Toni Heikkinen

Multiplayer kokoontuminen...

26 viestiä aiheessa

Terve.  ;D  Tuli tässä mieleen yksi ajatus kun lentelin simulaattorilla ja ajattelin kysyä sitä teiltä, että olisiko kenelläkään kiinnostusta lähteä lentämään joskus multiplayeriin silleen että kokoonnuttasi johonkin kentälle ja lenneltäsi siellä..  :laugh:   En tiedä onko tämä mitenkään järkevää mutta tulipahan mieleen. Minun mielestä simulaattori kokoontuminen olisi ihan hyvä idea.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simun oma multiplayer on niin huono, siellä ei olisi kiva lennellä, mutta IVAO:ssa kylläkin. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä vika multiplayerissa.. Minusta se on ihan hyvä.. En kyllä ole lentänyt missään IVAO:ssa tai muuallakaan ni ei ole kokemusta semmosesta.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

IVAOn mahdollisuuden olen haudannut jo ajat sitten. Liian monimutkainen ja simun oma multiplayer kaatuu aina. Ennätys taitaa olla 5 minuuttia lentoa siellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

IVAOn mahdollisuuden olen haudannut jo ajat sitten. Liian monimutkainen.

Hmm... 13-vuotiaille ei kuitenkaan ole liian monimutkainen kun heitäkin siellä pyörii? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm... 13-vuotiaille ei kuitenkaan ole liian monimutkainen kun heitäkin siellä pyörii? ;D

En ole kahden vuoden aikana saanu aikaseksi mitään. Mä kun en voi sopia että olen keskiviikkona klo 19.00 kaks tuntia koneella. Ja aina kun olen kysyny jotain niin porukka neuvoo vaan, että ota selvää ja kysele. Vittu sitä tässä on tehty mutta mitään ei ole syntyny!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole kahden vuoden aikana saanu aikaseksi mitään. Mä kun en voi sopia että olen keskiviikkona klo 19.00 kaks tuntia koneella. Ja aina kun olen kysyny jotain niin porukka neuvoo vaan, että ota selvää ja kysele. ***tu sitä tässä on tehty mutta mitään ei ole syntyny!

Eihän sun siellä tarvii olla muuta kun sillon kun siltä tuntuu/ehdit :thmbup: Kyllä se mullaki tuntu aluks mahdottomalta mutta kun vähän otti selvää niin eihän siinä oo mitään vaikeeta. Asennus hoituu muutamalla hiiren klikkauksella ja lentäminen... noh se nyt on samanlaista kuin muutenkin. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän sun siellä tarvii olla muuta kun sillon kun siltä tuntuu/ehdit :thmbup: Kyllä se mullaki tuntu aluks mahdottomalta mutta kun vähän otti selvää niin eihän siinä oo mitään vaikeeta. Asennus hoituu muutamalla hiiren klikkauksella ja lentäminen... noh se nyt on samanlaista kuin muutenkin. 8)

Kun joku jaksais tehdä listan että mitä pitää tehdä. ihan rautalangasta tyyliin:

1. lataa xxx

2. rekisteröidy...

3. blaa

4. gnaa

jne...

Mulla on IVAOssa tunnukset mutta siinä kaikki. en tosin muista nimimerkkiä enkä salasanaa enää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käytä IVAO reminderiä... Aikas helppoa... Ja sitten sun täytyy vain ladata IVAP ja asentaa se ja MTL-kirjasto ja ei muuta kuin laskukierroksia! Ja kaikkihan löytyy ivao.aero....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun joku jaksais tehdä listan että mitä pitää tehdä. ihan rautalangasta tyyliin:

1. lataa xxx

2. rekisteröidy...

3. blaa

4. gnaa

jne...

Mulla on IVAOssa tunnukset mutta siinä kaikki. en tosin muista nimimerkkiä enkä salasanaa enää...

No, ensin teet vaikka ne tunnukset uudestaan tai hommaat vanhat takaisin.

Sitten lataat täältä tuon IvAP:n (ylin vasemmalla) (valitse oikea versio, FSX/FS9), asennat sen niin homma on sitämyöten selvä. Asennus hoituu kun ajat sen exen, klikkaat vaan nextiä ohjeiden mukaan. Asentaa kaiken tarvittavan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, ensin teet vaikka ne tunnukset uudestaan tai hommaat vanhat takaisin.

Sitten lataat täältä tuon IvAP:n (ylin vasemmalla) (valitse oikea versio, FSX/FS9), asennat sen niin homma on sitämyöten selvä. Asennus hoituu kun ajat sen exen, klikkaat vaan nextiä ohjeiden mukaan.

Ja tuolta tosiaan saa sen salasanan ja käyttäjätunnuksen palautettua http://ivao.aero/members/person/password.htm

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli sähköpostissa tallessa salasanat yms. Ai toi oli noin helppo homma. Mä olen kattellu kaikkee lentäjäkoulutushässäkkää ja luulin sen olevan joku ehto että voi lentaa jne... Kiitos kovasti!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli sähköpostissa tallessa salasanat yms. Ai toi oli noin helppo homma. Mä olen kattellu kaikkee lentäjäkoulutushässäkkää ja luulin sen olevan joku ehto että voi lentaa jne... Kiitos kovasti!

Höpöhöpö, sinne mitään koulutuksia vaadita. Kunhan se kone vaan pysyy hanskassa. 8) Olet varmaan sen verran jo simuillutkin että pysyy? Kannattaa toki opetella ne fraseologiat sun muut, helpottaa vaan hommaa kun osaa jo valmiiksi  8)

Tästä lähtee: http://www.ivao.fi/flying/opas/

Vasen reuna ja sieltä "Fraseologian perusteet". Toki muutkin ihan hyödyllistä infoa :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tosiaan ole mikään ehto että pääsee virtuaalitaivaalle tuo lentäjäkoulutus, vaikka siitä onkin suuri hyöty kun siirtyy isompiin koneisiin :)

Tosiaan, helpoin tapa aloittaa on varmasti valitsemalla esim. Cessna 172 ja lähtemällä pienelle paikallislennolle tai vaikka laskukierrokseen. Näistä jutuista ei ole oppaiden osalta pulaa, VFR Saturdayn oppaat auttavat varmasti vauhtiin asiassa!  :thmbup:

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla multipalyer on pelannu ihan hyvin.. Eipä ole ongelmia ollut vielä ainakaan.

Itsellänikin joskus pelasi vielä hyvin, mutta nyt kun koittaa kirjautua väittää että olen muka kirjautuneena toisella koneella samaan aikaan, vaikken ole. Ivaoon on kyllä tarvittavat ohjelmat asennettuina ja käyttäjäkin tehty, mutta pitäisi viitsiä vähän opetella ennen kuin tulisi edes harkintaan sinne lähteä lentämään. Lisäksi mikrofoni ei toimi, ja vika on varmasti asetuksissa, mutten tiedä missä, kun ei minkään äänivalikon säätelykään tunnu ainakaan vaikuttavan mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne on ne tunnukset mitkä sait rekisteröityessäsi.

Mikä in vid?

Member ID ?

IVAN Password  ?

WebSite Password ?

Ja mikä password siihen tulee?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä in vid?

Member ID ?

IVAN Password  ?

WebSite Password ?

Löytyvät sieltä sähköpostista minkä sait rekisteröidyttyäsi IVAOon.

EDIT: Tuo IVAN passwd tulee ivappiin eli siihen ohjelmaan jolla simu yhdistetään ivaoon, ja tuo website passwd tulee nimensä mukaan ivao.aero nettisivulle käytettäväksi. VID on sama kuin member ID.

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä in vid?

Member ID ?

IVAN Password  ?

WebSite Password ?

Member ID on jäsennumerosi, IVAN password taasen salasana jolla kirjaudut esim. IVAP:n (kun menet lentämään) ja Website password on salasana jolla pääset tarkastelemaan esim. omaa profiiliasi ivao:n sivuilta. Ja IVAO:n monimutkaisuutta on aivan turha toistaa, se on nimittäin bullshittiä. Mitään avaruusfysiikkää verkkolentäminen ei ole, mutta ei se mikään pleikkarisimun multiplayerikään ole. Opeteltavaa siis on jonkun verran ja tämä saattaa tuottaa päänvaivaa, mutta sitävarten järjestämme lentokoulutusta jonka avulla JOKAIKINEN oppii lentämään verkossa.

Lentäjäkoulutuksesta lisää täällä: http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,89978.0.html

Niin ja lentäjäkoulutuksessa toki neuvotaan ohjelmien jne. käyttö.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei toimi. Sanoo että "Error, no such vid/password. ihanaa

Näytti inactive-tilaa sinun tunnuksillesi, mutta tuossa aktvoin juuri ne ja hetken päästä pitäisi jälleen toimia.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään