Osku Leskinen

Mystiset "rinkulat" merellä

17 viestiä aiheessa

Osaisikohan kukaan sanoa mistä johtuu tällaiset "rinkulat" rannikoilla ja merillä? Ei näytä oikein hyvältä

Ite epäilin UTeuropen aiheuttamiksi, mutta configuraattorin kanssa pelaamalla en löytänyt apua.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla saarien rantaviivoja. Ootko kartasta kattonu kuuluuko siellä olla tuon muotoisia saaria? rannat on, saaret puuttuu... UTX on muutenkin ihan onneton.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta kun nuo eivät aina edes ole saaria. Tässäkin noi "rinkulat" on tollaista rantaviivan tapaista.

PS: Paikkana siis Maarianhamina. Tätä esiintyy toki muuallakin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä siis kohtaa lisurin ja FS oletus rantaviivat, nähtävästi väärin asennettu lisuri maisema on syypää.

Landclass ei määrity noille lisurirantaviivoille asti, koska joitain asennusvaiheita et ole tehnyt oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä siis kohtaa lisurin ja FS oletus rantaviivat, nähtävästi väärin asennettu lisuri maisema on syypää.

Landclass ei määrity noille lisurirantaviivoille asti, koska joitain asennusvaiheita et ole tehnyt oikein.

Tätä mietin itsekin mutta rupesin miettimään onko mahdollista kun tätä esiintyy koko euroopassa, muun muassa portugalissa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osaisikohan kukaan sanoa mistä johtuu tällaiset "rinkulat" rannikoilla ja merillä? Ei näytä oikein hyvältä

Ite epäilin UTeuropen aiheuttamiksi, mutta configuraattorin kanssa pelaamalla en löytänyt apua.

...

Ahaa Osku... sinunkin simulaattoriisi on iskenyt sama "virus", joka minulla on ollut jo jonkin aikaa. Tuo ilmiö esiintyy kaikkialla Suomen alueella, mutta vain Suomessa. Arvelen sen jotenkin liittyvät meshiin, terrainiin tai landclassiin, koska ne ulottuvat tuolle alueelle - en tiedä. Tarvittaisiin jonkun maisemagurun perehtymistä asiaan.

Pekka

Edit: UTEurope ilmiötä tuskin aiheuttaa, sillä minulla ei sitä ole ja silti samat oireet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En oikein usko, että mikään lisuri (yksin) olisi tuohon syypää, sillä ilmiö esiintyy kaikkialla Suomen alueella.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä mietin itsekin mutta rupesin miettimään onko mahdollista kun tätä esiintyy koko euroopassa, muun muassa portugalissa

Osku, sinun "virustartuntasi" on paljon pahempi kuin minulla  :o  (:laugh:) . Minulla tuo ilmiö on levinnyt vain Suomeen.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö tuohon kannattaisi kokeilla scenery lib. järjestyksen muuttamista . . . muistaakseni olen joskus päässyt eroon sillä keinolla tuollaisista "haamu saarista"

Edit: Mutta kun on kyse P. Holopaisesta ja O. Leskisestä niin kaippa he ovat sitä jo kokeilleet ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En oikein usko, että mikään lisuri (yksin) olisi tuohon syypää, sillä ilmiö esiintyy kaikkialla Suomen alueella.

Pekka

No minkäkös takia esimerkiksi suomen alueella jos ei ole muita lisä-osia käytössä kun default pohja niin ei näytä tuollaista.

Kyllä se niin vaan on että lisuri tuon aiheuttaa jos kerran tuossa vetää tuplaten rantaviivoja/lisurin epäonnistunut tai huono asennus.

Juuri esim UT Europe ja FISD tekeleet väärin asennettuina aiheuttaa varsin tätä, koska onhan vastaavasta ollut aiempaakin keskustelua tällä foorumilla.

Kyseessä kun on FS9, UT Europe, FISD maisema(t), ei se paljon tarvitse, korkeintaan jos ne saa asennettua oikein, esim poistamalla/ottamalla pois käytöstä tiettyjä UT Europen bgl tiedostoja jotka kattavat suomen aluetta. Samaa ongelmaa aiheutti esim UTUSA Freeflow Floridan ensimmäiselle paketille, kun ei ollut yhteensopivia keskenään. Tämän jälkeen julkaistiin erillinen UT USA yhteensopiva Freeflow Florida paketti, joka korjasi suurimmat ongelmat, ja juuri ongelmat näkyivät siten että rantaviivoja oli kaiketi kolme kappaletta, Simun oletus rantaviivat, Freeflow ja UTUSA.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö tuohon kannattaisi kokeilla scenery lib. järjestyksen muuttamista . . . muistaakseni olen joskus päässyt eroon sillä keinolla tuollaisista "haamu saarista"

Edit: Mutta kun on kyse P. Holopaisesta ja O. Leskisestä niin kaippa he ovat sitä jo kokeilleet ???

Kun vain tietäisi minkä maisemien paikkaa pitäisi vaihtaa ja miten. Kokeileminen on toivoton tehtävä, kun niitä on niin paljon. Ohjeiden mukaiseen järjestykseen olen ne aikoinani yrittänyt asentaa.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

UT USA yhteensopiva Freeflow Florida paketti, joka korjasi suurimmat ongelmat, ja juuri ongelmat näkyivät siten että rantaviivoja oli kaiketi kolme kappaletta, Simun oletus rantaviivat, Freeflow ja UTUSA.

Tietenkin joku lisuri tämän aiheuttaa, mutta mikä niistä on sellainen, että se vaikuttaa koko Suomeen?

Minulla näyttäisi olevan ongelmana se, että rantaviivat eivät tuplaudu, mutta saarien sisältä ja osin rantaviivan sisältä maatekstuurit korvautuvat vesitekstuureilla (kuten Oskunkin kuvista edellä näkyy). Siis ainakin minulla rantaviivat ja saarten reunaviivat ovat niillä paikoilla missä pitääkin. Oskulla näyttää esiintyvän myös tuota rantaviivojen lisääntymistä.

Osaan sanoa myös tarkalleen milloin ongelma alkoi. Se alkoi heti, kun olin asentanut Tatun päivityksen Finland meshiin. Otin sen meshin kokonaan pois ja asensin uudelleen alusta asti, mutta eipä se enää tilannetta muuttanut miksikään. Ennen sitä päivitystä Suomenlahdella oli outoja suorakulmaisen monikulmion muotoisia saaria (mm. yksi suuri Hangon edessä). Päivityksellä ne hävisivät, mutta tilalle tulivat nämä "rengassaaret".

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysymyksestäsi ei oikein selvinnyt, kumpi simuversio on kyseessä. mutta olet ilmeisesti tehnyt tämän:

http://www.simforums.com/forums/forum_posts.asp?TID=29149

Toinen tärkeä seikka on sceneryjärjestys, joka minulla on FS91:ssä:

Lisää tietoa löytyy sitten tietenkin täältä:

http://www.simforums.com/forums/forum_topics.asp?FID=19

Kolmas huomioitava seikka on asentaa kaikkien lisäosamaisemien patsit UT:lle, joista löytyy tietoa kyseisten lisäosien tekijöiden sivuilta. Minulla on ollut samoja ongelmia, mutta googlettamalla ja kyselemällä sieltä täältä apu on löytynyt. Nyt maisemat näyttävät siltä kuin niiden ilmeisesti om suunniteltu näyttävän - ainoastaan "pientä" .dll-ongelmaa pukkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainiin, FS9 on kyseessä. Pitänee kokeilla noita ohjeita, kiitokset niiistä. UTeurope mulla on listassa alimmaisena Addon Sceneryn päällä, sen jälkeen tulee muut lisäosamaisemat. ja kaikki pätsit on asennettu  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään