee hakemaan mahdollisimman halpoja tuplarotareita painotoiminolla?

tässä tietoa keräilen tuota todellista projektia varten.

Kiitos

Kerro vähän tarkemmin mitä ohjelmistoja ja minkä valmistajan kortteja olet aikeissa käyttää. Kaikki tuplarotaryt eivät toimi kaikkien korttien kanssa.

Apuja saa paremmin jos kerrot enemmän suunnitellusta projektistasi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Äh , sorry ei oo enää tarve kun nuo kaupalliset tarttee erikoiskortteja ja noi enkooderitkin on vähän kalliita :( , joten tarttee tehrä oma nappimukakooderi ;).

Huomenna varmaan kuvia proto nappikooderista jos sen kerkeen jyrsii muitten hommien ohessa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Äh , sorry ei oo enää tarve kun nuo kaupalliset tarttee erikoiskortteja ja noi enkooderitkin on vähän kalliita :( , joten tarttee tehrä oma nappimukakooderi ;).

Huomenna varmaan kuvia proto nappikooderista jos sen kerkeen jyrsii muitten hommien ohessa.

 

 

Laita vaan kuvia, mielenkiintoinen juttu  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvin tyhmä kysymys taas kerran, miten on oikeassa koneessa fsx 2 moottori beacher mallia en nyt muista mutta miten siinä ohjaimet toimii kun kone on maassa onkos siellä minkäänlaista keskitystä kun koneella ei ole vaúhtia , vai meneekö niin että ohjaimet makaa minne siivekkeet ne paikoilla painaa? jos näin on niin ilmeisesti jollain kortilla saa simusta nopeus tietoa mukaan ja siihenhän voisi rakentaa "systeemin"vetämään jousiakireemmäksi mitä enempi koneella on vauhtia , Arvon raati voi suoraan sanoa onko tuhoon tuomittu idea.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvin tyhmä kysymys taas kerran, miten on oikeassa koneessa fsx 2 moottori beacher mallia en nyt muista mutta miten siinä ohjaimet toimii kun kone on maassa onkos siellä minkäänlaista keskitystä kun koneella ei ole vaúhtia , vai meneekö niin että ohjaimet makaa minne siivekkeet ne paikoilla painaa? jos näin on niin ilmeisesti jollain kortilla saa simusta nopeus tietoa mukaan ja siihenhän voisi rakentaa "systeemin"vetämään jousiakireemmäksi mitä enempi koneella on vauhtia , Arvon raati voi suoraan sanoa onko tuhoon tuomittu idea.

 

Cessnassa ainakin polkimet / sivuperäsin keskittyy maassa jousilla. Rullaillessa sivuperäsimen asentoon vaikuttaa myös nokkapyörän asento. Nämä on kytketty toisiinsa.

 

Korkeusperäsin:

kytketty kehräpyörien kautta ohjausvaijereihin. Maassa siivekepinnan oma paino keskittää vedetyn ohjaimen takaisin vähän alle keskiasentoon, ts. jos vedät ohjaimesta ja päästät irti, ohjain palaa takaisin ja korkeusperäsin tippuu vähän roikkuvaan asentoon (kai)

 

Siivekkeet: siivekepinnoissa oli muistaakseni flutteria estäviä lyijypainoja. Siivekkeitä poikkeutettaessa toinen siiveke nousee ja toinen laskee. Kun päästät ohjaimesta irti, siivekkeiden paino keskittää siivekkeet takaisin vaakatasoon.

 

Ilmassa ohjainvoimiin vaikuttaakin jo useampi voima, mutta periaatteessa mitä lujempaa lennät suoraan, sen kovemmin ohjainpinnat pyrkivät palautumaan suoraksi.

Ilmanopeuden kasvaessa myös ohjainvoimat jäykkenevät ilmanvastuksesta johtuen.

 

Virheitä tuli varmaan paljon joten te jotka aerodynamiikka paremmin tunnette voitte korjata.  :)

 

Helpoiten saisit voimat mallinnettua niin, että hankkisin ehdottamani Sidewinder II tikun ja muuttaisit tikun niin, että simuun tulisi sauva-ohjaus.

Näin ohjaimen voisi piilottaa simun välipohjaan ja tuoda vain sauvan lattian läpi. Fs Force ohjelma muuttaa sauvan voimia lentotilan mukaan ja

tässä mallissa voit myös lisätä pulssianturin trimmipyörään ja kytkeä sen yoken painonappiin. Testasimme tätä joskus ja toimi tosi hyvin, eli trimmipyörällä

pääsi ruuvaamaan ohjainvoimat pois ohjaimesta.

 

Tässä meidän vanha suunnitelmamme:

http://www.lentosimulaattori.1g.fi/kuvat/assorted+construction+pictures/trim/06.JPG

 

Laajalahden Timolla oli muistaakseni itse moottoreilla rakennettu ohjainvoima-ratti, mutta ihan yksinkertaiselta tuo ei kyllä vaikuttanut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

okei kiitoksia taas hyvistä ideoista MUTTA, itsellä on haasteena tehdä tuplaohjaimet jotka liikkuvat kun toisen puolen ohjaimia operoi eli pedaalit ja yoket on kaikki kytketty yhteen joten tikku ei ole valitettavasti ratkaisu.tässä näen asian hyvänä puolena sen että kuskin ja apukuskin ohjaimiin tarvitaan vain ja ainoastaan 3 akselia, joten säästän ohjain korteissa yms sellaisissa.

ja jos toteutan vaijereilla ketjuilla tuon ohjaimien / polkimien liikkeet pystyn suoraan käyttämään noita lineaaripotikoita joita mulla löytyy useampiakin.

 

 

 

Saas nähdä onko tuo sitten liian iso pala haukattavaksi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

okei kiitoksia taas hyvistä ideoista MUTTA, itsellä on haasteena tehdä tuplaohjaimet jotka liikkuvat kun toisen puolen ohjaimia operoi eli pedaalit ja yoket on kaikki kytketty yhteen joten tikku ei ole valitettavasti ratkaisu.tässä näen asian hyvänä puolena sen että kuskin ja apukuskin ohjaimiin tarvitaan vain ja ainoastaan 3 akselia, joten säästän ohjain korteissa yms sellaisissa.

ja jos toteutan vaijereilla ketjuilla tuon ohjaimien / polkimien liikkeet pystyn suoraan käyttämään noita lineaaripotikoita joita mulla löytyy useampiakin.

 

 

 

Saas nähdä onko tuo sitten liian iso pala haukattavaksi.

 

On noita tuplatikkuja tehty täällä aikaisemminkin, esim. tämä Syynimaan Oskarin hieno esimerkki:

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,74177.0.html

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jummi , Laakista läks pelittää mun tuplamukaencoder rotary hässäkkä paino ominaisuudella. Tilanne tällä hetkellä on että saa 5 nappulalla usbaxes  tuplarotaryn pelittää ja tietysti yhdellä maajohdolla.

tässä todella huono kuva huomenna tai siis tänään parempi kuva.

www.ncr-team.net/skinsbank/tr.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siivekkeet: siivekepinnoissa oli muistaakseni flutteria estäviä lyijypainoja. Siivekkeitä poikkeutettaessa toinen siiveke nousee ja toinen laskee. Kun päästät ohjaimesta irti, siivekkeiden paino keskittää siivekkeet takaisin vaakatasoon.

 

Sinänsä maassa noi kyllä jää ihan siihen asentoon mihin ratin kääntää, ja ilmassakin siivekkeiden keskitysvoima on aika pieni, enemmän siinä on kyse siitä että poikkeuttamiseen vaaditaan voimaa, mutta melkein tuollaisen voisi toteuttaa ihan kitkavastuksella tai jollain iskunvaimentimen tyyppisellä jutulla, koska se keskitysvoima varsinkin tommosessa ratilla varustetussa cessnassa on aika pieni koska se rattimekanismi ja vaijerit aiheuttaa aika lailla kitkaa sinne myös.. Sauvakoneessa (omaa kokemusta vain DA20/DA40 -koneista) linkitys on vähän suorempi työntötangoilla jne joten siinä se keskitysvoima on kanssa hiukan isompi. Mutta noita ohjainpintojahan "kevitetään" aerodynaamisesti just siksi että se vaadittava ohjainvoima olisi pienempi eikä tarttis vääntää hampaat irvessä :)

 

Toki periaatteessa noi pitää keskittää, jotta kone lentää suoraan, mutta käytännössä ottaisin mielummin siivekkeisiin vain kitkan ja korkeusperäsimeen vahvemman keskityksen kuin "kuminauhasiivekkeet" jos ymmärrät mitä tarkoitan?

 

Periaatteessa tukevat  ohjaimet mitkä keskittävät tasaisella, suht jämäkällä voimalla tekevät jo paljon - forcesysteemeitä ym kannattaa ehkä miettiä kunhan saa muuten homman toimimaan hyvin. Liian rimpuloita forcefeedback-juttuja on aika turha rakennella mun mielestäni, tärkeämpää on saada riittävän isot ohjainliikeradat ja tasainen vastus jota vastaan saa pistää vähän lihasvoimaa, jotta on helpompi ohjata rauhallisesti ja tarkasti. Se pc:n joystickin kanssa lentäminen on aina ihme vispaamista helposti koska vastus on niin pieni että tulee koko ajan yliohjattua.

 

-- T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

jees kiitos valaisusta ohjain pintojen kanssa , potikka systeemi jäi jäihin kun kävin hakemassa tänään 1 metrin 25x25 neliöprofiilia , 20x20x neliöprofiilia , 16metriä 2x2 puuta ja 6 metriä rimaa , kasan puuruuveja , 10metriä vaijeria , vaijeri sakkeleita ja muuta pientä tilkettä ja OH-Nas:in pohja ja lineaari polkimet kummalakin etujakkaralla lähes valamis :) ,potikka hietoaan kuntoon kun tullaan paneeliin asti ;)

 

EDIT: Nonni nyt ois halukkaille kuvia vaikka tais taas tulla pikkusen räpellystä kun työkaluina on huono rautasaha 2eur ja 2 eur poranterä sarja :) , mutta kun raha ei puussa kasva niin pitää aina visioida jotain.

Kuvat 1024x768 mutta jos joku haluaa alkup resoluutiolla joka on 3072xjotain jos tahtoo katella tarkemmin vinoon menneitä sahauksia niin pistän servulle kyllä kunhan ilmoittelee.

 

elikkä tuplamukanappienkooderi täällä

www.ncr-team.net/OHNAS/ek1l.jpg 

 

 

 

 

potikkassa ostettua on nippuside joka pitää kyllä korvata pulteilla ja 5mm kierretankoa ja 6mm pronssiputki loput on omaa tuotosta jämä levyistä jyrsittyä.

 

sitten varsinainen rojekti elikkä OHNAS härvelin alotusta

 

ensteks puuta olkkarin lattialle , Kiitos vaimolle joka jaksaa katsella mun päähänpistoja elikkä tästä alkaa

 

www.ncr-team.net/OHNAS/ohnas1l.jpg

 

hetken päästä ruuvaamista poraamista ja sahaamista niillä 2 euron työkaluilla , No meni vähän pidempään kuin hetki.

 

www.ncr-team.net/OHNAS/[ohnas2l.jpg

 

Oho apupilotin  oikea poljin vielä hukassa

 

Ei suurta hätää taitaa olla kaikki pedaalit paikallaan jo

 

www.ncr-team.net/OHNAS/[ohnas3l.jpg

 

Pilotti hoi peräsin vasempaan

 

www.ncr-team.net/OHNAS/[vasenl.jpg

 

Pilotti hoi kaikki oikealle

 

www.ncr-team.net/OHNAS/[oikeal.jpg

 

polkimista puuttuu vielä jalka tasot + varvasjarru mekanismit mutta äkkiä nuo tempasee , Mutta miten nuo "varvasjarrut" toimii teenkö niin että jalkatasoa painetaan alas kuten auton kaasupoljinta jarru vaikuttaa vai tuleeko polkimeen toinen lippa mitä operoidaan lähinnä haen miten oikeissa koneissa nuo varvasjarruja käytetään?

 

Ps. Jos joku jotain virheita löytää tai tietää paremman tavan tehdä niin ideoita kuunlnellaan kun tuokin hässäkkä oli vain päässä suuniteltu ja lähetty vetämään ihan musta tuntuu periaatteella niin ikinä ei tiedä voisiko jotain tehdä "realistisemmin" omana tarkotuksena on tuosta väsätä niin lähelle oikeaa kapinetta kun vain budjetin sallimissa rajoissa pääsee.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipa muuten vaan mieleen että kai tuo OH-Nas on kelpo nimi verkkolentelyssä vai onkos tuolla jotain rajotuksia nimillä?

oispas ikävää jos ei koneeseen painettu nimi kelpaa ;)

 

Millä Kortilla saan esim ilmanopeudun ulos simusta elikkä voisin ajaa sähkömoottoria , mittaria tai jotain vastaavaa , tuli vaan mieleen että tuohan olisi silloin helppo tehdä niin että nopeuden kasvaessa moottori pyörittää jengatankossa olevaa mutteria joka vetää keskitysjousia kireemmällä , tällä saisi sen että ilmanopeus nollassa ohjaimet jää lötköttää vähän minne sattuu ja liikkuessa vetää sitten keskiasentoa kohti ohjaimia eikös tämä toimiessa anna edes vähän oikean koneen tuntua ohjaamiseen vai antaako? Tosin simu on tulossa makuuhuoneeseen joten kovasti ääntä pitäviä moottoreita ei ehkä illalla /yöllä passais käyttää mutta voihan tuohon sitten tehdä manuuaali siirron että saa keskityksen käyttöön ilman että moottorit jyrisee jatkuvasta.

Kiitos todella kaikille jotka jaksavat vastailla tyhmiä kyseleville vasta-alkaja cockpitin rakentajille

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä ole mitään rajoituksia verkkolentämisessä. Paitsi tietysti suositus on että callsign on "realistinen", mitä tuo kyllä siinä mielessä on.

 

Toivottavasti näemme oscar-alfa-sierran pian verkkotaivaalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä ole mitään rajoituksia verkkolentämisessä. Paitsi tietysti suositus on että callsign on "realistinen", mitä tuo kyllä siinä mielessä on.

 

Toivottavasti näemme oscar-alfa-sierran pian verkkotaivaalla.

Pian ja pian heti juu kun tuo ohjaamo toimii ;)

ja sen jälkeen kun ohjaamo toimii pitää kai treenata tuolla 2 moottori koneella lentämistä , ikävä ettei tuo kesna tai muu hidas kone iske niin paljon että sille viittis cockpitin vääntää vaan pitää tehdä tommonen pikkusen haasteellisempi , mitä alottelevalle verkkolenturille suositellaan.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään